Remschijvenprobleem RS4 K*t service !!!

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
A1-G60

Bericht door A1-G60 » 27 feb 2008, 20:40

Harrie schreef:
A1-G60 schreef:Wordt de post/advies van iemand die er erg veel vanaf weet wel gelezen?
Hoe bedoel je?
Er is iemand common sense aan het posten, maar het enige waar me zich druk om maakt is of het naar de rechter moet, dat Pon niet deugt en dat vooral de kwaliteit van Audi maar zo zo is.

Als een chefwerkplaats iets roept wat niet leuk is om te horen wordt de boodschap genegeerd, ontkent en zeker niet voor waar genomen.
Zo iemand snapt er natuurlijk niks van.

Daarnaast de opening, Blauwe vlekken en kapot.
Goede uitleg van wat er aan de hand is.
Blauwe vlekken op een remschijf.....kom vriend stap eens mee in die oude golf. Gaan we een ritje maken, zijn mijn remmen nader hand kapot?
Hele schijf is blauw.

Niall

Bericht door Niall » 27 feb 2008, 21:28

Als ik het was zou ik gewoon een brief naar Audi duitsland sturen in het duits of engels met je klachten en hoe je behandeld wordt door PON. Zal morgen een collega van me even bellen, maat van hem is testrijder bij Quattro GmbH :wink:

leonard

Bericht door leonard » 27 feb 2008, 22:25

A1-G60 schreef:
Harrie schreef:
A1-G60 schreef:Wordt de post/advies van iemand die er erg veel vanaf weet wel gelezen?
Hoe bedoel je?

Daarnaast de opening, Blauwe vlekken en kapot.
Goede uitleg van wat er aan de hand is.
.
A1 G60

Ik schrijf hier ook maar wat ik van de WP chef te horen heb gekregen!
Daarnaast is het ook mijn conclusie.
Nogmaals: schurend geluid,scheuren in de schijf en blauwe vlekken!! Moet ik het nog duidelijker verwoorden?? :?

leonard

Bericht door leonard » 27 feb 2008, 22:29

Macboy schreef:
leonard schreef:mercedes heeft de C63 maar mijn ervaring is dat dat niet sportief genoeg is.
Ik mag toch wel hopen dat je dit zegt nadat je er in gereden hebt ?? Als je dit nu roept terwijl je er nooit in hebt gereden zou ik dat heel dom vinden :)

Ben benieuwd naar je antwoord.
sorry macboy.Heb er nog nooit ingereden(iets te snel getypt). MAAR mijn ervaring met ALLE AMG (o.a CLS55/63,E55,SL55,C32/55)mercedessen waar ik in heb gereden is dat ik de echte betrokkenheid met de auto mis en daarom verwacht ik, (en lees ik in de pers) dat dat bij de C63 toch geen audi/bmw niveau zal zijn.

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 28 feb 2008, 07:14

leonard schreef:
Nogmaals: schurend geluid,scheuren in de schijf en blauwe vlekken!! Moet ik het nog duidelijker verwoorden?? :?

En je hebt gaande in deze post ook nog eens helder antwoord gekregen van iemand.
Is dit wel gelezen?

Blauw en scheurtjes is niet erg.
Schurend geluid, wel eens een echte racer horen remmen?
Maar schurend kan ook ergens anders vandaan komen, en daar kun je wel uitleg over vragen.
Echter kan niemand op een forum je daar mee helpen, zonder er naar te luisteren, en zeker niet zonder er deskundig in te zijn.
Bezit hebben van een dure/snelle auto maakt je nog geen deskundige.
Ook niet na 1000x posten op een forum.

Marc R

Bericht door Marc R » 28 feb 2008, 07:45

Leonard,

Kan je missschien een foto plaatsen van je schijven?

WIl wel eens kijken hoe ze in vergelijking met de mijne zijn...

leonard

Bericht door leonard » 28 feb 2008, 13:48

A1-G60 schreef:
leonard schreef:

En je hebt gaande in deze post ook nog eens helder antwoord gekregen van iemand.
Is dit wel gelezen?

Blauw en scheurtjes is niet erg.
Schurend geluid, wel eens een echte racer horen remmen?
Maar schurend kan ook ergens anders vandaan komen, en daar kun je wel uitleg over vragen.
Echter kan niemand op een forum je daar mee helpen, zonder er naar te luisteren, en zeker niet zonder er deskundig in te zijn.
Bezit hebben van een dure/snelle auto maakt je nog geen deskundige.
Ook niet na 1000x posten op een forum.

Ik pretendeer helemaal niet dat ik er verstand van heb.Waar het mij omgaat is : De WPchef zegt dat m'n remmen kapot zijn en er nieuwe schijven op moeten en hij verteld tegelijk dat het geen garantie is .ook niet als ze er maar 15 k km opzitten.

DAAR GAAT HET MIJ OM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En natuurlijk heb ik race auto wel eens horen remmen(doe het nl. zelf ook) Alleen dan verwacht ik geen comfort en in m'n RS4 verwacht ik dat wel.

ff een update.

Net weer contact gehad.De WPchef heeft gebeld met de technische afdeling bij pon en die vinden het normaal dat als de blokken bijna op zijn ook de schijven versleten zijn.dat dat al na 15 k km vinden ze normaal met een RS model. LETTERLIJKE WOORDEN VAN DE WP CHEF (Staat op m'n voicemail.heb het 3 x afgeluisterd)

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 28 feb 2008, 13:53

Onbegrijpelijke benadering, ze proberen je gewoon af te wimpelen. :?

Marc R

Bericht door Marc R » 28 feb 2008, 14:14

Dat vind ik zwaar,ZWAAR verrot van je dealer!

15.000 km voor een setje van 3k (bij de dealert) :? ronduit schandalig!

René130i

Bericht door René130i » 28 feb 2008, 14:36

Wat een idioten.

Ga eens bij Woutje langs ;)

leonard

Bericht door leonard » 28 feb 2008, 15:13

Rene / Hazze schreef:Wat een idioten.

Ga eens bij Woutje langs ;)
heb hem eem PB gestuurd

jd

Bericht door jd » 28 feb 2008, 16:23

Ha Leonard,

Ik snap je probleem en je onvrede met de probleembehandeling van je dealer. Ik merk dit helaas ook vaak, gelukkig zijn er uitzonderingen..
Ik rijd zelf ook met deze remmen en heb deze problemen ook wel (gehad). Ik heb na 2 setjes remblokken (op 2 auto's) er ferodo's op gezet en die gaan veel beter.
De originele verglazen te snel na meerdere malen stevig/hard remmen, zijn naar mijn idee te hard.
Mijn remmen zien er ook niet uit, blauw en wat scheurtjes, worden ook altijd mishandelt, maar remmen prima en maken ook niet veel geluid.
De Remmenset is absoluut prima, is een 8-pots Brembo set met 2-delige schijven, en is zeker niet minder als praktisch alle aftermarket remmenkits.
Je vindt de set ook op andere (niet Audi) sportmodellen. Alleen de toegepaste remblokken vind ik te hard voor zo'n zware vlotte auto die ook gebruikt wordt waar die voor gemaakt is.
Mijn advies: Probeer een set schijven te claimen bij een welwillende dealer en combineer dit met een set ferodo(of andere zachtere) remblokken die je desnoods zelf betaalt.

groeten, Jeroen

leonard

Bericht door leonard » 28 feb 2008, 17:13

jd schreef:Ha Leonard,

Ik snap je probleem en je onvrede met de probleembehandeling van je dealer. Ik merk dit helaas ook vaak, gelukkig zijn er uitzonderingen..
Ik rijd zelf ook met deze remmen en heb deze problemen ook wel (gehad). Ik heb na 2 setjes remblokken (op 2 auto's) er ferodo's op gezet en die gaan veel beter.
De originele verglazen te snel na meerdere malen stevig/hard remmen, zijn naar mijn idee te hard.
Mijn remmen zien er ook niet uit, blauw en wat scheurtjes, worden ook altijd mishandelt, maar remmen prima en maken ook niet veel geluid.
De Remmenset is absoluut prima, is een 8-pots Brembo set met 2-delige schijven, en is zeker niet minder als praktisch alle aftermarket remmenkits.
Je vindt de set ook op andere (niet Audi) sportmodellen. Alleen de toegepaste remblokken vind ik te hard voor zo'n zware vlotte auto die ook gebruikt wordt waar die voor gemaakt is.
Mijn advies: Probeer een set schijven te claimen bij een welwillende dealer en combineer dit met een set ferodo(of andere zachtere) remblokken die je desnoods zelf betaalt.

groeten, Jeroen
hoi Jeroen

Als je de jeroen bent die ik denk dat je bent was ik al van plan om je volgende week te gaan bellen.bedoel je ferodo ds 2500 of 3000 ??

Niall

Bericht door Niall » 28 feb 2008, 17:18

leonard schreef: hoi Jeroen

Als je de jeroen bent die ik denk dat je bent was ik al van plan om je volgende week te gaan bellen.bedoel je ferodo ds 2500 of 3000 ??
Dat is de Jeroen 8)

René130i

Bericht door René130i » 28 feb 2008, 18:06

Ik denk 2500 Leonard. 3000 is meer voor circuit zover ik weet. 2500 kan ook op straat.

leonard

Bericht door leonard » 28 feb 2008, 18:39

Rene / Hazze schreef:Ik denk 2500 Leonard. 3000 is meer voor circuit zover ik weet. 2500 kan ook op straat.
ok thnx

RVV

Bericht door RVV » 28 feb 2008, 19:20

Jeroen welkom op DF. Je naam schijnt het erg goed te doen in de community :wink:

Heb je wel eens gesproken in the good old days.. Emmen eind jaren 80 begin 90. Met je "beruchte" Golf toen.. Jee da's echt lang geleden :oops:

Knot

Bericht door Knot » 28 feb 2008, 20:01

Een paar keer van 100+ naar 0 remmen en dan de rem even vasthouden of stil blijven staan op 1 plek warmt ze al lekker op. Blijft toch erg rap dat ze blauw uitslaan (dat wil niet zeggen dat ze helemaal versleten zijn).

Ter vergelijk, in mijn huis tuin en keuken astra GTC'tje met 120pk had ik het bij 22.000km voor elkaar, sportief op straat en 30 rondjes Nordschleife waardoor bij steeds agressiever remgedrag uiteindelijk de schijven blauw werden en de auto ging trillen bij remmen.

15k krijg ik zelfs met moeit voor elkaar en ik ben best een debiel ;)

atomchris

Bericht door atomchris » 28 feb 2008, 20:42

Kan aan mij liggen maar een RS4 is toch gemaakt om te racen/stevig te rijden??????

Lijkt me dan raar dat ze zeggen, ja je hebt op het circuit gereden,of je heb te hard gereden..........

Dit soort verhalen kan ik dus echt niet tegen,tis een SPORT auto.....15k km en dan al kapot???? :shock:

Ja pleurt er dan geen remmen op,of beter zet erbij op het koop bordje:

Let op!!!! als u deze auto koopt en er sportief in gaat rijden(op zich logisch met 400+pk)dan moet u vaak de remmen vervangen,dit natuurlijk voor eigen kosten.....
Kosten+- 2000 pleuro per keer.......

Eens kijken hoeveel ze er dan nog verkopen :evil: :evil:

Belachelijk,weg wezen daar....nog niet meer een boutje kopen daar...
Ergens anders je remmen laten doen,en gewoon geen VAG meer kopen...jammer dan.... :evil:
En ja het zou anders kunnen,maar zo zou ik er over denken.... :oops: :roll:

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 28 feb 2008, 23:25

Er is nagenoeg geen "straat"auto te koop die je direct op circuit kunt gebruiken.
Mocht je die gedachte nog hebben, moet je snel verder dromen.
Maakt niet uit of je nu Audi, Porsche, BMW of Lada koopt.
Is er niet voor gemaakt.

Bij de M3 liet de achterophanging het afweten.
Bij Lada sloeg de motorspontaan af, bij het zien van bordje circuit.
Er is altijd wel wat.
:roll:

Hielke

Bericht door Hielke » 28 feb 2008, 23:37

Tussen een straatauto die met standaard remmen fading op een circuit krijgt en een straatauto waarbij de remmen scheuren (kapot gaan) op de openbare weg zit nog een heel verschil A1-G60.

Bij zo'n M3 die fading krijgt kun je inderdaad zeggen dat ie in de vorm waarin ie is niet geschikt voor het circuit is. Er zijn trouwens wel meerdere redenen om 'm voor het circuit te diskwalificeren :twisted: :lol:

Maar als je zo door redeneert, moet je dan niet voor de RS4 zeggen dat ie, voor de staat waarin ie is, niet geschikt voor de openbare weg is? Immers, de remschijven kunnen al die openbare weg remmerij gewoon niet aan. :roll:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 29 feb 2008, 06:42

Eerlijk gezegd vind ik het nog wel meevallen 15000km, ik heb gezien hoe jij rijd op zandvoort (top trouwens) maar zo gaan ze gewoon harder al zijn ze van bladgoud, ik heb met mijn Mini GP ook 4 remschijven moeten vervangen en 8 blokken (2 setjes en gelukkig zijn dit ook miniprijzen) en na 9000 km waren mijn voorbanden compleet weg..
Zijn ze alleen blauw en trilt het met remmen? Kan je gewoon door blijven rijden (wel de remblokken vervangen) en het advies volgen wat hier al eerder is gezegd, werkte bij mij ook prima, een dealer zegt al snel vervangen.
Nogmaals niemand heeft ze hier gezien dus moeilijk om zo advies te vragen, zet ff een foto online..

Sjef

Bericht door Sjef » 29 feb 2008, 09:53

Vind de kmstanden ook niet zo schrikbarend. Denk dat ik met een setje remblokken op de impreza dik 10.000km doe bij enigzins gecombineer normaal gebruik, schijven gaan dubbele mee. en dan zitten er echt wel rustige kms bij met "slechts" 300pk in vergelijk met rs4. op mijn vorige auto 328 deed ik zon 25.000km met de schijven, blokken ook de helft, incl licht circuitgebruik zo af en toe.
Weet niet in welke regio jij woont maar mij maak je niet wijs dat je schijven/blokken af zijn na 15.000km van in de randstad in de file te rijden, je zult de auto heus wel af en toe eens "uitlaten". Blijft dat de dealer best wat coulanter mag zijn. Maar zoals hier ook al vaak gezegd, meestal ligt het aan de blokken he, idd schijven proberen claimen en andere blokjes testen. Denk niet eens dat je schijven echt kapot zijn?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 feb 2008, 10:31

Die blauwe schijven zijn volgens mij het probleem ook niet.
Ik heb nu nieuwe remmblokken uit de states die heftiger zijn als de hpp+ van hawk en piepen als de neten maar die maken mijn schijven ook blauw, maar wel egaal en dan is het geen probleem.

Blauwe plekken op de schijf is denk ik niet goed en wijst op remproblemen.

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 29 feb 2008, 12:09

Denken of weten is een wereld van verschil.

Plaats reactie