Leon 1.8 TFSI 160pk
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Leon 1.8 TFSI 160pk
Heren. Inmiddels te bestellen voor EUR 27.250,= de Seat Leon 1.8 TFSI met 160pk.
0-100 in 8,0 s
Top van 213
250Nm bij 1500-4200 toeren
Het schijnt een topmotor te zijn.
Wat vinden jullie ervan? Denk dat het een juweeltje is, maar dat het prijsverschil naar de hogere FR relatief gering is.
Bovendien heb je bij de 1.8 TFSI gewoon de (in mijn ogen) lelijke buitenkant, terwijl de charme van het model pas bij een FR tot zijn recht komt.
Ik zou hem niet willen hebben, maar als je naar de motorisering kijkt, dan is dit denk ik een perfecte krachtbron !
Motor geeft geen krimp, ook in hogere toerenregionen staat ie zijn mannetje en koppel blijft van 1500-4200 gelijk wat knap is.
0-100 in 8,0 s
Top van 213
250Nm bij 1500-4200 toeren
Het schijnt een topmotor te zijn.
Wat vinden jullie ervan? Denk dat het een juweeltje is, maar dat het prijsverschil naar de hogere FR relatief gering is.
Bovendien heb je bij de 1.8 TFSI gewoon de (in mijn ogen) lelijke buitenkant, terwijl de charme van het model pas bij een FR tot zijn recht komt.
Ik zou hem niet willen hebben, maar als je naar de motorisering kijkt, dan is dit denk ik een perfecte krachtbron !
Motor geeft geen krimp, ook in hogere toerenregionen staat ie zijn mannetje en koppel blijft van 1500-4200 gelijk wat knap is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl

100-120pk is tegenwoordig ondergemotoriseerd als je de gewichtstoename van auto's meeneemt.
Vroeger 1000kg en 120pk = snel zat.
Nu 1400 kg en 120pk = ondergemotoriseerd (vanuit DF standpunt)
200pk en hoger is natuurlijk duur en vaak niet nodig.
Deze 160pk lijkt me gewoon goed

Alleen die buitenkant irriteert mij
- rudie ter hogt
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
- Locatie: haaksbergen
-
- Berichten: 2232
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
De Golf 1.4 TSI 170 PK GT sport tov de Leon 1.8 TSI Stylance
170pk tov 160pk (vermogen)
240nm tov 250nm (koppel)
220km/h tov 213km/h (top)
7,9s tov 8,0s (0-100km/h)
27055 euro tov 27350 euro (nieuwprijs)
Welke neem je?
170pk tov 160pk (vermogen)
240nm tov 250nm (koppel)
220km/h tov 213km/h (top)
7,9s tov 8,0s (0-100km/h)
27055 euro tov 27350 euro (nieuwprijs)
Welke neem je?
Laatst gewijzigd door JeroenT op 08 feb 2008, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
- Roel
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Hier de Leon Styling kit.
[img:600:450]http://www.vanakere.nl/Afb006s.jpg[/img]
Verder zou ik niet voor de 1.8 TSI gaan, zou denk ik altijd kiezen voor een 1.4 TSI met eventueel een chip. Ik rijd hem zelf sinds 3 weken en hij bevalt me zeer goed(en ja heb vaak genoeg in een 1.8 TSI gereden
)
Golf zou ik nu nooit meer kopen omdat er over een paar maanden een nieuwe komt. Maar ik ben dan ook wel een beetje SEAT maniak
[img:600:450]http://www.vanakere.nl/Afb006s.jpg[/img]
Verder zou ik niet voor de 1.8 TSI gaan, zou denk ik altijd kiezen voor een 1.4 TSI met eventueel een chip. Ik rijd hem zelf sinds 3 weken en hij bevalt me zeer goed(en ja heb vaak genoeg in een 1.8 TSI gereden

Golf zou ik nu nooit meer kopen omdat er over een paar maanden een nieuwe komt. Maar ik ben dan ook wel een beetje SEAT maniak

- Knot
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Let wel de 1.4 is een TSI en de 1.8 is een TFSI (alleen turbo)
De 1.4 TSI kan natuurlijk de turbo en de compressor ook weer stuk gaan maar het blok is wel ontzettend soepel van lage tot in de hoge toeren.
Over die 1.8 TFSI (benzine FSI met turbo), is dat een doorontwikkeling van de goede oude 1.8 turbo die we als 150pk en 180pk variant kennen (+ de verder opgevoerde modellen als S3 en TT225)?
De 1.4 TSI kan natuurlijk de turbo en de compressor ook weer stuk gaan maar het blok is wel ontzettend soepel van lage tot in de hoge toeren.
Over die 1.8 TFSI (benzine FSI met turbo), is dat een doorontwikkeling van de goede oude 1.8 turbo die we als 150pk en 180pk variant kennen (+ de verder opgevoerde modellen als S3 en TT225)?
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Roel
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Voor de goede orde is alles TSI geworden(dus ook 2.0 TSI 200pk).Knot schreef:Huh..
1.4 TSI 122pk (turbo)
1.4 TSI 140pk (compressor+turbo)
1.4 TSI 170pk (compressor+turbo) (meer druk of een dikkere turbo?)
1.8 is gewoon een TFSI... zelfde formule als de 2.0 FSI 150pk + turbo = 2.0TFSI 200pk.
Er zijn wel grote plannen met de 1.4 TSI, er schijnt zelfs een twinturbo te komen waarbij het pk's begint met een 2 (en nee geen 20

- Roel
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 16 gasten