Romo's keuze voor bijtellen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2008, 12:21

Mischien doe ik hem ook niet weg, nieuwe M3 er bij.

De oude prive , de nieuwe zakelijk, wel met KM administratie, dan kunnen ze de pot op met de bijtelling. Steek het daar, waar the sun don`t shine zullen we maar zeggen.......................... :wink:

Hoe ik dan ook rijd, prive of zakelijk, zal nooooooooooooooit een straf zijn :lol:
Laatst gewijzigd door romo op 20 feb 2008, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 feb 2008, 12:32

Sjoerd S. schreef:
romo schreef:Mischien doe ik hem ook niet weg, nieuwe M3 er bij.

De oude prive , de nieuwe zakelijk, wel met KM administratie, dan kunnen ze de pot op met de bijtelling. Steek het daar, waar the sun don`t shine zullen we maar zeggen.......................... :wink:

Hoe ik dan ook rijd, prive of zakelijk, zal nooooooooooooooit een straf zijn :lol:
Zou ik het eerder andersom doen eigenlijk :wink:
Waarom?

romo

Bericht door romo » 20 feb 2008, 13:13

OK, dacht dat hem een finciele afweging ging.............................. :lol:

Maar daar hebben we een accountant voor.......................ieder zijn vak

Martijn

Bericht door Martijn » 20 feb 2008, 13:30

Ik zou die E92M3 ook never op km-administratie willen rijden. Dat gezeik iedere keer en je mag gewoon niet ff een blokje om zonder dat de fiscus over je schouder meeloert. En reken maar dat je administratie intensief doorgespit wordt: is lekker binnentikken die 25% over 100k+ (+100% boete ofzo)

Asief

Bericht door Asief » 20 feb 2008, 14:03

Martijn schreef:Ik zou die E92M3 ook never op km-administratie willen rijden. Dat gezeik iedere keer en je mag gewoon niet ff een blokje om zonder dat de fiscus over je schouder meeloert. En reken maar dat je administratie intensief doorgespit wordt: is lekker binnentikken die 25% over 100k+ (+100% boete ofzo)
Zeker gezien de intensieve controles met flitsauto's die de Belastingdienst doet, is het geen fijn gevoel.

De E46 zakelijk rijden lijkt mij ook voordeliger qua onderhoud. Die kan dat via de zaak worden betaald, wat op zijn beurt weer de winst drukt, dus minder VPB. Ik ga er tenminste van uit dat de E46 gezien zijn leeftijd meer onderhoud nodig zal hebben dan een E92 met fabrieksgarantie :)

romo

Bericht door romo » 20 feb 2008, 15:24

Ja....................maar jullie vergeten de afschrijving........................en de E46 is zo ongeveer afgeschreven, de E92 daarintegen :oops: Dat drukt meer de winst dacht ik zo

Zoals ik het begrepen heb van mijn accountant; nieuwe dure kar altijd zakelijk rijden......................

Martijn

Bericht door Martijn » 21 feb 2008, 09:19

romo schreef:Ja....................maar jullie vergeten de afschrijving........................en de E46 is zo ongeveer afgeschreven, de E92 daarintegen :oops: Dat drukt meer de winst dacht ik zo

Zoals ik het begrepen heb van mijn accountant; nieuwe dure kar altijd zakelijk rijden......................
E46 zakelijk rijden heeft geen zin: je mag de nieuwprijs bijtellen.

Je accountant heeft gelijk mbt afschrijving van de nieuwe, maar dan zou ik hem ook gewoon in de bijtelling rijden en E46 eruit. Dat gedoe met administreren van elke rit (moet echt vlekkeloos zijn anders ben je aan de beurt) zou mijn rijplezier flink temperen.

romo

Bericht door romo » 21 feb 2008, 09:36

Martijn schreef:
romo schreef:Ja....................maar jullie vergeten de afschrijving........................en de E46 is zo ongeveer afgeschreven, de E92 daarintegen :oops: Dat drukt meer de winst dacht ik zo

E46 zakelijk rijden heeft geen zin: je mag de nieuwprijs bijtellen.

Je accountant heeft gelijk mbt afschrijving van de nieuwe, maar dan zou ik hem ook gewoon in de bijtelling rijden en E46 eruit. Dat gedoe met administreren van elke rit (moet echt vlekkeloos zijn anders ben je aan de beurt) zou mijn rijplezier flink temperen.
Gaan we nog bespreken, dank voor de bevestiging........................

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 10:43

Romo de vraag is even, kun je ook werkelijk zakelijke kilometers rijden zonder te moeten gaan sjoemelen met de kilometer administratie ?

Ikzelf woon bv 30 km van mijn werk, die zou ik als zakelijke kilometers (woon werk) kunnen verantwoorden.. Wat ik overigens ook doe ook al rij ik prive, namelijk dmv een kilometervergoeding.

Maar als je nou op 3 kilometer van je werk woont en je wilt geen bijtelling, dus ga je een kilometeradministratie bijhouden.. Hoe wil je dan überhaupt rijden met de M3 ? Ga je naar patiënten/cliënten toe ? Zo ja werkelijk ?

1 belangrijke tip ga niet fictief rommelen met een kilomteradministratie.. bij dit soort auto's gaan alle alarmbellen al rinkelen bij de fiscus op het moment dat je een handtekening onder je contract zet (bij wijze van spreke dan)

Maar als je toch kilomters kunt rijden, MET een waterdichte administratie die aantoonbaar conform de werkelijkheid is dan zou ik altijd op deze manier de bijtelling vermijden.. Dan maar de ergenis van het bijhouden..

Maar je hebt dan de EXCUUS truus op oprit staan.. en dat is de e46 M3. Daarmee kun je ook aantoonbaar naar de fiscus hard maken dat je die auto pakt voor prive gebruik. Ook omdat het een overeenkomstige auto is.. Dat slikken ze eerder dan dat je er een Fiat Panda voor prive er naast hebt.

De bijtelling vol pakken en gewoon elk jaar 15000 euro naar de fiscus boeken is ook serieus geld.. na 4 jaar is dat ook 60000 euro.. nou daar wil ik wel even voor schrijven.

Natuurlijk MITS het aantoonbaar waterdicht kan en je ook nog plezier kunt hebben in die zakelijke kilometers die je met de E92 M3 zult maken. Want als je daarmee alleen maar door woonwijken kunt cruisen heeft het ook heel erg weinig zin. Dan is een 335i coupe netzo goed op zijn plaats.

Leen

Bericht door Leen » 21 feb 2008, 10:48

Heb niet de illusie dat je met een e92m3 alleen maar zakelijk gaat rijden 8)

Zoals martijn al zegt , km registratie moet je doen als je het zuiver en alleen zakelijk doet . anders is het net russische roulette .
voorbeelden te over van mensen die dat ook dachten , en reken maar dat ze nav de berichten van afgelopen week strenger gaan controleren.
Een bijtelling van netto 15000euro + 100% boete gaan aardig in de papieren lopen .

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 11:05

Leen mij lijkt het ook extreem moeilijk.. daarom rij ik ook prive... ik ga het ook gewoon niet redden.. Maar ik betaal me wel 0,19 cent de kilometer uit.. Daarmee dek je nooit de kosten van het prive rijden maar ik zie de M3 ook als hobby.

romo

Bericht door romo » 21 feb 2008, 11:13

Cool zo`n draadje hehehe :lol:

Allemaal zeer goed en waardevolle opmerkingen.

Woonwerk verkeer is zo`n 40 km per dag, hoe ik dat moet gaan doen weet ik ook niet, overleg met accountant volgt nog binnenkort
Het overleg wat ik reeds vorig jaar met hem had, en aangaf voor zo`n kar te willen gaan, was ie direkt duidelijk; zakelijk kopen, met bijtelling, niet aan een km administratie beginnen.
Das mooi zo`n advies..........................maarrrrrrr, ik heb persoonlijk een t.ring hekel aan die bijtelling, ik voel me ontzettend genaaid.
Als de accountant mij inzichtelijk kan maken dat het toch de beste manier is, dan akkoord, anders houd ik mijn oude M3 voor de prive km, de nieuwe puur zakelijk. Heb natuurlijk ook regelmatig cursus/bij/na scholing, dus dat kan dan ook op die manier...................................

Op voorbehoud advies accountant...................................

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 11:20

Romo, ik denk dat je vooral moet doen waar je een goed gevoel bij hebt.

Bijtelling betalen heb je geen goed gevoel bij :lol:

Anyway, een klasse 5 alarm met tracking moet er toch op.. nou zet er dan maar gelijk een black box die de ritten registreerd, dan kun je waterdicht aantonen aan de fiscus dat je uitsluitend zakelijke kilometers met de M3 rijdt. Gewoon zo dichttimmeren dat ze je niks kunnen maken, ook al moeten ze elke kilometer napluizen.. dat is hun probleem niet de jouwe.

Maar rij dan ook geen meter prive ermee, ook al mag het 500 kilometer per jaar.. want in die 500 kilometer zit hem nou juist het veraderlijke waar veel mensen mee nat gaan.. want die 500 kilometer word dan toch weer aangegrepen voor prive kilometers en die kun je nou juist zo slecht verantwoorden.

Zover ik het kan inschatten rij je toch geen ritjes op het circuit met de M3 en naar de Ring zie ik je ook niet zo snel gaan..

En wil je dat wel dan pak je gewoon de e46 M3 toch ?

Andre

Bericht door Andre » 21 feb 2008, 11:22

De fun auto altijd prive rijden. Is ie te duur is ie te duur. Niet proberen om dan via zakelijke regelingen te doen. Lekker e46 m3 naar prive halen. Een kleine boodschappen auto voor de vrouw zakelijk. En je inkomen wat omhoog doen. Liefst die van je vrouw als die in de laagste schijf zit.

Extreme dure auto s op de zaak. Je bent gek als je het doet. In den haag wrijven ze zich nu al in hun handen romo. Dan die 7000 euro slurp tax bovenop de torenhoge bpm op een m3. Nee tering met ze. Ik zou lekker straks een goeie 2e hands kopen als je echt een e92 m3 wil. Ruil je de e46 m3 in. En klaar.

romo

Bericht door romo » 21 feb 2008, 11:25

Wat een problemen toch weer :lol:

Altijd goed om hier van iedereen een mening te horen, zeer leerzaam...........................

romo

Bericht door romo » 21 feb 2008, 11:28

Anyway, een klasse 5 alarm met tracking moet er toch op

Dat is dus niet het geval; mijn zwager (werkzaam in de verzekerings branche) heeft dit uitgezocht; Geen klasse 5 alarm verplicht.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 feb 2008, 11:29

Daarom koop ik nooit meer een dure auto zakelijk, ik wordt gek van die bijtelling! Je wordt aan alle kanten genaaid.. nee dank u, doe ik liever met mijn vriendin..

Leen

Bericht door Leen » 21 feb 2008, 11:29

Rico v Velzen schreef:Leen mij lijkt het ook extreem moeilijk.. daarom rij ik ook prive... ik ga het ook gewoon niet redden.. Maar ik betaal me wel 0,19 cent de kilometer uit.. Daarmee dek je nooit de kosten van het prive rijden maar ik zie de M3 ook als hobby.
klopt , die 0,19 dekt bij jouw net de brandstofkosten . ( 1,55 gedeeld door 8 8) ) , heb het ook 2 maanden gedaan met de panda100hp toen ik op m'n 335d moest wachten. overigens mag je jezelf natuurlijk ook gewoon 0,40 ofzo terug betalen (=netto iets van 0,32 ofzo) vraag is of dat slim is , kan je eigenlijk net zo goed dividend uitkeren uit je bv .

romo

Bericht door romo » 21 feb 2008, 11:31

Zover ik het kan inschatten rij je toch geen ritjes op het circuit met de M3 en naar de Ring zie ik je ook niet zo snel gaan..

En wil je dat wel dan pak je gewoon de e46 M3 toch ?

Das correct.

Naar de ring, ach ik wil er wel een keer overheen rijden, maar dan meer als sight see tour :lol: beetje rondkijken daarzo ook best.
Maar om daar volledig los te gaan, nee laat maar.................................

romo

Bericht door romo » 21 feb 2008, 11:35

Als het mij financieel niet aanstaat, dan laat ik de M3 voor wat het is, hoe spijtig ook, hoe graag ik ook wil..............................................

Dan ga ik wel aan de 135i/335i, staat me dat ook tegen, dan rijd ik de E46 M3 totaal af, afgeschreven is ie lang en breed, goedkoper wordt het niet meer.............................................uiteraard mag ik er straks Amsterdam niet meer mee in, who cares..........................

Leen

Bericht door Leen » 21 feb 2008, 11:38

romo schreef:
Anyway, een klasse 5 alarm met tracking moet er toch op

Dat is dus niet het geval; mijn zwager (werkzaam in de verzekerings branche) heeft dit uitgezocht; Geen klasse 5 alarm verplicht.

klopt . verschilt natuurlijk wel per maatschappij.
(m'n 335D van 83K ook gewoon met standaard klasse 3 verzekerd)

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2008, 11:39

Romo dat klase 5 verhaal, zorg er dan voor dat je dat van te voren zwart op wit op papier hebt van desbetreffende verzekeringsmaatschappij.

romo

Bericht door romo » 21 feb 2008, 11:40

Rico v Velzen schreef:Romo dat klase 5 verhaal, zorg er dan voor dat je dat van te voren zwart op wit op papier hebt van desbetreffende verzekeringsmaatschappij.
Als het zover komt, zal ik dat zeker doen...............................

Plaats reactie