E34 M5 eruit, welkom 1988 E32 750iL
- Snipe
Ik weet het niet, Sjoerd. Een M-pakket is wel een must maar ook juist niet. De Cup-versie vind ik bijvoorbeeld erg mooi (zie ook de auto van Arthur).
Maar.... Ik heb ook wel een voorkeur voor undercover racers, zoals deze 130i. Die van Ruben, met een maatje kleinere wielen, heeft dat helemaal; ziet er van buiten uit als de eerste de beste 118d, rijdt iedereen voorbij.
Hoe het ook is, hij is verkocht en de vervanger (over ongeveer een maand) heet 330d.
Maar.... Ik heb ook wel een voorkeur voor undercover racers, zoals deze 130i. Die van Ruben, met een maatje kleinere wielen, heeft dat helemaal; ziet er van buiten uit als de eerste de beste 118d, rijdt iedereen voorbij.
Hoe het ook is, hij is verkocht en de vervanger (over ongeveer een maand) heet 330d.
- Snipe
- Macboy
- Snipe
Uit 2006 (ca 35.000 km), binnen beige leer, buiten Monacoblauw. Duurt nog ongeveer een maandje, maar dan staat ie klaar met Bluetooth-voorbereiding, iPod-interface en styling 199-velgen.Macboy schreef:Ok, dit zou wel eens de korste Mijn auto kunnen zijn
330d is bruut. Welk jaar ? Welke kleur binnen/buiten ?
Je hekel aan diesel is bekend en tot op zekere hoogte gedeeld. Mijn standpunt: een 130i verveelt nooit, maar drie keer per week tanken (à 70 euro) verveelt exceptioneel snel.Geelhoed schreef:Momentary lapse of reason!
- Snipe
Mwah, dat is nog wel te overzien. Ik heb nog wel een andere 130 overwogen trouwens, maar dat probleem loste zichzelf op doordat iemand anders die 130 kocht.
Anyway, in de iets meer dan 4 maanden dat de 130 niet in de garage stond heb ik er ongeveer 25.000 kilometer mee gereden. Ik denk dat dat wel een kilometrage is waarbij diesel lonend zou kunnen zijn.
Tankinhoud is overigens 53 liter voor de 130 en 61 voor de 330. Ik heb nogal een hekel aan tanken, dus ik rijd meestal door tot 'ie zo goed als leeg is. Bijtanken van 45 liter komt zelden tot nooit voor....
Anyway, in de iets meer dan 4 maanden dat de 130 niet in de garage stond heb ik er ongeveer 25.000 kilometer mee gereden. Ik denk dat dat wel een kilometrage is waarbij diesel lonend zou kunnen zijn.
Tankinhoud is overigens 53 liter voor de 130 en 61 voor de 330. Ik heb nogal een hekel aan tanken, dus ik rijd meestal door tot 'ie zo goed als leeg is. Bijtanken van 45 liter komt zelden tot nooit voor....
-
- Snipe
Ik heb voor de 130i twee keer een diesel gehad. De diesellucht vind ik echt extreem smerig, met name op de dagen dat de handschoenen op zijn en je handen de rest van de dag - ook na drie keer wassen met zeep - naar diesel ruiken.
Tien procent eraf halen is niet nodig. Ik ben zo iemand die wéét dat als de boordcomputer aangeeft dat je niet meer verder kunt rijden, je nog ongeveer 50 kilometer door kunt...
(Eén keer zonder benzine gestaan, buiten mijn schuld om, toen er een keer 's nachts een pinstoring was en alle nachtautomaten dus niet werkten.)
Opvallend trouwens: bij de 130i is de uitlaat helemaal zwartgeroet, bij de 330 was 'ie helemaal schoon.
Tien procent eraf halen is niet nodig. Ik ben zo iemand die wéét dat als de boordcomputer aangeeft dat je niet meer verder kunt rijden, je nog ongeveer 50 kilometer door kunt...
(Eén keer zonder benzine gestaan, buiten mijn schuld om, toen er een keer 's nachts een pinstoring was en alle nachtautomaten dus niet werkten.)
Opvallend trouwens: bij de 130i is de uitlaat helemaal zwartgeroet, bij de 330 was 'ie helemaal schoon.
-
- Snipe
Ja, leegrijden overkomt me op die ene keer na nooit. Die ene keer moest ik van Groningen naar Amsterdam. Ik wilde bij Groningen tanken, ik dacht: dan kan ik daarna in één keer door, maar bij dat tankstation stond op de automaat 'buiten dienst'.
Toch maar naar het volgende station: 'buiten dienst'. Zo alle stations af geweest, tot ik iets voor Almere zonder benzine stond.... In Almere was een tankstation geopend, daar heb ik getankt.
Maar ik kijk wel uit, want ondanks mijn hekel aan tanken is de ergernis van een lege tank nog behoorlijk wat groter!
Toch maar naar het volgende station: 'buiten dienst'. Zo alle stations af geweest, tot ik iets voor Almere zonder benzine stond.... In Almere was een tankstation geopend, daar heb ik getankt.
Maar ik kijk wel uit, want ondanks mijn hekel aan tanken is de ergernis van een lege tank nog behoorlijk wat groter!
- Snipe
Re: Snipe's 130i
Wisseling in het wagenpark.
Dahaag, 330d.
Welkom 118i en welkom E34 M5.
Dahaag, 330d.
Welkom 118i en welkom E34 M5.
-
Good choise. 11 april driften dus 

- Snipe
Momenteel is alleen de 118i goed rijdbaar...