'Joran van der Sloot bekent moord Holloway'

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 feb 2008, 00:47

Christoph schreef:
Niels schreef:
Christoph schreef: Ja dat weet ik, en dan weet je vast ook dat 9 van de 10 dat uit eigen vrije wil combineert. Het lulverhaal dat iemand iets stiekem in je drankje doet heeft nu wel lang genoeg geduurd. Trouwens de drugs die echt bekend staat als rapdrug is Rohypnol want GHB/GBL is niet bepaald smaak en geurloos.
Rohypnol of GHB vind ik maar een detail Christoph....het feit is dat het gewoon gebeurd :roll:
Ik vind het een belangrijk detail om het feit dat mensen misbruik maken van wet en regelgeving door onwaarheden (zoals Joran ;)) de wereld in te sturen. 9 van de 10 mensen die binnen komen op IC hebben vrijwillig zooi genomen en zijn daarna bang om het tegen papa en mama te vertellen..... Dan geven ze een omschrijving van iemand die ze vaag gezien hebben die avond, wordt er iemand opgepakt en dan begint de ellende.

Maargoed. te offtopic nu.
Point taken Christoph en ik geloof dat het best op die manier plaatsvind echter heb ik de andere kant ook wel eens gezien maar dat stond los van uitgaansleven/party's. In deze zaak vind ik het wel iets anders moet ik zeggen, Joran heeft iets te verbergen natuurlijk en dat zou een dergelijk middel kunnen zijn :wink:

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2008, 08:25

GTRene schreef:Het is werkelijk ongelofelijk met het "rechtssysteem" zo krom dat het in elkaar steekt, een crimineel heeft meer recht dan het slachtoffer zo lijkt het...

Net in Puaw en Witteman, bv die opnames die Peter R heeft gemaakt bv met beeld enz zou hem 9 maand celstraf op kunnen leveren zo zegt spong en Joran zou maar 6 maand kunnen krijgen haha tis toch ongelofelijk, je kan dus beter de hele wereld voor liegen en Aruba vele miljoenen inkomsten mis laten lopen en vele miljoenen opsporingkosten en verdriet ouders en een lijk wegmoffelen dan proberen een crimineel op te laten pakken immers een opname mag niet als bewijs ingebracht worden is onwettig?? ook al is het een bewijs waaaaaaaaaaah??? bah bah bah ik zeg zo een crimineel van dat soort en ergere hebben geen rechten meer of in elk geval minder en elk middel dat gevonden kan worden om zo 1 te laten bekennen of te bewijzen is geoorloofd gotver ja sorry hoor, tis een crimineel en als ie niks te verbergen heeft dan heeft ie toch ook niks te verliezen? bah...herhaling is op ned1...bah zo :twisted:
En had je die rot kop moeten zien van Spong, die geeft niks om het leed, wat zeg ik? die vecht juist voor fouten en de crimineel!! hoe oneerlijk kan een rechts?systeem zijn...krom krom...een crimineel mag eigenlijk geen advocaat hebben, alleen het slachtoffer...een crimineel mag hooguit een mediator hebben, meer niet :twisted:
Het zal me niks verbazen als Joran binnenkort ook ergens gevonden wordt :D

RobS

Bericht door RobS » 06 feb 2008, 09:19

'Gesprek OM en Joran vermoedelijk in Nederland'
Uitgegeven: 5 februari 2008 22:46
Laatst gewijzigd: 5 februari 2008 22:47

RIJSWIJK - Joran van der Sloot gaat waarschijnlijk donderdag in gesprek met het Arubaanse Openbaar Ministerie (OM). Dat gesprek vindt hoogstwaarschijnlijk in Nederland plaats.
ANP

Dat liet zijn advocaat op Aruba, Ariean de Bie, dinsdag weten.

Van der Sloot gaf maandag aan dat hij beschikbaar is om opnieuw door de politie te worden verhoord. "Vermoedelijk vindt dit gesprek in Nederland plaats", aldus De Bie.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 feb 2008, 19:29

Tom schreef:Denk aan je hart Rene
Dat doet hij ook, hij gooit er uit wat dat hart dwars zit :wink: Ik ben het roerend met hem eens, maarja wat doe je er aan geen klote, net zomin als dat anderen er wat aan doen :evil:

Knot

Bericht door Knot » 06 feb 2008, 20:15

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 06 feb 2008, 20:46

J. gaat morgen gewoon aangifte doen tegen P.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 feb 2008, 20:48

Fasteddie schreef:J. gaat morgen gewoon aangifte doen tegen P.
G*dverdomme zeg als dat echt gebeurt dan kunnen we ons weer diep gaan schamen :? ...

Luco

Bericht door Luco » 06 feb 2008, 21:03

InjectTheVenom schreef:
G*dverdomme zeg als dat echt gebeurt dan kunnen we ons weer diep gaan schamen :? ...
Als dat gebeurd dan denk ik dat Joran niet lang meer leeft

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 feb 2008, 21:06

Hoezo? Die 7 miljoen mensen die SBS kijken willen sensatie. Wat er wel of niet waar is interesseert ze geen reet.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 feb 2008, 21:07

luco hornsveld schreef:
InjectTheVenom schreef:
Als dat gebeurd dan denk ik dat Joran niet lang meer leeft
Inderdaad dat dacht ik ook, dan gaan ze hem linchen...en voor mij mogen ze als ie zo fout is...
Trouwens toen ze allemaal bij die flat stonden waren er al heel veel woest op hem, vroeger werd je ook gelinched, the good old times :lol:

In de moderne tijden, gaat de huiseigenaar die een inbreker in elkaar slaat achter de tralies en krijgt de inbreker schade vergoeding en zoasl gewoonlijk na 14u weer op vrije voeten :twisted: het moet niet gekker worden :?

Knot

Bericht door Knot » 06 feb 2008, 21:40

Laat m eerst die verkrachting en wurging nog maar bekennen daarna mogen ze m pas afmaken!

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 feb 2008, 22:14

zal mij niets verbazen als die rijke Yank er een huurmoordenaar op af stuurt.

:roll:

RVV

Bericht door RVV » 06 feb 2008, 22:56

GTRene schreef: Inderdaad dat dacht ik ook, dan gaan ze hem linchen...en voor mij mogen ze als ie zo fout is...
Trouwens toen ze allemaal bij die flat stonden waren er al heel veel woest op hem, vroeger werd je ook gelinched, the good old times :lol:
euh Rene dan hadden ze mooi de verkeerde persoon gepakt, namelijk ene Johan die helemaal niks er mee te maken heeft, maar omdat een paar puisterige pubers er van overtuigd waren :? :roll:

Best dat die Joran gestraft word voor zijn vermeende daden, maar een volksgericht moeten we echt niet willen hier..

Ga dan maar naar Afrika ofzo, Tjaad, Kenia lekker fris momenteel, dat willen we hier echt niet...

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 feb 2008, 00:36

EDIT

7 februari , Peter R te gast bij Larry King Live. Ik probeer wakker te blijven.

Er is elk ochtend een herhaling van de avond show.
Laatst gewijzigd door Xave30 op 07 feb 2008, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2008, 00:44

Rico v Velzen schreef:
GTRene schreef: Inderdaad dat dacht ik ook, dan gaan ze hem linchen...en voor mij mogen ze als ie zo fout is...
euh Rene dan hadden ze mooi de verkeerde persoon gepakt, namelijk ene Johan die helemaal niks er mee te maken heeft, maar omdat een paar puisterige pubers er van overtuigd waren :? :roll:

Best dat die Joran gestraft word voor zijn vermeende daden, maar een volksgericht moeten we echt niet willen hier..

Ga dan maar naar Afrika ofzo, Tjaad, Kenia lekker fris momenteel, dat willen we hier echt niet...
Ja weet ik maar hun wisten dat niet :lol: maar bedoel maar, en nee natuurlijk dat soort ongecontroleerde toestanden willen we niet, maar ook niet dat slappe gedoe zoals het in NL toegaat of dat een crimineel rechten krijgt terwijl hij de rechten van een ander heeft genomen, dat moet eens stoppen! neem je de rechten van een ander weg, zeg moord of rape of wat ook wat je een ander aandoet, dan verspeel je je eigen rechten, zo moeten ze dat doen...dan komt er meer gerechtigheid en geen slimme advocaten die dat soort lui vrij krijgen of wat ook, dat moet niet kunnen, maarja...der moet wel meer niet kunnen...zucht :wink:

Adwo

Bericht door Adwo » 07 feb 2008, 01:47

GTRene schreef:
Rico v Velzen schreef:

Ja weet ik maar hun wisten dat niet :lol: maar bedoel maar, en nee natuurlijk dat soort ongecontroleerde toestanden willen we niet, maar ook niet dat slappe gedoe zoals het in NL toegaat of dat een crimineel rechten krijgt terwijl hij de rechten van een ander heeft genomen, dat moet eens stoppen! neem je de rechten van een ander weg, zeg moord of rape of wat ook wat je een ander aandoet, dan verspeel je je eigen rechten, zo moeten ze dat doen...dan komt er meer gerechtigheid en geen slimme advocaten die dat soort lui vrij krijgen of wat ook, dat moet niet kunnen, maarja...der moet wel meer niet kunnen...zucht :wink:

Het zal wel laat zijn... Maar wat een intrigerende doorkijk in jouw opvattingen. Ik zou je toch willen voorstellen je even te verdiepen in ons rechtssysteem voordat je dit soort onzin begint uit te slaan.. Ja, ik pik jou er nu even uit, maar de onzin die mensen uitslaan in dit draadje, onvoorstelbaar..

Gelukkig leven we nog steeds in een land waarbij je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen. Goed dat er ook advocaten zijn die proberen hun cliënten vrij te krijgen door het bewijs aan te vechten.. Als je even intelligent nadenkt dan begrijp je al heel snel dat de manier waarop wij het doen toch wel de beste variant is.

Iedereen die beweert dat dit anders is is gewoon dom.

Ik word zo moe van die dubbele moraal. Als je een bekeuringkje krijgt voor te hard rijden is de wereld te klein en als het gaat om een van moord verdacht persoon moet die maar geen rechten hebben. Tjezus..

hehe, dat lucht op.

Mzl,

Adwo

Ahmed

Bericht door Ahmed » 07 feb 2008, 04:28

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 07 feb 2008, 08:46

Nieuwe boten anna song:

ik heb een boot
ik heb een hele mooie razendsnelle boot
ben op aruba met die joran van der sloot
en ik ga varen vliegensvlug
ver uit de kust dan vinden ze haar nooit meer terug

ik heb een boot
k'heb een meisje dat ligt hier half bloot
en niemand die het ziet, 'tis idioot
ze is niet zwak en niet ziek, maar dood

ze is bezweken op het strand bij van der sloot

ik heb een boot
ze ging los, op vakantie, lekker vrij
kwam joran tegen en die dacht die is van mij
op't strand met een amerikaanse meid

ze bewoog niet meer, hij dacht ik moet d'r kwijt

hij liet zich gaan en sprak z'n mond voorbij
voor de camera's, nu is ie vogelvrij
hij vertelde over dat strand
nu is hij de grootste lul van nederland

met m'n boot
met m'n oude, trouwe, razendsnelle boot
kwam ik hem helpen, ja ik hielp hem uit de sloot
ging uit varen vliegensvlug

Macboy

Bericht door Macboy » 07 feb 2008, 12:35

Adwo schreef:Het zal wel laat zijn... Maar wat een intrigerende doorkijk in jouw opvattingen. Ik zou je toch willen voorstellen je even te verdiepen in ons rechtssysteem voordat je dit soort onzin begint uit te slaan.. Ja, ik pik jou er nu even uit, maar de onzin die mensen uitslaan in dit draadje, onvoorstelbaar..

Gelukkig leven we nog steeds in een land waarbij je onschuldig bent totdat het tegendeel is bewezen. Goed dat er ook advocaten zijn die proberen hun cliënten vrij te krijgen door het bewijs aan te vechten.. Als je even intelligent nadenkt dan begrijp je al heel snel dat de manier waarop wij het doen toch wel de beste variant is.

Iedereen die beweert dat dit anders is is gewoon dom.

Ik word zo moe van die dubbele moraal. Als je een bekeuringkje krijgt voor te hard rijden is de wereld te klein en als het gaat om een van moord verdacht persoon moet die maar geen rechten hebben. Tjezus..

hehe, dat lucht op.

Mzl,

Adwo

Godzijdank is er iemand die ook normaal reageert. Rene is op dit vlak inderdaad iemand met bijzonder weinig kennis en dat is jammer, want 90% van het volk is zo. Ik neem het je niet kwalijk of zo hoor, maar zo is het wel.

Laat ik het eerst heel simpel zeggen: als we JOUW visie volgen dan heb je dus liever 50 onschuldige mensen die de doodstraf krijgen, dan één schuldige die rondloopt.

Klopt dit ?

Als dit NIET klopt, moet je je eigen teksten eens teruglezen, want dat is er aan de hand op dit moment.

Mensen die de ballen verstand van zaken hebben gaan een Joran van der Sloot oppakken, en doodmaken, alsmede degene hem onderdak biedt.

Dat diegene die hem onderdak biedt nu dood is, is zijn eigen verdiende loon, had hij die moordenaar maar geen onderdak moeten bieden.

Dat 2 dagen later blijkt dat die persoon hem helemaal geen onderdak heeft geboden, maar een foutje was van SBS die een verkeerd beeld liet zien van een andere uitzending over iemand die onderdak bood aan een dakloze maakt niet uit.

Tja, zonde dat ie dood is. Had SBS maar een correcte uitzending moeten laten zien.

Vervolgens wordt Joran alsnog gevonden en ook doodgemaakt. Eindelijk hebben wij een moordenaar minder.

Dat ie geen moordenaar was, maakt toch niet uit ? Hij gooit het lichaam van een meisje in het water. Dat mag niet, dat soort mensen moeten dood. Ik hoorde zelfs zeggen dat hij heeft gelogen, en dat hij daarom dood moet (lekker, strafbaar stellen in het wetboek: "het is een ieder verboden om te liegen").

Dat het wegmaken van een lijk en het vermoorden van iemand volgens de wet misschien verschillend wordt beoordeeld, maakt niet uit. Het is allemaal hetzelfde.

Nog 1 voorbeeld: Schiedammer Parkmoord. Er was één persoon die heeft bekend het meisje te hebben verkracht. Wist je dat Rene? En wist je dat die persoon al achter de tralies zat ?

En wist jij ook Rene dat bewezen is dat die persoon er niks mee te maken had ? Maar gewoon onder DRUK had bekend?

Maak jij je daar geen zorgen om?

Denk jij niet dat er een zeer goede reden is waarom mensen niet enkel op basis van hun eigen verklaring veroordeeld kunnen worden?

En stel nou eens dat jij met een vriend in de auto zit en die vriend zit je voor de grap op te nemen, waarin jij opeens zegt dat je voor de grap vorig jaar een auto had gestolen, maar dat het niet je bedoeling was en die vriend die knipt dat laatste eruit en gaat naar de politie ermee. Het hele verhaal klopt niet.

Vind jij dan dat je een werkstraf verdient van 100 uur op basis van die opname terwijl er geen woord van klopt? Maar de auto die je noemde was wel gestolen dus er was ook ander bewijs (dat hoorde ja van je buurman namelijk).

Er is in Nederland gigantisch veel misgegaan, check de Commissie Traa documenten maar. Ik weet dat dit jaren geleden is, maar het is HEEL erg misgegaan toen.

Je kunt niet op basis van één zaak de boel weer omgooien, want over 10 jaar staan we weer bij elkaar, omdat er dan weer onschuldigen vastzitten en in wat voor land leven wij dat onschuldigen veroordeeld kunnen worden.

Iedereen zit hier te zeuren dat de overheid de mensen steeds meer in de gaten houdt, via internet, via email, alles sms-jes en gesprekken die worden opgenomen, chip-kaart, gegevens van Schiphol die aan US worden overgemaakt, een kastje in de auto die de snelheid en positie bijhoudt.

Bijna iedereen vindt dat dit in strijd is met hun privacy, dat dit een schande is, maar o wee als het om iemand ánders gaat. Dan is alles opeens geoorloofd. Dan mag alles wel ten koste van de verdachten. Dat zijzelf daardoor in de problemen kunnen komen maakt niet uit.

We voeren gewoon het communisme opnieuw in, lijkt me een enorme stap vooruit. Stalin maakte mensen dood op basis van een simpele verdenking, op basis van één woord. Laten we naar die tijd terug gaan :)

En dan wordt er iemand gestraft, onschuldig (zie parkmoord als voorbeeld). Let dan eens op de massa: Dat kan toch niet in Nederland? Onschuldigen achter de tralies ? Dat gebeurt toch alleen in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten? Maar niet in NL !

Wat een ramp, massahysterie dat onschuldigen vastzitten. Commissies die worden ingesteld, om te voorkomen dat dit ooit nog gaat gebeuren. Er komt per direct een verbod om burgerinfiltranten te gebruiken en camerabeelden van consumenten etc etc

De circel is rond als je wil dat ie is, maar uiteindelijk is ons rechtssysteem zo ingesteld dat je onschuldig bent tot het tegendeel is bewezen, niet tot het tegendeel mogelijk zou kunnen kloppen.

En dan eindig je altijd weer hier: liever één schuldige die ontkomt, dan 50 mensen die onterecht vastzitten dan wel de doodstraf krijgen ...

Ilija

PS Rene, ik richt me gemakshalve even tot jou nu :) verder niet lullig bedoeld of zo

PPS Peter R. de Vries heeft op zijn site reacties gegeven op de reacties. Van zijn reactie is de helft klinklare onzin, maar een paar goede opmerkingen maakt hij wel helemaal onderaan:
GEEN KRIMP TIJDENS VERHOREN -

De bewering dat Joran volslagen labiel is en hem op ieder moment allerlei uitspraken ontlokt kunnen worden, moet ik ook tegenspreken. Als er iemand sterk in zijn schoenen staat is het Joran. Hij is twee keer gearresteerd en heeft tijdens de verhoren onder zware druk gestaan maar geen krimp gegeven. Hij wist steeds zijn kalmte te bewaren en consequent een beroep op zijn zwijgrecht te doen. Geen enkele keer liet hij zich tijdens de verhoren na zijn tweede arrestatie verleiden of uit de tent lokken om maar iets te zeggen, terwijl er een - mede door gedragsdeskundigen ontworpen - verhoorplan klaar lag. Dat is niet bepaald het gedrag van een onevenwichtige intellectuele lichtgewicht.

Dan nog de theorie dat hij Patrick van der Eem heeft willen imponeren met het verhaal dat Natalee in zijn armen is doodgegaan en haar vervolgens heeft weggewerkt in de oceaan. Het is een wijd verbreid broodje aap dat dit soort horror-verhalen in de ‘onderwereld’ ook maar enige indruk of ontzag zouden opwekken. Het tegendeel is het geval. Geloof mij, niemand is geïmponeerd – maar juist verafschuwd! – als een ander opbiecht dat hij een onschuldig, jong meisje misschien wel levend in de zee heeft laten verdwijnen en haar radeloze moeder jarenlang heeft voorgelogen. In gevangenissen verzwijgen kinder-, vrouwen- en lustmoordenaars krampachtig waarvoor zij daar zitten, want anders worden zij subiet gemolesteerd. Nee, het maakt in de ‘onderwereld’ juist méér indruk als iemand TEN ONRECHTE heeft gezeten en justitie gedwongen wordt dat te erkennen. Justitie wordt dan in de verdachtenbank geplaatst en daar heeft men in het milieu schik in, niet in het omgekeerde.

- BLOWEN IN DE AUTO -

Tot slot nog even dit: er wordt aan gerefereerd dat Joran in de auto heeft geblowd. Dat is waar. Dat is niet gebeurd omdat wij of onze infiltrant dat zo graag wilden of beoogden, maar gewoon omdat Joran dat zelf elke dag doet. Hij schrijft daarover in zijn boek en ook toen hij voor de tweede keer werd gearresteerd, meldde hij vol trots dat hij "zó stoned" was toen hij thuis werd opgehaald door de politie. Er is in de auto niets gebeurd dat in het normale leven van Joran ook niet gebeurt.

RVV

Bericht door RVV » 07 feb 2008, 12:55

Dit verhaal had ik ook al in de pen zitten (van soortgelijke strekking) maar ik dacht, wacht ! Macboy kan het veel beter neerpennen die heeft er ook voor geleerd :wink:

allen

Bericht door allen » 07 feb 2008, 14:31

Macboy schreef:...bladiebladiebla...
Amen :!:
Valt niets meer aan toe te voegen in dit draadje. :P

GTRene

Bericht door GTRene » 07 feb 2008, 14:32

Neem het je ook niet kwalijk Ilja, en zo zwaar bedoel ik dat ook niet, en als je goed las wist je dat, en je zal wel goed hebben gelezen als advocaat zijnde :lol:

waar het mij om gaat is dat criminelen (bewezen) soms vrij komen door slimme advocaten die koste wat kost zo'n persoon vrij krijgt en dat vind ik te erg voor woorden Ilja en nee das niet persoonlijk om jou maar in het algemeen.

Die Joran zou alleen al opgesloten moeten worden door z'n leugens en wat het al heeft gekost en leed dat is gedaan...PUNT, en de rest moet bewezen worden voor zover dat gaat...tis gewoon een lulhannes :twisted:

En natuurlijk moeten alleen de schuldigen opgepakt worden... en als ie echt schuldig is aan de dood, en dat wat ie daarna bewezen heeft gedaan al, mag ie voor mij ook de doodstraf krijgen, net als al de andere mensen die dit soort dingen doen, dus niet alleen om Joran maar in het algemeen als je zulk leed mensen aan doet.

Maargoed, jij pleit ze maar vrij...slaap lekker zou ik zeggen meneer met verstand van de wet :wink:

niks persoonlijks hoor :lol:

maar bij "bewezen" dingen gaat het om, niet onschuldigen linchen natuurlijk :wink: maar dat snap je wel.

Dexter

Bericht door Dexter » 07 feb 2008, 15:35

GTRene schreef: waar het mij om gaat is dat criminelen (bewezen) soms vrij komen door slimme advocaten die koste wat kost zo'n persoon vrij krijgt en dat vind ik te erg voor woorden Ilja en nee das niet persoonlijk om jou maar in het algemeen.
Je doelt daarbij op vormfouten gemaakt door politie en/of Justitie neem ik aan.
Als dat zo is ben ik het met je eens dat zoiets moeilijk te verteren is wanneer een crimineel dan vrijuit gaat.
Maar aan de andere kant wel knap van een advocaat dat hij het ziet en er gebruik van maakt.

Voor wat betreft Joran van der Sloot blijf ik bij mijn eerder ingenomen standpunt wat grotendeels overeenkomt met dat van Macboy. (zie pagina 9 bovenaan)

Liegen en/of fantaseren is nog steeds geen misdaad (of je moet onder ede staan) en Joran is daar blijkbaar erg goed in.
Verder is het zo dat je als verdachte niets hoeft te verklaren en zelfs ook mag liegen zoveel als je wilt.
Dat hij zo 'keihard' is als Peter R de Vries claimt, komt omdat zijn vader hem heel goed heeft ingeprent om gewoon zijn kop dicht te houden.
De beste manier om op vrije voeten te blijven als je iets te verbergen hebt en er zijn geen ooggetuigeverklaringen of direct (forensisch) bewijs tegen je zo blijkt wel.

Dat hij opschept is wel duidelijk en dat zoiets in criminele kringen 'not done' is geloof ik direct.
Joran verkeert echter niet dagelijks in die kringen en dus gelooft hij wat hij in series als de Sopranos ziet: opscheppen is cool en geeft je status.

Hetzelfde geldt voor het blowen trouwens.....als je met iemand een wietkwekerij op denkt te gaan zetten laat je zien dat je er zelf ook niet vies van bent op zijn tijd.
En omdat het in ons land ook gebruikt mag worden zie ik niet in waarom dat hem anders kwalificeert dan vele anderen.

Eerlijk gezegd geloof ik dat Peter R de Vries nog keihard op zijn bek zal gaan met zijn 'onthullingen' als de waarheid boven tafel komt.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 07 feb 2008, 15:41

Dexter schreef:Je doelt daarbij op vormfouten gemaakt door politie en/of Justitie neem ik aan.
Als dat zo is ben ik het met je eens dat zoiets moeilijk te verteren is wanneer een crimineel dan vrijuit gaat.
Maar aan de andere kant wel knap van een advocaat dat hij het ziet en er gebruik van maakt.
Dat ligt er ook maar aan wat je onder een vormfout verstaat.
Veel mensen denken dat dat is als er een stempeltje verkeerd op een formulier staat o.i.d., ammehoela!
Een vormfout is bijv. als politie zonder tussenkomst van een RC infiltreert, of stelselmatig gaat volgen of iemand zijn telefoon af gaat tappen.
Daar is een goedkeuring van een (onafhankelijke) rechter-commissaris voor nodig, juist om te voorkomen dat iedereen zomaar afgetapt kan worden, er moeten eerst redelijke verdenkingen tegen iemand zijn voordat dat mag. En dat lijkt me een zeer goede zaak of iedereen hier moet ook zo happig zijn om met een black box in de auto rond te gaan rijden?
Als politie of justitie zich niet aan dat soort regels houdt kan er onder omstandigheden sprake zijn van een vormfout.
En ik heb al eens gezegd dat vrijspraak of ontslag van rechtsvervolging op grond van een vormfout vrijwel niet meer voorkomt in Nederland, regel is of vaststelling van de overtreding zonder verdere consequenties of onder omstandigheden strafvermindering.

Dexter

Bericht door Dexter » 07 feb 2008, 15:54

Peter Tunissen schreef: En ik heb al eens gezegd dat vrijspraak of ontslag van rechtsvervolging op grond van een vormfout vrijwel niet meer voorkomt in Nederland, regel is of vaststelling van de overtreding zonder verdere consequenties of onder omstandigheden strafvermindering.
Met je eens Peter, maar het komt er voor 'het publiek' dan wel op neer dat zo iemand weer ergens mee weg komt zonder of met een heel lichte straf.
Die zien geen juridisch onderscheid tussen vrijspraak of ontslag van rechtvervolging (sepot) of een vaststelling van de overtreding zonder of met een verminderde sanctie terwijl daar een wereld van verschil tussen zit.

Plaats reactie