Lotus Exige S Of Porsche Cayman S
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Lotus Exige S Of Porsche Cayman S
Ga je voor hard core of een sportieve straatauto ?, autovisie had het zelfs over een GT achtige.
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/b/b6f ... 8ab1eb.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/c4c ... 418148.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/b/b6f ... 8ab1eb.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/c4c ... 418148.jpg[/img]
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Moeilijke keuze!
Het zijn beide prachtige auto's, in alle opzichten zoals techniek, uiterlijk en karakter, vind ik. De Exige S is hardcore, precies zoals ik dat zou willen als ik helemaal los wil gaan. De Cayman S is ook niet verkeerd als ik helemaal los wil gaan, maar ik vind reizen leuk en dan is het wel lekker om met de Cayman richting de uithoeken van Europa te rijden. Maar de Exige geeft daar ook een eigen dimensie aan, die maakt alles wat spannender. Maar dan ben ik toch een oude lul aan 't worden die ook nog iets van comfort wil.
Pfoe...
Erg lastig. Ik weet 't niet eerlijk gezegd als ik vandaag 100k had om een auto te kopen en uit deze twee moest kiezen.
Het zijn beide prachtige auto's, in alle opzichten zoals techniek, uiterlijk en karakter, vind ik. De Exige S is hardcore, precies zoals ik dat zou willen als ik helemaal los wil gaan. De Cayman S is ook niet verkeerd als ik helemaal los wil gaan, maar ik vind reizen leuk en dan is het wel lekker om met de Cayman richting de uithoeken van Europa te rijden. Maar de Exige geeft daar ook een eigen dimensie aan, die maakt alles wat spannender. Maar dan ben ik toch een oude lul aan 't worden die ook nog iets van comfort wil.
Pfoe...
Erg lastig. Ik weet 't niet eerlijk gezegd als ik vandaag 100k had om een auto te kopen en uit deze twee moest kiezen.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Ik heb ook wel vetrouwen in de Toyota motor!Peter Tunissen schreef:Exige!
Als het even kan met een K20a (S2000 blok) erin, evt. met supercharger, dan blijft het allemaal ook nog een beetje heel en schiet tenminste wat op met 300-350pk.
Voor mij ook een Exige. Werkelijk een prachtige auto. Porsche Cayman doet mij veel minder.
Michel
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 55211
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
-
OnlineFabian
- Berichten: 7243
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
wat ik nou zo jammer vind Rico is dat dit forum geweldige mogelijkheden biedt, benut die dan ook: poll !!!
is echt leuk en handig een klein polletje ipv alleen die teksten. zo verbaas ik mij telkens weer dat niemand de cabrio kiest voor de RS4 poll. in een poll kun je dat in 1 oogopslag zien.
later poll toevoegen is niet zo handig, omdat de meeste mensen al 'gestemd' hebben.
JA ! BEGREPEN !

is echt leuk en handig een klein polletje ipv alleen die teksten. zo verbaas ik mij telkens weer dat niemand de cabrio kiest voor de RS4 poll. in een poll kun je dat in 1 oogopslag zien.
later poll toevoegen is niet zo handig, omdat de meeste mensen al 'gestemd' hebben.
JA ! BEGREPEN !

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
@Robin: ik hoor niet onder dat groepje 'men' die meer pk's wil.
Hooguit meer koppel onderin voor de drivability. Maar dat zit met kompressor van de Exige S wel goed en in de Cayman S ook wel denk ik (voor mezelf).
Ben het wel met je eens dat wanneer je al eens in een 911 Turbo hebt gereden, het powergevoel van een Cayman tegen moet vallen, duh.
Hooguit meer koppel onderin voor de drivability. Maar dat zit met kompressor van de Exige S wel goed en in de Cayman S ook wel denk ik (voor mezelf).
Ben het wel met je eens dat wanneer je al eens in een 911 Turbo hebt gereden, het powergevoel van een Cayman tegen moet vallen, duh.

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Macboy je hebt natuurlijk gelijk, maar er zijn ook mensen die op den duur poll "moe" worden, en dan überhaupt geen zin meer hebben om te reageren. Gewoon een beetje afwisseling.
En het gaat me niet zozeer om de feitellijke keuze maar om de argumenten voor die keuze.
On topic, welke zou ik kiezen ? Ik denk de Porsche, deze auto is het beste voor dagelijkse gebruik. De Lotus is hard core en te extreem, leuk voor een ritje af en toe, maar dan vind ik het gebruik te beperkt. Verder is zo'n lotus wel heel erg klein, het zijn net kabouter autoootjes. De Porsche is veel volwassener, praktisch net zo groot als een 911. De Porsche dus.
Verder heb ik veel meer vertrouwen in de kwaliteit van Porsche dan die van Lotus, het grootste manco van de Lotus vind ik zijn prijs. Zo'n auto mag gewoon niet meer dan 50 euro kosten ben ik van mening. De allereerste elise's kosten indertijd iets van 75000 gulden. De exige S maar liefst 71000 euro.
Eigenlijk is de Exige oude wijn in nieuwe zakken, de basis stamt al uit 1995 en het is de 2e exige reeks die op de markt is. Hoever kan lotus hier nog mee gaan ?
Natuurlijk zijn dit allemaal kul argumenten als je voor het pure rijden gaat, maar dat is weer wat te makkelijk. Als je na 5 keer instappen je kop blauw hebt van de lage daklijn is het rijplezier op den duur ook verdwenen.
En het gaat me niet zozeer om de feitellijke keuze maar om de argumenten voor die keuze.
On topic, welke zou ik kiezen ? Ik denk de Porsche, deze auto is het beste voor dagelijkse gebruik. De Lotus is hard core en te extreem, leuk voor een ritje af en toe, maar dan vind ik het gebruik te beperkt. Verder is zo'n lotus wel heel erg klein, het zijn net kabouter autoootjes. De Porsche is veel volwassener, praktisch net zo groot als een 911. De Porsche dus.
Verder heb ik veel meer vertrouwen in de kwaliteit van Porsche dan die van Lotus, het grootste manco van de Lotus vind ik zijn prijs. Zo'n auto mag gewoon niet meer dan 50 euro kosten ben ik van mening. De allereerste elise's kosten indertijd iets van 75000 gulden. De exige S maar liefst 71000 euro.
Eigenlijk is de Exige oude wijn in nieuwe zakken, de basis stamt al uit 1995 en het is de 2e exige reeks die op de markt is. Hoever kan lotus hier nog mee gaan ?
Natuurlijk zijn dit allemaal kul argumenten als je voor het pure rijden gaat, maar dat is weer wat te makkelijk. Als je na 5 keer instappen je kop blauw hebt van de lage daklijn is het rijplezier op den duur ook verdwenen.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ja, maar t.o.v. wat niet? Denk dat op een goede weg een GT3 of CSL het daar nog erg, erg moeilijk mee zal hebben.Robin schreef:Pak een EVo 89 Adje edition en 't is de groeten met handen en voeten.
Daarom ook die Honda ombouw, liefst een Exige S1 of Elise S1 met Lotus Motorsport bodywork, dan heb je nog een auto van 700kg i.p.v. 950kg voor de S2, dan die 350pk erin en dan heb je een leuk bommetje.
Zie ik nog wel ooit als opvolger van de E30 als het geldschip eindelijk eens binnen stoomt. 8)
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus Exige S Of Porsche Cayman S
Een oud draadje gevonden van 5 jaar geleden.. Ik ben benieuwd of jullie nog hetzelfde denken?
Alleen dan Porsche Boxster Spyder vs Lotus Exige S
Alleen dan Porsche Boxster Spyder vs Lotus Exige S
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Semrush [Bot] en 4 gasten