Groei van de BMW coupe
- Sperdy
Ha Joop, wat doe je voor werk?Joop schreef:Is dat een BMW dan???![]()
De discussie ging destijds puur om de verhoudingen die bij een coupé gebruikelijk zijn zoals Romo aangeeft, niet om wat wel of niet mooi is. Daar mag ieder zijn eigen mening over hebben.
Even vanuit mijn vakgebied: Feit is dat de 'green house' (vakterm voor het deel boven de flanken) gewoon te hoog is. Dit is voortgekomen uit het praktische gebruik van de auto, om voldoende hoofdruimte te houden op de achterbank, maar feitelijk had de achterruit een stuk vlakker gemoeten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Als je een BMW koopt, maakt niet uit welke, dan ben je altijd een status koper voor diegene die er niet in rijdt..........................Andre schreef:Er zijn geen auto die zoveel welles nietes kent als de 1 serie. En daarom ook nog eens gigantisch veel aandacht krijgt.
uberlol
Ik lig elke keer weer dubbel van het lachen als dit soort draadjes weer te voorschijn komen.
prachtig gewoon.
hahahaha
Ik ben totaal geen status koper boeit me helemaal niks als ik maar rwd en sper heb lekkere remmetjes en dat de auto lekker wendbaar aanvoelt. Dan heb ik mega plezier. Een 1 serie is geen natural beauty maar dat is een GT3 ook niet dat is gewoon platgeslagen kever. Evo en sti s zijn dat ook niet. Maar val er bochten mee aan ga met evo s sti door de sneeuw en alles valt op zijn plaats. Zo valt een 1 serie bij mij ook volledig op zijn plaats. Voor rest mooi door discusseren. Ik lees wel mee en knal er zo nu dan wel een quote uit om het levendig te houden.
Dus jij bent voor het overgrote deel van rijdend NL, net zo`n status koper, kan je zelf wel niet willen, zo word je wel be(ver)oordeeld........
- GTRene
Volgens mij
is de enige "echte" BMW coupe de "BMW M coupe" dat is de officiele naam dus zonder Z3 erbij destijds(alleen de 2.8 en 3.0 hebben Z3 ervoor staan), maar in de volksmond BMW (Z3) M coupe 8) and I'm proud of my coupe not my coup because I don't have hair on my head
voorbeeld:
[img:1024:768]http://www.dragtimes.com/images/7841-20 ... 0Coupe.jpg[/img]

voorbeeld:
- Snipe
Staaltje BMW-logica en het interpreteren daarvan?
De 3 Serie was in 1975 de opvolger van de 2002. Eén slag groter dan de 3 was de 5 Serie, nog weer een slag groter was de 7 Serie. Tegenwoordig heb je ook een 3, 5 en 7 Serie.
Volgens BMW is de 135i echter de opvolger van de 2002 Turbo. Dat betekent dat de 1 Coupé de opvolger zou zijn van de 02-serie. Als je die lijn doortrekt zou je de huidige 3 Coupe moeten vergelijken met de toenmalige 6 Serie.
Als je het zo bekijkt valt het allemaal wel mee met de groei van de BMW's, alleen heten ze tegenwoordig kennelijk anders, hoewel dezelfde namen gehanteerd worden.

De 3 Serie was in 1975 de opvolger van de 2002. Eén slag groter dan de 3 was de 5 Serie, nog weer een slag groter was de 7 Serie. Tegenwoordig heb je ook een 3, 5 en 7 Serie.
Volgens BMW is de 135i echter de opvolger van de 2002 Turbo. Dat betekent dat de 1 Coupé de opvolger zou zijn van de 02-serie. Als je die lijn doortrekt zou je de huidige 3 Coupe moeten vergelijken met de toenmalige 6 Serie.
Als je het zo bekijkt valt het allemaal wel mee met de groei van de BMW's, alleen heten ze tegenwoordig kennelijk anders, hoewel dezelfde namen gehanteerd worden.

- Sperdy
Ja, dit vond ik toendertijd een onwijs gaaf ding om te zien. Ook wel heel raar, maar wel cool. Blijft een gaaf ding.GTRene schreef: voorbeeld:
- Macboy
- GTRene
Coupé (auto)
Uit Wikipedia,
Een coupé is een aan de achterzijde naar beneden aflopende sportieve carrosserievorm voor een auto waarbij het bestuurdersgedeelte/passagiersgedeelte slechts door 2 of 3 deuren te betreden is: twee deuren indien de coupé gemaakt is op de basis van een sedan, drie deuren als de coupé gebaseerd is op een hatchback. Een coupé met een inklapbaar stalen dak wordt Coupé Cabriolet genoemd. Heeft auto de vorm van de coupé met 4 portieren, dan is het een 4-deurs coupé (cls).
In de klassieke zin is een coupé een auto waarvan meestal de B-zuil min of meer ontbreekt (slechts een raamstijl) en waarvan de C-zuil zonder knik afloopt in de achterkant. In principe heeft een klassieke coupé dus geen "kont" waar de achterbak zit. Een goed voorbeeld hiervan is de hier afgebeelde Bentley. Echter, moderne coupé's als de Mercedes-Benz CLS hebben wel een (kleine) kont. De CLS zou vroeger als een GT gezien worden.
Als er een achterbank voorzien is heeft deze een zeer beperkte ruimte. In dit geval word er wel eens gesproken van 2+2 (2 volwassenen, 2 kinderen).
maar het kan gekker

het woord coupe als je het anders uitspreekt staat het ook voor kapsel/haardracht, of een coupe plegen wat ze regelmatig in andere landen doen...

- Macboy