Dax Cosworth

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Dax Cosworth

Bericht door Mathieu » 24 feb 2008, 18:08

Kun je verliefd worden op een auto? JA.

Ik had daarstraks het genoegen tot het besturen van een oude liefde.
Een Super Seven. De Dax van Hans.

Eindelijk was Hans gezwicht voor een lekker bakkie kwaliteitskoffie 8) en kwam hij met dit stukje sportwagen voorgereden. Wauw, daar kan niets tegen op, ik werd weer verliefd, echt verliefd met vlinders in de buik :oops:

<700kg met een Ford Cosworth met 240+pk's is echt genoeg voor een hele grote glimlach op m'n gezicht en die is er nu nog niet af.
Snel, wat is snel, nou, deze Dax is snel. Grote stappen, snel thuis.
Ik heb van de week een 2008 STI met 360+pk's gereden, ach leuk :D

Ik mocht gelukkig snel de vuisten om het suede OMP stuurtje klemmen en snel een industrieterrein opgezocht. Even aan de auto wennen maar dat went snel. Even doorhebben waar de pedaaltjes staan en aanvoelen, je zit namelijk als in een formule auto in deze wagen. Met gestrekte benen dus. Heerlijk :D

Verder een stukje getoerd waar deze wagen zich ook uitstekend voor leent. Dijkjes vinden ze heerlijk, die Sevens. En ik ook, zeker in een Dax Cosworth.

Inhalen op een dijk? De mensen die je inhaalt hebben geen benul wat er voorbij kwam maar wat er voorbij kwam, kwam hard voorbij.

Oh, wat zou ik me hiereens in willen uitleven.

Hans, bedankt, enne , ik zou hem lekker houden en de 340 laten voor wat hij was.
En wat zal ik lekker slapen vannacht, lekker naar dromenland in een Dax welteverstaan :lol:
Laatst gewijzigd door Mathieu op 24 feb 2008, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dennis van der Schoot
Berichten: 1573
Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
Locatie: Tilburg

Bericht door Dennis van der Schoot » 24 feb 2008, 18:11

Je hebt de zondag goed besteed. :D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 24 feb 2008, 18:18

Haha.. ben ook net weer thuis, oren fluiten nog.. was ff gezellig en het bakkie smaakte idd prima.. ff wachten op opa & oma, en gelijk knallen he! Mooie omgeving, perfect voor een seven :wink: En ik heb weer wat geleerd "heel and toe", nu ff oefenen maar eigenlijk is dit wel een must om een seven snel rond het circuit te sturen.. hoewel een industrieterrein ook best gaat, je kan goed sturen mathieu voelde me prima op me gemak.. toch raar om er naast te zitten in je eigen auto.. top dagje, ik ga morgen weer ff alle bouten en moeren vastdraaien :lol: We gingen lekker los!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 25 feb 2008, 10:47

Heerlijk geslapen en gedroomd vannacht. :D

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 25 feb 2008, 10:57

Ik niet.. had een shift lock :? :wink:
Ik ga zo weer even buiten spelen met de Dax even kijken of het werkt die spax schokdempers wat harder zetten..

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 25 feb 2008, 11:18

Houd me op de hoogte, ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 25 feb 2008, 12:21

Wat een verschil zeg! :shock: Hij is nu wel keihard.. bleef klikken.
Wat is nu de ideale afstelling? Voor harder of achter harder?
Voor harder= onderstuur
Achter harder=overstuur

Toch?

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 25 feb 2008, 12:33

Yep,
Ik zou van de zachte setup uitgaan en dan met kleine stapjes de dempers aanpassen en steeds testen.

En opschrijven hoeveel klikjes je hebt gedaan en dan je bevindingen erbij zetten. En steeds dezelfde bochten testen ter vergelijk.

Hoe harder je hem achter zet des te harder hij bijt.
Het grensbereik van een harde setup is kleiner dan van een zachte/softe setup.

Harder is leuk voor het circuit, softer is beter voor op straat.
Ik zou hem wat straffer zetten maar nooit te hard.
Het moet comfortabel blijven en de auto moet je zelfvertrouwen geven, je moet je er tenslotte veilig in voelen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten