Golf IV R32 DSG.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Leveranciers hebben zich niet helemaal aan de afspraken gehouden....(drukbuizen e.d)
Verder:
Er is een andere intercooler set-up gemaakt (Verhoeven was niet tevreden).
Spanner van de distributie aangepast (ivm compressiereductie-kit en om meer afstel mogelijkheden te krijgen).
Ontwerp nieuwe downpipe.
Verhoeven wil de auto gewoon top afleveren, bovendien krijg ik een goede compensatie
Zelf vind ik het mooi dat de intercooler te zien is door het gaas
Verder:
Er is een andere intercooler set-up gemaakt (Verhoeven was niet tevreden).
Spanner van de distributie aangepast (ivm compressiereductie-kit en om meer afstel mogelijkheden te krijgen).
Ontwerp nieuwe downpipe.
Verhoeven wil de auto gewoon top afleveren, bovendien krijg ik een goede compensatie

Zelf vind ik het mooi dat de intercooler te zien is door het gaas

-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Vind dit echt een heel project. De R32 is toch wel een redelijk ondergewaarde auto denk ik. Met de aanpassingen zoals je nu bezig bent wordt het een echt bommetje. Ik heb met een Rothe R32 mogen rijden en heb echt even aan het zuurstof gehangen
. Vanwege de super tractie is de acceleratie bij het absurde af.

-
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
"The new Haldex Performance Controller is a total replacement of the mechanical and electronic controller that directly affects how the RWD portion of the AWD system works and how aggressively it reacts under acceleration, cornering and braking."Kasteel schreef:Wat voor Haldex upgrades zijn er mogelijk dan? Ook gewoon vast 50-50 te krijgen?
and
"The advantages of this HPP upgrade are it’s ability to predict the onset of torque much like the PreX which is for their newer hardware but even more aggressively. This upgrade takes into account the TPS signal more so than the oem software and therefore can proactively begin applying power to the rwd clutch packs before wheel spin begins. As power is increased, more power lock occurs in the rwd unit until full lock is achieved. To summarize, the new HPP is more aggressive with how it transfers power and does so much more proactively than the oem system. This is ideal for autocross, road racing, and street driving as well as enhancements to poor weather driving."
This is what it looks like and like said above replaces the 'stock' one (both are made by haldex hence the ' ')
- frank de jonge
- RobS
- frank de jonge
-
Is dat zo? Wat voor remmen zitten er standaard onder dan? Ik was namelijk absoluut niet onder de indruk van het remvermogen....Mike schreef:Remmen kunnen het makkelijk aan tot ongeveer 400pk, zelfde voor de 6 bak. Heb geen Haldex upgrade.
Heb je overigens ook een ander onderstel. Weet dat iemand anders met zijn standaard onderstel reed op zo'n getuned R32 en alle kanten opzwabberde.

Evengoed een supergaaf project natuurlijk!
- wjn
Je moet dan ook een coating aanbrengen (in de gewenste kleur), geen gewone verf idd.dannYZ schreef:Nee toch, als je er weer een laagje verf op spuit is het gedeelte tussen de lucht in de intercooler en buitenlucht weer een stukje dikker, wat dus alleen maar negatief zal werken..
Er bestaan coatings die de warmtegeleiding met 20-40% verhogen, maar weet niet of een intercooler tegen het aanbreng-procedee bestand is.
(Zoek naar "THERMAL DISPERSANTS" op google of zo.)