Haagse wegpiraten!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

Bericht door M@rcel » 23 feb 2008, 08:43

Heb gisteren even opgelet...

Alleen thv de bouwwerkzaamheden staat max 30 km/u.

Dan is de beslissing om een lagere max. snelheid in te voeren toch wel gerechtvaardigd lijkt mij.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 feb 2008, 11:37

Marcel van Meerbeek schreef:Heb gisteren even opgelet...

Alleen thv de bouwwerkzaamheden staat max 30 km/u.

Dan is de beslissing om een lagere max. snelheid in te voeren toch wel gerechtvaardigd lijkt mij.
Snap niet dat dat niet in de berichtgeving verwerkt wordt. In zo'n geval kan ik een snelheidsbeperking wel weer begrijpen.

Trouwens, snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden moet soms ook even gerelativeerd worden. Ik kan plaatsen aanwijzen waar 10km lang een snelheidsbeperking geld voor werkzaamheden terwijl ze op een stuk van nog geen 400m aan het werk zijn. Dat kan ik dan weer niet begrijpen..

Doe dan zoals in Duitsland. Slechts de beperking laten gelden waar deze mensen ook bezig zijn. Iedereen houdt dan ook (terecht) netjes rekening met de mensen die er aan het werk zijn.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 23 feb 2008, 13:09

Alleen het stuk tot aan de Noordweg is idd 30 Km/h vanwege de weg werkzaamheden, ik heb er de laatste weken regelmatig gereden met lessen (vrachtauto) maar die 30 km/h is redelijk overdreven imho....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 feb 2008, 13:45

Weet je wat vaak het leuke van die tijdelijke beperkingen is? Er is geen einde bord te vinden :D

In Hoogkerk bij Groningen heb je daar ook zo'n mooi voorbeeldje van. Als je om Hoogkerk heen wil rijden zijn ze daar een huis langs de weg aan het bouwen waar om een of andere reden 30km geld. Het einde bord is nergens te vinden, dus je moet 30 rijden tot je een ons weegt en theoretisch mag je een boete krijgen als je weer harder gaat rijden..

Stefan R

Bericht door Stefan R » 23 feb 2008, 14:35

Er hoeft ook geen einde bord te staan :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 feb 2008, 17:48

Stefan R schreef:Er hoeft ook geen einde bord te staan :wink:
Maakt het wel zo lekker makkelijk om mensen te kunnen naaien met boetes :?
Mag ik even blij zijn dat mijn ouders besloten hebben om naar Limburg te verhuizen toen ik nog maar 3 was? Ik lees telkens weer dit soort berichtgeving en denk bij mezelf wat een luizenleventje heb ik hier toch.

Stefan R

Bericht door Stefan R » 24 feb 2008, 12:32

Als je een kruising/splitsing of iets in die strekking tegenkomt zou je een herhaling moeten tegenkomen van de tijdelijke maatregel, is dat niet het geval gelden na de kruising/splitsing de daar normaal geldende snelheden/verkeersregels :idea: :wink:

p.s. Dat is in Limburg ook zo :mrgreen: :wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 24 feb 2008, 14:23

Stefan R schreef:Als je een kruising/splitsing of iets in die strekking tegenkomt zou je een herhaling moeten tegenkomen van de tijdelijke maatregel, is dat niet het geval gelden na de kruising/splitsing de daar normaal geldende snelheden/verkeersregels :idea: :wink:

Maar weet de aankomende onervaren Koos Spee brigade dat ook? Hier in het dorp stonden laatst een paar broekkies te controleren met maar één enkele motor agent erbij die druk doende was met andere dingen, ik hoor 1 van onze chauffeurs nog het verhaal vertellen hoe dat jochie even indruk dacht te maken met wat hij geleerd dacht te hebben over regelgeving kwa taxi's en normale auto's. Uiteindelijk mocht hij toen de motor agent terug kwam weer vlug wat anders doen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 24 feb 2008, 17:57

Stefan R schreef:Als je een kruising/splitsing of iets in die strekking tegenkomt zou je een herhaling moeten tegenkomen van de tijdelijke maatregel, is dat niet het geval gelden na de kruising/splitsing de daar normaal geldende snelheden/verkeersregels :idea: :wink:

Ik had het die wegwerkers aan de A7 richting Groningen (nabij Hoogkerk) graag even tussen de oren gewreven, maar das ook weer zo he..

Het heeft toch wel een tijdje geduurd voor die mafkezen ook daadwerkelijk een bordje met opheffing 90km/u hadden neergezet :D Zo'n wit bord met 3 strepen van rechtsboven naar linksonder is toch een opheffing van alle geboden? Ook van de maximum snelheid (120)? :P

Plaats reactie