Raceplannen 2008: dfracing.com

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 feb 2008, 11:13

Ter vergelijking: de nieuwe GT3 voor 2008 van Porsche. Met 'GT3' bedoel ik dan niet de verwarrende typeaanduiding van Porsche, maar de FIA-klasse. Hij gaat GT3 Cup S heten. Kosten: 250.000 euro ex btw. Feitelijk een iets opgeschroefde versie ten opzichte van de 'gewone' Cup-auto voor de Porsche Supercup en de nationale Carrera Cups.

http://www.projectlemans.de/content/view/4000/1/

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 feb 2008, 11:24

O, dit is dus de gewone Cup-auto voor de Supercup, Carrera Cup en de GT-klasse van het Grand-Am-kampioenschap:

http://www.projectlemans.de/content/view/3799/172/

Zal iets van 2 ton kosten en in aanmerking komen voor de GT-klasse van het DSC (2,7 kg/pk).

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 feb 2008, 11:38

Nog meer aardig vergelijkingsmateriaal: de ZO6 GT3 van PK Carsport (Belcar) moet als occasion 170k opleveren. Komt ook uit de koker van Callaway.

http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE

(Maar even niet kijken naar de kosten voor de ex-P&M GT1...)

En komen er komend seizoen geen Megane Trophies uit in het DSC? Deze er eentje van?

http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE

En Duller verkoopt de E46 M3 GTR waarmee het afgelopen seizoen in het ETCS reden:

http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 feb 2008, 11:43

Wat een ontzettend cleane race auto die Cup S.

Maar wat ook een prijs :? . Want als je tussen de regels doorleest dan krijg je voor een ex. ex. kostende standaard GT3 RS de extra onderdelen voor een absolute hoofdprijs. Ze zijn niet gek daar bij Porsche :wink:

Nee, voor het DSC hoeft het helemaal niet zo raar te gaan. Koop een standaard GT3 RS, zet er een stel andere veren/dempers onder (eventueel ook niet), laat de standaard halve kooi tot een volledige kooi ombouwen, koop er wat "18 velgen bij, koop nog wat extra Porsche goodies zoals lichtgewicht deuren en ramen en evt. ander plaatwerk als het niet belachelijk duur is (kapot rij je het uiteindelijk toch wel een keer) en voila, als je in de USA die auto hebt gekocht heb je 'm voor 100k staan.

Klaar om het hele SS1 veld van de DSC aan gort te rijden.

Met mij achter het stuur welteverstaan. Maar dat spreekt! Wie dokt?

:lol: :D 8)

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 06 feb 2008, 11:53

Kreeg vanmorgen deze aanbieding toegemailed:

http://porsche.paginamarkt.nl/porsche-9 ... 03879.html

Toen deze auto in aanbouw was, zijn er een paar filmpjes van gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=tKb7Mbrh ... re=related

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43510
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 06 feb 2008, 12:03

Gelijk gedaan natuurlijk :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 feb 2008, 12:14

Hielke schreef:Nee, voor het DSC hoeft het helemaal niet zo raar te gaan. Koop een standaard GT3 RS, zet er een stel andere veren/dempers onder (eventueel ook niet), laat de standaard halve kooi tot een volledige kooi ombouwen, koop er wat "18 velgen bij, koop nog wat extra Porsche goodies zoals lichtgewicht deuren en ramen en evt. ander plaatwerk als het niet belachelijk duur is (kapot rij je het uiteindelijk toch wel een keer) en voila, als je in de USA die auto hebt gekocht heb je 'm voor 100k staan.
Kant-en-klaar geprepareerde ex-GT2-auto iets?

De tweede uit het rijtje:

http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE

Of zoiets?

http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE

Of een recente Cup-auto uit de States halen, met die lage dollarkoers:

http://www.dailysportscar.com/viewArtic ... RE4UY6QKPE

Wel allemaal te snel voor SS1, lijkt me, dus meer iets voor de GT-klasse van het DSC.

De terminologie van Porsche blijft overigens verwarrend. Hier wordt inderdaad de straatauto GT3 RS bedoeld, maar er is ook een raceauto GT3 RS, die een paar geleden de GT2-klasse domineerde en werd opgevolgd door de GT3 RSR. Die GT2-auto levert weer componenten voor de nieuwe GT3 Cup S, dus ik kan me voorstellen hoe Porsche dat weer gebruikt om een prijs te zetten voor deze GT3-auto. Voor de vergelijking met die Corvette - waar het allemaal mee begon - is de prijs van de Cayman GT4 natuurlijk interessanter, maar die heb ik nog nergens gevonden.

Voor Peters project is die prijs van Duller wel weer een aardige referentie.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12612
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 06 feb 2008, 12:32

Dus als ik het goed begrijp is die 150.000 voor die kroymans corvette zo gek nog niet.
Of is dat te kort door de bocht?
Heb niet alle topics gelezen over dit onderwerp. :wink:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 feb 2008, 12:37

Die laatste 2 997 GT3 Cup's zijn relatieve koopjes Dutch. Omgerekend ongeveer 115k euro en dan met wat extra's erbij.

Die 968 voor 85.000 is bezopen. Ding is een fractie van dat geld waard. Speciaal opgebouwd voor de DSC :lol: My ass.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 06 feb 2008, 12:41

Ben_968CS schreef:Kreeg vanmorgen deze aanbieding toegemailed:

http://porsche.paginamarkt.nl/porsche-9 ... 03879.html

Toen deze auto in aanbouw was, zijn er een paar filmpjes van gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=tKb7Mbrh ... re=related
WAUW!!!!

Hoor dat beestje dan !! ;).

http://www.youtube.com/watch?v=zComlZZIyTE

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 feb 2008, 12:47

Bij Video 4 van die 968 hoor je de drijfstanglagers al desintegreren.

De plaggen modder krijg je er gratis bij! :lol:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 feb 2008, 12:58

Hielke schreef:Die laatste 2 997 GT3 Cup's zijn relatieve koopjes Dutch. Omgerekend ongeveer 115k euro en dan met wat extra's erbij.
Yups, misschien nog een paar daagjes wachten totdat de dollar nóg verder is weggezakt... :lol:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 feb 2008, 13:17

HANZ06 schreef:Dus als ik het goed begrijp is die 150.000 voor die kroymans corvette zo gek nog niet.
Of is dat te kort door de bocht?
Tja, de Vette van Kroymans is GT4, die nieuwe Porsche is GT3. Moet daar 50 mille verschil tussen zitten? Zou best kunnen, maar het blijft een boel geld voor een categorie (GT4 dus) waarin je - volgens de FIA althans - behoorlijk weinig mag veranderen aan de standaardstraatauto.

Voor die prijs heb je natuurlijk wel een auto out-of-the-box. Op Hielkes manier ben je goedkoper uit, maar hij betaalt zichzelf nul euro per uur uit als ontwikkelings- en werkplaatstarief. :D

Marketingfeestjes met zalm en kaviaar even daargelaten, maar ik vertrouw erop dat Hielke daarvoor niet naar de Lidl stapt. :lol:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 06 feb 2008, 13:52

Dutch schreef:
HANZ06 schreef:Dus als ik het goed begrijp is die 150.000 voor die kroymans corvette zo gek nog niet.
Of is dat te kort door de bocht?
Tja, de Vette van Kroymans is GT4, die nieuwe Porsche is GT3. Moet daar 50 mille verschil tussen zitten? Zou best kunnen, maar het blijft een boel geld voor een categorie (GT4 dus) waarin je - volgens de FIA althans - behoorlijk weinig mag veranderen aan de standaardstraatauto.

Voor die prijs heb je natuurlijk wel een auto out-of-the-box. Op Hielkes manier ben je goedkoper uit, maar hij betaalt zichzelf nul euro per uur uit als ontwikkelings- en werkplaatstarief. :D

Marketingfeestjes met zalm en kaviaar even daargelaten, maar ik vertrouw erop dat Hielke daarvoor niet naar de Lidl stapt. :lol:
Voor dat laatste stap ik helemaal nergens naar toe. Dat is wijvengedoe, vinden ze mooi, mogen ze doen. Paar partytenten achter in de auto, opzetten die meuk en klaar. Kunnen de mannen zich weer mooi met datgene bezig houden waar het om gaat, racen. Er zijn trouwens weinig gasten in de nationale racerij die hier de prioriteiten goed hebben liggen :roll:

Out of the box bestaat bijna niet Dutch. Dat is die Callaway Corvette zeker niet. Itt Porsche doet Corvette niet aan eigen racers. Dat besteden ze allemaal uit. Pratt&Miller heeft dat in the USA voor de GT1 geweldig gedaan. Callaway in Europa voor de GT3 ook wel aardig geloof ik. Wat me bevreemd is dat de kopers van die Callaway auto's er nu ook wel weer af willen. Let wel, als basis voor een succesvolle DSC auto blijft de Corvette top of the bill. Daar heeft Callaway niets mee van doen. Kroymans zeker niet.

@Hans: Dan die Callaway GT4 auto voor 150.000 ex. Net wat Dutch al zegt, die auto is ivm een GT3 zoveel meer standaard. Er zijn GT4 auto's die met de standaard remmerij rondrijden! Dat zijn dan budgetten van hooguit € 30.000 om zo'n auto klaar te maken. Hoe een auto die fabrieksnieuw in de VS zo'n 25.000 euro kost (C6 Coupé LS3 430 pk verlaat in de VS voor 31.000 euro de showroom bij de Corvette dealer) op 150.000 ex. BTW kan komen binnen de regulering van de GT4 is mij een raadsel. Ik heb geprobeerd dat uit te zoeken maar krijg het idee dat het oplossen van de zaak Joran van der Sloot een simpeler opdracht is. Dit maakt me extra wantrouwig.

Nogmaals, importeurs en dealers zijn "noodzakelijke" kwaden voor het op de weg krijgen van een auto. Voor een circuitauto kan dat heel anders zijn. De Corvette is in de basis een eerlijke en heerlijke racer.

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 06 feb 2008, 22:43

1 van de grote kostenposten van de 911 cup auto's schijnt te zijn dat alle onderdelen die je nodig hebt, alleen van Porsche Motorsport in Weissach kunnen komen, en dat alleen tegen inlevering van de oude onderdelen. En die motorsport afdeling valt vast niet onder de afdeling prijsvechters. Dus die cup auto's lijken (of zijn) best veel waar voor je geld, maar de running costs kunnen gigantisch uit de hand lopen.

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 08 feb 2008, 00:16

Ha die Hielke

leuk wel zo'n topic he :lol: Ik vind dat je het prachtig verwoord. :lol:

Geweldig al die rekensommen.

Ben jij er volgende week donderdag ook bij :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Hoop van wel.

Vr. Gr.

Cor

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 feb 2008, 14:30

Hans en Cor, schrik niet als jullie op Corvetteforum aan het koekeloeren zijn :lol:

http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1938070

Ik heb jullie namen natuurlijk niet genoemd. Gewoon eens even kijken hoeveel info ik via dit forum mbt een race Corvette kan opdoen.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 11 feb 2008, 21:54

Sjuu, dat is gewoon porno :

[img:1024:683]http://i237.photobucket.com/albums/ff63 ... ing026.jpg[/img]

Luco

Bericht door Luco » 11 feb 2008, 22:00

Nou Hielke een compleet gebouwde corvette met alles erop en eraan koop je voor 130.000 dollar als ik het goed begrepen heb

Zit jij toch niet verkeerd met je inschattingen

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 11 feb 2008, 23:11

Vind die 130.000 dollar Doug Ripple auto een vreemd ding. Er mag dan veel aan gedaan zijn maar sommige onderdelen zijn vreemd gekozen en er is heel veel gebruik gemaakt van standaard ZO6 onderdelen. Ook vermeld hij in z'n lijstje uitvoerig welke (wederom standaard ZO6) versnellingsbak er gebruikt wordt met welke eindoverbrenging (ook standaard), terwijl diezelfde bak ook onder de C6 zit. Net wat teveel poeha om niks dus.

Het volgende low budget project vind ik veel interessanter.

http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1878915

Een BMW garage man :lol: die in werkelijk no time eigenhandig een Corvette C6 voor de racerij opbouwt. Hele mooie fotoreportage (eeeeekkk :shock: die kabels achter het dashboard) ook. Hij heeft 'm al een paar uurtjes getest ook, zonder dry sump, gewoon met een licht getunede LS3 motor. Alles ging prima.

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2354
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Bericht door Will F. » 11 feb 2008, 23:22

Hielke schreef:Hans en Cor, schrik niet als jullie op Corvetteforum aan het koekeloeren zijn :lol:

http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1938070
Goed geschreven Hielke! 8) Erg gaaf dat je je df-covette-racing-dromen zo lekker tot in detail uitspit =heerlijk meelezen&denken. Die Randy van DRM bouwt dus een LS7 Z06 spec c6 met dry sump. voor 130k USD
Kietel dat ding nog wat verder dan 600Pk + moton eronder en je rijdt in de GT klasse :lol: . Maar goed dat drijft de prijs alleen maar verder op en met een getunede LS3 ben je in de SS2 beter af dan met een beperkt budget tussen de GT's. Ik zou gevoelsmatig toch altijd voor dry sump gaan, het kost danwel wat maar kan met gemak veel meer besparen dan dat het kost; altijd doen dus.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12612
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 12 feb 2008, 00:23

De wielen onder dat apparaat zijn dezelfde wielen die ik op mijn verlang lijstje heb staan.
Dat zijn zo`n beetje de enige 18 inch velgen waar 15 inch remmen in passen.
Leuk verhaal in iedergeval.
Een bmw dealer die verstandig is geworden :wink:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 13 feb 2008, 15:37

Niet dat het enige relevantie heeft op Hielkes berekeningen voor een GT4-auto, maar toch leuk om even te noemen omdat de bedragen hier toch al over en weer vliegen: de nieuwe Porsche 911 GT3 RSR Evo (voor de GT2-klasse) moet 349.800 euro ex btw kosten. :D

HSR
Berichten: 5523
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 29 feb 2008, 12:55

Leuk en wel, al het gepraat over corvettes en what not's maar hoe staat het eigenlijk met het DFRacing project? Ik ben echt benieuwd!

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11640
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 29 feb 2008, 13:46

hugo schreef:Leuk en wel, al het gepraat over corvettes en what not's maar hoe staat het eigenlijk met het DFRacing project? Ik ben echt benieuwd!
Een deel staat op laag water en het andere deel is diepgevroren :wink:

Ik denk dat er gewacht wordt totdat de euro/dollar verhouding 1,80 is. Binnenkort dus 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast