Wegens een gebrek aan een auto ambulance en een overvloed aan gewone grote aanhangers heb ik een vraag.
Ik wil eigenlijk de e30 op een aanhanger krijgen. Dit zal niet makkelijk gaan denk ik maar misschien dat iemand hier wat tips heeft. Ik heb de mogelijkheid om diverse grote aanhangers te gebruiken (tot 2 meter breed en 4, 5 of 6 meter lang.) Als ik hier een bmw e30 op wil krijgen gaat dit moeilijk worden. De aanhanger kan niet kantelen.
Het enige wat ik kan bedenken is hele lange oprijplaten gebruiken. Heeft iemand anders nog een goed idee?
Een auto op een gewone aanhanger krijgen?
- peer
- Bert ///M3
Nou je kan het met een kraan doen. Dat heb ik met mijn E30 gedaan maar daar zaten geen wielen onder
Lange rijplaten lijk mij toch de makkelijkste oplossing.
Als hij erg hoog is kan je het volgende doen. Je doet de kar op de trekhaak. Vervolgens zet je een hydraulische krik onder de trekhaak, en krik je de zooi op. Dan is je kar wel een stuk gekanteld. Dan leg je de platen er op en rij je er op.
Zo doen ze dat ook wel met lage circuitauto's die op een trailer moeten.
Maar autoambulance of oprijwagen huren geen optie dan? Kost toch ook de wereld niet?

Lange rijplaten lijk mij toch de makkelijkste oplossing.
Als hij erg hoog is kan je het volgende doen. Je doet de kar op de trekhaak. Vervolgens zet je een hydraulische krik onder de trekhaak, en krik je de zooi op. Dan is je kar wel een stuk gekanteld. Dan leg je de platen er op en rij je er op.
Zo doen ze dat ook wel met lage circuitauto's die op een trailer moeten.
Maar autoambulance of oprijwagen huren geen optie dan? Kost toch ook de wereld niet?
- Jan Speed
lange oprijplaten buigen ook erg ver door... bovendien is het gewoon linke soep, als het geen echte oprijplaten zijn (die je aan de kar haakt) kunnen de platen ook zo van kar afglijden. Wat er dan gebeurt kan je je wel indenken. Uiteraard zal altijd een plaat eerst gaan, de auto rolt dan op z'n dak!
andere optie: Vorkheftruck (auto optillen met een pallet eronder?
Dat is in ieder geval een stuk safer.
anders gewoon huren.
andere optie: Vorkheftruck (auto optillen met een pallet eronder?
Dat is in ieder geval een stuk safer.
anders gewoon huren.
- Bert ///M3
Als je kan rijden maar hij is niet verzekerd oid gewoon even met je verzekering overleggen.
Toen ik die gele M3 kocht heb ik de verzekering gevraagd om voor 1 dag dekking te geven om naar huis te rijden. Vonden ze prima, onder 1 voorwaarde gewoon direct naar huis en geen fratsen. Heeft me ook niks gekost achteraf.
Toen ik die gele M3 kocht heb ik de verzekering gevraagd om voor 1 dag dekking te geven om naar huis te rijden. Vonden ze prima, onder 1 voorwaarde gewoon direct naar huis en geen fratsen. Heeft me ook niks gekost achteraf.