Raceplannen 2008: dfracing.com
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Ter vergelijking: de nieuwe GT3 voor 2008 van Porsche. Met 'GT3' bedoel ik dan niet de verwarrende typeaanduiding van Porsche, maar de FIA-klasse. Hij gaat GT3 Cup S heten. Kosten: 250.000 euro ex btw. Feitelijk een iets opgeschroefde versie ten opzichte van de 'gewone' Cup-auto voor de Porsche Supercup en de nationale Carrera Cups.
http://www.projectlemans.de/content/view/4000/1/
http://www.projectlemans.de/content/view/4000/1/
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
O, dit is dus de gewone Cup-auto voor de Supercup, Carrera Cup en de GT-klasse van het Grand-Am-kampioenschap:
http://www.projectlemans.de/content/view/3799/172/
Zal iets van 2 ton kosten en in aanmerking komen voor de GT-klasse van het DSC (2,7 kg/pk).
http://www.projectlemans.de/content/view/3799/172/
Zal iets van 2 ton kosten en in aanmerking komen voor de GT-klasse van het DSC (2,7 kg/pk).
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Nog meer aardig vergelijkingsmateriaal: de ZO6 GT3 van PK Carsport (Belcar) moet als occasion 170k opleveren. Komt ook uit de koker van Callaway.
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
(Maar even niet kijken naar de kosten voor de ex-P&M GT1...)
En komen er komend seizoen geen Megane Trophies uit in het DSC? Deze er eentje van?
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
En Duller verkoopt de E46 M3 GTR waarmee het afgelopen seizoen in het ETCS reden:
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
(Maar even niet kijken naar de kosten voor de ex-P&M GT1...)
En komen er komend seizoen geen Megane Trophies uit in het DSC? Deze er eentje van?
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
En Duller verkoopt de E46 M3 GTR waarmee het afgelopen seizoen in het ETCS reden:
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Wat een ontzettend cleane race auto die Cup S.
Maar wat ook een prijs
. Want als je tussen de regels doorleest dan krijg je voor een ex. ex. kostende standaard GT3 RS de extra onderdelen voor een absolute hoofdprijs. Ze zijn niet gek daar bij Porsche
Nee, voor het DSC hoeft het helemaal niet zo raar te gaan. Koop een standaard GT3 RS, zet er een stel andere veren/dempers onder (eventueel ook niet), laat de standaard halve kooi tot een volledige kooi ombouwen, koop er wat "18 velgen bij, koop nog wat extra Porsche goodies zoals lichtgewicht deuren en ramen en evt. ander plaatwerk als het niet belachelijk duur is (kapot rij je het uiteindelijk toch wel een keer) en voila, als je in de USA die auto hebt gekocht heb je 'm voor 100k staan.
Klaar om het hele SS1 veld van de DSC aan gort te rijden.
Met mij achter het stuur welteverstaan. Maar dat spreekt! Wie dokt?
8)
Maar wat ook een prijs


Nee, voor het DSC hoeft het helemaal niet zo raar te gaan. Koop een standaard GT3 RS, zet er een stel andere veren/dempers onder (eventueel ook niet), laat de standaard halve kooi tot een volledige kooi ombouwen, koop er wat "18 velgen bij, koop nog wat extra Porsche goodies zoals lichtgewicht deuren en ramen en evt. ander plaatwerk als het niet belachelijk duur is (kapot rij je het uiteindelijk toch wel een keer) en voila, als je in de USA die auto hebt gekocht heb je 'm voor 100k staan.
Klaar om het hele SS1 veld van de DSC aan gort te rijden.
Met mij achter het stuur welteverstaan. Maar dat spreekt! Wie dokt?


- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Kreeg vanmorgen deze aanbieding toegemailed:
http://porsche.paginamarkt.nl/porsche-9 ... 03879.html
Toen deze auto in aanbouw was, zijn er een paar filmpjes van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=tKb7Mbrh ... re=related
http://porsche.paginamarkt.nl/porsche-9 ... 03879.html
Toen deze auto in aanbouw was, zijn er een paar filmpjes van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=tKb7Mbrh ... re=related
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Kant-en-klaar geprepareerde ex-GT2-auto iets?Hielke schreef:Nee, voor het DSC hoeft het helemaal niet zo raar te gaan. Koop een standaard GT3 RS, zet er een stel andere veren/dempers onder (eventueel ook niet), laat de standaard halve kooi tot een volledige kooi ombouwen, koop er wat "18 velgen bij, koop nog wat extra Porsche goodies zoals lichtgewicht deuren en ramen en evt. ander plaatwerk als het niet belachelijk duur is (kapot rij je het uiteindelijk toch wel een keer) en voila, als je in de USA die auto hebt gekocht heb je 'm voor 100k staan.
De tweede uit het rijtje:
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
Of zoiets?
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
Of een recente Cup-auto uit de States halen, met die lage dollarkoers:
http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE
Wel allemaal te snel voor SS1, lijkt me, dus meer iets voor de GT-klasse van het DSC.
De terminologie van Porsche blijft overigens verwarrend. Hier wordt inderdaad de straatauto GT3 RS bedoeld, maar er is ook een raceauto GT3 RS, die een paar geleden de GT2-klasse domineerde en werd opgevolgd door de GT3 RSR. Die GT2-auto levert weer componenten voor de nieuwe GT3 Cup S, dus ik kan me voorstellen hoe Porsche dat weer gebruikt om een prijs te zetten voor deze GT3-auto. Voor de vergelijking met die Corvette - waar het allemaal mee begon - is de prijs van de Cayman GT4 natuurlijk interessanter, maar die heb ik nog nergens gevonden.
Voor Peters project is die prijs van Duller wel weer een aardige referentie.
- Downforce Hans
- Berichten: 12612
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
WAUW!!!!Ben_968CS schreef:Kreeg vanmorgen deze aanbieding toegemailed:
http://porsche.paginamarkt.nl/porsche-9 ... 03879.html
Toen deze auto in aanbouw was, zijn er een paar filmpjes van gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=tKb7Mbrh ... re=related
Hoor dat beestje dan !!

http://www.youtube.com/watch?v=zComlZZIyTE
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Tja, de Vette van Kroymans is GT4, die nieuwe Porsche is GT3. Moet daar 50 mille verschil tussen zitten? Zou best kunnen, maar het blijft een boel geld voor een categorie (GT4 dus) waarin je - volgens de FIA althans - behoorlijk weinig mag veranderen aan de standaardstraatauto.HANZ06 schreef:Dus als ik het goed begrijp is die 150.000 voor die kroymans corvette zo gek nog niet.
Of is dat te kort door de bocht?
Voor die prijs heb je natuurlijk wel een auto out-of-the-box. Op Hielkes manier ben je goedkoper uit, maar hij betaalt zichzelf nul euro per uur uit als ontwikkelings- en werkplaatstarief.

Marketingfeestjes met zalm en kaviaar even daargelaten, maar ik vertrouw erop dat Hielke daarvoor niet naar de Lidl stapt.

- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Voor dat laatste stap ik helemaal nergens naar toe. Dat is wijvengedoe, vinden ze mooi, mogen ze doen. Paar partytenten achter in de auto, opzetten die meuk en klaar. Kunnen de mannen zich weer mooi met datgene bezig houden waar het om gaat, racen. Er zijn trouwens weinig gasten in de nationale racerij die hier de prioriteiten goed hebben liggenDutch schreef:Tja, de Vette van Kroymans is GT4, die nieuwe Porsche is GT3. Moet daar 50 mille verschil tussen zitten? Zou best kunnen, maar het blijft een boel geld voor een categorie (GT4 dus) waarin je - volgens de FIA althans - behoorlijk weinig mag veranderen aan de standaardstraatauto.HANZ06 schreef:Dus als ik het goed begrijp is die 150.000 voor die kroymans corvette zo gek nog niet.
Of is dat te kort door de bocht?
Voor die prijs heb je natuurlijk wel een auto out-of-the-box. Op Hielkes manier ben je goedkoper uit, maar hij betaalt zichzelf nul euro per uur uit als ontwikkelings- en werkplaatstarief.![]()
Marketingfeestjes met zalm en kaviaar even daargelaten, maar ik vertrouw erop dat Hielke daarvoor niet naar de Lidl stapt.

Out of the box bestaat bijna niet Dutch. Dat is die Callaway Corvette zeker niet. Itt Porsche doet Corvette niet aan eigen racers. Dat besteden ze allemaal uit. Pratt&Miller heeft dat in the USA voor de GT1 geweldig gedaan. Callaway in Europa voor de GT3 ook wel aardig geloof ik. Wat me bevreemd is dat de kopers van die Callaway auto's er nu ook wel weer af willen. Let wel, als basis voor een succesvolle DSC auto blijft de Corvette top of the bill. Daar heeft Callaway niets mee van doen. Kroymans zeker niet.
@Hans: Dan die Callaway GT4 auto voor 150.000 ex. Net wat Dutch al zegt, die auto is ivm een GT3 zoveel meer standaard. Er zijn GT4 auto's die met de standaard remmerij rondrijden! Dat zijn dan budgetten van hooguit € 30.000 om zo'n auto klaar te maken. Hoe een auto die fabrieksnieuw in de VS zo'n 25.000 euro kost (C6 Coupé LS3 430 pk verlaat in de VS voor 31.000 euro de showroom bij de Corvette dealer) op 150.000 ex. BTW kan komen binnen de regulering van de GT4 is mij een raadsel. Ik heb geprobeerd dat uit te zoeken maar krijg het idee dat het oplossen van de zaak Joran van der Sloot een simpeler opdracht is. Dit maakt me extra wantrouwig.
Nogmaals, importeurs en dealers zijn "noodzakelijke" kwaden voor het op de weg krijgen van een auto. Voor een circuitauto kan dat heel anders zijn. De Corvette is in de basis een eerlijke en heerlijke racer.
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
1 van de grote kostenposten van de 911 cup auto's schijnt te zijn dat alle onderdelen die je nodig hebt, alleen van Porsche Motorsport in Weissach kunnen komen, en dat alleen tegen inlevering van de oude onderdelen. En die motorsport afdeling valt vast niet onder de afdeling prijsvechters. Dus die cup auto's lijken (of zijn) best veel waar voor je geld, maar de running costs kunnen gigantisch uit de hand lopen.
- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Hans en Cor, schrik niet als jullie op Corvetteforum aan het koekeloeren zijn
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1938070
Ik heb jullie namen natuurlijk niet genoemd. Gewoon eens even kijken hoeveel info ik via dit forum mbt een race Corvette kan opdoen.

http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1938070
Ik heb jullie namen natuurlijk niet genoemd. Gewoon eens even kijken hoeveel info ik via dit forum mbt een race Corvette kan opdoen.
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Sjuu, dat is gewoon porno :
[img:1024:683]http://i237.photobucket.com/albums/ff63 ... ing026.jpg[/img]
[img:1024:683]http://i237.photobucket.com/albums/ff63 ... ing026.jpg[/img]
- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Vind die 130.000 dollar Doug Ripple auto een vreemd ding. Er mag dan veel aan gedaan zijn maar sommige onderdelen zijn vreemd gekozen en er is heel veel gebruik gemaakt van standaard ZO6 onderdelen. Ook vermeld hij in z'n lijstje uitvoerig welke (wederom standaard ZO6) versnellingsbak er gebruikt wordt met welke eindoverbrenging (ook standaard), terwijl diezelfde bak ook onder de C6 zit. Net wat teveel poeha om niks dus.
Het volgende low budget project vind ik veel interessanter.
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1878915
Een BMW garage man
die in werkelijk no time eigenhandig een Corvette C6 voor de racerij opbouwt. Hele mooie fotoreportage (eeeeekkk
die kabels achter het dashboard) ook. Hij heeft 'm al een paar uurtjes getest ook, zonder dry sump, gewoon met een licht getunede LS3 motor. Alles ging prima.
Het volgende low budget project vind ik veel interessanter.
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1878915
Een BMW garage man


- Will F.
- Berichten: 2354
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Goed geschreven Hielke! 8) Erg gaaf dat je je df-covette-racing-dromen zo lekker tot in detail uitspit =heerlijk meelezen&denken. Die Randy van DRM bouwt dus een LS7 Z06 spec c6 met dry sump. voor 130k USDHielke schreef:Hans en Cor, schrik niet als jullie op Corvetteforum aan het koekeloeren zijn![]()
http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1938070
Kietel dat ding nog wat verder dan 600Pk + moton eronder en je rijdt in de GT klasse

- Downforce Hans
- Berichten: 12612
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
- Hielke
- Berichten: 11640
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast