Toyota MR2 1.6 20V

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Toyota MR2 1.6 20V

Bericht door Stefan van Elst » 03 mar 2008, 15:12

Ik zal hier ook mijn MR2'tje even voorstellen.

Het is een rode, origineel nederlandse hardtop met bijna 3 ton op de teller.
Ze komt uit 1988 en heeft de volgende mods ondergaan:

Engine
JDM 4A-GE 20V VVT blacktop engine
Center exit exhaust (RS*R 4-1 header, Magnaflow muffler & 2x 60mm end tips)
TODA adjustable exhaust cam pulley
T3 75mm velocity stacks
T3 aluminium single row crank pulley
R1 Wurks aluminium underdrive alternator pulley
R1 Wurks aluminium underdrive waterpump pulley
HKS timing belt
HKS SLD (Speed Limit Defencer)
Shimmed oil pump relief valve
Oil filter relocation kit
Polyurethane engine mount inserts
Relocated coolant overflow bottle (MA70 Supra Turbo)
Removed evap charcoal canister

Transmission
C160 6-speed gearbox
93+ MR2 shifter
TRD shift knob
Speed Source brass shifter cable bushings

Suspension
D2 coilovers
Polyurethane bushings
Suspension Technics front & rear sway bar
High & Tight front & rear sway bar end links
T3 RCA's
Twos-R-Us rear tie rods

Brakes
Goodridge SS braided brake lines
High & Tight style BMC brace
Red painted brake calipers

Steering
HKB 350mm steering wheel (with HKB boss hub and TRD horn button)
Quaife 2.5 ratio steering rack
Polyurethane steering rack bushings

Wheels
5Zigen Beckets FN-01R rims (16x7 ET35, Matt Black, Forged, 5.3kg / 11.7lbs each)
215/40 ZR 16 Pirelli P-Zero Nero tires
Aluminium lug nuts (16.5gr / 0.58oz each)

Body
JDM tail lights (smoked turn signals and reverse lights)
Clear front lenses
Smoke side indicators
Color coded side mirrors
Gutted trunk & frunk
Modified rear bumper beam (weight reduction)
18.2 license plates
Flatblade wipers
Twos-R-Us engine lid prop rod

Interior
OEM volt gauge
VDO oil pressure gauge
VDO oil temperature gauge
Removed all sound deadening material

ICE
Pioneer DEH-P9600MP head-unit
Pioneer CD-UB100 USB adapter
Pioneer TS-C171PRS front speakers
JBL GTO327 rear speakers


Wat foto's van de MR2:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik nog wat filmpjes van de MR2, van mobiele telefoon kwaliteit, die ik met jullie wil delen.
Deze zijn via deze link te bekijken.


Groeten,

Stefan
Laatst gewijzigd door Stefan van Elst op 21 aug 2009, 16:54, 26 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 mar 2008, 15:16

Wow, die MR2 ziet er gaaf uit, maar die motor is een juweel. Wees er zuinig en trots op! :)

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Bericht door NSXRS » 03 mar 2008, 16:11

Welkom door een mede MR2 (Turbo) eigenaar :wink: .
Je AW11 ziet er verdraaid netjes uit en met deze motor natuurlijk nog leuker dan standaard al is.
Wees er zuinig op! 8)

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 03 mar 2008, 16:27

IRL ziet ie er niet zo heel netjes uit hoor :)

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 03 mar 2008, 16:38

Welkom hier. Engine zier er very pretty uit 8)

Gebruikersavatar
HJ
Berichten: 263
Lid geworden op: 08 feb 2008, 10:54
Locatie: Paleis 't Loo, Lotus Elise Type 25

Bericht door HJ » 03 mar 2008, 17:48

Mooie auto! Er zijn misschien maar weinig Japanse iconen maar dit is er zeker 1.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 03 mar 2008, 18:20

Welkom, heerlijk licht gooi een smijt karretje, werkelijke prachtige mods.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 03 mar 2008, 18:22

leuk hoor, eneuh mooi blokkie 8)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43146
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 03 mar 2008, 18:35

Mooi man.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 03 mar 2008, 19:59

Mooie auto, volgens mij heb ik deze al eens langs zien komen op Fok! (Supra ofzo toch?)

Hoeveel pk heeft dat blokje overigens?

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 03 mar 2008, 20:03

Klopt.
Op de (optimistische?) G-Tech kwam ik op 169 en nog een beetje PK's aan de krukas.
170 zeg maar :)

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 04 mar 2008, 00:40

Hey Stefan, jij ook hier :) Leuke auto en een bekende motor..

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 04 mar 2008, 14:39

Hey Michel!
Mooie blokkies hè! :lol:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 04 mar 2008, 14:57

Leuk project! Ben zelf ook bezig, maar dan aan een achtklepper. 170 pk zijn droomwaarden in mijn geval. ITB's klinken geweldig. 8)

Rij jij overigens rond met open kelken? Niet bang voor versnelde slijtage?

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 04 mar 2008, 15:14

Ik rij idd met open kelken rond.
Nee hoor, ben ik niet zo bang voor.
Je moet er natuurlijk niet mee gaan off-roaden ;)

ps. Aan een 8-klepper?
Vertel..

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 04 mar 2008, 15:51

Een en ander is te lezen via de www link en het hele verhaal staat in 'mijn auto'. Heb hem echter niet meer geupdate want het is vooral slecht nieuws geweest. Het einde raakt in zicht gelukkig. Dat dan weer wel...

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 08 mar 2008, 14:04

Vandaag even de HKS SLD (Speed Limit Defencer) gemonteerd.

Eerst had ik een schakelaartje tussen het SPD-draadje (snelheidssensor) gezet, zodat als ik harder wou dan 180 km/u, ik alleen maar het schakelaartje om hoefde te zetten.
Van sommige mensen hoor ik dat als de ECU geen snelheidssignaal meer krijgt, de VVT erop blijft staan.
En dat wil je niet boven de 7000rpm, aangezien dat de 'koppel-stand' is en niet de 'power-stand'.
Ik denk dat dat de rede is dat de topsnelheid zo laag ligt (209km/u op de GPS)
Of het is de slechte stroomlijning en/of de veel te lange 6e versnelling (niet genoeg koppel/power om nog verder te klimmen).

Anyways... binnenkort maar eens even kijken of de SLD wat uitmaakt :wink:

Gebruikersavatar
Miesjel
Berichten: 2240
Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 08 mar 2008, 16:43

Hmm nooit eerder wat over gehoord.. maar zou best kunnen.. om dat te kunnen zien zou je een vvt trigger moeten maken, dan kun je zien of 'ie in-/uitgeschakeld is. Ik heb wel een keer zonder VVT gereden, gewoon de stekker links naast je uitlaatspruitstuk losgehaald.. wat een ongelooflijk verschil haha, heb 'm maar weer snel erop gezet. Als alles naar behoren functioneert dan zou de VVT bij 6800rpm uitgeschakeld moeten zijn.

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 09 mar 2008, 18:54

prachtding ,met pareltje van een motor 8)

heb meegereden in een e10 corolla met zelfde blok en 6 bak met LSD , vanaf dat moment was ik gelijk verziekt/aangestoken :lol: en wou ik hem ook in men e10 :twisted:

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 09 mar 2008, 18:54

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Corolla SI op 09 mar 2008, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 09 mar 2008, 18:55

dubbelpost

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 10 mar 2008, 13:36

Update: 5Zigen velgen + rode remklauwen

Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Bericht door Stefan van Elst » 12 mei 2008, 11:59

Veel nieuwe pics in de startpost!!

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 12 mei 2008, 14:58

Mooi upgrades & foto's Stefan !

Gebruikersavatar
jlacelica
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:31
Locatie: Leiderdorp

Bericht door jlacelica » 12 mei 2008, 17:32

Ey Stefan, jij ook hier ;) Nais and clean hoor en Ferrari Red is mooi!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Edwin de Haas, EricT, SlowCo, Williams en 28 gasten