Gebeurt bij veel meer merken denk ik, vaak zal b.v. de A4 of een 3-serie er eens bij worden gepakt bij de ontwikkeling van noem maar wat een Avensis o.i.d.Sjoerd S. schreef:Bij de ontwikkeling van de GT-R is er ook constant een Porsche bijgeweest he.
Nissan heeft tijdens de ontwikkeling een 977 Turbo en een GT3 aangekocht om hier vervolgens duidelijk hun pijlen op te richten.
Nissan GT-R
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
NICE!! Just love it!Roman schreef:http://www.youtube.com/watch?v=cN3zx8Y4pNM Plato
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Op de rollenbank, goed resultaat:
[img:800:600]http://i65.photobucket.com/albums/h224/ ... _1802s.jpg[/img]
[img:800:558]http://i65.photobucket.com/albums/h224/ ... tled-1.jpg[/img]
[img:800:600]http://i65.photobucket.com/albums/h224/ ... _1802s.jpg[/img]
[img:800:558]http://i65.photobucket.com/albums/h224/ ... tled-1.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27066
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Brute prestaties das niet mis, maar ben ik nu de enige die dit een lelijke auto vindt?
Groffe lijnen, uiterlijke mix van een jaren 70 Amerikaan en een zogenaamde moderne "ricer"....
Dan die voorruit spijlen
brrrrrrrrr in die afwijkende kleur, dat ziet niet uit, ook de overgang naar het dak vind ik dan verschrikkelijk ( het bekende petje heeft ie dan op)
Dan die afzichtelijke neus/grille.......................als Darth Vader die te veel gezopen heeft...........................
Het gejatte interieur van uitgerangeerde BMW`s met natuurlijk een op de bestuurder gerichte kockpit...................zum kocksen...............
Verder is de BMI off scale IMHO..................................daar hoor ik geen mens over....................dus bij deze.........................
Groffe lijnen, uiterlijke mix van een jaren 70 Amerikaan en een zogenaamde moderne "ricer"....
Dan die voorruit spijlen

Dan die afzichtelijke neus/grille.......................als Darth Vader die te veel gezopen heeft...........................
Het gejatte interieur van uitgerangeerde BMW`s met natuurlijk een op de bestuurder gerichte kockpit...................zum kocksen...............
Verder is de BMI off scale IMHO..................................daar hoor ik geen mens over....................dus bij deze.........................
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Wat bedoel je hier mee, tenopzichte van wat?ErikKramer schreef:Op de rollenbank, goed resultaat:
[img:800:600]http://i65.photobucket.com/albums/h224/ ... _1802s.jpg[/img]
[img:800:558]http://i65.photobucket.com/albums/h224/ ... tled-1.jpg[/img]
Grtz,Hanz06

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Heb je daar dan ergens een bron van ? Ik heb nog nooit testcijfers van de Veryon op de ring gezien.GTRene schreef:Mooi...hm, nou, dan weet ik wel wat er gaat gebeuren straks...
die kar zet een tijd neer van 7.38 op de Ring en de Bugg Veyron 7.40![]()
dus, straks buiten al de Porsche's GT3 om gaan we veel Nissan GTR zien op de NurburgRing...Mark( nee niet jij Nauta ) my words...
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Plato zei het in het filmpjeRico v Velzen schreef:Heb je daar dan ergens een bron van ? Ik heb nog nooit testcijfers van de Veryon op de ring gezien.GTRene schreef:Mooi...hm, nou, dan weet ik wel wat er gaat gebeuren straks...
die kar zet een tijd neer van 7.38 op de Ring en de Bugg Veyron 7.40![]()
dus, straks buiten al de Porsche's GT3 om gaan we veel Nissan GTR zien op de NurburgRing...Mark( nee niet jij Nauta ) my words...


Ik meen dat ook ergens gelezen te hebben...
Gekopieerd van een aantal sites:
7:34 - 163.586 km/h - Koenigsegg CCR, 806 PS/1418 kg, Horst von Saurma (sport auto), oct,17-18 05
7:36 - 162.631 km/h - Porsche Carrera GT, 612 PS/ 1475 kg, factory test driver Walther Röhrl (02)
7.39* - 161.575 km/h - Porsche 997 GT3, 415 PS/1395 kg, *mfr. (quote sport auto 05/06)
7:40 - 161.217 km/h – Bugatti 16/4 Veyron, 1001 PS/1980 kg (Wheels magazine Australia, 12/05)
7:40 - 161.217 km/h - Mercedes Benz SLR McLaren, Klaus Ludwig (AutoBild 07/04)
7:40 - 161.217 km/h - Porsche 997 Turbo, 480 PS/ ??? kg, Michelin Cup Sport tyres (Motortrend)
7:42* - 160.519 km/h – Ford GT, 550 PS/ 1521 kg (*as indicated by Octane magazine, 11/05)
7:42.9 - 160.207 km/h - Corvette Z06, 500 PS/1319 kg, Jan Magnusen, (Sporbilen, jun,26 05),
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Die tijd zou wel kunnen kloppen, alleen zou ik graag willen weten in welke omstandigheden dit is getest. Tijdens een touristenfahrt ? Of tijdens een testdag dat fabrikanten de baan hebben afgehuurd.. met de losse pols stopwatch ? Of geeikte apparatuur ?
Hele baan inclusief het rechte stuk ?
Kortom die tijd zegt me niet zoveel.
Hele baan inclusief het rechte stuk ?
Kortom die tijd zegt me niet zoveel.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Fietsbel
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 18:23
- Locatie: Supra MKiV Boostlogic T61
Precies, lekker boeiend al is de wagen nog zo snel, als er geen plezier aan te beleven valt is het maar niks. Een oude barrel met een paar pk kan veel leuker zijn dan een high tech sportwagen.Tristan schreef:Wel leuk hoor al die Ring tijden, maar al is een auto 1 van de snelste op de Ring, als hij weinig rijbeleving biedt, dan hoef ik 'm niet.
Daarom staat een GT3 hoger bij mij dan een GT-R35 waarbij alles voor je geregeld wordt. Elektronica tot een zekere hoogte, maar wil geen rijdende Playstation.
- Opa
- Berichten: 6788
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Volgens mij is bijna al die zooi uit te zetten bij de Nissan.Tristan schreef:Wel leuk hoor al die Ring tijden, maar al is een auto 1 van de snelste op de Ring, als hij weinig rijbeleving biedt, dan hoef ik 'm niet.
Daarom staat een GT3 hoger bij mij dan een GT-R35 waarbij alles voor je geregeld wordt. Elektronica tot een zekere hoogte, maar wil geen rijdende Playstation.

- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
hoeveel mensen hebben hier met een GT-R gereden? aha
dus hoe weet je of de auto saai is op de Ring?
juistem, dat weet je niet. dit is geen audi quattro he.
touwens wie heeft hier een gt-3 in woede over de ring gejaagt? vertel me dan of het spannend, saai of mischien wel doodeng was.
die tijd van de gt-r is door nissan zelf de wereld in gehoplen en ze vertellen er niet bij welke banden zijn gebruikt. tot dat iemand daar een zuivere test van geeft zegt die tijd mij niets. hooguit datie 10 sec langzamer is vanwege eventueel gebrukte semi-slikcs
dus hoe weet je of de auto saai is op de Ring?
juistem, dat weet je niet. dit is geen audi quattro he.
touwens wie heeft hier een gt-3 in woede over de ring gejaagt? vertel me dan of het spannend, saai of mischien wel doodeng was.
die tijd van de gt-r is door nissan zelf de wereld in gehoplen en ze vertellen er niet bij welke banden zijn gebruikt. tot dat iemand daar een zuivere test van geeft zegt die tijd mij niets. hooguit datie 10 sec langzamer is vanwege eventueel gebrukte semi-slikcs
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Zo te zien laat Nissan met de GT-R in Geneve op de achtergrond zien dat ze echt de tijd hebben gereden die men claimt te hebben gereden. Check links de rpm-meter en de km-teller en rechts de dot om te volgen waar de auto is i.c.m. de tijd.
[img:800:500]http://www.asphalte.ch/Events/GVA08/3R6H4348.jpg[/img]
[img:800:468]http://www.asphalte.ch/Events/GVA08/3R6H4351.jpg[/img]
[img:800:500]http://www.asphalte.ch/Events/GVA08/3R6H4348.jpg[/img]
[img:800:468]http://www.asphalte.ch/Events/GVA08/3R6H4351.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast