De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)
- Sperdy
De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)
135i hotshots
Toestel: mobiele telefoon Nokia N73
Kwaliteit: alles wat zichtbaar is meegenomen
Doel: impressie geven van de 135i, betere foto's volgen
foto 1: (135i bij de AH)
[img:533:400]http://img171.imageshack.us/img171/7844/135ilmb1rr8.jpg[/img]
foto 2: (Zoonlief versterkt stoere imago naast 135i bij BMW Maaral)
[img:533:400]http://img444.imageshack.us/img444/7803/135ilmb2vk0.jpg[/img]
foto 3: (135i, carpool Delft-Noord)
[img:402:220]http://img115.imageshack.us/img115/5822/135ilmb3ns8.jpg[/img]
foto 4: (135i, carpool Delft-Noord)
[img:410:198]http://img115.imageshack.us/img115/6341/135ilmb4ac3.jpg[/img]
Vraag aan Andre: Hoe werkt de automaat nu precies voor deze auto? Ik zet hem namelijk netjes in D (= pook in 6e versnelling) en ga rijden. Wat moet ik precies doen met de standen 1 t/m 5?
Groet, Ferdinand (beter rijverslag volgt later..)
Toestel: mobiele telefoon Nokia N73
Kwaliteit: alles wat zichtbaar is meegenomen
Doel: impressie geven van de 135i, betere foto's volgen
foto 1: (135i bij de AH)
[img:533:400]http://img171.imageshack.us/img171/7844/135ilmb1rr8.jpg[/img]
foto 2: (Zoonlief versterkt stoere imago naast 135i bij BMW Maaral)
[img:533:400]http://img444.imageshack.us/img444/7803/135ilmb2vk0.jpg[/img]
foto 3: (135i, carpool Delft-Noord)
[img:402:220]http://img115.imageshack.us/img115/5822/135ilmb3ns8.jpg[/img]
foto 4: (135i, carpool Delft-Noord)
[img:410:198]http://img115.imageshack.us/img115/6341/135ilmb4ac3.jpg[/img]
Vraag aan Andre: Hoe werkt de automaat nu precies voor deze auto? Ik zet hem namelijk netjes in D (= pook in 6e versnelling) en ga rijden. Wat moet ik precies doen met de standen 1 t/m 5?
Groet, Ferdinand (beter rijverslag volgt later..)
Laatst gewijzigd door Sperdy op 10 nov 2011, 22:05, 4 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
Ja, goeie Rico, is niet moeilijk ok: wat ik niet wil,Rico v Velzen schreef:Als ik zo die foto's bekijk.. zie ik allemaal ouwe kale grijzende mannen met een baard rijden in die 135i'tjes![]()
![]()
![]()
De midlife crisis oplossing:
(streep door wat je niet wilt)
-Een Harley Davidson Fat boy met gouden wielen.
-Een mokkeltje van 24 die gruwelijk lekker neukt maar met 2 kinderen in een achterstands wijk woont.
-6 weekse Botox behandeling, in kuurklinik, Da's braune sauerkraut.
-BMW 135i coupe.
Aangereden worden in mij blote kont door een 135i op een afwerkplek wanneer ik op het zadel van een Harley Davidson Fatboy neuk met een botoxgevuld Mokkel van 24 terwijl haar kinderen toekijken.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ferdinand, heb je flippers aan't stuur? Dan kun je wat 'handmatig'schakelen proberen dan zie je in 't display 123456 etc. Kun je ook met de pook doen door er tegenaan te tippen en RTFM(Read The Fucking Manual LOL
)
ZF 6 traps aut bak in de 335/135I(niet de diesels) is de snelst schakelende aut.bak ter wereld in serie van het moment bij mijn weten. Nogmaals congrats.

ZF 6 traps aut bak in de 335/135I(niet de diesels) is de snelst schakelende aut.bak ter wereld in serie van het moment bij mijn weten. Nogmaals congrats.
- RVV
Volgens mij zijn je sarcasme sensoren stuk RobinRobin schreef:Ferdinand, heb je flippers aan't stuur? Dan kun je wat 'handmatig'schakelen proberen dan zie je in 't display 123456 etc. Kun je ook met de pook doen door er tegenaan te tippen en RTFM(Read The Fucking Manual LOL)

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ok, nou ik wilde ff melden dat die ZF automaat erg goed is en sommige mensen(niet hier hoor) snappen geen klap van automaat rijden, zodoende vandaar dus eigenlijk.
Vanochtend een bekende van m'n pa, 2001 Saab 9.3 2.0T automaat. Man is tegen de 70, nieuw gekocht. Blabla trekt alles zoek omdat het automaat is. Blabla 5 cylinder(ja hoor...) 2.5 liter(ja hoor, heb kenteken opgezocht hahahaha). Ik vertel hem dat er handbakken zijn die sneller zijn. Kan nooit never niet. Automaat is altijd snelst volgens hem blablabla....Hij heeft 2 en een kwarthonderd pk(225pk dus) en een automaat dusseh...Ik zei nog iets dat ik het wel eens tegen hem wilde proberen met een handbak van mij. Hij:Ik heb biturbo. Ik hield me stil.
8)

Vanochtend een bekende van m'n pa, 2001 Saab 9.3 2.0T automaat. Man is tegen de 70, nieuw gekocht. Blabla trekt alles zoek omdat het automaat is. Blabla 5 cylinder(ja hoor...) 2.5 liter(ja hoor, heb kenteken opgezocht hahahaha). Ik vertel hem dat er handbakken zijn die sneller zijn. Kan nooit never niet. Automaat is altijd snelst volgens hem blablabla....Hij heeft 2 en een kwarthonderd pk(225pk dus) en een automaat dusseh...Ik zei nog iets dat ik het wel eens tegen hem wilde proberen met een handbak van mij. Hij:Ik heb biturbo. Ik hield me stil.

- Sperdy
eeeh, Robin, ik begrijp je niet helemaal. Ik heb een pook rechts naast mijn been, is om te schakelen. De handleiding zegt: 'handmatig'. Ik zet hem dus gewoon in 6, en doe er alles meeRobin schreef:Ferdinand, heb je flippers aan't stuur? Dan kun je wat 'handmatig'schakelen proberen dan zie je in 't display 123456 etc. Kun je ook met de pook doen door er tegenaan te tippen en RTFM(Read The Fucking Manual LOL)

flipper aan het stuur? Even kijken, bedoel je deze?
[img:240:180]http://img508.imageshack.us/img508/7324 ... peroq8.jpg[/img]
-
ferdi super kleur ziet er stoer uit.
Heb vandaag even wat bochten aangevallen. Ik leer de turbo ook meer om in een drift te gebruiken.
Waar je vroeger op en af het gas ging moet je nu zorgen dat je nooit helemaal gas los laat. Dan is ie er zo rap bij en voelt ie als een atmo. Maar laat je gas helemaal los dan heb je iets vertraging tov 130i maar nu zit ik echt te miereneuken.
Wegligging zoals ik hem nu heb is perfect.
Ben wel nieuwsgierig als jij dat complete performance onderstel neemt hoe dat rijdt.
Arthur de 130i motor is een toppertje.
Wat de hele auto is een topper in mijn ogen. De 130i zal over 10 jaar net als de e30 325i tjes overal op trackdays en driftdagen te vinden zijn.
Je moet nu alleen niet in 135i gaan rijden met kort diff, want dan voelt een 130i weer langzaam. Maar ik blijf de 130i de speelsere auto vinden.
Heb vandaag even wat bochten aangevallen. Ik leer de turbo ook meer om in een drift te gebruiken.
Waar je vroeger op en af het gas ging moet je nu zorgen dat je nooit helemaal gas los laat. Dan is ie er zo rap bij en voelt ie als een atmo. Maar laat je gas helemaal los dan heb je iets vertraging tov 130i maar nu zit ik echt te miereneuken.
Wegligging zoals ik hem nu heb is perfect.
Ben wel nieuwsgierig als jij dat complete performance onderstel neemt hoe dat rijdt.
Arthur de 130i motor is een toppertje.
Wat de hele auto is een topper in mijn ogen. De 130i zal over 10 jaar net als de e30 325i tjes overal op trackdays en driftdagen te vinden zijn.
Je moet nu alleen niet in 135i gaan rijden met kort diff, want dan voelt een 130i weer langzaam. Maar ik blijf de 130i de speelsere auto vinden.
- Sperdy
review 135i
Ok, mijn rijervaringen tot op heden. Ik vergelijk de 135i met wat andere auto's. Het gaat mij daar niet in om een welles/nietes spelletje, maar gewoon, ter ondersteuning wat ik bedoel. Zoals je weet gaat er aan iedere vergelijking wel iets mank.
Nadat ik overstapte van de Mini Works naar 135i, voelde het alsof ik in een BMW 7 serie wegreed. Nu is de overstap vanuit de Works naar alles wat geen Works is, een overstap van Oost en West, ten tijde van de muur. Deze ervaring op zich is dus niet zo verwonderlijk, en was te verwachten. Het enorme vermogen, tezamen met het geweldige geluid van de zes in lijn, versterkt het gevoel alleen maar dat je met een reus op pad bent.
Maar toch, is mijn gevoel nu alleen maar subjectief? Ik denk het niet helemaal. Je kunt ongegeneerd hard door de bochten, heus, als een trein over een rails. Maar bij snelle lastwissel (links - rechts) helt de auto toch behoorlijk sterk over. Helemaal niet erg, is het concept, maar ik kijk wel uit naar de BMW performance suspention, die ik er zeker onder laat plaatsen. Ik denk dat er op dit punt winst te behalen valt. In mijn geheugen doet een RS4 het beter op dit punt. Maar je moet dan wel denken in winsten van ongelooflijk goed naar onbeschoft goed. Want, laat hierover geen misverstand zijn, de 135i heeft een wegligging om je vingers bij af te likken. De bochtensnelheid is hoger, en met veel meer vertrouwen, tov. mijn Works r53. De wegligging van de 135i begeeft zich, in mijn beleving, in een bijzondere klasse van heden-ten-dage met een achterwielaandrijver mogelijk is.
Het motorblok. Andre noemde het al, en ben het met hem eens. Helemaal gas los, en dan weer het gas diep intrappen, geeft een vertraging. Mijn mechanische compressor Works (gebruik ik maar als referentiepunt) kende dat euvel niet. Volgens mij is dit en minuscule turbogat. Het is muggenziften, maar als je superkritisch bent, en volgens mij mag je dat zijn op dit soort typen auto's, noem ik het toch. Zou de AC Schnitzer chip op dit punt een verbetering kunnen brengen? Het verassende is inderdaad, dat wanneer je het gas er nooit helemaal afhaalt, dit turbogat volstrekt weg is, en reageert de auto briljant. Venijnig, agressief en zeer direct. Met veel machtsvertoon stoomt dat ding door tot aan de horizon, en verder, en nog verder. Een grote streep, een groot machtsvertoon. Adieu, ik ben vertrokken. Die zien we nooit meer terug! Wanneer ik dit weer vergelijk met de RS4 (op een Audi Trackdag), imponeert de 135i op dit punt meer. De 135i zal feitelijk wel niet sneller zijn, maar hij voelt wel zo. Als een beul (iets wat de RS4 niet deed en de Works al helemaal niet): de 135i is een span van 8 denderende Friese paarden in topconditie. Er is niets wat dat kan tegenhouden.
Ik zie wel uit naar de Performance Parts. Het uitlaatje zal net ff nog wat beter klinken, het inlaatje ook wel. Botergeil is dat geluid. Ik heb wat mensen meegenomen, en iedereen is onder de indruk. De AC Schnitzer chip? Ik weet het nog niet. Ik wist niet wat mij qua vermogen stond op te wachten met de 135i, maar de werkelijkheid overtreft haar. Maar goed, alles went en mannen worden nooit groot dus het zal er toch wel van komen...
Nadat ik overstapte van de Mini Works naar 135i, voelde het alsof ik in een BMW 7 serie wegreed. Nu is de overstap vanuit de Works naar alles wat geen Works is, een overstap van Oost en West, ten tijde van de muur. Deze ervaring op zich is dus niet zo verwonderlijk, en was te verwachten. Het enorme vermogen, tezamen met het geweldige geluid van de zes in lijn, versterkt het gevoel alleen maar dat je met een reus op pad bent.
Maar toch, is mijn gevoel nu alleen maar subjectief? Ik denk het niet helemaal. Je kunt ongegeneerd hard door de bochten, heus, als een trein over een rails. Maar bij snelle lastwissel (links - rechts) helt de auto toch behoorlijk sterk over. Helemaal niet erg, is het concept, maar ik kijk wel uit naar de BMW performance suspention, die ik er zeker onder laat plaatsen. Ik denk dat er op dit punt winst te behalen valt. In mijn geheugen doet een RS4 het beter op dit punt. Maar je moet dan wel denken in winsten van ongelooflijk goed naar onbeschoft goed. Want, laat hierover geen misverstand zijn, de 135i heeft een wegligging om je vingers bij af te likken. De bochtensnelheid is hoger, en met veel meer vertrouwen, tov. mijn Works r53. De wegligging van de 135i begeeft zich, in mijn beleving, in een bijzondere klasse van heden-ten-dage met een achterwielaandrijver mogelijk is.
Het motorblok. Andre noemde het al, en ben het met hem eens. Helemaal gas los, en dan weer het gas diep intrappen, geeft een vertraging. Mijn mechanische compressor Works (gebruik ik maar als referentiepunt) kende dat euvel niet. Volgens mij is dit en minuscule turbogat. Het is muggenziften, maar als je superkritisch bent, en volgens mij mag je dat zijn op dit soort typen auto's, noem ik het toch. Zou de AC Schnitzer chip op dit punt een verbetering kunnen brengen? Het verassende is inderdaad, dat wanneer je het gas er nooit helemaal afhaalt, dit turbogat volstrekt weg is, en reageert de auto briljant. Venijnig, agressief en zeer direct. Met veel machtsvertoon stoomt dat ding door tot aan de horizon, en verder, en nog verder. Een grote streep, een groot machtsvertoon. Adieu, ik ben vertrokken. Die zien we nooit meer terug! Wanneer ik dit weer vergelijk met de RS4 (op een Audi Trackdag), imponeert de 135i op dit punt meer. De 135i zal feitelijk wel niet sneller zijn, maar hij voelt wel zo. Als een beul (iets wat de RS4 niet deed en de Works al helemaal niet): de 135i is een span van 8 denderende Friese paarden in topconditie. Er is niets wat dat kan tegenhouden.
Ik zie wel uit naar de Performance Parts. Het uitlaatje zal net ff nog wat beter klinken, het inlaatje ook wel. Botergeil is dat geluid. Ik heb wat mensen meegenomen, en iedereen is onder de indruk. De AC Schnitzer chip? Ik weet het nog niet. Ik wist niet wat mij qua vermogen stond op te wachten met de 135i, maar de werkelijkheid overtreft haar. Maar goed, alles went en mannen worden nooit groot dus het zal er toch wel van komen...
- Sperdy
Ha Rene, denk het ook niet. Je vroeg trouwens om de kwaliteit van Maaral. De monteurs kan ik niet beoordelen. Wel heb ik altijd het idee dat die BMW monteurs, eigenlijk een BMW dealer, moeten voldoen aan strenge eisen omtrent service, verkoop, kennis en aftersales etc. BMW Den Haag = top, BMW Rotterdam = top, BMW Maaral - ook top. Eigenlijk overal altijd hetzelfde. De BMW klantgerichtheid is een trademark van ze.GTRene schreef:@ Ferdinand, leuk verhaal...en extra vermogen hoeft niet, maar is leuk achter de hand te hebben om anderen te plagen 8)
-
Ferdinand schreef:Ha Rene, denk het ook niet. Je vroeg trouwens om de kwaliteit van Maaral. De monteurs kan ik niet beoordelen. Wel heb ik altijd het idee dat die BMW monteurs, eigenlijk een BMW dealer, moeten voldoen aan strenge eisen omtrent service, verkoop, kennis en aftersales etc. BMW Den Haag = top, BMW Rotterdam = top, BMW Maaral - ook top. Eigenlijk overal altijd hetzelfde. De BMW klantgerichtheid is een trademark van ze.GTRene schreef:@ Ferdinand, leuk verhaal...en extra vermogen hoeft niet, maar is leuk achter de hand te hebben om anderen te plagen 8)
helemaal met je eens!!!
BMW service is top!!! VEEEEEEEEL beter dan bijv. AUDI
- Macboy
Ferdi gefeliciteerd. Het is nu wachten op de betere foto's.
Maar dan gooit Robin er (onbedoeld) een schepje bovenop:
WHAHAHA!
:o 
Hier heb ik kostelijk om gelachen, geweldige grap Ferdi heheFerdinand schreef:Vraag aan Andre: Hoe werkt de automaat nu precies voor deze auto? Ik zet hem namelijk netjes in D (= pook in 6e versnelling) en ga rijden. Wat moet ik precies doen met de standen 1 t/m 5?

Maar dan gooit Robin er (onbedoeld) een schepje bovenop:
Robin: oh my god, maar dat jij de grap niet doorhebt hahaha ik heb in tijden niet zo hard gelachenRobin schreef:Ferdinand, heb je flippers aan't stuur? Dan kun je wat 'handmatig'schakelen proberen dan zie je in 't display 123456 etc. Kun je ook met de pook doen door er tegenaan te tippen en RTFM(Read The Fucking Manual LOL)
WHAHAHA!

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
WAUW Ferdinand!!!!
Ik had al verwacht dat deze kleur gaaf zou staan, maar dit slaat echt alles. Heel erg gaaf. In mijn ogen zijn er 3 kleuren voor de 135 (1-coupé). De donkergrijze, de witte (André) en de Le Mans blauw als de jouwe.
Ben je al wat meer aan het model gewend?? Ik vind hem namelijk echt enorm gaaf. Lekker modern, lekker strak klein kontje (beetje Alizee eigenlijk, André
) maar ook een tikkeltje retro (2002).
Hou ons op de hoogte van je bevindingen, want ik heb het idee dat jij dit hele weekend in die auto bent te vinden
.
. Nog bedankt voor de 130-rit trouwens. Nu weet ik helemaal dat er ooit zoéén moet komen. Ookal deed ik uiteraard rustig aan (tenzij jij anders aangaf
), ik kreeg toch een mooie indruk van de auto. Op de terugweg kwam ik nog een 330d tegen trouwens......geen partij natuurlijk
.
.
Ik had al verwacht dat deze kleur gaaf zou staan, maar dit slaat echt alles. Heel erg gaaf. In mijn ogen zijn er 3 kleuren voor de 135 (1-coupé). De donkergrijze, de witte (André) en de Le Mans blauw als de jouwe.
Ben je al wat meer aan het model gewend?? Ik vind hem namelijk echt enorm gaaf. Lekker modern, lekker strak klein kontje (beetje Alizee eigenlijk, André

Hou ons op de hoogte van je bevindingen, want ik heb het idee dat jij dit hele weekend in die auto bent te vinden

Dat bochten aanvallen heb ik mee-ervaren en was erg gaaf. Wat rijdt dat ding als een trein zeg. Bochtensnelheden zijn ZO verschrikkelijk hoog, echt onvoorstelbaar. 3x te hard door een bocht is geen probleem of wel AndréAndre schreef:Heb vandaag even wat bochten aangevallen. Ik leer de turbo ook meer om in een drift te gebruiken.

Die komen eraan IlijaMacboy schreef:Ferdi gefeliciteerd. Het is nu wachten op de betere foto's.