Remschijvenprobleem RS4 K*t service !!!
-
Remschijvenprobleem RS4 K*t service !!!
Gisteren is m'n RS4 voor een OH beurt geweest en wat blijkt.Remschijven kapot!! Bij 30 K Km zijn de schijven al vervangen (kosten serieus geld die krengen) en nu bij 45 k km zijn ze weer kapot.Volgens de dealer is het ,na overleg met pon,geen garantie.De reden is dat er blauwe vlekken opzitten en dus heb ik er te hard mee geremd.Ik heb aangegeven dat ik met m'n voorgaande auto's ( BMW) hetzelfde reed en en nooit problemen had.Heb voor m'n gevoel echt niet gek gedaan met de auto.rij veel snelweg en GEEN circuit.(was bij de BMWdealer wel record houder blokken vervangen maar dat heeft niks met kapotte schijven te maken).maar al mijn argumenten hadden geen zin de dealer blijft bij het standpunt en het is geen garantie.Ik baal hier echt vreselijk van en vraag me af hoe ik hiermee om moet gaan.Het makkelijkste is Dick hoekendijk bellen voor een set mov'íts maar dat is me eerlijk gezegd te makkelijk.Weten jullie misschien een oplossing??
-
Ja ik heb standaard spul.De vorige keer heb ik ermee gereden tijdens de DF trackday dus dacht ik dat het daarvan was maar nu heb ik er echt geen gekke dingen meegedaan!!GTRene schreef:de eerste al na 30.000km,
en de tweede set schijven al 15.000km verderop?![]()
![]()
dan of verkeerd type schijf...of verkeerde blokjes, heb je het standaard spul erin? en doe je echt geen trackdays?
15.000km is wel kort...
Wat ik nog vergat te melden is dat ik het helemaal gehad heb met AUDI !!!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Bert ///M3
- Peter Tunissen
-
Ja de blokken zijn toen ook vervangen .Alles is er toen nieuw opgegaan.Bert ///M3 schreef:Zijn na de DF trackday je blokken ook vervangen Leonard?
Wat je namelijk wel kan gebeuren is dat je blokken verglaasd zijn en dat die het veroorzaken. Maar dat had je wel duidelijk waargenomen in verschil van remkracht.
Fijn Mark dat ik m'n hart even mag luchten.

Was voor m'n vrouw naar een Q7 aan het kijken maar het word denk ik gewoon een X5!!
- Bert ///M3
- duifjes.com
-
Leonard,
Ik rij met dezelfde remmen als jij en ik had de eerste keer ook last met die kutdingen.
Nu heb ik ze erg rustig ingeremd en heb ook het voornemen pagid grey te bestellen DAT schijnt de oplossing te zijn.
Maar wat je zegt: Service van audi is in deze het probleem niet hoor......
PON daar ligt het....
Ik rij met dezelfde remmen als jij en ik had de eerste keer ook last met die kutdingen.
Nu heb ik ze erg rustig ingeremd en heb ook het voornemen pagid grey te bestellen DAT schijnt de oplossing te zijn.
Maar wat je zegt: Service van audi is in deze het probleem niet hoor......
PON daar ligt het....
-
What's the difference?Marc RS4 schreef: Maar wat je zegt: Service van audi is in deze het probleem niet hoor......
PON daar ligt het....
Ja, PON is de importeur en je dealer neemt het daar weer van af, maar komt op hetzelfde neer en dat is dat je als koper in zo'n geval de lul bent... dus is de service van Audi kut (als dat bij meerdere dealers zo is)....... toch?

- Mathieu
- Kasteel
Pon of niet, volgens mij zijn er weinig dealers/importeurs die schijven onder garantie laten vallen als ze minder dan 15k mee gaan en het niet op een fout van hun wijst. Of zie ik dit heel erg verkeerd?
Heb het overigens al bij best veel nieuwe auto's meegemaakt het probleem (incl Toyota's
), enige die het tot een ton zonder morren verving was Mercedes...
Heb het overigens al bij best veel nieuwe auto's meegemaakt het probleem (incl Toyota's