Leuke motoren om mee te beginnen
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Leuke motoren om mee te beginnen
Ik begin de laatste tijd wat meer geinteresseerd te raken in motorfietsen, voornamelijk omdat de kosten van het motorrijden aantrekkelijker zijn dan voor autorijden. Ik begin nu zelf de 18 te naderen (ook al is dat pas het geval over 10 maanden) en ben serieus aan het overwegen om misschien mijn motorrijbewijs dan al te halen. Ik heb gehoord dat dat nogal wat kost, maarja, het is meer een investering op de lange termijn.
Nu is mijn vraag: Wat zijn leuke motoren om mee te beginnen met een licht rijbewijs, dus 25 kw ed. aankoopprijs: < €2000
Wat ook leuk is om direct de kosten (ongeveer) erbij te zetten, zodat je een indicatie krijgt van hoeveel het alles op jaarbasis kost.
Dit lijken mij leuke motoren om mee te beginnen:
- Suzuki GSX-R 600
- Honda CBR 600
Ik ben benieuwd
Nu is mijn vraag: Wat zijn leuke motoren om mee te beginnen met een licht rijbewijs, dus 25 kw ed. aankoopprijs: < €2000
Wat ook leuk is om direct de kosten (ongeveer) erbij te zetten, zodat je een indicatie krijgt van hoeveel het alles op jaarbasis kost.
Dit lijken mij leuke motoren om mee te beginnen:
- Suzuki GSX-R 600
- Honda CBR 600
Ik ben benieuwd
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Wat is je lengte?
Voor 2K red je het niet om een GSXR 600 SRAD te kopen maar wel dit model. Ik heb de 750 gehad en het is geen gemakkelijke motor om te rijden. Opties zijn RF600, GSX-F600, Bandit 600 allemaal hetzelfde blok zo'n beetje en leuke motoren.
Bij Honda kun je voor de CBR 600 terecht. Het model vanaf 91 is een leuke fiets, gemakkelijk te rijden en lekker rap met 100pk. De 400's VFR en CBR zijn snoepjes maar prijzig.
Bij Kawasaki is dit een aanrader als je niet te lang bent (ca. 170-175) maar de allerlekkerste voor iets meer dan jouw 2K is deze moderner dan de rest, feller en scherper 8)
Als je wat ziet dan post je het maar voor advies
Voor 2K red je het niet om een GSXR 600 SRAD te kopen maar wel dit model. Ik heb de 750 gehad en het is geen gemakkelijke motor om te rijden. Opties zijn RF600, GSX-F600, Bandit 600 allemaal hetzelfde blok zo'n beetje en leuke motoren.
Bij Honda kun je voor de CBR 600 terecht. Het model vanaf 91 is een leuke fiets, gemakkelijk te rijden en lekker rap met 100pk. De 400's VFR en CBR zijn snoepjes maar prijzig.
Bij Kawasaki is dit een aanrader als je niet te lang bent (ca. 170-175) maar de allerlekkerste voor iets meer dan jouw 2K is deze moderner dan de rest, feller en scherper 8)
Als je wat ziet dan post je het maar voor advies
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- frank de jonge
- Berichten: 9742
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
DEZE lijkt mij ook heel super toe. Weet alleen niet of het wel kan ivm lengte.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Heel scherp geprijst mag ik wel zeggen. Kan wel een cup fiets zijn geweest Met jouw lengte gaat dat wel passen volgens mij.Hendrik Kinderman schreef:DEZE lijkt mij ook heel super toe. Weet alleen niet of het wel kan ivm lengte.
Aan de CBR600 koop je nooit een verkeerde fiets maar ik vind de ZX en GSXR wel een stuk sportiever en ook iets scherper en sneller.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Dan blijven sportiever en scherper nog staan De CBR600 vind ik persoonlijk wat soft t.o.v. de anderen en stuurt daarom ook wat minder scherp.Hendrik Kinderman schreef:hé Niels, in het begin (de eerste drie jaar) zijn ze allemaal ongeveer even snel met die 25kw troep
het enigste verschil is het gewicht, dacht ik
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Niels
- Berichten: 22282
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Hendrik Kinderman schreef:Wat zou dat nu dan allemaal kosten?
- verzekering: Unive WA kom ik op ca. 15,-/mnd
- wegenbelasting: houderschaps belasting = 70,-
- benzine (bij 10000 km/jaar) : 1 op 16 = 950,-/jr
- accesoires (motorpak, helm, laarzen, handschoenen ed): helm nieuw ca. 300,- de rest van marktplaats voor 200,-
- onderhoud: op basis van 10.000km = 1x Olie + filters, 1 set banden, 0,5 set ketting-tandwielen = 500,-
ben benieuwd. Ligt per motor denk ik niet veel uit elkaar.
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Hyosung GT250R (suzuki motor)
ziet er leuk uit, en nipt onder de 25KW wet.
[img:479:347]http://www.epfguzzi.com/forsale/gt250R.jpg[/img]
Daarna zou ik doorgaan naar een SV650S (of Hyosung GT650R die gebruikt het oude SV650 blok)
En dan pas zou ik aan de R6-en etc beginnen. Je kan er ook meteen in stappen en het daarop leren maar mij is altijd aangeraden met minder materieel te beginnen om het echt goed te leren.
Als 2 takt geen punt is dan een Aprilia RS125 8)
ziet er leuk uit, en nipt onder de 25KW wet.
[img:479:347]http://www.epfguzzi.com/forsale/gt250R.jpg[/img]
Daarna zou ik doorgaan naar een SV650S (of Hyosung GT650R die gebruikt het oude SV650 blok)
En dan pas zou ik aan de R6-en etc beginnen. Je kan er ook meteen in stappen en het daarop leren maar mij is altijd aangeraden met minder materieel te beginnen om het echt goed te leren.
Als 2 takt geen punt is dan een Aprilia RS125 8)
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Nog niet. Veel leuke keuzes. Eerst maar eens 18 worden, dan autorijbewijs halen, en dan heel misschien motorrijbewijs.
of een auto kopen als het allemaal kan
maar ga het jaar daarop ook een vervolgopleiding doen, dus krijg dan toch een OV-jaarkaart, dus waarom dan al een auto kopen als je goedkoop van a naar b kunt?
Dat geld kan ik dan beter opsparen om later een wat leukere auto te kopen
of een auto kopen als het allemaal kan
maar ga het jaar daarop ook een vervolgopleiding doen, dus krijg dan toch een OV-jaarkaart, dus waarom dan al een auto kopen als je goedkoop van a naar b kunt?
Dat geld kan ik dan beter opsparen om later een wat leukere auto te kopen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast