De nieuwe Audi A4

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Macboy

Bericht door Macboy » 25 feb 2008, 16:39

Volgens mij hebben jullie nog steeds geen flauw benul van het feit dat dit soort auto's geleased worden en dat jullie argumenten dus geen hout snijden?

95% van de nieuwe diesel autos wordt geleased.

Mensen die veel kilometers maken moeten vaak verplicht in een diesel. veel grijze mensen.

Als je die dan wil aankleden en van opties houdt, waarom dan onnodig geld uitgeven aan 200+ pk terwijl 140pk (flikker op, zelfs die 1.9TDI Audi biedt voldoende power) ook voldoende is??

Een leaseprijs vergelijken is iets anders dan de catalogusprijs. Liever een 335i met 18" dan een 2.0TDI met allemaal opties is dus een onzin verhaal.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 feb 2008, 08:58

Macboy schreef:Volgens mij hebben jullie nog steeds geen flauw benul van het feit dat dit soort auto's geleased worden en dat jullie argumenten dus geen hout snijden?

95% van de nieuwe diesel autos wordt geleased.

Mensen die veel kilometers maken moeten vaak verplicht in een diesel. veel grijze mensen.

Als je die dan wil aankleden en van opties houdt, waarom dan onnodig geld uitgeven aan 200+ pk terwijl 140pk (flikker op, zelfs die 1.9TDI Audi biedt voldoende power) ook voldoende is??

Een leaseprijs vergelijken is iets anders dan de catalogusprijs. Liever een 335i met 18" dan een 2.0TDI met allemaal opties is dus een onzin verhaal.
Toch Macboy, denk ik dat onze reacties wel iets zeggen over ons gevoel dat, een groot deel van ons, heeft bij de prijs van 70k voor de genoemde Audi.

Ben het helemaal met je eens dat de een kiest voor een dikke motor en wienig assecoires, en de ander precies andersom. Tuurlijk werkt dat zo, daarin is geen absolute waarheid.

Nee, mijn punt gaat over onze eerste gedachte. Wat? 70k voor een 4 cil. TDi-tje? Dit is dus een reactie die deze prijsstelling ontlokt bij deze auto, snap je? Dit werkt niet in het voordeel van de (natuurlijk heel goede) Audi.

Prijsstelling is heel interessant om over na te denken. Overspeel je kaart niet! en peil waar je staat. Bijzonder in dit verband zijn de prijzen van BMW. IK heb daar al iets eerder over gezegd. Het zijn hele goede auto's voor een te hoge prijs. BMW weet dit en balanceert daarmee steeds weer op een koort. Maar klaarblijkelijk willen mensen dat betalen, bovendien houdt BMW heel goed in de gaten of zij nog steeds dat kwaliteitsimago kunnen handhaven.

Terecht is de opmerking van enkele posten geleden, maar waarom hoor je niemand over een BMW 320d van 70k? Dat is toch ook een 4 cilindertje? En dat is ook zo, niets meer dan de Audi A4. En dat is nu precies mijn punt. Daar hoor je dus niemand over. Snap je?

Macboy

Bericht door Macboy » 27 feb 2008, 13:22

Ik denk dat jullie niet snappen dat het geen verplichting is om de gehele prijslijst aan te kruisen.

Een auto individualiseren betekent die opties kiezen, waarvan jij denkt dat ze bij je passen en noodzakelijk zijn.

Een dealer koopt natuurlijk een model bomvol opties, met alle opties.

Als je een keuken gaat kopen kun je voor EUR 4999 al een superkeuken vinden, maar ook voor EUR 99.999

Ga je dan ook roepen dat EUR 100.000 voor een gasstel en afwasmachine en koelkast overdreven veel geld is?

Het is maar voedsel...

Nee tuurlijk niet. Je hoeft geen keuken van 100k te kopen, maar het kán wel.

Als je lult over autoprijzen, moet je lullen over NORMUITRUSTING.

Dat is het enige wat telt. Al het andere is gerommel in de marge.

HJ

Bericht door HJ » 27 feb 2008, 13:38

Ik heb de folders ook al een tijdje in huis. Ik ga voor een benzine uitvoering in 1.8L. Ik weet alleen nog niet met welke pk's. Ik heb nu de 165pk maar ik heb nu toch meer een voorkeur om ipv pk's te kiezen voor luxe. Wanneer ik hard wil pak ik de Elise wel.
Wanneer je de prijslijst bekijkt lijkt het heel normaal om je auto's vol te hangen met heel veel opties. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Ik probeer om af fabriek onder de 40k te blijven. Leder en LM doe ik wel in NL.
Maar goed je kan ook het dubbele uitgeven....

Tom

Bericht door Tom » 27 feb 2008, 13:49

Macboy schreef:Ik denk dat jullie niet snappen dat het geen verplichting is om de gehele prijslijst aan te kruisen.
Nee maar kom op, een kale A4/3/C is gewoon pure armoede. Je bent in een luxe klasse aan het shoppen, en natuurlijk horen daar ook premium prijzen bij (moet je niet willen vergelijken met Kia/Hyundai-prijzen), maar het is niet goed te praten dat een koreaanse boodschappenauto onderhand beter in de uitrusting zit dan een dure duitser.

Er zijn genoeg opties waar ik ook niet voor wil betalen want het is erg persoonlijk, maar sommige dingen mag je standaard verwachten in een bepaalde klasse. Als je dat wilt mag je gelijk de hoofdprijs betalen. Als het toch opties zijn kun je net zo goed weer raamslingers monteren en mensen laten bijbetalen voor elektrische ramen, is ook niet verplicht om aan te kruisen.

Ergens zul je een grens moeten trekken maar in deze luxe klasse moet anno 2008 standaard zijn: climate control (zo'n draaiding kan echt niet meer), cruise control, armsteun, boordcomputer, leder stuurwiel, 16 inch LM-velgen.
Xenon zal niet lang meer duren (zit standaard in 3 coupe en A5 toch?) en dringt nu ook door in de lagere klasses. Iets als iDrive zal over een paar jaar ook standaard zijn.
Een auto individualiseren betekent die opties kiezen, waarvan jij denkt dat ze bij je passen en noodzakelijk zijn.
Klopt, maar hoe zou jij het vinden als Aston Martin voortaan standaard een stoffen interieurtje gaat leveren met platte zetels, en voor 3500 euro een leren sportinterieur in de optielijst zet. Tjonge, een sportauto van meer dan een ton waar je nog een sportinterieur moet bijbestellen.
Vind ik hetzelfde als een luxe auto waar je nog een luxe interieur moet bijbestellen.

Wat leaseprijzen ermee van doen hebben snap ik niet. Leasemij moet de dealer ook 70k (minus BTW/korting) overhandigen. 70k=70k.

Macboy

Bericht door Macboy » 27 feb 2008, 13:54

Tom, is nou je sterkste argument dat Aston Martin ook bomvol opties zit??
Lijkt me een beetje een zwaktebod.

En daarbij raakt je vergelijking met Japanse/Koreaanse producten ook kant noch wal. Het is je toch wel duidelijk mag ik hopen dat de Japanners en Koreanen een inhaalslag hebben willen maken de afgelopen jaren en dat dat natuurlijk alléén lukt als ze voor hetzelfde geld een bomvolle auto aanbieden.

Als die Koreanen niet tuti completi vol zouden zijn uitgerust, zou geen hond ze nog kopen natuurlijk. Zij moeten dus wel bomvol zijn uitgerust om concurrerend te zijn.

Audi/BMW/Mercedes zijn al jaren gevestigde orde. Zij verdienen gigantisch veel aan alle opties en kunnen zich dit veroorloven. Het is niet meer dan logisch dat daar veel zaken niet standaard zijn, maar dat je daar voor moet betalen.

Vanuit klant-perspectief hoogst irritant, maar zakelijk gezien niet meer dan begrijpelijk.

En bij Mercedes kon je in de jaren 70/80/90 al voor duizenden euro's aan opties erbij bestelllen. Weet nog de Autoweek uit 1991/1992 volgens mij, de nieuwe S-klasse vlaggenschip in S300 uitvoering voor Nfl 90.000 en er zat nog voor Nfl 65.000 aan opties op :shock:

Niks nieuws onder de zon dus ...

Als je dus iets tegen mijn punten wil inbrengen, kom dan wel met betere argumenten dan Koreaanse auto's en Aston Martin :)

Let wel, ik ben het wel met je eens dat het standaard zou moeten zijn, maar dat doet niets af aan mijn voorgaande vaststellingen.

En nog 1x de uitleg mbt de leaseprijzen: jij riep dat je voor 70k liever een 335i met 18" zou rijden dan een 4-cilinder A4 diesel.

Ik leg je uit dat het zo niet werkt, omdat die A4 in de regel geleasd zal zijn en dan gaat het om de leaseprijs en niet de aanschafprijs, waarbij de berijder in de regel ook geen benzine auto mag leasen. 335i kun je daarmee dus NIET vergelijken.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 27 feb 2008, 14:09

Rico is dat zo dikke kortingen?

Daniel

Bericht door Daniel » 27 feb 2008, 14:23

Tom schreef: Ergens zul je een grens moeten trekken maar in deze luxe klasse moet anno 2008 standaard zijn: climate control (zo'n draaiding kan echt niet meer), cruise control, armsteun, boordcomputer, leder stuurwiel, 16 inch LM-velgen.
Xenon zal niet lang meer duren (zit standaard in 3 coupe en A5 toch?) en dringt nu ook door in de lagere klasses. Iets als iDrive zal over een paar jaar ook standaard zijn.
Xenon is op de A5 standaard op de ProLine en op de S5, anders kost het 1724 euro extra. Ik heb al wel A5jes zien rijden zonder (en dan krijg je ook niet de geile LED-lampen, wat nogal jammerlijk is. Op de E92 is xenon inderdaad altijd standaard.

Overigens moeten we natuurlijk niet overdrijven met hoe kaal een A4 standaard is, dat valt best wel mee. Climate control is standaard op alle motorversies, dat kun je wel voor 1000 euro upgraden naar 3-zone comfortairco met licht- en regensensor. Cruise control, boordcomputer, elektrieke ramen voor en achter (moest je op het vorige model dus nog voro bijlappen), mistlampen, audio/CD, een hele reeks plofzakken en nog wat dingen zijn gewoon standaard. Lichtmetaal dan wel weer pas vanaf de 6-cylinders.
Maar als ik zo door die optielijst blader dan is er buiten het lichtmetaal en de dimmende binnenspiegel van 433 euro eigenlijk niks waarvan je zegt dat het belachelijk is dat het er niet standaard op zit.

Andere merken bieden misschien meer spulletjes voor minder geld, maar dat weet je gewoon als je in deze klasse shopt. Het is in ieder geval niet meer zo dat Audi, BMW en consorten én duur zijn én kaal.

Tom

Bericht door Tom » 27 feb 2008, 14:25

Macboy schreef:Tom, is nou je sterkste argument dat Aston Martin ook bomvol opties zit??
Lijkt me een beetje een zwaktebod.
Hoe zou jij het vinden als Aston Martin hun auto's al kaal ging verkopen. Dus dat je bij zo'n sportauto moet bijbetalen voor een sportinterieur omdat je anders van je stoel afglijd. Dat zou er bij mij niet ingaan. Dan leg je de hoofdprijs op tafel en mag je nog kruisjes zetten (en 'je hoeft het niet aan te kruisen', u-hu). Let op ik heb het niet over verder individualiseren met speciale stofjes en kleurtjes en dikkere velgen, maar puur opties die je mag verwachten als je in een bepaalde klasse aan het shoppen bent. Welke zaken dat zijn verschilt per klasse.

Bij Audi en BMW werkt het echter wel zo. Standaard leveren ze nogal schrale auto, zeker bij lagere motorisering. En de opties kosten gelijk de hoofdprijs. En het is nog volledig geaccepteerd ook door de consument!

Blijkbaar kunnen ze het maken, geef ze groot gelijk, maar als er een kritische opmerking komt moet je niet roepen "ze verdienen er gigantisch aan en het is dus niet meer dan logisch". Nee, op het woonwagenkamp "verdienen" ze ook gigantisch veel door geen belasting te betalen ;)

Ik zie niet in waarom je als consument niet kritisch naar de prijzen mag kijken. Als ik naar de prijzen van opties kijk dan schiet ik in de lach, hoe durven ze het zo op de optielijst te zetten. De domste stukjes plastic kosten gigantische bedragen. Als je dat inziet dan is 70k voor een 4 cilinder dieseltje absurd.
En nog 1x de uitleg mbt de leaseprijzen: jij riep dat je voor 70k liever een 335i met 18" zou rijden dan een 4-cilinder A4 diesel.

Ik leg je uit dat het zo niet werkt, omdat die A4 in de regel geleasd zal zijn en dan gaat het om de leaseprijs en niet de aanschafprijs, waarbij de berijder in de regel ook geen benzine auto mag leasen. 335i kun je daarmee dus NIET vergelijken.
We hebben het hier toch over de prijsstelling van Audi's, niet over leaseprijzen? Een huis met een speciale constructie hypotheek met lage maandlasten is ook niet ineens goedkoper. Je hebt gelijk dat ze vooral geleased worden maar maakt die 70k niet minder, behalve dat je het niet direct in je eigen portemonnee merkt. Uiteindelijk komt het toch wel boven tafel.

@Daniel: moet ik je helemaal gelijk in geven, per model is er steeds meer standaard.

HJ

Bericht door HJ » 27 feb 2008, 14:31

Ik hoef geen bijzonder luxe A4. Ik zit niet te wachten op lampjes in de deuren, een automatische achterklep, een navigatie van € 6.000,- en 1001 knopjes voor allerlei onzin.
Wat is er mis met een vrij kale A4? Ik kan bij Audi (bij BMW trouwens ook) zelf bepalen wat ik wel en niet wil. Ik heb er weinig zin in om te betalen voor zaken die ik niet wil.

@Tom, je vergelijking met een hypotheek gaat niet helemaal op; bij een leaseauto is de restwaarde een van de belangrijkste zaken. Of heb jij je huis ook geleasd? :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 feb 2008, 20:39

Pffff even een hoop dingen rechtzetten hoor:

Laat iedereen het even duidelijk zijn dat die 70k om een DEMO model gaat. Als ik naar de Beier loop en een DEMO model van een 320d vraag, krijg ik hem ook van om en nabij de 70/80k en bomvol met (niet ter zake doende) opties. Daar is niks geks aan, weten we allemaal.
Toch Macboy, denk ik dat onze reacties wel iets zeggen over ons gevoel dat, een groot deel van ons, heeft bij de prijs van 70k voor de genoemde Audi.
Iets zegt me dat deze discussie meer te maken heeft met de hetze van BMW mensen tegen Audi dan wat anders. We weten ook allemaal dat dit een BMW forum is en Audi het bij voorbaat altijd gedaan heeft. Geeft een iets vertekent beeld van de werkelijkheid. Zeker als je kijkt naar de verkopen in het A4/3serie segment waarbij de Audi A4 toch de onbetwiste nummer 1 is. Kom nou mensen, stel je niet zo aan. Als je mijn vergelijking op de vorige pagina leest kost een 320d je op een paar honderd euro na exáct hetzelfde geld als een even goed uitgevoerde 2.0TDI. Gelul dus.

Ook de vergelijking trekken tussen Duits en Japans is scheef. Je betaalt voor een merk, dat doen we ons hele leven al; boodschappen, kleren, schoenen en ja ook auto's.
Wat leaseprijzen ermee van doen hebben snap ik niet. Leasemij moet de dealer ook 70k (minus BTW/korting) overhandigen. 70k=70k.
Om de doodsimpele reden dat in de psyche van een mens leaseprijzen geen pijn doen en cash aftikken wel. Of je nou 4000 euro moet lappen voor 18 inch velgen of 80e per maand. Als je in de markt bent voor een goed uitgeruste A4 lig je niet wakker van die paar tientjes.
Ik zie niet in waarom je als consument niet kritisch naar de prijzen mag kijken. Als ik naar de prijzen van opties kijk dan schiet ik in de lach, hoe durven ze het zo op de optielijst te zetten. De domste stukjes plastic kosten gigantische bedragen. Als je dat inziet dan is 70k voor een 4 cilinder dieseltje absurd.
En DAT feit beste mensen, moeten we zoeken in Den Haag en niet in Duitsland. Want omwille van de BPM worden ook opties stervensduur..

RVV

Bericht door RVV » 28 feb 2008, 00:01

duifjes.com schreef:Rico is dat zo dikke kortingen?
nouja ik hoor wel eens wat vanuit de BMW hoek (inside) neem even gemakshalve aan dat dit ook voor Audi geld.

RVV

Bericht door RVV » 28 feb 2008, 00:08

Iets zegt me dat deze discussie meer te maken heeft met de hetze van BMW mensen tegen Audi dan wat anders. We weten ook allemaal dat dit een BMW forum is en Audi het bij voorbaat altijd gedaan heeft. Geeft een iets vertekent beeld van de werkelijkheid.
Geen dingen zoeken die er niet zijn hoor :wink:

Ik denk dat er maar weinig BMW rijders zijn op DF die iets tegen de A4 hebben.. :wink:

Waar het omgaat zij de absurde prijzen voor opties.. Daar doet BMW ook aan mee Mercedes maar Audi spant momenteel zo'n beetje de kroon door -tig duizenden euro's te vragen voor wat kraaltjes en spiegeltjes in de vorm van S embleempjes en leuk stiksel icm 18 inch.

Ze moeten opassen dat ze hun hand niet overspelen. Want de consument is ook niet helemaal gek natuurlijk.

HJ

Bericht door HJ » 28 feb 2008, 00:15

Rico v Velzen schreef:Ik denk dat er maar weinig BMW rijders zijn op DF die iets tegen de A4 hebben.. :wink:
Klopt en andersom ook. De 3 serie is voor mij het enige alternatief. Maar omdat die auto al 3 jaar op de markt is en ik 4 jaar met een auto moet doen heb ik liever een auto die net op de markt is.
De 3 serie stuurt wel iets beter dan mijn huidige A4. :oops:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 28 feb 2008, 08:58

Ik wil alleen ff opmerken dat ik het een hele mooie auto vind, zie er steeds meer rijden en zeer stijlvol, dat model. Denk dat ik het de mooiste vind van de Duitse 3 op dit moment, hoewel de C klasse ook prachtig is (in de juiste uitvoering).

Wil ook opmerken dat ik er nooit in zal rijden, vind ze domweg veel te duur. :) Dan koop ik liever een Golf V GTI, meer plezier van je geld.

HJ

Bericht door HJ » 10 apr 2008, 20:27

Starred

Bericht door Starred » 10 apr 2008, 20:41

Erg fraai zo die Avant enprofil

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 apr 2008, 20:43

Erg mooi!! Met de nieuwe 2.0T lijkt het mij een fantastische auto.
Helaas beginnen de extra's wel erg duur te worden. S-line voor 6.000 lijkt mij zwaar overdreven en ook het navigatiesysteem gaat nergens over. Helaas worden die schermen tegenwoordig wel zodanig in het dashboard geintegreerd dat een aftermarket navi afbreuk doet aan het dashboard. De Navigatie van 4500 euro in de A4 kan echter qua functie niet tippen aan een Pioneer Avic D3 voor 1150 euro. De optie van een navi is wel 10% op de aanschafwaarde!

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 10 apr 2008, 20:53

RutgerK schreef:Erg mooi!! Met de nieuwe 2.0T lijkt het mij een fantastische auto.
Helaas beginnen de extra's wel erg duur te worden. S-line voor 6.000 lijkt mij zwaar overdreven en ook het navigatiesysteem gaat nergens over. Helaas worden die schermen tegenwoordig wel zodanig in het dashboard geintegreerd dat een aftermarket navi afbreuk doet aan het dashboard. De Navigatie van 4500 euro in de A4 kan echter qua functie niet tippen aan een Pioneer Avic D3 voor 1150 euro. De optie van een navi is wel 10% op de aanschafwaarde!
Niet in combinatie met een Pro-Line Business pakket. Daar zit al Navi Benelux in, en dan word het verschil verrekend naar een Navi DVD. Dan ben je een kleine EUR 2050,- kwijt voor de navi DVD, en het kleuren bestuurders informatie systeem(altijd in combi).

leonard

Bericht door leonard » 10 apr 2008, 21:22

Denk er ff dikke spatborden,19'' wielen en iets dieper in z'n spatborden bij , en je hebt de opvolger van m'n huidige auto. :lol: :lol:

Het schijnt wel dat de RS met een 6 pitter bi-turbo komt.Dat is geluidstechnisch wel weer minder :? :?

Ik vind hem prachtig maar vind de 3 touring mooier

RutgerK

Bericht door RutgerK » 10 apr 2008, 22:18

Dat zou al een betere prijs zijn voor de navi. In de configurator zie je die korting niet terug.

Snipe

Bericht door Snipe » 11 apr 2008, 06:42

Wouter81 schreef:Ik wil alleen ff opmerken dat ik het een hele mooie auto vind, zie er steeds meer rijden en zeer stijlvol, dat model. Denk dat ik het de mooiste vind van de Duitse 3 op dit moment, hoewel de C klasse ook prachtig is (in de juiste uitvoering).

Wil ook opmerken dat ik er nooit in zal rijden, vind ze domweg veel te duur. :) Dan koop ik liever een Golf V GTI, meer plezier van je geld.
Je ziet ze inderdaad steeds meer rijden. Op zich erg mooi, maar wel spijtig dat 'ie ook weer last heeft van wat veel auto's tegenwoordig hebben: er moet minimaal 18" op, anders lijken de wielen veel en veel te klein.

Dat zie je ook bij bijvoorbeeld 1 Serie, 3 Serie, A3, Peugeot 207, Golf en nog veel meer nieuwe auto's. Vergelijk dat eens met een Golf I, een E21, een W124 of nog wat andere 'oude' auto's; toch een beetje vreemd, niet waar?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 apr 2008, 09:29

Mooie plaatjes.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 apr 2008, 10:44

zucht .. ik zie 'n zilvergrijze, jullie ook?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 11 apr 2008, 10:45

De kleur die een grote kans zou maken bij mij...

Plaats reactie