Seat Bolero (uit de oude doos)
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ach....modellen van Audi, BMW etc. lijken ook op elkaar. Ook een dezelfde stijl. Een Ford Focus en een C-Max lijken ook op elkaar. Seat is daarin echt geen uitzondering. Ik vind dat je juist een sportieve hoek ingaan. Tov van een VW zijn ze een stuk sportiever, ook qua wegligging. Moest ook aan de nieuwe Leon wennen, maar nu zeker een leuke met met VDV-kit een gaaf model. Ziet er tov. van een Golf agressiever en dikker uit. Maar goed, dat is mijn mening.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Voor wat betreft Audi, moet ik je deels gelijk geven, maar het is natuurlijk niet toevallig omdat dat merk ook tot de VAG groep behoort. Mercedes en BMW, vind ik een veelzijdig modellen gamma hebben. bij BMW nog meer dan bij Mercedes, overigens vind ik maar weinig nieuwe BMW's echt mooie auto's. Mercedes vind ik een gebalanceerdere collectie hebben.Tristan schreef:Ach....modellen van Audi, BMW etc. lijken ook op elkaar. Ook een dezelfde stijl. Een Ford Focus en een C-Max lijken ook op elkaar. Seat is daarin echt geen uitzondering. Ik vind dat je juist een sportieve hoek ingaan. Tov van een VW zijn ze een stuk sportiever, ook qua wegligging. Moest ook aan de nieuwe Leon wennen, maar nu zeker een leuke met met VDV-kit een gaaf model. Ziet er tov. van een Golf agressiever en dikker uit. Maar goed, dat is mijn mening.
Voor wat betreft jouw Leon, is natuurlijk als paket helemaal af, daar valt niet over te discusiëren.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Zoals eerder geroepen is het modellenaanbod van Seat gewoon erg beperkt. Zelfs zo beperkt dat er naar mijn mening niks tegen de gelijkenissen in te brengen is. Er zijn niet genoeg familieleden om een familiegezicht te voeren in een hele modellenlijn. Feitelijk heeft Seat 2 modellen: een B-sgement (Ibiza en Ibiza sedan = Cordoba) en een C-segment (Leon, Leon midi-mpv = Altea). De verschillende namen zijn gewoon een marketingkeus; vergelijk het met de Fiesta en Fusion (is feitelijk ook twee keer dezelfde auto), of de Punto en Idea, Megane en Scenic...Rico v Velzen schreef:Voor wat betreft Audi, moet ik je deels gelijk geven, maar het is natuurlijk niet toevallig omdat dat merk ook tot de VAG groep behoort. Mercedes en BMW, vind ik een veelzijdig modellen gamma hebben. bij BMW nog meer dan bij Mercedes, overigens vind ik maar weinig nieuwe BMW's echt mooie auto's. Mercedes vind ik een gebalanceerdere collectie hebben.
Voor wat betreft jouw Leon, is natuurlijk als paket helemaal af, daar valt niet over te discusiëren.
Kijk je bij de concurrentie, zie je veel uitgebreidere gamma's:
Ford: 6 afzonderlijke modellen (dus Fiesta en Fusion als één geteld, en Focus en C-max ook)
Renault: 7 (Modus = Clio, Scenic = Megane)
Peugeot: 9 (!) (206 en 307 niet meer meegeteld, personen-Partner wel)
En ga zo maar door...
Niet dat ik Seat nu wil lopen verdedigen, hoor (het zou mooi zijn als er wat modellen bijkomen), maar ik wil wel aangeven dat ik het onterecht vind om te roepen dat de modellen zoveel op elkaar lijken, omdat het feitelijk slechts om verschillend genaamde carrosserievormen van dezelfde auto gaat.
Ik vind de Bolero een mooie auto, maar zeker als concept past hij niet bij de huidige 'mode'.
Renault heeft er meer dan 7 naar mijn mening
de modus is namelijk geen clio
want dan moet je de nieuwe twingo ook clio noemen want die staat namelijk op het onderstel van de vorige clio
twingo
modus
clio
megane
laguna
vel satis
espace
personen kangoo
Ik vind deze seat mooier qua lijnenspel dan de huidige generatie seats
de modus is namelijk geen clio
want dan moet je de nieuwe twingo ook clio noemen want die staat namelijk op het onderstel van de vorige clio

twingo
modus
clio
megane
laguna
vel satis
espace
personen kangoo
Ik vind deze seat mooier qua lijnenspel dan de huidige generatie seats
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Als je zo redeneert versterkt dat mijn betoog alleen maar. Peugeot voert momenteel van twee modellen de nieuwe en de oude generatie naast elkaar. Die zou je ook apart kunnen tellen.luco hornsveld schreef:Renault heeft er meer dan 7 naar mijn mening
de modus is namelijk geen clio
want dan moet je de nieuwe twingo ook clio noemen want die staat namelijk op het onderstel van de vorige clio![]()
twingo
modus
clio
megane
laguna
vel satis
espace
personen kangoo
Ik vind deze seat mooier qua lijnenspel dan de huidige generatie seats
Zelfs de premium merken hebben enrom veel modellen:
Audi: 8
BMW: 9
Mercedes: 15!! (volgens de eigen website... is de CLK een C klasse, de CL een S? Dan zouden het er een paar minder zijn)
(Mijn) conclusie: het gaat om de centen en merk- en modelnamen zijn eigenlijk alleen nog marketing en "beleving".
- Edwin van der Velden
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:07
- Locatie: Zoetermeer
Momenteel is het gewoon even klote met het aanbod in de segmenten bij SEAT, daar heb ik erg veel last van.
Waar is de Arosa, Cordoba Vario, Toledo 2, Inca etc
Missen we.
Maar....er komt heel veel aan!
De nieuwe directeur van SEAT, ex Audi (1992 - 2006) heeft de familie Piech en consorten zover gekregen om van het merk weer een volume merk te maken. De Alfa (niche) weg blijkt niet te werken (merk niet krachtig genoeg)
SEAT zal vanaf heden ieder halfjaar een nieuw model introduceren. Te beginnen met de Ibiza 5drs in april, Ibiza coupe in september dit jaar. Daarna gaat het snel. Er komt in 2009 een A4 achtige auto, nieuwe Alhambra, een SEAT zoals de VW " up" een SUV een cabrio, een Leon stationwagen, etc etc. Om straks 40 modellen te hebben.
Da Silva is inmiddels hoofd design van de VW groep, SEAT moet het nu doen met Luc Donkerwolle, niet slecht, komt bij Lamborghini vandaan (Gallardo)
Volkswagen AG gaat miljarden in SEAT pompen en ik geloof er wel in.
De Volkswagen groep wil over een aantal jaar absoluut marktleider zijn in alle 4 de segmenten, verdeeld over Skoda, Volkswagen (degelijk) en SEAT, Audi (sportief)
Ik geloof er wel in.
Waar is de Arosa, Cordoba Vario, Toledo 2, Inca etc
Missen we.
Maar....er komt heel veel aan!
De nieuwe directeur van SEAT, ex Audi (1992 - 2006) heeft de familie Piech en consorten zover gekregen om van het merk weer een volume merk te maken. De Alfa (niche) weg blijkt niet te werken (merk niet krachtig genoeg)
SEAT zal vanaf heden ieder halfjaar een nieuw model introduceren. Te beginnen met de Ibiza 5drs in april, Ibiza coupe in september dit jaar. Daarna gaat het snel. Er komt in 2009 een A4 achtige auto, nieuwe Alhambra, een SEAT zoals de VW " up" een SUV een cabrio, een Leon stationwagen, etc etc. Om straks 40 modellen te hebben.
Da Silva is inmiddels hoofd design van de VW groep, SEAT moet het nu doen met Luc Donkerwolle, niet slecht, komt bij Lamborghini vandaan (Gallardo)
Volkswagen AG gaat miljarden in SEAT pompen en ik geloof er wel in.
De Volkswagen groep wil over een aantal jaar absoluut marktleider zijn in alle 4 de segmenten, verdeeld over Skoda, Volkswagen (degelijk) en SEAT, Audi (sportief)
Ik geloof er wel in.
- jaydee
- Berichten: 784
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
- Locatie: Zeewolde
Klinkt goed, EdwinEdwin van der Velden schreef:Momenteel is het gewoon even klote met het aanbod in de segmenten bij SEAT, daar heb ik erg veel last van.
Waar is de Arosa, Cordoba Vario, Toledo 2, Inca etc
Missen we.
Maar....er komt heel veel aan!
De nieuwe directeur van SEAT, ex Audi (1992 - 2006) heeft de familie Piech en consorten zover gekregen om van het merk weer een volume merk te maken. De Alfa (niche) weg blijkt niet te werken (merk niet krachtig genoeg)
SEAT zal vanaf heden ieder halfjaar een nieuw model introduceren. Te beginnen met de Ibiza 5drs in april, Ibiza coupe in september dit jaar. Daarna gaat het snel. Er komt in 2009 een A4 achtige auto, nieuwe Alhambra, een SEAT zoals de VW " up" een SUV een cabrio, een Leon stationwagen, etc etc. Om straks 40 modellen te hebben.
Da Silva is inmiddels hoofd design van de VW groep, SEAT moet het nu doen met Luc Donkerwolle, niet slecht, komt bij Lamborghini vandaan (Gallardo)
Volkswagen AG gaat miljarden in SEAT pompen en ik geloof er wel in.
De Volkswagen groep wil over een aantal jaar absoluut marktleider zijn in alle 4 de segmenten, verdeeld over Skoda, Volkswagen (degelijk) en SEAT, Audi (sportief)
Ik geloof er wel in.

Wat moet ik over twee jaar bijleggen als ik een dan 9 jaar oude Cupra4 met ruim 2,5 ton op de klok inruil voor zo'n A4 achtige met 3.6 FSI, DSG en AWD?

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ik kan hier ook wel in mee gaan. Seats van nu is te veel eenheidsworst; auto's zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden (voor de leek).Macboy schreef:Precies, daar ging het Rico ook om denk ikluco hornsveld schreef:Ik vind deze seat mooier qua lijnenspel dan de huidige generatie seats
Lijnvoering van de Bolero mag wel iets gedateerd zijn zoals ik al schreef, maar is wel sportief vormgegeven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 9 gasten