Afschrijving het spook dat ons aller auto liefhebbers achtervolgt als we een auto rijden en weer moeten inruilen/verkopen. Bij jonge auto's ben je hard aan de beurt.
Maar nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wanneer de bodem is bereikt voor een auto qua waarde ? En hoe van invloed zijn de randvoorwaarden ? Zeg maar de staat van de auto, onderhoud, kilometers ed.
Wat is een beetje auto nog minimaal waard nadat je maximaal hebt afgeschreven ? En zijn er auto's die altijd een relatieve waarde behouden ? Meestal geld dit alleen voor de speciale modellen.
Een voorbeeld, een mooie goed onderhouden e30 M3 wat is ie nog minimaal waard ? Of bv de RS4 van hammer, wat is zo'n auto straks nog minimaal waard ?
Wat zijn de bedragen die een liefhebber nog over heeft voor een goede bijzondere auto van een X aantal jaren oud ?
En zijn er ook voorbeelden van auto's die jij het geld minimaal waard vind ?
Minimale restwaarde van een auto
- RVV
- Knot
Re: Minimale restwaarde van een auto
Moet een beperkte oplage zijn, mijn GT bijvoorbeeld blijft over een paar jaar rond de 10.000 euro waard als ik de steenslag laat overspuiten en hij blijft dealeronderhouden.Rico v Velzen schreef: Wat is een beetje auto nog minimaal waard nadat je maximaal hebt afgeschreven ? En zijn er auto's die altijd een relatieve waarde behouden ? Meestal geld dit alleen voor de speciale modellen.
Een voorbeeld, een mooie goed onderhouden e30 M3 wat is ie nog minimaal waard ? Of bv de RS4 van hammer, wat is zo'n auto straks nog minimaal waard ?
- Dutch
Moet inderdaad wel een model zijn dat zijn weg weet te vinden in het club(liefde)circuit. Dan is veel wat je eraan verspijkert/vervangt/verbetert, juist weer waardeverhogend, maar alleen voor de liefhebber. Dat wordt dus weer een probleem als er te weinig liefhebbers zijn.
Dus koop je een 'future classic' die niet al te extreem duur was en waarvoor het onderdelencircuit goed betaalbaar blijft, dan zit je na een jaar of 15 goed, lijkt me zo.
Maar of de M3 daarin valt?
Dus koop je een 'future classic' die niet al te extreem duur was en waarvoor het onderdelencircuit goed betaalbaar blijft, dan zit je na een jaar of 15 goed, lijkt me zo.
Maar of de M3 daarin valt?
- RVV
Dutch dat is de vraag natuurlijk.
Ik denk dat 1 van de belangrijkste vereisten is dat je de auto zo origineel mogelijk houd, zorgen voor het juiste en noodzakelijke onderhoud.
Sommige auto's schrijven echt 100% af na een tig aantal jaren, maar er zijn er ook bij die toch altijd het nodige waard blijven. Komt dat dam alleen door de liefhebbers ?
Ik denk dat 1 van de belangrijkste vereisten is dat je de auto zo origineel mogelijk houd, zorgen voor het juiste en noodzakelijke onderhoud.
Sommige auto's schrijven echt 100% af na een tig aantal jaren, maar er zijn er ook bij die toch altijd het nodige waard blijven. Komt dat dam alleen door de liefhebbers ?
-
Kunnen we wel heel diepzinnig over gaan doen...maar het is toch echt een kwestie van vraag en aanbod.
Een e30 M3 die helemaal in originele staat verkeerd is meer waard dan een exemplaar met after market toeters en bellen.
Waarom? Ik denk dat er meer mensen op zoek zijn naar een originele omdat die toch wat betrouwbaarder ogen.
Een e30 EVO II of III (SportEvo) zijn tov de standaard versies wel behoorlijk wat meer waard dan een e36 M3 GT tov de normale M3. Komt denk ik omdat er niet veel mensen zo'n GT mooi genoeg vinden. Kleurstelling moet je gewoon aanstaan.
Een e30 M3 die helemaal in originele staat verkeerd is meer waard dan een exemplaar met after market toeters en bellen.
Waarom? Ik denk dat er meer mensen op zoek zijn naar een originele omdat die toch wat betrouwbaarder ogen.
Een e30 EVO II of III (SportEvo) zijn tov de standaard versies wel behoorlijk wat meer waard dan een e36 M3 GT tov de normale M3. Komt denk ik omdat er niet veel mensen zo'n GT mooi genoeg vinden. Kleurstelling moet je gewoon aanstaan.
- Knot