Rad van Fortuin - 130i CUP

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Rad van Fortuin - 130i CUP

Bericht door Mathieu » 21 feb 2008, 13:55

Vorig werd de startopstelling van de tweede weekendrace bepaald door een zogenaamde reversed grid van de topacht finishers uit manche één. Zo kreeg de als achtste afgevlagde piloot de pole voor de tweede weekendheat, terwijl de winnaar in de vervolgrace als achtste moest starten.

Geen tactische spelletjes meer
,,We zagen afgelopen seizoen in de eerste manche geregeld dat coureurs die rond plek vijf, zes lagen, zich vervolgens lieten terugzakken om achtste worden’’, geeft Frank Kerseboom aan. ,,Op die manier wilden ze voor de tweede wedstrijd een zo goed mogelijke uitgangspositie creëren. Er kwamen geluiden dat we dit tactische spelletje zouden kunnen vermijden. Daarom de verandering van het race-format voor 2008.’’

Grid Positioner’Komend seizoen zullen, net als in 2007, per raceweekend twee BMW 130i Cup-heats worden verreden. De kwalificatie bepaalt nog steeds de startopstelling van race één. De winnaar van deze openingsmanche zal na afloop van de huldiging op het podium een slinger geven aan een Rad van Fortuin, dat voor de gelegenheid de ‘Grid Positioner’ wordt genoemd. Op dit rad staan de getallen 5, 6, 7, 8, 9 en 10 vermeld. Als de racewinnaar het getal 5 draait, zal er voor de tweede manche een reversed grid voor de topvijf uit race 1 zijn. Stopt de ‘Grid Positioner’ echter op het cijfer 10, dan zullen in de vervolgheat de eerste tien gefinishte rijders in omgekeerde volgorde van start gaan. Met andere woorden: het lot en de draai van de racewinnaar zal bepalen hoeveel er gehusseld wordt in de startopstelling van de komende wedstrijd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 21 feb 2008, 14:08

Je moet er maar opkomen.....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 14:36

En wie gaat er draaien

:lol:

[img:300:225]http://www.pinside.com/graphics/articleImg/100409.jpg[/img]

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 21 feb 2008, 15:06

Poppenkast systeem...
(robin mode on) IN DE BASIS de leukste cup auto van nederland.. helaas organisatie matig..

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 21 feb 2008, 19:18

Er staan in totaal 6 cup auto s te koop en die van mij is omgebouwd.

3 stuk van tempo team en 3 stuk van bleekemolen.

Die zijn allemaal klaar met de 130i cup.

Vorig jaar waren 19x 130i aan de start. Die van mij komt zo bi zo niet meer in de 130i cup. Dus dat 18 en die 1 auto van bleekemolen is inmiddels al omgebouwd tot een endurance auto. Dan blijven er nog 17 over. Als die andere 5 dan niet verkocht worden staan er 12 aan de start. Of er moeten een hoop nieuwe gebouwd zijn. Dat denk ik echter niet want het facelift model is anders efficient dynamics en electronische stuurbekr. etc. Dat zou niet eerlijk zijn tov de oudere auto s.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 feb 2008, 20:25

Hm neem aan dat daar wel een mouw aan te passen is? Als ze er wat kort rijden dan komen ze toch ook niet in eens zonder auto's te zitten?

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2008, 20:34

Ja 130 beukcup was het af en toe,
en ze zullen moeilijk verkocht worden vermoed ik
Bv een cupclio is maar 1 sec langzamer ongeveer en die zijn stukken goedkoper in aanschaf en running costs

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 21 feb 2008, 21:53

Hoezo goedkoper in runningcost?

Bijna alles aan die 130i is standaard. Standaard motor, bak, diff enz. Geen aparte of rare technologie.

Zo veel verschil zal er niet in zitten denk ik.

Luco

Bericht door Luco » 21 feb 2008, 22:07

Bert ///M3 schreef:Hoezo goedkoper in runningcost?

Bijna alles aan die 130i is standaard. Standaard motor, bak, diff enz. Geen aparte of rare technologie.

Zo veel verschil zal er niet in zitten denk ik.
6 versus 4 cilinder
3 liter versus 2 liter
slicks
velgen
en ga zo maar door

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 22 feb 2008, 10:34

Een cupclio is meer dan een seconde langzamer hoor..

Luco

Bericht door Luco » 22 feb 2008, 10:40

m@rco schreef:Een cupclio is meer dan een seconde langzamer hoor..
Laat mij de tijden van de 130 maar zien dan op cpz
Volgens mij net meer dan 1 seconde vorig jaar?

Sorry :D

130 met 2007 clio scheelt 3 tot 4 seconden ongeveer
130 met de oude cliocup scheelt 2 tot 2,5 seconde ongeveer

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 22 feb 2008, 10:51

Okay dan hoef ik ook niet meer te zoeken he! 8)
Wist dat het meer was.. 130i cup aardig gevolgd afgelopen jaar door deelname andré.. maar ken een hoop ins and outs van die cup en als je die kent dan ben je er gauw klaar mee!

Clio Cup zit gewoon beter in elkaar.. Gewoon af-fabriek race wagen.. 20 op een rij.. worden verdeeld over de rijders.. geen dealer belangen.. etc.

130i.. Straat auto ombouw tot racer.. Tussenkomst Carla-Motors waar sommige mensen ook weer hele goeie ingangen hebben.. Dealers die geen gezichtsverlies willen..Grote namen die hun naam niet te grabbel willen gooien en maar aankloten met wagens.. etc

Jammer zou DE cupklasse van NL moeten zijn.. Maar met deze organisatie en dealer belangen/rijders blijft het gewoon dramatisch..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten