3 compact...met... CSL motor
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Heb hem al eens eerder gezien inderdaad. Maar wat een ding! Echt geweldig lijkt me dat, met je compact bij het stoplicht naast een e46 m3.. even motor laten horen e46 rijder denkt tsjah leuk luchtfilter en hem er dan finaal uit rijden. Nog maar te zwijgen over de handling van zo'n "compact-je". Zoiets is echt de enigzins betaalbare top om te bezitten, echt geweldig!
Sowieso die Compacts 8)
Sowieso die Compacts 8)
- Macboy
-
Ben ik de enige die dit nutteloos vind?
Als je een gaaf project hebt dan bouw je toch een leuke motor in een model lager? Welke lichter/kleiner/wendbaarder is. Zoals die M5 motor in E92 ofzo.. da's wel lache.. ook al vraag ik mij dan ook af of het echt zo leuk rijd.
Ik heb liever een originele CSL (dus coupe vorm) dan een CSL in compact vorm.
Qua gewicht kan het nooit veel maken en anders maakt mij dat niks uit.
Als je een gaaf project hebt dan bouw je toch een leuke motor in een model lager? Welke lichter/kleiner/wendbaarder is. Zoals die M5 motor in E92 ofzo.. da's wel lache.. ook al vraag ik mij dan ook af of het echt zo leuk rijd.
Ik heb liever een originele CSL (dus coupe vorm) dan een CSL in compact vorm.
Qua gewicht kan het nooit veel maken en anders maakt mij dat niks uit.
- Macboy
Tom wat lul je nou man. Je hebt doelgroep en doelgroep. Het lijk mij toch evident dat er mensen zijn die dit geweldig vinden ?
V8 in Z4, CSL in compact, M5 in E46 etc
Ik behoor ook zeker tot die groep. Je rijdt niet alleen een geweldig stealthy racemonster, maar ook nog een unieke auto in de wereld.
Ik neem aan dat je dit wel snapt
Ik behoor ook zeker tot die groep. Je rijdt niet alleen een geweldig stealthy racemonster, maar ook nog een unieke auto in de wereld.

-
Er bestaat een schitterende coupe met een CSL blok af fabriek.Macboy schreef:Tom wat lul je nou man. Je hebt doelgroep en doelgroep. Het lijk mij toch evident dat er mensen zijn die dit geweldig vinden ?
De E46 coupe is slechts 15kg zwaarder dan de E46 compact...zie gewichten 325Ti en 325Ci.
Wat maakt die CSL compact dan gaver dan een echte CSL? Niks toch.. behalve dat de buitenwereld denkt dat je een simpele compact hebt.
Die twee andere voorbeelden vind ik wel gaaf omdat je dan een dik blok legt in een auto die dat nooit heeft gehad.
3 serie is 3 serie of het nou een compact, sedan, coupe of cabrio is..
- GTRene
In die zin op papier ja, maar qua looks en wat mensen ervan denken natuurlijk niet...Tom schreef: 3 serie is 3 serie of het nou een compact, sedan, coupe of cabrio is..
Ik vind het ook leuk een wolf in schaapskleren te hebben, maar natuurlijk ben ik het ook met je eens dat de M3 CSL een fantasties pakket is, das duidelijk, but dare to be different

Ik had dat destijds met een 116i compact die omgebouwd was ook onderstel en interieur en spoilers allemaal in M3 en de motor Mr 3.0 S50 met 320pk(getuned) ding liep volgens de maker 290 maar ik haalde ooit eens 285km/h anyway ik scheurde ooit eens tegen een snelle motor, hij scrok ervan hoe hard dat apparaat van mij kon, en een eind verder bij stoplichten kwam ie naast me of ik ff raampje naar beneden wilde doen, vroeg ie van jezus man, wat voor motor heb je in het vooronder, das ook geen standaard compactje

-
Hij ligt bijna op hetzelfde prijsniveau als een gebruikte CSL.
Ik snap jullie echt niet!??? vinden jullie het dan zo belangrijk wat anderen van je denken met je 'stealth' compact?
Zou er geen seconde over na hoeven denken: geef mij maar een echte CSL... mooi met carbon dak... coupe-vorm... en het echte werk... blijft ook nog eens beter z'n waarde houden. Ik geloof ook niet dat die compact beter zal rijden dan de CSL.
Je gaat dan toch niet in zo'n zelfbouw-ding rijden?
Die Compact was wel vet als ie 20-30k goedkoper was geweest.
Sterker nog, ik heb liever een nette normale E46 M3 dan deze compact CSL.
Volgens mij zit het tussen jullie oren....... 'compact'.. oh zo'n klein licht compact wendbare bmw... nou, ik geloof niet dat de compact zoveel lichter en wendbaarder is dan een coupe, maargoed
Ik snap jullie echt niet!??? vinden jullie het dan zo belangrijk wat anderen van je denken met je 'stealth' compact?
Zou er geen seconde over na hoeven denken: geef mij maar een echte CSL... mooi met carbon dak... coupe-vorm... en het echte werk... blijft ook nog eens beter z'n waarde houden. Ik geloof ook niet dat die compact beter zal rijden dan de CSL.
Je gaat dan toch niet in zo'n zelfbouw-ding rijden?
Die Compact was wel vet als ie 20-30k goedkoper was geweest.
Sterker nog, ik heb liever een nette normale E46 M3 dan deze compact CSL.
Volgens mij zit het tussen jullie oren....... 'compact'.. oh zo'n klein licht compact wendbare bmw... nou, ik geloof niet dat de compact zoveel lichter en wendbaarder is dan een coupe, maargoed

- GTRene
Inderdaad de prijs is bijna gelijk aan een CSL dan ging mijn geld natuurlijk ook daar naar toe, een super pakket heb je dan kant en klaar, maar voor mij gaat het om het leuke idee en natuurlijk een flink minder bedrag dan een "originele" in dit geval vragen ze bijna net zoveel en dan is het anders, maar het idee of wagen is gewoon leuk, als je moet betalen is/wordt het verhaal wat anders als de prijs zo dicht bij elkaar ligt, das duidelijk dus snap jullie wel, en daar kan ik me zeker in vinden.
-
GTRene schreef:
Ik had dat destijds met een 116i compact die omgebouwd was ook onderstel en interieur en spoilers allemaal in M3 en de motor Mr 3.0 S50 met 320pk(getuned) ding liep volgens de maker 290 maar ik haalde ooit eens 285km/h anyway ik scheurde ooit eens tegen een snelle motor, hij scrok ervan hoe hard dat apparaat van mij kon, en een eind verder bij stoplichten kwam ie naast me of ik ff raampje naar beneden wilde doen, vroeg ie van jezus man, wat voor motor heb je in het vooronder, das ook geen standaard compactjedas het mooie/leuke voor sommigen.
Heb je van deze auto nog wat foto's Rene? Ben echt heel erg benieuwd hoe die Compact eruit ziet?
Zit er ook wel eens van te dromen om mijn 323ti om te bouwen met M3 onderdelen....pffff...dromen
- GTRene
Wel foto's in mijn foto album dus niet op mijn pc, omdat dit al zo'n 8 jaar geleden was en ik heb nog maar 5 jaar ofzo internetMarcel van Meerbeek schreef:GTRene schreef:
Ik had dat destijds met een 116i compact die omgebouwd was ook onderstel en interieur en spoilers allemaal in M3 en de motor Mr 3.0 S50 met 320pk(getuned) ding liep volgens de maker 290 maar ik haalde ooit eens 285km/h anyway ik scheurde ooit eens tegen een snelle motor, hij scrok ervan hoe hard dat apparaat van mij kon, en een eind verder bij stoplichten kwam ie naast me of ik ff raampje naar beneden wilde doen, vroeg ie van jezus man, wat voor motor heb je in het vooronder, das ook geen standaard compactjedas het mooie/leuke voor sommigen.
Heb je van deze auto nog wat foto's Rene? Ben echt heel erg benieuwd hoe die Compact eruit ziet?
Zit er ook wel eens van te dromen om mijn 323ti om te bouwen met M3 onderdelen....pffff...dromen

Er staan wel mooie kant en klare te koop in Duitsland 8)
zoals deze, voor dat geld kun je hem zelf niet bouwen, en 350pk en "maar" 13.500,-euro voor deze wolf in schaapskleren 8)
http://www.mobile.de/SID53O6LZiskjQBv4P ... 1272770913&
Ik had een mauritsiusblwe ofzoiets

-
Had je hem zelf laten ombouwen?
Die auto uit Duitsland is een pracht exemplaar....en ik geloof je gelijk dat ik dit voor dat geld nooit bij mijn eigen Compact voor elkaar ga krijgen.
Punt is wel dat ik enorm aan mijn 'stahlblau' 323ti gehecht ben geraakt, mijn auto heeft echt alle opties die er op een Compact te krijgen waren, daarbij zie je hem ook niet zo vaak in mijn kleur rijden.
Ik laat het wel bij dromen....
Die auto uit Duitsland is een pracht exemplaar....en ik geloof je gelijk dat ik dit voor dat geld nooit bij mijn eigen Compact voor elkaar ga krijgen.
Punt is wel dat ik enorm aan mijn 'stahlblau' 323ti gehecht ben geraakt, mijn auto heeft echt alle opties die er op een Compact te krijgen waren, daarbij zie je hem ook niet zo vaak in mijn kleur rijden.
Ik laat het wel bij dromen....

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Macboy
- Peter Tunissen
Re: 3 compact...met... CSL motor
Grappig, ben vorige week toevallig bij Bremgo geweest (moest wat dingen voor de e30 hebben).
Zag er wel redelijk profi uit allemaal hoor, ze hebben ook een CSL met M5 V10 staan, een paar E46 M3's die ze voor de onderdelen aan het slopen waren en een compleet magazijn vol met BMW en vooral ///M onderdelen.
Oh, en een klein schoothondje dat je probeert aan te vallen als je met onderdelen van het terrein afloopt.
Leuk bedrijf!
- Erik K.
Re: 3 compact...met... CSL motor
Peter Tunissen schreef: Oh, en een klein schoothondje dat je probeert aan te vallen als je met onderdelen van het terrein afloopt.
Leuk bedrijf!