Den dieje motte we hiero nie!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Den dieje motte we hiero nie!

Bericht door Mathieu » 12 jun 2006, 15:23

Liever een 997 GT3 RS, toch :?:

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/dc2 ... 0d0b2d.jpg[/img]

De kleine Britse autobouwer Ultima claimt dat ze de snelst sprintende auto in huis hebben. De GTR met de nieuwe 720 pk Chevrolet-motor aan boord, houdt een Ferrari Enzo, een McLaren F1 LM, een Porsche Carrera GT en al het andere achter zich.

Utima-directeur Richard Marlow kroop tijdens de recordpoging zelf achter het stuur van de GTR die zijn 640 pk sterke motor heeft verruild voor een krachtbron met 720 pk. De auto is volledig goedgekeurd voor straatgebruik en wordt door Marlow zelfs als dagelijks vervoer gebruikt.
Tijdens de recordpoging sprintte en remde de auto in 9,4 seconden van 0 naar 100 mijl per uur naar stilstand (0 – 161 – 0 km/u). De sprint van 0 naar 161 km/u gaat in 5,3 seconden en de sprint vanuit stilstand naar 60 mijl per uur (96,5 km/u) gaat in 2,6 seconden. Van 30 naar 70 mijl per uur (48 naar 112,6 km/u) gaat in 1,8 seconden. Ultima voegt er fijntjes aan toe dat er voor deze prestaties geen traction control of abs nog is.
Voor de acceleratie- en remactie van 0 naar 100 naar 0 mijl per uur heeft een Ferrari Enzo 10,9 seconden nodig. De McLaren F1 LM kan het in 11,5 seconden voor nodig en de Porsche Carrera GT doet het in een ontspannen 11,6 seconden. Van 0 naar 60 mijl per uur gaat de McLaren F1 LM in 3,2 seconden, de Ferrari in 3,4 seconden en de Porsche in 3,7 seconden. De sprint van 0 naar 100 mijl per uur kan de McLaren in 6,3 seconden, de Ferrari in 6,7 seconden en de Porsche in 7,4 seconden. Deze auto’s zijn niet alleen trager dan de Ultima, maar volgens Richard Marlow kost zijn schepping ook een fractie van de prijs van deze superauto’s.

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/251 ... 471b99.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40057
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 jun 2006, 15:31

Porsche heeft meer status, maar deze is toch ook wel gaaf hoor!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 13 jun 2006, 12:41

Nee, liever een Ultima, als je hem zelf bouwt is het ook nog eens BPM-vrij.

Enige echt grote nadeel lijkt me is dat je er mee bezig blijft, dan dit weer, dan dat weer, allemaal kleine dingetjes die kapot blijven gaan.
Als je daarmee kunt leven is dit een racer met kenteken zoals er geen tweede is. 8)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 13 jun 2006, 13:06

Peter Tunissen schreef:Nee, liever een Ultima, als je hem zelf bouwt is het ook nog eens BPM-vrij.

Enige echt grote nadeel lijkt me is dat je er mee bezig blijft, dan dit weer, dan dat weer, allemaal kleine dingetjes die kapot blijven gaan.
Als je daarmee kunt leven is dit een racer met kenteken zoals er geen tweede is. 8)
Heb jij toch ervaring mee met je 75 ;-)

Ultima, kost als je zelf gaat bouwen?

Michel

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 13 jun 2006, 13:10

Tussen de £40 en 60k afhankelijk van welke spec je wil hebben.

Ja, de 75 ja, twee seconden aan denken is weer genoeg om voorlopig genezen te zijn van dit soort auto's. :)

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 14 jun 2006, 13:59

Lijkt me een geweldige auto dit :D


Voor 5 á 10 keer het bedrag wat je voor een supersport auto betaald met dezelfde specs...


Wegligging + Amerikaanse V8 + Veel vermogen = Sprookje dat werkelijkheid wordt :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 jun 2006, 14:17

hoe zit het met de NCAP ? zero star rating :?: :lol:

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 14 jun 2006, 14:24

Als ik dan op http://www.ultimacars.com/ kijk zie ik dit

[img:483:275]http://www.ultimacars.com/images/gallery/chassis.jpg[/img]


Chassis: Full space frame, using mainly 38mm x 1.5mm diameter tube. MIG welded. Paneled in 1.5mm NS4 alloy sheet. Designed to accept engines up to 1000 brake horse power. FIA approved size is also available.

Roll Cage: Full RAC approved competition cage option. The standard RAC approved cage is 38mm. A 44.4 mm FIA approved cage is also available.

Met geluk 1 ster als je niet genaaid wordt :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 jun 2006, 11:54

http://www.dpccars.com/car-movies/06-27 ... RTurbo.htm


Ultima GTR 900 kilo tegen een RUF turbo van 1600 kilo, allebei dik 500pk, resultaat van de Ultima valt me wat tegen.

Robin
Berichten: 54970
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 29 jun 2006, 13:00

Rico. Ze hebben beide evenveel pk's(en ze accelereren niet van 0 naar zoveel, plus't koppel van de Ruf Turbo) Misschien dat dat het is?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 29 jun 2006, 13:54

Jammer, ik kan het filmpje hier niet bekijken... Vanaf welke snelheid is het ongeveer?

Bij Jan van der Kooi (Lotus, Noble en Ultima dealer) in Amsterdam zijn ze nu een Ultima aan het bouwen, de eerste in NL trouwens, erg leuk om te zien. Er gaat een V8 in met de 640pk kit.... Dat wordt lekker cruisen :)

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 29 jun 2006, 14:13

Maik schreef:Jammer, ik kan het filmpje hier niet bekijken... Vanaf welke snelheid is het ongeveer?

Bij Jan van der Kooi (Lotus, Noble en Ultima dealer) in Amsterdam zijn ze nu een Ultima aan het bouwen, de eerste in NL trouwens, erg leuk om te zien. Er gaat een V8 in met de 640pk kit.... Dat wordt lekker cruisen :)
Ken al iemand in NL die 1 van de eerste Ultima's had (en nog heeft). Een blauwe, wel de open versie.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 29 jun 2006, 17:26

Hmmm, ik dacht dat het de eerste was, in ieder geval de eerst in die uitvoering dan?
Jan v/d Kooi houdt wel vaker van praatjes :lol: :wink:

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13423
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 29 jun 2006, 23:58

Ik denk dat hij de Ultima al een jaar of 10 heeft. Hij was 1 van de eerst die buiten GB een Ultima kocht. Het geluid van die V8 is echt..... 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7207
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 30 jun 2006, 01:01

De 0-100mph-0 battle:

Competing Cars 0-100-0 Time (seconds)
A1 GP 8.40
Ultima GTR 9.40s
Bugatti Veyron 9.90
Suzuki GSX-R1000 10.70
Ariel Atom S'Charged 11.00
Ariel Atom 450 11.05
Atom Private Owned 11.05
Caterham CSR260 11.95
Brooke Double R 12.50
Porsche 911 Turbo 12.50
Ford Focus WRC 13.57
Lambo Gallardo 13.65
Ascari KZ1 13.80
Corvette Z06 13.80
Alpina B6 14.80
BMW M6 14.95
TVR Tuscan 2 15.00
BMW M5 15.20
Audi RS4 15.80
Aston V8 Vantage 15.81
BMW Z4M Roadster 15.95
Porsche Cayman S 16.46
Lotus Exige S 16.60
Nissan 350Z 18.80
Vauxhall Astra Sprint 18.85
Vauxhall Astra VXR 19.05
Renault Megane F1 20.55
Mazda 6MPS 21.00
Ford Focus ST 21.35
Vauxhall Vectra VXR 22.35
Vauxhall Astra Thurlby 22.65

De Veyron deed 0-100mph(161km/u) in 5.5s

Doe mij deze maar, denk dat ie ze allemaal inpakt :lol:

http://www.caparo-t1.com/

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 30 jun 2006, 08:13

Rico v Velzen schreef:Ultima GTR 900 kilo tegen een RUF turbo van 1600 kilo, allebei dik 500pk, resultaat van de Ultima valt me wat tegen.
Ja, maar vergeet niet dat zo'n ding ook nog wat downforce genereert; die zal in rechte lijn dus altijd wel wat in moeten leveren op een 'gewone' auto als een RUF of zo. :wink:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 jun 2006, 13:26

Het is een vogel! Nee, een vliegtuig. Nee, het is een Caparo :D

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 30 jun 2006, 13:50

Eerst maar eens zien of die caparo echt in produktie gaat...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, Google [Bot], Semrush [Bot] en 29 gasten