Emigreren waarheen Topic & de voor en nadelen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Emigreren waarheen Topic & de voor en nadelen.

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 13:42

Emigreren...tja waar ga je dan heen...

Zoiets doe je niet zomaar, en velen denken er wel eens over na, ik ook :lol: en wie weet als de "druk" hier te hoog/moeilijk wordt en de weg naar de nieuwe bestemming "makkelijk" dat ik het wel een keer aan durf met een juist persoon (ook nog eerst vinden :lol: )

anyway mijn gedachten die ik van de week had zijn b.v. de volgende opties.

1 b.v. emigreren naar een warm eiland, lekker rustig vaak en niet die zooi als flitspalen en gezeur maar meer waarden en normen, dus vrijheid als je het goed invult...

als eiland zou misschien Kreta kunnen dienen, ik hou wel van de Griekse eilanden, het is toch in de EU dus veel vrij normaal, de sfeer goed en oorlogen komen niet meer zo voor, meestal zooi op het vaste land..

en als land bv Zuid Spanje...ook mooi weer en rustige gebieden als je wil, maar drukke niet ver weg, en voordeel daar hebben ze her en der circuits om te scheuren en ze doen niet zo moeilijk...maar hoelang nog? immers ook EU maar wel vaste land...dus toch iets meer regeltjes merkbaar zeg maar.

wat lijkt jullie leuk/goed om naar toe te gaan? en wat weten jullie b.v. van de dingen die ik net voorstelde, b.v. de voor en nadelen...kosten woningen enz enz...

en wat lijkt jullie een interessante omgeving of waar denken jullie wel
eens aan om naartoe te emigreren.

GTRene

Kreta met volgens mij 2 vliegvelden en redelijk groot dus genoeg te zien en te doen?? ken alleen Rhodos en Koss en Zakynthos en Corfu en nog wat kleine eilandjes, maar Kreta is veel groter.

Oppervlakte : 8.336 km2
Lengte : 260 kilometer
Breedte : 12 tot 60 kilometer
Kustlijn : ongeveer 1050 kilometer
Aantal inwoners : ruim 600.000
Toeristen per jaar : ongeveer 3 miljoen
Hoogste punt : Psiloritis (2456 meter)
Gem. aantal dagen zon per jaar : 322
Gem. aantal dagen regen per jaar : 57
Grootste stad : Iraklion (± 160.000 inwoners)
Internationale luchthavens : 2
Tijdsverschil met Nederland : op Kreta is het één uur later dan bij ons

wat meer info hier:

http://www.kretapagina.nl/vervoer.htm

[img:330:355]http://users.skynet.be/vrijetijdtips/fi ... 0kreta.jpg[/img]

[img:650:224]http://www.kritinet.com/images/kreta2.png[/img]

Spanje...zuid Spanje

[img:604:490]http://www.jeandre.nl/Engels/infozilver ... age002.gif[/img]

[img:1048:466]http://www.spanjevakantieland.nl/images ... spanje.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door GTRene op 23 feb 2008, 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 feb 2008, 14:00

West-Amerika :D Californië.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 23 feb 2008, 14:02

Collega van mij gaat in Spanje wonen.

Die gaat eerst 3 maanden een huis huren. Ik heb de foto's gezien, dik huis met community zwembad er bij, volledig gemeubileerd. Kosten 700 euro per maand inclusief gas water licht service kosten enz :shock: Echt goedkoop dus om het geld hoef je het niet te laten.

Roman

Bericht door Roman » 23 feb 2008, 14:28

Heb nu weinig tijd, maar ik woon nu al zo'n 7/8 jaar in zuid Spanje, als je iets wilt weten vraag maar los.

Zal zelf later nog wel wat voor en nadelen en goede en slechte punten opschrijven. Heb daar nu geen tijd voor.

Enige wat ik wel kan zeggen is dat ik NL eigenlijk nooit echt gemist heb. :oops:

Roman

Bericht door Roman » 23 feb 2008, 14:29

Bert ///M3 schreef:Collega van mij gaat in Spanje wonen.

Die gaat eerst 3 maanden een huis huren. Ik heb de foto's gezien, dik huis met community zwembad er bij, volledig gemeubileerd. Kosten 700 euro per maand inclusief gas water licht service kosten enz :shock: Echt goedkoop dus om het geld hoef je het niet te laten.
Die prijzen kun je aan de zuid kust wel vergeten, of je moet land inwaards gaan.

De huizen in verhouding zijn een stuk duurder dan in NL hierzo :cry:

Maar ja, de huizenmarkt staat op punt van instorten dus het word wel straks een stuk goedkoper weer.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 14:53

kort samengevat tot nu toe Zuid Spanje bevalt goed, huizen kunnen erg duur zijn, maar wel circuits in Zuid Spanje(wel eens geweest? en of gereden daar?) en is de rest duur, affijn de pieken en dalen en wat is belangrijk hoor ik nog wel, de speerpunten als je tijd hebt.

Ik weet bv ook niet hoe duur huizen zijn op Kreta als je ze al kan kopen want meeste is vakantie huizen wat voor tijdelijk wel leuk is natuurlijk :lol:
Laatst gewijzigd door GTRene op 23 feb 2008, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 feb 2008, 14:53

Roman schreef:
Bert ///M3 schreef:Collega van mij gaat in Spanje wonen.

Die prijzen kun je aan de zuid kust wel vergeten, of je moet land inwaards gaan.

De huizen in verhouding zijn een stuk duurder dan in NL hierzo :cry:

Maar ja, de huizenmarkt staat op punt van instorten dus het word wel straks een stuk goedkoper weer.
Keep us informed :lol:

Anderzijds denk ik wel eens; Vluchten kan niet meer.....................

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 23 feb 2008, 18:12

Alles verder van de Ring af kan niet goed (beter) zijn 8)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 23 feb 2008, 19:03

heb zelf hier ook wel eens over nagedacht en dan denk ik zelf nog steeds aan Engeland of Canada.

Wil best engels praten, maar duits, frans of spaans liever niet. Daarnaast ben ik totaal niet op zoek naar de zon... :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 23 feb 2008, 19:21

Zou naar Zuid Californië emigreren. Paar keer daar gewest en heb alleen maar voordelen gezien.

Nadeel..alleen "resident-alien" zijn. Die amerikanen :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 feb 2008, 19:47

Ik spreek liever ook geen andere taal, maar als extra taal kan ik wat Engels en Duits, de bekendste woorden van zo'n land zul je gaande weg wel wat leren, voordeel van bv Kreta is je betaald gewoon met euro's tis EU maar lekker overal van weg zeg maar, en net niet groot genoeg om overal gekke naleef regels voor te hebben/maken, 2 vliegvelden, redelijk wat bekende banken en NL hulp mocht je dat nodig achten, de meeste daar kunnen wel wat Engels vanwege het toerisme, en veel eten daar lust ik ook wel :lol: opzich leuke weggetjes daaro, du een Lotus Elise is daar zeer handig denk ik :twisted: en de kofferbak dan groot genoeg, immers wat heb je nodig? een snorkel en een zwembroek en 1 plekje voor je vriendin :lol:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 23 feb 2008, 19:47

Canada??
States?
Australië?

Ergens bij zweden of noorwegen ofso, en dan in de winter maar driften, driften en driften op die ijsmeren 8) maar de belastingen zijn daar verotte hoog :cry:

BelgianRally

Bericht door BelgianRally » 23 feb 2008, 21:16

Australië is een prachtig land.. maar om van de flits controles enz verlost te zijn moet je er niet naar toe gaan.

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 23 feb 2008, 21:30

Zwitserland, zou ik morgen naar toe verhuizen. Alleen: autoracen is daar verboden :shock:

ChrisHK

Bericht door ChrisHK » 23 feb 2008, 21:39

Emigreren... Neen, dat zou voor mij niets zijn...

Het is overal wat, dus waarom Nederland ontvluchten... :)

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 23 feb 2008, 21:52

Ik ben gek van Italie, vooral vanaf Florenz en verder naar het Zuiden.
Polen heeft mij ook positief verrast, fijn climaat (echte winters/warme zomer's), bergen, zee, oerbossen, grote meren, kortom een land met veel potentie.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 23 feb 2008, 22:17

Naar familie in Oostenrijk, andere familie in westelijk Canada, naar kennissen in New York USA... andere landen zou ik nog moeten bezoeken om te kunnen overwegen, maar in Calgary hebben ze om te beginnen een fatsoenlijk verkeersbeleid. Aan de andere kant hebben ze daar de huren vrij gegeven met als gevolg dat oudere mensen amper geld hebben om te kunnen leven, en stuurt een boer de politie op je af als je zijn boerderij voorbij komt jagen met 260+ op een totaal verlaten landweg.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 24 feb 2008, 15:55

Gelukkig laat mij werk het toe met enige regelmaat in het buitenland te vertoeven. Wat is de wereld om NL mooi...

Als ik zou gaan verhuizen, dan naar landen waar er nog flink moet worden ontwikkeld (infrastructuur, politiek, economie). Dan kan je er zelf nog een beetje aan meebouwen en over het algemeen een veel relaxder leven (zonder of met weinig regels) leven.

Op mijn verlanglijstje:

Zuid Afrika (Cape area)
Libanon
Italie (misschien wel Sardinie)
UK (blijf er altijd nog een zwak voor hebben...)

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 16:16

In the UK klagen ze ook steen en been en willen daar weg, mede door al die stuurlui aan top...althans dat lees ik redelijk vaak op PH maarja op zich een mooi land met van alles en nog wat, en vele vliegvelden open voor trackdays...en gave auto's...mmmmm maar ook weer RHD :lol: :?

Libanon en Zuid Africa vind ik wat te onstabiel vanwege die oorlogen, maarja als je ergens achteraf woont misschien dan geen last..? wij kennen hier natuurlijk maar een paar dingen van die landen. :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 feb 2008, 16:41

Huizen zijn in de UK echt onbetaalbaar :shock:

Daar is Nederland heilig bij..............................................

dale vito

Bericht door dale vito » 24 feb 2008, 16:53

portugal?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2008, 16:53

Zuid Amerika lijkt mij ook wel wat.

Maar goed als ik even kijk ons ons personeel in Venezuela bijvoorbeeld woont. Dik huis, zwembad, schoonmaakstertje, elke avond barbeque enz. Kost allemaal niks daar. Mooie vrouwens enz.

De keerzijde daarvan is dat er wel een heel groot hek om het huis heen staat. 24/7 bewaking. Naar je werk in een gepantserde auto met een gewapende chauffeur enzovoort.

Moraal van het verhaal is dat het hier wel duur is maar je hebt wel een redelijk zorgeloos leventje. Ergens anders wonen is wel leuk maar elk voordeel heeft zijn nadeel zeg maar.

romo

Bericht door romo » 24 feb 2008, 16:55

Bert ///M3 schreef:Zuid Amerika lijkt mij ook wel wat.

Maar goed als ik even kijk ons ons personeel in Venezuela bijvoorbeeld woont. Dik huis, zwembad, schoonmaakstertje, elke avond barbeque enz. Kost allemaal niks daar. Mooie vrouwens enz.

De keerzijde daarvan is dat er wel een heel groot hek om het huis heen staat. 24/7 bewaking. Naar je werk in een gepantserde auto met een gewapende chauffeur enzovoort.

Moraal van het verhaal is dat het hier wel duur is maar je hebt wel een redelijk zorgeloos leventje. Ergens anders wonen is wel leuk maar elk voordeel heeft zijn nadeel zeg maar.
Mooi hoor, maar die Chavez he, :wink:

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 24 feb 2008, 16:58

Zuid-Ierland, prachtig! Helemaal als je van golf, vissen, watersport, paarden en rally houdt.
Ik heb er in 2000 rondgetrokken en ben er diverse Duitse en Nederlandse campings tegen gekomen dus er zijn er al meer die het in de gaten hebben. Zomers wel veel amerikanen (in van die loud shirts) maar dat zal met de huidige dollarkoers wel meevallen.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2008, 17:44

Bert ///M3 schreef:Zuid Amerika lijkt mij ook wel wat.

ja goed verwoord...zoiets wil ik al helemaal niet, baal al dat ik hier bij elke brug moet opletten voor laser-politie enz...laat staan dat ik bij elk geluid moet opkijken of ze niet inbreken enz enz of erger..., nee zo zou ik niet kunnen leven, moet echt wat zorgeloser zijn, dan maar iets minder voor je euro, vrijheid moet je voelen, niet kopen. 8)

Plaats reactie