Motor op Nbr
- Joy
Motor op Nbr
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5244165398
Scary. Zal niet zeggen dat het met de auto zonder risico is maar dit is niks voor mij.
Scary. Zal niet zeggen dat het met de auto zonder risico is maar dit is niks voor mij.
- Fabian
Sja, gekke Engelsen.....
rijdt duidelijk boven zn baankennis en ervaring. Meer adrenaline als verstand. Maar het gaat gelukkig goed.......
Ik ga dan wel wat sneller, maar toch met meer marge. Vreemd maar waar
Lijnen kloppen ook niet, ze gebruiken de baan niet waardoor ze ontzettend plat moeten in sommige bochten. Niet mooi!
Dan kun je beter deze ronde kijken van Helmut Dahne (de officieele laatste ronderecord houder met de motor):
http://www.de.metzelermoto.com/metzeler ... OBroad.MPG
Mooie strakke ronde, op leuk tempo
zn recordronde kan ik zo snel even niet vinden online.....
rijdt duidelijk boven zn baankennis en ervaring. Meer adrenaline als verstand. Maar het gaat gelukkig goed.......
Ik ga dan wel wat sneller, maar toch met meer marge. Vreemd maar waar

Dan kun je beter deze ronde kijken van Helmut Dahne (de officieele laatste ronderecord houder met de motor):
http://www.de.metzelermoto.com/metzeler ... OBroad.MPG
Mooie strakke ronde, op leuk tempo

zn recordronde kan ik zo snel even niet vinden online.....
Laatst gewijzigd door Fabian op 09 jun 2006, 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- Fabian
Hier zijn bijna recordronde, dit is maar minimaal langzamer ivm de rugzak met camera enzo
Dit is echt strak, dit filmpje is een voorbeeld van hoe het moet :!:
http://www.afm.at/mpegs/nurburgring.mpg
helaas slechte kwaliteit, ik zoek nog ff naar een betere.... Die op mn schijf staat is wat te groot (86MB) om ergens weg te kunnen zetten zo snek helaas.

http://www.afm.at/mpegs/nurburgring.mpg
helaas slechte kwaliteit, ik zoek nog ff naar een betere.... Die op mn schijf staat is wat te groot (86MB) om ergens weg te kunnen zetten zo snek helaas.
- Macboy
- Macboy
-
- Joy
Er zijn overigens zondag 2 motorrijders verongelukt op de nbr.
De 1e raakte met zijn voetsteun de grond en ging tegen de vlakte. De achtervolgende motor reed over deze bestuurder heen die vervolgens aan zijn verwondingen is bezweken. De andere bestuurder is zwaar gewond geraakt.
Vervolgens kwam er nog een groep motoren waaruit 2 motorrijders over het oliespoor onderuit zijn gegaan en licht gewond zijn geraakt.
Vervolgens kwam er nog een 54 jarige motorrijder die de situatie op tijd in de gaten had en afremde. Helaas kwam daar nog een motorrijder achterop die niet uitkeek en deze heeft de voorganger zonder te remmen aangereden waarbij die persoon is overleden.
Goed weekendje...
Vind dat er toch eens gekeken moet worden naar motoren en veiligheid.
De 1e raakte met zijn voetsteun de grond en ging tegen de vlakte. De achtervolgende motor reed over deze bestuurder heen die vervolgens aan zijn verwondingen is bezweken. De andere bestuurder is zwaar gewond geraakt.
Vervolgens kwam er nog een groep motoren waaruit 2 motorrijders over het oliespoor onderuit zijn gegaan en licht gewond zijn geraakt.
Vervolgens kwam er nog een 54 jarige motorrijder die de situatie op tijd in de gaten had en afremde. Helaas kwam daar nog een motorrijder achterop die niet uitkeek en deze heeft de voorganger zonder te remmen aangereden waarbij die persoon is overleden.
Goed weekendje...

- Fabian
er is al een topic over hier op het forum. Het is iets anders gegaan. De 54 jarige motorrijder die je noemt is degene die is overleden, Hij is achterop een stilstaande Porsche gereden. Deze man heeft niets.Joy Jolliffe schreef:Er zijn overigens zondag 2 motorrijders verongelukt op de nbr.
Goed weekendje...![]()
Heeft verder niets met motoren of wat dan ook te maken.
Dit was een bijzonder onfortuinlijk ongeval. Ongeval 1 en 2 waren niet te voorkomen. Iemand valt, en de volgende motorrijder die er vlak achter rijdt rijdt eroverheen. Pech, met bijzonder klote afloop

Ongeval daarna dat er motoren over de verloren olie van ongeval 1 en 2 gaan is niet te voorkomen. Al reden ze 50 ipv 200, gevallen waren ze toch. Olie is olie. Ik spreek helaas uit ervaring....Gelukkig hebben zij zo goed als niets (vrienden van me).
De Porsche en een BMW (bekende van me) hebben het ongeval tijdig gezien en zijn gestopt. Daarachter kwam de 54 jarige motorrijder en die is afgeleid geweest door iets. Hij heeft iniedergeval niets gezien en is vol in de Porsche gereden (200 km/h +). Dit ongeval is ook bijzonder tragisch, maar was te voorkomen als hij opgelet had. Klinkt hard, maar wel realiteit.
het heeft dus niets met motoren en veiligheid te maken. Maar puur een bijzonder onplezierige samenloop van omstandigheden met erg tragische afloop.
Dit soort dingen gebeuren helaas......
je kan verzinnen wat je wilt, maar daarmee voorkom je dit ongeval niet.
- Fabian
Ook dat had in dit geval niet geholpen.Joy Jolliffe schreef:Ok op die manier. Thanks for explaning.
Lastig... sta je bij een ongeluk verongelukt er nog iemand. Jammer dat er geen waarschuwingssysteem is.
het is binnen 10 seconde van elkaar gebeurd. 10 seconde is NIETS. Zeker niet met de snelheid die er in de Fuchsrohre gehaald worden...ik rij er zelf met 270 op de teller door. We weten allemaal hoeveel meter per seconde dat is

daarnaast: ongeval 1 en 2 waren niet te voorkomen.
ongeval over olie daarna ook niet. Al waren ze gewaarschuwd, ze waren hoe dan ook gevallen over de olie.
Daarna heeft iedereen het ongeval gezien en heeft tijdig kunnen stoppen.
De motorrijder daarna heeft niets gezien, moet afgeleid zijn geweest. Een vlag had ook hij niet gezien als hij de gehele ravage (6 liggende motoren en een paar stilstaande auto's) voor hem gemist heeft (ze stonden VOOR de bocht stil!!). Hier had dus niets iets aan kunnen veranderen.....
- Joy
-
Hallo allemaal,
ik ben 3 weken terug voor het eerst bij de NBR wezen kijken en ook ik heb mij verbaasd over de motoren die daar rijden !
ik weet wel dat er regels zijn om daar te rijden, maar toch kreeg ik het idee dat die lang niet altijd nageleefd worden (inhalen / snelheid bij in/uitgang).
maar vond het wel enorm mooi om het eens in het eggie te bekijken.
en heb diep respect voor de mensen die daar zo enorm snel durfen te rijden
maar goed back to the point --> ik vroeg mij af na aanleiding van het ongeval, wat te doen bij een ongeval op de ring ?
en is er uberhaupt een waarschuwings systeem ?
ik heb daar geen idee van namelijk
M.v.g. Robbert
p.s. wat een variatie aan auto's/motoren daar, ik had jammer genoeg geen camera bij
ik ben 3 weken terug voor het eerst bij de NBR wezen kijken en ook ik heb mij verbaasd over de motoren die daar rijden !
ik weet wel dat er regels zijn om daar te rijden, maar toch kreeg ik het idee dat die lang niet altijd nageleefd worden (inhalen / snelheid bij in/uitgang).
maar vond het wel enorm mooi om het eens in het eggie te bekijken.
en heb diep respect voor de mensen die daar zo enorm snel durfen te rijden

maar goed back to the point --> ik vroeg mij af na aanleiding van het ongeval, wat te doen bij een ongeval op de ring ?
en is er uberhaupt een waarschuwings systeem ?
ik heb daar geen idee van namelijk

M.v.g. Robbert
p.s. wat een variatie aan auto's/motoren daar, ik had jammer genoeg geen camera bij

-
Voortaan jezelf eerst beter laten informeren? Kan een verschil tussen leven en dood zijn bij een ongeluk :!:
Lees www.ring-world.nl eens door. Staat tevens een telefoonnummer in geval van nood, zeker in je telefoon zetten als je de baan opgaat.
Lees www.ring-world.nl eens door. Staat tevens een telefoonnummer in geval van nood, zeker in je telefoon zetten als je de baan opgaat.
- Bert ///M3