Nieuwe Accord
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Nieuwe Accord
De eerste teasers van de nwe Honda Accord zijn gepresenteerd:
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-1.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-2.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-3.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-4.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-5.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-6.jpg[/img]
Lijkt mij weer een strak wagentje te worden!!!
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-1.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-2.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-3.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-4.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-5.jpg[/img]
[img:450:300]http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... cord-6.jpg[/img]
Lijkt mij weer een strak wagentje te worden!!!
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Is ie dan:
Dit is het eerste officiële beeld van de nieuwe Honda Accord. We weten nu van zowel de Accord Sedan als de Sports Tourer hoe ze eruit komen te zien.
Honda noemt z'n Accord elegant-sportief. De sportieve inborst moet blijken uit uitgeklopte wielkasten en een krachtiger motorenpalet. De 2,2-liter turbodiesel heeft nu 150 pk (10 pk meer dan het uitgaande model), de 2,0-liter benzinemotor heeft de beschikking over 156 pk en de topper is de 200 pk sterke 2,4-liter viercilinder (10 pk meer dan de huidige). De diesel is een geheel nieuw exemplaar dat de naam i-Dtec heeft meegekregen. Alle modellen hebben standaard een handgeschakelde zesversnellingsbak. Op de benzinemodellen levert Honda ook een vijftrapsautomaat als optie.
Met de Advanced Driver Assist Systems (ADAS) wil Honda de bestuurder extra veiligheid bieden. ADAS bestaat uit drie onderdelen met de aansprekende afkortingen LKAS, CMBS en ACC. LKAS staat voor Lane Keeping Assist System. Deze waakhond zorgt ervoor dat de Accord niet ongewenst z'n rijbaan verlaat. Het Collision Mitigation Brake System waarschuwt met behulp van een millimetergolfradar voor een naderende aanrijding. Active Cruise Control (ACC) zorgt ervoor dat de Accord in de drukte een gepaste afstand tot z'n voorligger bewaart.
Honda's EPS (Electric Power Steering) detecteert lastige factoren als zijwind en gladheid en zorgt ervoor dat de besturing zich hieraan aanpast, bijvoorbeeld door tegendruk te bieden. VSA (Honda's intepretatie van ESP) ervoor kent tot slot een Trailer Stability Assist-functie waarmee de stabiliteit van een aanhanger in penibele sitaties onder controle blijft.
Honda onthult de Accord op de Autosalon van Genève. Voor de zomer staat de auto bij de Nederlandse dealers.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/a54 ... 1fc937.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/584 ... 39a478.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/181 ... 7ae6be.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/dc2 ... 9aede3.jpg[/img]
[/img]
Dit is het eerste officiële beeld van de nieuwe Honda Accord. We weten nu van zowel de Accord Sedan als de Sports Tourer hoe ze eruit komen te zien.
Honda noemt z'n Accord elegant-sportief. De sportieve inborst moet blijken uit uitgeklopte wielkasten en een krachtiger motorenpalet. De 2,2-liter turbodiesel heeft nu 150 pk (10 pk meer dan het uitgaande model), de 2,0-liter benzinemotor heeft de beschikking over 156 pk en de topper is de 200 pk sterke 2,4-liter viercilinder (10 pk meer dan de huidige). De diesel is een geheel nieuw exemplaar dat de naam i-Dtec heeft meegekregen. Alle modellen hebben standaard een handgeschakelde zesversnellingsbak. Op de benzinemodellen levert Honda ook een vijftrapsautomaat als optie.
Met de Advanced Driver Assist Systems (ADAS) wil Honda de bestuurder extra veiligheid bieden. ADAS bestaat uit drie onderdelen met de aansprekende afkortingen LKAS, CMBS en ACC. LKAS staat voor Lane Keeping Assist System. Deze waakhond zorgt ervoor dat de Accord niet ongewenst z'n rijbaan verlaat. Het Collision Mitigation Brake System waarschuwt met behulp van een millimetergolfradar voor een naderende aanrijding. Active Cruise Control (ACC) zorgt ervoor dat de Accord in de drukte een gepaste afstand tot z'n voorligger bewaart.
Honda's EPS (Electric Power Steering) detecteert lastige factoren als zijwind en gladheid en zorgt ervoor dat de besturing zich hieraan aanpast, bijvoorbeeld door tegendruk te bieden. VSA (Honda's intepretatie van ESP) ervoor kent tot slot een Trailer Stability Assist-functie waarmee de stabiliteit van een aanhanger in penibele sitaties onder controle blijft.
Honda onthult de Accord op de Autosalon van Genève. Voor de zomer staat de auto bij de Nederlandse dealers.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/a54 ... 1fc937.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/584 ... 39a478.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/181 ... 7ae6be.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/dc2 ... 9aede3.jpg[/img]
[/img]
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Helemaal mee eens. Dit heeft met bijbetalen niks te maken. Als je bijbetaalt heb je 17" dan is het nog bagger. Voor veel geld heb je 18" en dan ziet het er een beetje normaal uit.Marc RS4 schreef:Waarom hebben ze bij Honda toch altijd van die uiterst mietige wieltjes??
19 of 20" is da bomb op dit bakkie, maar dan moet je after market doen en das weer zonde voor het model.
Tellers uit E-klasse is groot compliment voor Mercedes, wel erg opzichtig zo, maar geeft niet. De bal is rond
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Heb hem ook al in het echt gezien, op de fotos vond ik de oude ook mooier, maar in het echt moet ik toch zeggen dat de "nieuwe" er erg gelikt uitziet. Ziet er een stuk luxer uit. Interieur heb ik nog niet gezien, maar ga er vanuit dat die ook wel verbeterd zal zijn.
Binnekort eens proefrijden.. ben benieuwd hoe het rijd.
Binnekort eens proefrijden.. ben benieuwd hoe het rijd.
- JohanH
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
- Locatie: Leeuwarden
Interieur ziet er net als de 7th gen goed uit, alleen is er een overdaad aan knoppen vergeleken met de vorige versie, een factor 3-4 meer... erg jammer. De armsteun lijkt ook erg ver naar achteren verplaatst?
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/ac6 ... a3be65.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/e99 ... 67330f.jpg[/img]
Vorige dash:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/840 ... aa4a0f.jpg[/img]
Ik zag vorige week al een grijze rijden tussen Drachten en Groningen, dus binnenkort maar eens bij de dealer langs om te kijken, mijn 40k beurt komt er toch weer aan, dus eens vragen of ik'm mee kan krijgen als leenauto voor een proefrit
Tegen die tijd plaats ik hier ook wel wat pics en een rij-impressie.
De nieuwe lijnen vind ik eigenlijk wat te 'uitgebouwd' ten opzichte van de fraaie lijnen van de 7th gen, maar dat is blijkbaar 'in' tegenwoordig. Nieuwe model heeft ook de nieuwe nog betere dieselmotor met 10 extra pktjes, maar heeft tegelijk een groot nadeel... de auto is ook 140 kg zwaarder geworden ten opzichte van de mijne terwijl ik deze af en toe al log aan vind voelen.
En nog steeds geen keyless entry zo te zien
Dat vond ik ideaal aan mijn Mazda, kaartje in de zak, draaiknop ipv een sleutel om de auto in de verschillende standen te zetten en in het geval van problemen met de ontvanger was de auto te starten door de draaiknop te verwijderen en de kaart-sleutel er in te stoppen.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/ac6 ... a3be65.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/e99 ... 67330f.jpg[/img]
Vorige dash:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/840 ... aa4a0f.jpg[/img]
Ik zag vorige week al een grijze rijden tussen Drachten en Groningen, dus binnenkort maar eens bij de dealer langs om te kijken, mijn 40k beurt komt er toch weer aan, dus eens vragen of ik'm mee kan krijgen als leenauto voor een proefrit

De nieuwe lijnen vind ik eigenlijk wat te 'uitgebouwd' ten opzichte van de fraaie lijnen van de 7th gen, maar dat is blijkbaar 'in' tegenwoordig. Nieuwe model heeft ook de nieuwe nog betere dieselmotor met 10 extra pktjes, maar heeft tegelijk een groot nadeel... de auto is ook 140 kg zwaarder geworden ten opzichte van de mijne terwijl ik deze af en toe al log aan vind voelen.
En nog steeds geen keyless entry zo te zien

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten