Vraag aan de militairen onder de D-F'ers

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mathieu

Vraag aan de militairen onder de D-F'ers

Bericht door Mathieu » 14 feb 2008, 20:22

Wat ik me altijd afvraag als ik een oorlogsfilm kijk, of een documentaire over oorlogsgebieden en je ziet dan gevechtshandelingen en de resultaat daarvan :(

Ben je niet ongelovelijk bang als je onder vuur komt te liggen en je ziet slachtoffers overal en bedenk je je dan niet dan je misschien wel de volgende bent die daar komt te liggen? Of dat je door een of andere groepering gevangen genomen wordt en dat je dan weet wat je te wachten staat. Aan het einde komen met een mes langs je keel :shock:

Ik zou echt aan de grond genageld staan als ik me daar iets bij probeer voor te stellen, duizend kleuren stront langs allebei mijn pijpen in watervallen naar beneden, ja ik ben echt een WATJE wat dat betreft.

Ik heb wel respect voor jullie, maar ik drift liever in Hanz06 of CORvette hun Z06 een paar rondjes Zandvoort of Papenburg 8)

Paul

Bericht door Paul » 15 feb 2008, 06:10

Uhmm heb 4.5 jaar Luchtmobiel gedaan.. en wel het nodige meegemaakt in 97/98.... Maar bij mij ging alles op de autopiloot... later kwam pas de schrik,de meeste reageren hoe ze moeten reageren en waarvoor ze opgeleid zijn... maar het kan best gebeuren dat er idd iemand tussen zit die gewoon Freezed.. geen mens is gelijk....

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2008, 09:54

Ik heb 6 en half maand in Libanon gezeten in 1984 en wel een paar dingen meegemaakt...je weet natuurlijk niet wat er gaat gebeuren, alleen waren de Nederlanders toen redelijk "gelieft" dus je wist dat ze niet echt heel snel kill and attack door zouden zetten, maar wel spannende momenten meegemaakt...je moet dus goed kunnen relativeren, en der zijn nu veel van die jongens met problemen tussen de oren door sommige dingen aldaar...kidnapping , bedreiging, beschietingen enz...ik heb m'n UZI destijds regelmatig moeten doorladen, maar wel wat uit het zicht want wilde de boel niet erger maken dan het was, maar was wel klaar voor you never know hoe ze zouden gaan doen...

Michel P

Bericht door Michel P » 15 feb 2008, 10:17

Ik denk dat de drang tot overleven en het kameraadschap je tot niet voor te stellen handelingen kan doen besluiten. Je ziet het nu aan de troepen die regelmatig gevechtshandelingen dienen te verrichten dat men er vooral voor elkaar staat. Verder is elk mens uniek dus je kunt pas zeggen hoe je reageert als je zelf in zo'n situatie zou zitten.

Michel

Roman

Bericht door Roman » 15 feb 2008, 14:09

Bekijk dit eens zou ik zeggen

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=8591

Deel 3 en 4 staan daar nog niet bij, kan ik doen als er animo voor is.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 15 feb 2008, 14:30

Ik vraag me af wat je bezielt om je bij het leger aan te melden.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 15 feb 2008, 15:03

levensmoe :lol:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 feb 2008, 16:40

Geelhoed schreef:Ik vraag me af wat je bezielt om je bij het leger aan te melden.
Wat mensen bezielt om zich aan te melden?

Klinkt lekker, die zin :roll:

Paul

Bericht door Paul » 15 feb 2008, 18:18

partyondude schreef:
Geelhoed schreef:Ik vraag me af wat je bezielt om je bij het leger aan te melden.
Wat mensen bezielt om zich aan te melden?

Klinkt lekker, die zin :roll:
Idd ja........

Ahmed

Bericht door Ahmed » 15 feb 2008, 20:58

Verhalen willen we 8)

Thom

Bericht door Thom » 15 feb 2008, 20:59

Misschien doelt Geelhoed op een groep die ook echt niets te zoeken heeft in het leger. Want naast bijvoorbeeld commando's, mariniers en luchtmobielen (wat over het algemeen serieuze en gedreven jongens zijn) lopen er veel bozo's in het leger rond die daar een makkelijk baantje denken te vinden.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 15 feb 2008, 21:28

"Wat bezielt je om 300km/u op de openbare weg te gaan rijden?"

Vele mensen kunnen daar ook de kick/lol niet van in zien, terwijl vele hier onder ons daar wel een kick van krijgen.

Smaken verschillen nu eenmaal, het is maar net waar je je prettig bij voelt of zelfs een kick van krijgt.
De een waagt misschien wel dagelijks zijn leven, terwijl de ander de hele dag op een tractor rond rijdt.
Laatst gewijzigd door Erik K. op 16 feb 2008, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 feb 2008, 21:42

en de ander zit rustig TV te kijken in een veilige hoge Flat in de Bijlmer en der komt ineens een jumbo je kamer binnen branden...

wat is veilig, feit is wel dat het niet meer echt veilig is en het risico hoger licht de laatste jaren met missies van de militairen, denk ook dat ze dat heel anders moeten aanpakken, maarja..er moet oorlogje gevoerd worden zodat al die apperatuur ook live getest kan worden, het is een Warmachine...geld, macht enz'...om ziek van te worden :?

RVV

Bericht door RVV » 16 feb 2008, 00:07

Allereerst is het leger natuurlijk ook een "gewone" baan voor velen. Net als politie agent of brandweerman, daarvan kun je je netzo goed afvragen wat die mensen bezielen.. Met al die dodelijke ellende die ze regelmatig meemaken.

Er is meestal ook nog een stuk idealisme. En er is een avontuur factor.

Ik heb het gelukkig mogen mee maken dat in dienst ben geweest, dat geeft toch een wat concreter beeld van wat soldaat zijn inhoud.

Het leger bied ook heel veel mogelijkheden om je eigen kunnen uit te diepen. Dat vind je niet terug in een van 9 tot 5 baan op kantoor.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 16 feb 2008, 09:14

Ben nooit uitgezonden geweest, heb wel een fantastische tijd gehad bij de Koninklijke Marine. Kon toen voor maar vier jaar bijteken, anders was ik gebleven. Defensie doet gewoon goed werk. Van mij mogen ze ook worden ingezet voor binnenlandse 'problemen', bijvoorbeeld in bepaalde wijken van steden!

Pascal

Bericht door Pascal » 16 feb 2008, 09:52

Ik heb het gelukkig mogen mee maken dat in dienst ben geweest, dat geeft toch een wat concreter beeld van wat soldaat zijn inhoud.
+1 en ik heb er naast een geweldige tijd ook een superconditie aan over gehouden.

Thom

Bericht door Thom » 16 feb 2008, 13:17

Ik ben ook in dienst geweest, als een van de allerlaatsten. Omdat ik vooraf had aangegeven regelmatig vrij te gaan vragen voor de sport die ik toen beoefende werd ik hofmeester. 2 uur werk per dag en 8 uren aanwezig zijn. Totaal weggegooide tijd.
Op de kazerne waar ik dienst deed, Steenwijk, was de opleiding voor BBT-ers (vervanging van dienstplichtigen). Wat een zootje ongeregeld was dat. Voor een groot deel jongens die totaal de weg kwijt waren en er een paar jaar tussenuit moesten. Als dat je land moet verdedigen... Gelukkig bestaan er nog andere groepen binnen het leger. Bestaat dat eigenlijk nog, BBT?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 feb 2008, 13:56

Beroeps Be(p)(t)aalde Tijd....................................

Voor jou dus met een t, voor de rest met een p............................... :lol:

Ja dat bestaat nog.

Ik heb het ook mee mogen maken als ROAG er. Kon na een algemene opleiding mijn eigen vak uit oefenen op een MGD, voor mij een mooie, leerzame en onderhoudende tijd. Nadeel, ik moest langer dienen, en mobilisabel tot mijn 45 e als reserve officier.
Dat is inmiddels veranderd, ben ( gelukkig) met eervol ontslag.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 feb 2008, 17:38

De BBT'er en BOT'er gaan verdwijnen, het gaat anders heten en ook anders worden.

Staan wel een hoop vooroordelen in dit topic, jammer.

Wat mij drijft?

Stuk avontuur, met mensen werken, redelijk wat vrijheid.

Nadeel zijn de uitzendingen. Financieel misschien aantrekkelijk, maar na 4 stuks wel genoeg van eigenlijk.

Plaats reactie