Doen of niet doen?
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Doen of niet doen?
Ik ben bijna zo gek om een auto uit Japan hier naartoe te laten komen. Een driftgebakje... Die dan in 2009 moet driften. Tot die tijd in de E36 oefenen.
De vraag is, doen of niet doen? Kan ik hier verlies op lijden. Stel ik koop 'm en vind 't niks. Dan kan ik 'm volgens mij altijd goed in Nederland verkopen, gezien ze hier niet te koop zijn (zelden).
[img:400:300]http://www.hazze.nl/bs/ae86.jpg[/img]
[img:400:266]http://www.hazze.nl/bs/ae86_2.jpg[/img]
Toyota Levin GT Apex AE86
16v Twin Cam 4AGE motor
Momo Steering wheel
Racing pedals
Straight through competition exhaust
Adjustable Bride Driver bucket seat with harness
Front Upper strut brace
Pillow ball adjsutable suspension
TRD Ignition
LSD
Centre of Alloys Painted black
Stage 1 weight reduction (interior)
De vraag is, doen of niet doen? Kan ik hier verlies op lijden. Stel ik koop 'm en vind 't niks. Dan kan ik 'm volgens mij altijd goed in Nederland verkopen, gezien ze hier niet te koop zijn (zelden).
[img:400:300]http://www.hazze.nl/bs/ae86.jpg[/img]
[img:400:266]http://www.hazze.nl/bs/ae86_2.jpg[/img]
Toyota Levin GT Apex AE86
16v Twin Cam 4AGE motor
Momo Steering wheel
Racing pedals
Straight through competition exhaust
Adjustable Bride Driver bucket seat with harness
Front Upper strut brace
Pillow ball adjsutable suspension
TRD Ignition
LSD
Centre of Alloys Painted black
Stage 1 weight reduction (interior)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Ik ben ook naar MKIV supra's aan het kijken om in te voeren uit U.K. of Japan. Ik vertrek nu zondag voor 4 weken naar Japan en in mijn vrije tijd ga ik speciaalzaken in Japanse sportwagens bezoeken om een goed idee te krijgen welke de verschillen zijn en waar op te letten.
Na wat research van hieruit heb ik de volgende bevindingen:
+ Japanse auto's zijn altijd spot-on onderhouden
+ allemaal lage km-standen
+ Geen snelle km's (max snelheid op snelweg is 100 km/h + de meeste japanners schijten in hun onderbroek als het ook maar lijkt op een bochtig stuk)
+ Aankoopprijzen zijn geschift laag
- Stuur aan de andere kant(nieuwe koplampblokken ivm lichtafstelling noodzakelijk) + ruitenwisserbediening links en pinkerbediening rechts
- Japanse auto's in standaard configuraties rijden over het algemeen erg ruk vergeleken met europese.
- BTW betalen bij invoer
- Shipping costs tot haven is ongeveer 750 tot 1000 euro
- papierenwinkel, je moet een SVTA (single vehicle type approval) document gaan halen bij de doune en die willen nog wel eens moeilijk doen.
Het beste wat je kan doen is een extern bedrijf de koop laten regelen. Dergelijk bedrijf heeft experten zitten in auto-veilingen in Japan en naargelang jouw wensen zoeken ze een auto en maken er een uitgebreid rapport van met heel veel hoge resolutie foto's van alle details en eventuele schade(nee, die moet je niet betalen
).
Als je je zinnen op een bepaalde auto hebt gezet moet je 25% van het bedrag overschrijven. Hierna wordt de auto verscheept en na +/- 3 weken komt hij in Be of Uk aan. Bij het afhalen van de auto moet je het resterende verschuldigde bedrag betalen.
Een bedrijf waar ik al goeie dingen over gehoord heb is masha moto:
http://www.mashamoto.co.uk/be/
Zij maken op voorhand al een vrij correcte kostenofferte en alles gebeurt op officiële wijze.
Moest ik er eentje tegenkomen die ik echt wil, ga ik het echter allemaal zelf proberen te regelen. Kwestie van avontuur en moest er iets misgaan met de papieren regel ik het hier wel met TME.
Het overgrote deel van de Japanners zijn echt te vertrouwen op dit soort zaken. Ze zijn heel eerlijk over gebreken en schade, zelfs van de kleinste krasjes wordt je ingelicht.
Ik ben van plan om een performance car dealert in Honsha te bezoeken volgende week samen met een japanse collega die de nodige vertaalwerkzaamheden kan doen. Ik zal eens uitkijken voor een mooie ae86
Na wat research van hieruit heb ik de volgende bevindingen:
+ Japanse auto's zijn altijd spot-on onderhouden
+ allemaal lage km-standen
+ Geen snelle km's (max snelheid op snelweg is 100 km/h + de meeste japanners schijten in hun onderbroek als het ook maar lijkt op een bochtig stuk)
+ Aankoopprijzen zijn geschift laag
- Stuur aan de andere kant(nieuwe koplampblokken ivm lichtafstelling noodzakelijk) + ruitenwisserbediening links en pinkerbediening rechts
- Japanse auto's in standaard configuraties rijden over het algemeen erg ruk vergeleken met europese.
- BTW betalen bij invoer
- Shipping costs tot haven is ongeveer 750 tot 1000 euro
- papierenwinkel, je moet een SVTA (single vehicle type approval) document gaan halen bij de doune en die willen nog wel eens moeilijk doen.
Het beste wat je kan doen is een extern bedrijf de koop laten regelen. Dergelijk bedrijf heeft experten zitten in auto-veilingen in Japan en naargelang jouw wensen zoeken ze een auto en maken er een uitgebreid rapport van met heel veel hoge resolutie foto's van alle details en eventuele schade(nee, die moet je niet betalen

Als je je zinnen op een bepaalde auto hebt gezet moet je 25% van het bedrag overschrijven. Hierna wordt de auto verscheept en na +/- 3 weken komt hij in Be of Uk aan. Bij het afhalen van de auto moet je het resterende verschuldigde bedrag betalen.
Een bedrijf waar ik al goeie dingen over gehoord heb is masha moto:
http://www.mashamoto.co.uk/be/
Zij maken op voorhand al een vrij correcte kostenofferte en alles gebeurt op officiële wijze.
Moest ik er eentje tegenkomen die ik echt wil, ga ik het echter allemaal zelf proberen te regelen. Kwestie van avontuur en moest er iets misgaan met de papieren regel ik het hier wel met TME.
Het overgrote deel van de Japanners zijn echt te vertrouwen op dit soort zaken. Ze zijn heel eerlijk over gebreken en schade, zelfs van de kleinste krasjes wordt je ingelicht.
Ik ben van plan om een performance car dealert in Honsha te bezoeken volgende week samen met een japanse collega die de nodige vertaalwerkzaamheden kan doen. Ik zal eens uitkijken voor een mooie ae86

- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Moest ik er eentje tegenkomen die ik echt wil, ga ik het echter allemaal zelf proberen te regelen. Kwestie van avontuur en moest er iets misgaan met de papieren regel ik het hier wel met TME.
Het overgrote deel van de Japanners zijn echt te vertrouwen op dit soort zaken. Ze zijn heel eerlijk over gebreken en schade, zelfs van de kleinste krasjes wordt je ingelicht.
En ze zijn erg goed van vertrouwen.. ooit een zooitje CD's aan Jappaners verkocht.. (zeldzame soundtracks) ging toch om een paar honderd euro..ik stond net bekend als verkoper.. en gewoon ruim van te voren geld overmaken..
Uiteraard niet het vertrouwen beschaamd.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Hoi Rene,
Ik heb een Nederlands exemplaar gekocht als bij autootje, leuk om mee te spelen zolang de Impreza nog niet klaar is.
Ook heb ik al wat kleine dingen gedaan maar er moet nog het een en ander aan gebueren, maar dit staat op een laag pitje, de Impreza heeft natuurlijk voorrang als geldkliko.
Tot nu toe zijn de remleidingen vervangen voor RVS versies, alle onderstel rubbers zijn vervangen voor polyurethaan bussen (groot verschil!!)
Er zitten andere veren onder, andere shockers zijn een must, nu deint hij nog na na een drempel.
Er staat er een Sparco Stoel klaar voor de Hachi, de originele tuinstoelen is eigenlijk niets.
En als klap op de vuurpeil heb ik een aangepast Quiaffe quick rack stuurhuis gekocht, na de overstap op een QRS op de Impreza wil ik niets anders meer.
Hij ziet er nu zo uit, als de Impreza klaar is ga ik deze aanpakken!
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... G_2630.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... G_2634.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... G_2629.jpg[/img]
Beetje bij beetje bouw ik iets verder aan dit ding.
Ik heb een Nederlands exemplaar gekocht als bij autootje, leuk om mee te spelen zolang de Impreza nog niet klaar is.
Ook heb ik al wat kleine dingen gedaan maar er moet nog het een en ander aan gebueren, maar dit staat op een laag pitje, de Impreza heeft natuurlijk voorrang als geldkliko.
Tot nu toe zijn de remleidingen vervangen voor RVS versies, alle onderstel rubbers zijn vervangen voor polyurethaan bussen (groot verschil!!)
Er zitten andere veren onder, andere shockers zijn een must, nu deint hij nog na na een drempel.
Er staat er een Sparco Stoel klaar voor de Hachi, de originele tuinstoelen is eigenlijk niets.
En als klap op de vuurpeil heb ik een aangepast Quiaffe quick rack stuurhuis gekocht, na de overstap op een QRS op de Impreza wil ik niets anders meer.

Hij ziet er nu zo uit, als de Impreza klaar is ga ik deze aanpakken!
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... G_2630.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... G_2634.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i29.photobucket.com/albums/c281/ ... G_2629.jpg[/img]
Beetje bij beetje bouw ik iets verder aan dit ding.

- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Niels
- Berichten: 22516
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Interessante plannen Rene en Dennis! Zo hou ik wel wat auto's in de gaten op EBAY die in de US verkocht worden alleen kom ik wel weer negatievere dingen tegen. Dus zo op vertrouwen kopen durf ik (nog)niet aan
Japan daarentegen...daar rijden een hoop 400cc motorfiets racertjes rond die na een paar jaar worden afgedankt (naar het schijnt). Dennis kijk ook ff voor mij rond wil je
En veel plezier daar!

Japan daarentegen...daar rijden een hoop 400cc motorfiets racertjes rond die na een paar jaar worden afgedankt (naar het schijnt). Dennis kijk ook ff voor mij rond wil je

-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 23 feb 2008, 22:32
- Locatie: RIJKEVORSEL , Belgie
Heb je daar ook een reden voor ?? Weet je wat het is ?? Ik heb jarenlang een prelude gehad uit tokio ... Ik vond het enige minpunt echter dat als je alleen reed , nooit kon zien of je kon gaan inhalen.... Daarvoor moet je eigenlijk een co-piloot meenemen.Mike schreef:Zou nooit een auto kopen met het stuur aan de rechterkant
Maar als het dan weer moet gaan dienen puur om te driften , ja dan ben je meestal alleen aan't rijden , en dan komen er weinig tegenliggers hé.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast