Seat of Skoda ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Seat of Skoda ?

Bericht door RVV » 08 feb 2006, 11:30

Beide de B merken (TM Tom) in de VAG stal.

Waar gaat jouw voorkeur naar uit ?

Skoda heeft nog iets teveel spuitjeslucht om zich heen hangen maar de Nieuwe Octavia RS combi is wel een hele mooie auto. Bijna Audi uitstraling.

Seat blinkt uit met de Leon, maar eigenlijk mis ik een beetje een dikke sedan bij Seat. Zoals de vorige Toledo. Als je nu een Seat wil dan zit je je altijd aan een monovolume model vast. Een Seat rijder die een sedan achtig of station achtig model wilt moet al weer gaan shoppen bij Skoda of VW.

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2006, 11:35

Voor mij de Seat(s), heb gewoon helemaal niets met Skoda, ben zelfs nog nooit bij een dealer binnen gelopen.

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2006, 11:43

Beide merken hebben mij weinig te bieden. Seat heeft de Leon, dat is de enige auto die mij aanspreekt. Skoda maakt wel prima auto's (wel in de categorie 'vervoersmiddelen') vind ik, alleen totaal niet spannend natuurlijk. Als lease interessant, prive zou ik zoiets nooit kopen, tenzij je een gezin hebt of via andere zaken in het leven al genoeg spanning hebt :P

B-merken kan ik het trouwens ook weer niet noemen! Zo'n Skoda Octavia heeft in ontzettend veel testen beter gescoord dan BMW/Mercedes/Audi! Ik kan zo weinig slechte zaken opnoemen, behalve dat het saaie auto's zijn.

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2006, 11:47

Wanneer ik een Seat zou rijden ga ik eigenlijk alleen maar voor een grijze Ibiza FR 20vt.... die blijft gewoon gaaf in mijn ogen, heel veel pk's (JD kuur) voor weinig geld.....

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 feb 2006, 11:48

Seat.
De nieuwe Leon FR lijkt mij echt wel wat straks als opvolger voor de Ibiza.
Als de Alhmbra de deur uitgaat dan komt daar (hoogstwaarschijnlijk) geen Seat voor terug. Dan eerder een Skoda Octavia combi. Seat heeft verder in grote auto's niets voor mij.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 feb 2006, 11:49

Knot schreef:Wanneer ik een Seat zou rijden ga ik eigenlijk alleen maar voor een grijze Ibiza FR 20vt.... die blijft gewoon gaaf in mijn ogen, heel veel pk's (JD kuur) voor weinig geld.....
Jammer dat 'ie 5 deuren heeft hè :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2006, 11:50

En jammer dat ik geen afscheid van spaargeld kan nemen ;)

Tom

Bericht door Tom » 08 feb 2006, 11:54

Dat kon ik ook nooit... tot ik dacht 'doe eens gek'.
Kut hobby ;)

Knot

Bericht door Knot » 08 feb 2006, 11:59

Tom schreef:Dat kon ik ook nooit... tot ik dacht 'doe eens gek'.
Kut hobby ;)
Probeer me nogsteeds in te houden :)

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 08 feb 2006, 18:40

Zie net in een Duits blad een verhaal over Seat/Skoda staan. Zal dat eerst eens doorlezen. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de Ibiza boven de Fabia, en de Octavia boven de Leon.

Rebel

Bericht door Rebel » 08 feb 2006, 18:58

Ik vind beide merken vergelijkbaar als vrijen met een opblaaspop.

(en NEE, Cav dit is geen inkoppertje, ik heb er geen ervaring mee, maar heb een goed voorstellingsvermogen)

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2006, 20:02

Ik vind zowel de Octi RS combi en de nieuwe Leon met VDV pack value for money. Zou gezien mijn eisenpakket voor de RS station kiezen. Mits ik tussen beiden moest kiezen, bij geen station eis zou ik beiden tot in de puntjes testen.

Michel

Wie post een foto VDV Leon?
Afbeelding

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 08 feb 2006, 22:27

Wie anders ;)

Afbeelding

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 08 feb 2006, 22:31

SEAT is natuurlijk "mijn"merk omdat ik toevallig met die auto's mijn boterham verdien. Maar puur gekeken naar mijn autoliefhebbers hart vind ik het modellen programma (muv de Leon) helemaal nix. Vandaar dat ik me (om lol te houden in m'n werk ;) ) nu veel meer richt op leuke jonge gebruikte auto's van alle merken.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 feb 2006, 22:36

Edwin van der Velden schreef:Wie anders ;)
VW stond niet in de poll man. ;)

Wel eerlijk wat je zegt. Vind ik super, dealers die ook kritisch over hun eigen product durven te zijn.

Seat en Skoda zijn trouwens allebei merken die me op basis van het logo'tje helemaal niks doen; vind Skoda misschien iets cooler qua fuck-you uitstraling.
Dus moeten ze maar met een knappe auto komen willen ze wat verkopen; die twee hierboven geposte auto's bijv.
Maar een merkvoorkeur, neu, niet echt.

Dutch

Bericht door Dutch » 08 feb 2006, 22:45

Ja, als jullie het zonder mij over Skoda's gaan hebben en dan ook nog laten blijken dat je er echt totaal niks van snapt, dan moet ik mij wel aanmelden... :lol:

Want luister, Skoda's zijn saai, ja. Maar we hebben hier niet over Octavia 1.6 MPI's. Die zijn voor grijze muizen, net als een Leon 1.6 MPI of een Toledo V5. Niet voor mensen die voor hun plezier in de auto gaan zitten. (Want daar zit u hier toch voor?)

Waar het om gaat, is om Skoda's of Seats die verrassen. Die het B-merkgevoel overstijgen. Die een glimlach op je gezicht toveren. Waar je een mooi verhaal over kunt afsteken.

Bij een potente Seat moet je dan al gauw je petje achterstevoren zetten. Je sletje van de motorkap vegen. Je vinger opsteken tegen het zwaantje dat je aan de kant wil zetten. Ook best cool, maar doe 't dan meteen goed. Met een BMW dus. :P

Een potente Skoda daarentegen is saai, maar op een onsaaie manier. Je valt weg tegen de achtergrond, maar opeens spat je eruit. Je meisje stapt achteloos in, maar kirt plotseling van genoegen wanneer je zonder moeite een ultrarappe versnelling inzet. Je bent een man van de wereld, de autokenner die weet wat hij bij Audi kan halen en dat bij Skoda koopt. Je steekt nog eens je duim omhoog naar de motoragent die vriendelijk gebaart dat het wel wat langzamer mag.

Kortom, met Skoda-rijders haal je eindelijk de intellectuelen in huis waar jullie zo op zaten te wachten... :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 08 feb 2006, 22:52

Dutch schreef:Ja, als jullie het zonder mij over Skoda's gaan hebben en dan ook nog laten blijken dat je er echt totaal niks van snapt, dan moet ik mij wel aanmelden... :lol:
Ha mooi!
*streept Skoda van lijstje af*
Even kijken welke auto's we nog meer moeten beledigen. :lol:

Leuk verhaal trouwens, als ik het goed begrijp is een snelle Skoda het tegenovergestelde van een Impreza?
Daarmee rij je namelijk netjes 49,8km/u door de stad en dan ben je bij voorbaat al een Sjonnie en sta je 7 keer per week uit te leggen aan oom agent dat je helemaal niet te hard reed. :evil:

Dutch

Bericht door Dutch » 08 feb 2006, 23:27

Peter Tunissen schreef:Leuk verhaal trouwens, als ik het goed begrijp is een snelle Skoda het tegenovergestelde van een Impreza?
Daarmee rij je namelijk netjes 49,8km/u door de stad en dan ben je bij voorbaat al een Sjonnie en sta je 7 keer per week uit te leggen aan oom agent dat je helemaal niet te hard reed. :evil:
En dan wilde men mij van een Skoda in een Impreza kletsen! :roll:

Ja, ik ben niet vies van een gratis Prodrive-pack op de MY05-winkeldochters die nu voor sigarettengeld de deur uit moeten. En als 4x4-fapper heb ik ook niks tegen AWD.

Maar die aandacht! Overal die aandacht! *schiet snel weg in spelonk*

Kijk, een Legacy zou weer een heel ander verhaal zijn... :D

Michel P

Bericht door Michel P » 08 feb 2006, 23:39

Prachtig verhaal Dutch! Wor nog wennen aan je Hot Hatch, wan dan heeft mevrouw D. de macht over het gaspedaal in de burgermans turbo :wink:

Michel

Dutch

Bericht door Dutch » 08 feb 2006, 23:56

Niks te wennen hoor. Als we nu met z'n tweeën rijden, zit zij altijd achter het stuur (beter gezegd, is zij altijd de Bob). Waarom denk je dat ze 'm voor zichzelf wil hebben? :lol:

Is iedere keer weer lachen, vooral als ik wat op heb. Of er nu een sjon met z'n anita naast ons staat of een henk die vooral voorzichtig moet rijden van z'n herma maar toch z'n benz wil laten brullen, een stoplichtsprintje zit er altijd wel in. Zien ze zo'n opgetutte milf naast zich in een duffe Skoda, laat ze opeens de motor even ronken. Nou, dat wijffie zullen we wel even wat laten zien.

Je ziet 't gebeuren hè?

- Nou Sjon, die Remus fan jou maak wel herrie, maar eg gaan doet-ie niet, hè
- Bek houwe, Aniet! Ik seg je, bek houwe!

- Henk. Henk. Henk! Laat je toch niet zo opjagen! Henk!
- Ik doe toch niks? Kijk maar, die Skoda gaat nog veel harder! *diepe zucht*

En als we dan bij het volgende stoplicht staan, wil m'n lief nog weleens zoiets zeggen als: 'Ja sorry. Moest gewoon even.'

Groot kind is 't af en toe.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 feb 2006, 00:01

LOL :D

Doet mij denken aan mijn GF die in de GTT ook altijd van die in het stuurbijtende Sjonnies stof liet happen :wink:

Jullie hebben dan een sleeper, waardoor de lol nog groter is. Veel Sjonnies kunnen het maar moeilijk hebben en kijken bij het volgende stoplicht strak voor zich uit :lol:

Michel

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2006, 00:05

Dutch, machtig om te lezen zit met een glimlach op mijn gezicht.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 09 feb 2006, 08:31

Op de Nordschleife maak je niet vaak mee dat bestuurders van gevestigde merken komen kijken naar een duidelijk mindere auto zoals de Octavia. Maar ik heb dat toch echt zeer regelmatig meegemaakt. Of gewoon een paar dagen later kunnen lezen op een forum dat die zilvere Nederlandse Skoda toch wel erg snel was.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 feb 2006, 09:29

Mooie foto Edwin!

Michel

Knot

Bericht door Knot » 09 feb 2006, 09:36

Wat loopt dat ding nou op top Edwin?

Ik ben niet op de snelweg geweest, alleen even de 240 aangetikt richting de gouden wok op de b-weg maar hij moet volgens mij wel 250+ halen.

Plaats reactie