3 compact...met... CSL motor

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 aug 2007, 17:48

Heb hem al eens eerder gezien inderdaad. Maar wat een ding! Echt geweldig lijkt me dat, met je compact bij het stoplicht naast een e46 m3.. even motor laten horen e46 rijder denkt tsjah leuk luchtfilter en hem er dan finaal uit rijden. Nog maar te zwijgen over de handling van zo'n "compact-je". Zoiets is echt de enigzins betaalbare top om te bezitten, echt geweldig!

Sowieso die Compacts 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 15 aug 2007, 18:50

die E24 met M5 motor vind ik het gaafst :)

Tom

Bericht door Tom » 15 aug 2007, 18:58

Ben ik de enige die dit nutteloos vind?

Als je een gaaf project hebt dan bouw je toch een leuke motor in een model lager? Welke lichter/kleiner/wendbaarder is. Zoals die M5 motor in E92 ofzo.. da's wel lache.. ook al vraag ik mij dan ook af of het echt zo leuk rijd.

Ik heb liever een originele CSL (dus coupe vorm) dan een CSL in compact vorm.
Qua gewicht kan het nooit veel maken en anders maakt mij dat niks uit.

Fernando

Bericht door Fernando » 15 aug 2007, 22:52

ik vind het wel stealthy, 360pk in je compact....

GTRene

Bericht door GTRene » 15 aug 2007, 23:05

Fernando schreef:ik vind het wel stealthy, 360pk in je compact....
me too, jammer dat ze de CSL stoelen er niet in hebben gezet...

Macboy

Bericht door Macboy » 16 aug 2007, 11:52

Tom wat lul je nou man. Je hebt doelgroep en doelgroep. Het lijk mij toch evident dat er mensen zijn die dit geweldig vinden ?

V8 in Z4, CSL in compact, M5 in E46 etc

Ik behoor ook zeker tot die groep. Je rijdt niet alleen een geweldig stealthy racemonster, maar ook nog een unieke auto in de wereld.

Ik neem aan dat je dit wel snapt :D

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2007, 12:30

Macboy schreef:Tom wat lul je nou man. Je hebt doelgroep en doelgroep. Het lijk mij toch evident dat er mensen zijn die dit geweldig vinden ?

V8 in Z4, CSL in compact, M5 in E46 etc

Ik behoor ook zeker tot die groep. Je rijdt niet alleen een geweldig stealthy racemonster, maar ook nog een unieke auto in de wereld.

Ik neem aan dat je dit wel snapt :D
Er bestaat een schitterende coupe met een CSL blok af fabriek.
De E46 coupe is slechts 15kg zwaarder dan de E46 compact...zie gewichten 325Ti en 325Ci.
Wat maakt die CSL compact dan gaver dan een echte CSL? Niks toch.. behalve dat de buitenwereld denkt dat je een simpele compact hebt.

Die twee andere voorbeelden vind ik wel gaaf omdat je dan een dik blok legt in een auto die dat nooit heeft gehad.

3 serie is 3 serie of het nou een compact, sedan, coupe of cabrio is..

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2007, 12:58

Tom schreef: 3 serie is 3 serie of het nou een compact, sedan, coupe of cabrio is..
In die zin op papier ja, maar qua looks en wat mensen ervan denken natuurlijk niet...

Ik vind het ook leuk een wolf in schaapskleren te hebben, maar natuurlijk ben ik het ook met je eens dat de M3 CSL een fantasties pakket is, das duidelijk, but dare to be different :lol:

Ik had dat destijds met een 116i compact die omgebouwd was ook onderstel en interieur en spoilers allemaal in M3 en de motor Mr 3.0 S50 met 320pk(getuned) ding liep volgens de maker 290 maar ik haalde ooit eens 285km/h anyway ik scheurde ooit eens tegen een snelle motor, hij scrok ervan hoe hard dat apparaat van mij kon, en een eind verder bij stoplichten kwam ie naast me of ik ff raampje naar beneden wilde doen, vroeg ie van jezus man, wat voor motor heb je in het vooronder, das ook geen standaard compactje :lol: das het mooie/leuke voor sommigen.

Gino

Bericht door Gino » 16 aug 2007, 13:14

Lijkt me echt een geweldig gaaf ding, zelfs een beetje een droom auto voor mij. Alleen is ie net iets te opvallend wat mij betreft :)

Tom

Bericht door Tom » 16 aug 2007, 13:26

Hij ligt bijna op hetzelfde prijsniveau als een gebruikte CSL.

Ik snap jullie echt niet!??? vinden jullie het dan zo belangrijk wat anderen van je denken met je 'stealth' compact?

Zou er geen seconde over na hoeven denken: geef mij maar een echte CSL... mooi met carbon dak... coupe-vorm... en het echte werk... blijft ook nog eens beter z'n waarde houden. Ik geloof ook niet dat die compact beter zal rijden dan de CSL.

Je gaat dan toch niet in zo'n zelfbouw-ding rijden?

Die Compact was wel vet als ie 20-30k goedkoper was geweest.

Sterker nog, ik heb liever een nette normale E46 M3 dan deze compact CSL.

Volgens mij zit het tussen jullie oren....... 'compact'.. oh zo'n klein licht compact wendbare bmw... nou, ik geloof niet dat de compact zoveel lichter en wendbaarder is dan een coupe, maargoed ;)

RVV

Bericht door RVV » 16 aug 2007, 13:46

Tom ik ben het volledig met je eens hoor. Al die projecten zijn leuk op papier, maar voor hetzelfde geld origineel, dan weet ik het ook wel.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 aug 2007, 14:53

Inderdaad de prijs is bijna gelijk aan een CSL dan ging mijn geld natuurlijk ook daar naar toe, een super pakket heb je dan kant en klaar, maar voor mij gaat het om het leuke idee en natuurlijk een flink minder bedrag dan een "originele" in dit geval vragen ze bijna net zoveel en dan is het anders, maar het idee of wagen is gewoon leuk, als je moet betalen is/wordt het verhaal wat anders als de prijs zo dicht bij elkaar ligt, das duidelijk dus snap jullie wel, en daar kan ik me zeker in vinden.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 aug 2007, 00:01

GTRene schreef:
Ik had dat destijds met een 116i compact die omgebouwd was ook onderstel en interieur en spoilers allemaal in M3 en de motor Mr 3.0 S50 met 320pk(getuned) ding liep volgens de maker 290 maar ik haalde ooit eens 285km/h anyway ik scheurde ooit eens tegen een snelle motor, hij scrok ervan hoe hard dat apparaat van mij kon, en een eind verder bij stoplichten kwam ie naast me of ik ff raampje naar beneden wilde doen, vroeg ie van jezus man, wat voor motor heb je in het vooronder, das ook geen standaard compactje :lol: das het mooie/leuke voor sommigen.

Heb je van deze auto nog wat foto's Rene? Ben echt heel erg benieuwd hoe die Compact eruit ziet?
Zit er ook wel eens van te dromen om mijn 323ti om te bouwen met M3 onderdelen....pffff...dromen

GTRene

Bericht door GTRene » 17 aug 2007, 00:18

Marcel van Meerbeek schreef:
GTRene schreef:

Heb je van deze auto nog wat foto's Rene? Ben echt heel erg benieuwd hoe die Compact eruit ziet?
Zit er ook wel eens van te dromen om mijn 323ti om te bouwen met M3 onderdelen....pffff...dromen
Wel foto's in mijn foto album dus niet op mijn pc, omdat dit al zo'n 8 jaar geleden was en ik heb nog maar 5 jaar ofzo internet :roll:
Er staan wel mooie kant en klare te koop in Duitsland 8)

zoals deze, voor dat geld kun je hem zelf niet bouwen, en 350pk en "maar" 13.500,-euro voor deze wolf in schaapskleren 8)

http://www.mobile.de/SID53O6LZiskjQBv4P ... 1272770913&

Ik had een mauritsiusblwe ofzoiets :wink: met alles van een schade M3 en een klein kofferbak spoilertje dus ook interieur en onderstel en achteras was van Z3 M roadster, moest dat ding zelf keuren ivm met van 4 naar 6 cill en ook fors meer vermogen :lol:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 17 aug 2007, 08:29

Had je hem zelf laten ombouwen?

Die auto uit Duitsland is een pracht exemplaar....en ik geloof je gelijk dat ik dit voor dat geld nooit bij mijn eigen Compact voor elkaar ga krijgen.
Punt is wel dat ik enorm aan mijn 'stahlblau' 323ti gehecht ben geraakt, mijn auto heeft echt alle opties die er op een Compact te krijgen waren, daarbij zie je hem ook niet zo vaak in mijn kleur rijden.

Ik laat het wel bij dromen.... :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 aug 2007, 08:57

Er gaat niets boven het origineel ( ok Groningen :lol: )

Dus IMO geen aftermarket, zelfmoord bouwprojecten, die uit mekaar flikeren als je ze echt wil gaan gebruiken..........nee dank u

Macboy

Bericht door Macboy » 17 aug 2007, 16:33

gaaf die 3.2 ti :) wooow !

Peter Tunissen

Re: 3 compact...met... CSL motor

Bericht door Peter Tunissen » 20 feb 2008, 20:29

Grappig, ben vorige week toevallig bij Bremgo geweest (moest wat dingen voor de e30 hebben).
Zag er wel redelijk profi uit allemaal hoor, ze hebben ook een CSL met M5 V10 staan, een paar E46 M3's die ze voor de onderdelen aan het slopen waren en een compleet magazijn vol met BMW en vooral ///M onderdelen.
Oh, en een klein schoothondje dat je probeert aan te vallen als je met onderdelen van het terrein afloopt.
Leuk bedrijf!

Erik K.

Re: 3 compact...met... CSL motor

Bericht door Erik K. » 20 feb 2008, 21:59

Peter Tunissen schreef: Oh, en een klein schoothondje dat je probeert aan te vallen als je met onderdelen van het terrein afloopt.
Leuk bedrijf!
:mrgreen:

Plaats reactie