Wat is daar mis mee? mits goed behandeld doet zo'n ding echt wel het dubbele. Ik zou hem er in ieder geval niet om laten staan als de prijs ernaar is.Knot schreef:223.000km ... DE TYFUS!!!!
Over die bandjes... weet t niet hoor, die halfsize navi is niks maar hoe mooi en handig ik een fullsize navi ook vind ook daarachter schuilt een bandje... beste keuze voor mij is dus de slot cdspeler. Mooiste zou zijn als je mp3 in een E46 kunt zetten maar die waren er af fabriek niet en een aftermarkt radio staat al helemaal niet.
Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- Hielke
Nu overvraag je me een beetje. Elmar of Andre kunnen deze vraag vast beter beantwoorden.Jan Ozephius schreef:
Hielke, hoeveel negatief camber is nodig?
In principe kun je voor een trackday auto het best een grote portie camber hebben. Een graadje of 5 bijv. Maar voor de openbare weg qua spoorvorming en slijtage van de binnenkanten van de banden is dat weer niet gunstig natuurlijk. En ik durf ook niet te zeggen hoeveel camber er met een E46 M3 te behalen valt zonder ingrijpende maatregelen op de veerpoten uit te voeren (camberplates, gaten in de veerpoothouders boren). Maar als je een graad of 2,5 zou kunnen halen scheelt het al enorm om vroegtijdig intredend onderstuur tegen te gaan. Andre reageert hier morgen vast wel even.
-
Tom
De schijven van de E46 M3 zijn even groot als de E46 330i, alleen zijn ze bij de M gegroefd. De 330i staat standaard wel op 17 inch en dat is de minimale maat die eronder kan. Hoe het met de remklauwen staat weet ik niet.Peter Tunissen schreef:Velgen zou ik niet kleiner gaan dan 18" omdat je dan grote kans hebt dat ze niet meer om je klauwen passen, ik heb E36 M3 remmen op mijn E30 en dat past echt met 0,5mm speling in een 17" velg, E46 M3 klauwen zijn wat groter geworden voor zover ik weet, dus dan kom je met een 17" velg niet meer weg denk ik.
Verder altijd even voor de zekerheid navragen want 100% zeker ben ik er niet van
- Elmar
Ik wil het wel proberen.Hielke schreef:Nu overvraag je me een beetje. Elmar of Andre kunnen deze vraag vast beter beantwoorden.Jan Ozephius schreef:
Hielke, hoeveel negatief camber is nodig?
Je kan niet heel veel negatief camber zetten met de standaard onderstel opstelling. Je hebt dan camberplates nodig.
Ik rij met -4,5 graden en de banden slijten dan redelijk gelijkmatig af. Mede door het van en naar het circuit rijden.
- Peter Tunissen
Maar een nadeel van veel camber i.c.m. een McPherson veerpoot is dan weer dat je weinig bandoppervlakte op het asfalt hebt op het moment dat je in rechte lijn wil gaan remmen, dan blokkeren je voorwielen dus sneller dan in feite mogelijk zou zijn als je de wielen op dat moment vlak op de grond kunt houden.
- Kasteel
Tuurlijk is 220dkm snelweg een betere uitgangssituatie dan 30dkm rag en trap werk.Stefan R schreef:Wat is daar mis mee? mits goed behandeld doet zo'n ding echt wel het dubbele. Ik zou hem er in ieder geval niet om laten staan als de prijs ernaar is.Knot schreef:223.000km ... DE TYFUS!!!!
Over die bandjes... weet t niet hoor, die halfsize navi is niks maar hoe mooi en handig ik een fullsize navi ook vind ook daarachter schuilt een bandje... beste keuze voor mij is dus de slot cdspeler. Mooiste zou zijn als je mp3 in een E46 kunt zetten maar die waren er af fabriek niet en een aftermarkt radio staat al helemaal niet.
Echter is 220dkm echt wel veel, rubbers/onderstel/ophanging/besturing is dan echt niet als nieuw meer, opfrissen van rubbers ed gaat al snel redelijk wat kosten in zitten. Ook koop je zo'n auto niet voor een half jaar (;)), stel je bent van plan zoiets minimaal 3 jaar te gaan rijden, kijk eens hoeveel km de auto dan heeft gereden, waarvoor je 'm verkoopt en in onderhoud gaat kosten...
Ik vind de prijs overigens niet zo gek icm de km stand
*droomt nog ff verder over een m3 met normale km stand
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- DownforceJan
Met dank aan de tipgevers hier in dit topic en Hanz06 voor gebruik van z'n netwerk en kennis:
Vrijdag worden de banden vervangen door Falken RT615.
Remblokken vervangen we door de RC6 blokken.
14 februari gaan we dit eerst eens uitproberen op CPZ.
Daarna misschien toch Brembo's monteren.
Driving Fun.

Driving Fun.
- RVV
Hoi Jan je vroeg het eerst aan mij (maar ik had geen antwoord), dus nu vraag ik het aan jou, waarom heb je voor de Falken gekozen ?Jan Ozephius schreef:Met dank aan de tipgevers hier in dit topic en Hanz06 voor gebruik van z'n netwerk en kennis:
Driving Fun.![]()
![]()
![]()
![]()
En wat kost zo'n setje voor 18 inch originele M3 velgen ?
- DownforceJan
@Rico: Falken is advies van een ervaren bandenboer. Redelijke prijs, goede rijeigenschappen en ook redelijke duurzaamheid. Ik heb vervolgens op internet gezocht en heel goede berichten gelezen: Zeer geschikt voor trackdays, ook in de regen redelijke rijeigenschappen (wat bij veel semi-slicks een zwak punt is) en bovendien straatlegaal, zodat ik er gemakkelijk mee naar het circuit kan rijden.
Prijs totaal ca. € 1.300 inclusief balanceren en opnieuw uitlijnen.
Ik post hier t.z.t. mijn ervaringen t.b.v. geinteresseerden.
P.S. Ik heb nu een set goede zomerbanden en een set goede winterbanden over. Passend op de standaard 18" M3-E46 velgen. Zal deze hier te koop zetten voor degenen die hun M3 dagelijks rijden. Afmetingen en profieldiepten meld ik zaterdag wel even.
Prijs totaal ca. € 1.300 inclusief balanceren en opnieuw uitlijnen.
Ik post hier t.z.t. mijn ervaringen t.b.v. geinteresseerden.
P.S. Ik heb nu een set goede zomerbanden en een set goede winterbanden over. Passend op de standaard 18" M3-E46 velgen. Zal deze hier te koop zetten voor degenen die hun M3 dagelijks rijden. Afmetingen en profieldiepten meld ik zaterdag wel even.
- Macboy
markk schreef:Wat een onzin ! Wel eens in een standaard e30 M3 gereden ? Wel eens in een standaard GT3 gereden ? Wel eens in een standaard Elise gereden ? Wel eens in een standaard BoxsterS gereden ? Stuk voor stuk veel puurdere auto's dan een e30 m3...had je beter een E30 M3 kunnen zoeken, puurder wordt het niet.
Mark.
- kris
Jan,
Camber op een E46M3 gaat heel makkelijk...
door met de topmounts te spelen kan je ver komen.
De topmounts 2 kwartslagen draaien resulteerd in 3,2 a 3,4 graden (-) camber
Dat was wat teveel van het goede voor normale straatbanden imho.
Link en rechts verwisselen, en 1 kwartslag draaien geeft iets van en 2,1 a 2,2 graden (-)
Hier reed ik altijd mee rond, geeft een fijne scherpsturenden neus.
Toe in verandert iets ten opzicht van normaal, maar niks dramatisch.
Camber op een E46M3 gaat heel makkelijk...
door met de topmounts te spelen kan je ver komen.
De topmounts 2 kwartslagen draaien resulteerd in 3,2 a 3,4 graden (-) camber
Dat was wat teveel van het goede voor normale straatbanden imho.
Link en rechts verwisselen, en 1 kwartslag draaien geeft iets van en 2,1 a 2,2 graden (-)
Hier reed ik altijd mee rond, geeft een fijne scherpsturenden neus.
Toe in verandert iets ten opzicht van normaal, maar niks dramatisch.
- DownforceJan
De semilicks zitten er onder.
Nu dus te koop van onder m'n M3-E46
Zomerbanden:
Bridgestone RE 050
Voor: 225x45 R 18 met minimaal 6 mm profiel
Achter: 255x40 R 18 met minimaal 6 mm profiel
Winterbanden:
Vredesteijn Wintrec Extreme
Voor: 225x45 R 18 met minmaal 6 mm profiel
Achter: 245x40 R 18 met minimaal 6 mm profiel
Stuur even een pb tje met een redelijk bod als je ze kan gebruiken. Liefst alles in een koop.
Nu dus te koop van onder m'n M3-E46
Zomerbanden:
Bridgestone RE 050
Voor: 225x45 R 18 met minimaal 6 mm profiel
Achter: 255x40 R 18 met minimaal 6 mm profiel
Winterbanden:
Vredesteijn Wintrec Extreme
Voor: 225x45 R 18 met minmaal 6 mm profiel
Achter: 245x40 R 18 met minimaal 6 mm profiel
Stuur even een pb tje met een redelijk bod als je ze kan gebruiken. Liefst alles in een koop.
Laatst gewijzigd door DownforceJan op 09 feb 2008, 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ingo Liedgens
ff ontopic:
Dit lijkt me ook wel een mooie:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vwqwwypousoc
Iemand met Autobedrijf Van Strien uit Goes bekend?
- RVV
Mooi ding !Ingo Liedgens schreef:ff ontopic:
- Joy
Ja. Goede dealer. Zit in het nieuwe gebouw Car Village genaamd. Deze auto is waarschijnlijk ingeruild op een Audi die 2 merken zitten daar naast elkaar.Ingo Liedgens schreef:ff ontopic:
-
EG
Diegene die dat ding heeft samengesteld zou slaag moeten krijgen om zo een mooie auto te verpesten met zo een lelijk interieur kleur, neem dan (donker)grijs interieur ofzoIngo Liedgens schreef:ff ontopic:
Voor de rest ziet ie er supertof uit, juiste opties zitten der ook op 8)
- Niels
- Auto: Prius+
Ik vind dit wel gaaf eigenlijk 8)
[img:640:480]http://pic2.autoscout24.de/images-big/0 ... 4540_3.jpg[/img]
[img:640:480]http://pic2.autoscout24.de/images-big/0 ... 4540_3.jpg[/img]