
Na een aantal Subaru Legacy’s sinds 2006 uiteindelijk aan de BMW’s geslagen.
Ik moest een auto hebben om m’n racelicentie mee te halen en omdat een E30 werd geadviseerd door Maaskant en liefst een coupe heb ik een Touring gekocht .. (lekker eigenwijs)

Na het behalen van mijn racelicentie zou de E30 Touring weer weg gaan, dat zou einde verhaal BMW zijn, en ik zou weer vrolijk een nieuwere Subaru aanschaffen…. Voor zover het sprookje

Zo’n E30 ik vond het heerlijk, echte charme zo’n 6 Cilinder, is toch weer wat anders dan een boxer. Uiteindelijk de auto dus gehouden en er een hoop aan versleuteld

BMW E30 325i Touring uit 12-‘88
- Bilstein B8 schokdempers
- Apex veren met 3cm verlaging (moet Eibach worden, hij word nu steeds lager

- Powerflex rondom
- Stalen remleidingen
- Nieuwe schijven met DS2500 voor en achter.
- Stuurhuis van een E36, ophangingsdelen netjes uit staal gefreesd.
- Nog wat meer niet spannende dingen

Excuus voor de kwaliteit van de foto's

[img:1600:1200]http://img168.imageshack.us/img168/7426 ... kerot3.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://img255.imageshack.us/img255/5782 ... ng1wa8.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://img255.imageshack.us/img255/8325 ... senad1.jpg[/img]
Dit is zoals de auto nu is, het moet een meer een racer gaan worden. Daarvoor bezig onderstel delen van verschillende E36 modellen. Ze zijn nu bij elkaar gezocht in Oostenrijk omdat ze daar nog redelijk te krijgen zijn voor een fatsoenlijk bedrag. Moet ze alleen nog even ophalen .. dat zal maart/april worden. Gaat dan ook naar 312mm schijven voorkant en geventileerde schijven achter. Als dat klaar is, en getest mag de auto naar de kooien bouwer. Het duurt allemaal veel langer dan ik zou willen maar het uiteindelijke resultaat zal er wel zijn.
Denk dat het me dan nog minimaal een jaar kost om de nieuwe motor een 3.2 uit een M3 of een 4.0 V8 er in te gaan zetten en um RDW te laten keuren. V8 wordt jammerlijk steeds onwaarschijnlijker omdat dit moeilijker is.
Ik ben in het begin van dit jaar in Hengelo wezen kijken voor een 2002, was meteen duidelijk ROOD HEBBEN! ik heb hem gekocht op voorwaarde dat deze zou starten! Dat was het geval en 02-02 heb ik deze opgehaald! Om in de traditie te blijven heb ik een Touring gekocht. Hoe kon het ook anders. Mijn eerste HOTHatch! Ze is Verona-Rood en van 02-1974. 89371km op de teller


Hier wat foto’s er moet echt.. nog een hoop aangebeuren, er zullen naar alle waarschijnlijkheid in een vere toekomst een aantal klassieker rally’s meegereden worden, ik overweeg wederom ook een kooi voor de veiligheid.
Prachtige achterkant.. niet? .. Touring en toch een HotHatch!

[img:800:600]http://img108.imageshack.us/img108/9016 ... ingkm2.jpg[/img]
Samen met Mutti's Classic 900
[img:450:600]http://img247.imageshack.us/img247/7901 ... sicxt2.jpg[/img]
De bumperklever~! (typisch BMW weer

[img:800:600]http://img185.imageshack.us/img185/5545 ... verzj4.jpg[/img]
Prachtig NepHout?

[img:800:600]http://img180.imageshack.us/img180/153/dashboardov9.jpg[/img]
Zie ik daar dubbele Webers en een andere nokkenas in mijn glaze bol?
[img:800:600]http://img255.imageshack.us/img255/3203/enginemc1.jpg[/img]
De combinatie van uit Hengelo naar Lith!

[img:800:600]http://img337.imageshack.us/img337/1907 ... lertd0.jpg[/img]
Sleutelen! ... weekenden vullen.. hopelijk APK voor 7 Maart!
[img:800:600]http://img100.imageshack.us/img100/2743 ... riluo9.jpg[/img]
Naast de twee BMW’s, heb ik wat met twee jappen merken Honda en Subaru en het kon ook niet anders dat er weer eentje moest komen. Omdat we in augustus met z’n 4én ‘n rondje Oekraine gaan doen hebben we een Witte Subaru Legacy 1.8i AWD gekocht (deels dus van Taaffert!)
Voor meer fotos… check fotos.powertje.nl