Alles over de 1 serie (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De 1-serie coupe:

Een geweldige auto !
28
39%
Ik vond het eerst niks, maar draai inmiddels bij !
15
21%
Ik vind het niet wat.
29
40%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2008, 11:07

Bert ///M3 schreef:Meesten zitten zo rond de 300. De ene er onder bijv 295 en de ander er iets boven 305.

Maar het is niet altijd duidelijk wat er aan gedaan is, veel hebben al een aftermarket chip zonder dat ze het zelf weten. Maar ze komen vrijwel altijd boven die 286 PK uit.
Oke. Leuk. Ik wil het binnenkort toch wel eens weten, dus denk dat ik hem wel eens ergens op een Dyno wel hebben. Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 22 feb 2008, 11:10

Is leuk als je cijfergeil ben...

Bewijs het maar op de straat ;-) 8)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2008, 11:13

Jelmer850i schreef:Is leuk als je cijfergeil ben...

Bewijs het maar op de straat ;-) 8)
Ga je mij nu uitdagen Jelmer ;).....wanneer komt er wat nieuws voor de 850 trouwens??

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 feb 2008, 11:13

Mark Nauta schreef:
Bert ///M3 schreef:Meesten zitten zo rond de 300. De ene er onder bijv 295 en de ander er iets boven 305.

Maar het is niet altijd duidelijk wat er aan gedaan is, veel hebben al een aftermarket chip zonder dat ze het zelf weten. Maar ze komen vrijwel altijd boven die 286 PK uit.
Oke. Leuk. Ik wil het binnenkort toch wel eens weten, dus denk dat ik hem wel eens ergens op een Dyno wel hebben. Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Mark, het probleem is dat die eenmalige meting op die ene rollenbank ook niet representatief is.

Een week later op een andere rollenbank en je kunt zomaar 10 tot 15 pk verschil hebben.

Rollenbank is zinvol als je gaat tunen (before/after resultaat)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 feb 2008, 11:16

waarom zegt BMW dan 306 pk, wanneer het er eigenlijk iets van 320 zijn voor een .35i motor?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 22 feb 2008, 11:19

Idd Rico.

Dat getal word dan maar voor waarheid aangenomen.

Maar blok er uit sleutelen en op een echte testbank is eigenlijk de enige betrouwbare manier. De rest is alleen maar leuk om te weten of sommige modificaties werken of voor de internet PK opschepperij.

Ik heb mij mijn auto al eens gezien dat het op 2 runs binnen 15 minuten na elkaar 25 PK scheelde.

Wat betreft die wiel pk's ook, mijne had 273. Kennis met exact dezelfde auto, SMG bak enz had op een andere bank 220 wiel PK. Dus 50 PK verschil terwijl die auto's op de weg exact even snel waren. Wat is waarheid denk je dan.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 22 feb 2008, 11:21

De .35i had zonder enige vorm van inboeten aan betrouwbaarheid 380pk kunnen hebben volgens Andre.

Heeft ook allemaal te maken met postionering binnen het modellen gamma.

Vergeet namelijk niet de Z4 M coupe met 343pk die nog gewoon in het gamma zit. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat op papier een non M sneller is dan een M. Marketingtechnisch slecht verkoopbaar.

Dat die IRL netzo snel is is minder relevant.. boekjeswijsheid heerst nogal altijd in autoland.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 22 feb 2008, 11:22

Als ik de verhalen zo hoor heeft dat ding volgens mij wel 400 PK! 8) :D

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2008, 11:23

Oke, das duidelijk dan! Dan heeft het inderdaad enorm weinig zin.


@ Rico. Bij mijn weten worde de Z4 M Coupé niet meer gebouwd hoor.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 22 feb 2008, 11:27

Idd. Schiphol staat hij nog steeds elke keer mooi op display als ik er langs loop lol. Of hij moet recent weg gehaald zijn maar dan is dat niet lang geleden.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 22 feb 2008, 11:28

Sjoerd S. schreef:Z4 M Coupe is nog gewoon te bestellen hoor .. en word ook nog geproduceerd.
Ik had een tijdje terug begrepen dat ze de productie zouden stoppen. Maar niet dus, gelukkig maar. Want wat een mooie auto is dat zeg!!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 13:42

Ik wilde net iets posten, was in de veronderstelling dat dit het 1-serie draadje was :oops:

;)

En nu weer ontopic. Rollenbank draadjes en Z4M draadjes zijn er genoeg !
Sjoerd S. schreef:Prijzen 125i coupe zijn ook bekend.
Vertel dan :!: Ik zie ze nergens !
Ferdinand schreef:Gisteren weer even gereden. Ik gaf gas en, het is werkelijk waar, de auto verplaatste zich sneller dan ikzelf. Het zag er niet uit op de A12: ik in de zithouding, hangend, twee meter achter mijn auto. :shock:
Hilarisch :D :lol: :P

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 22 feb 2008, 13:48

Dat valt me nog mee trouwens. Maarja, zeker weer niks erop.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 13:52

Voor 45k heb je alles wat nodig is dan. Absoluut een goede koop lijkt mij zo, voor een dikke 6-cilinder BMW motor.

10k minder dan een 135i en das natuurlijk niet niks :shock:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 22 feb 2008, 14:04

Hm.. dat is zeker niet slecht. Mis toch wel RWD, dus ooit misschien een leuke opvolger voor de golf :wink:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 22 feb 2008, 14:08

Ben benieuwd of die 265 pk die dat blok zou moeten hebben er makkelijk weer uit te krijgen zijn.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 feb 2008, 14:51

Topgear NL, wat ze er van vinden:

A3 Cabrio (worden ze niet vrolijk van)
125i Coupe (worden ze wel heel vrolijk van)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 feb 2008, 14:54

Sjoerd S. schreef:HE:

Multi func. stuurwiel
sportstuurwiel
Styling 256
dimmende spiegel
middenarmsteun
opbergpakket
pdc
mistlampen
regen en lichtsensor
auto airco
cruise control
uitgebreid lichtpakket

Best te doen hoor.

Ik heb hier trouwens ook de complete folder inc. prijzen van de performance line voor me liggen. Als iemand wat wilt weten hoor ik het wel
ja sjoerd, ikke. Wat kost voor een 135i Coupe:

- PP uitlaatje
- PP inlaatje
- PP onderstel
- PP shortsfhifter
- PP diffuser

groet, Ferdinand

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Bericht door Sperdy » 22 feb 2008, 16:46

sander, bedankt!

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 22 feb 2008, 16:48

130i van mij is 1440kg volle tank en 1400 lege tank. Dus het verschil naar de 135i die 1500kg volle tank en 1460 lege tank is dus geen 110kg maar 60kg.

PS de 120d was ook 1440kg met volle tank zoals de 130i.

Even ter info.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 22 feb 2008, 16:50

Andre schreef:130i van mij is 1440kg volle tank en 1400 lege tank. Dus het verschil naar de 135i die 1500kg volle tank en 1460 lege tank is dus geen 110kg maar 60kg
Het verschil tussen André en Hielke is ook 60kg. Toeval of foutje bij wegen?

;)

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 22 feb 2008, 16:58

http://www.autojunk.nl/clips/view/136999

Performance Parts BMW! :) Kwam het toevallig tegen! ;)

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 feb 2008, 10:38

The first engine will be for the 1er Coupe which is 2.0i with BMW Advanced Turbo. when the next generation of 1er is introduced we will see advanced Turbo in 1.6 and 1.8 formats also.

These engines will make the next gen. 1er the most cleaner, efficient, lighter dynamic sporty cars in the compact class

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 27 feb 2008, 11:18

Ze gaan toch niet het Mini blok in de BMW 1er lepelen?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 27 feb 2008, 18:57

[img:800:530]http://www.raymondbrandt.com/_ron/1499.jpg[/img]

mooi fotosjopje.

:)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], Martijn 327i en 4 gasten