Wat een vreemde test.
Dat het stelletje Britten op de video zo van de gay parade naar het circuit is getogen, ok, dat moet dan maar. Maar die Ben kan gewoon niet rijden!!! Zenuwachtig en nerveus wordt ie ervan zegt ie. Tsja, geen wonder als je weet dat je er niks van gaat bakken. Dat ie met een M3 kan driften is mooi, maar dat kan met wat oefening iedereen. Lijnen rijden en hard over een circuit gaan is een andere tak van sport. Hoe ik dit constateer? In de video rijdt hij met de Porsche extreem ruig en rafelig. Een echt snelle ronde ziet er altijd clean en klinisch uit. De video-opnamen horen niet bij de snelle ronden? Prima, maar de vermelde tijden horen daar wel bij. 3 keer een 54-er en 1 keer een 53.10. De snelste ronde was dus minimaal 1 volle seconde sneller dan de op één na snelste ronde. Hij rijdt dan bij zichzelf in een kort rondje van 53 seconden zo 30 meter of meer weg. Dat zal een echt coureur nooit overkomen! Never.
Die Nissan zal wel sneller zijn hoor, dat geloof ik best. Maar wat de 997 Turbo in dit vergelijk hoort te doen is mij totaal onduidelijk? Omdat de Japanners hem als doel gesteld hebben? Ja hallo, zo ken ik er nog een paar. Hebben ze eerst uitgevogeld dat de 997 turbo in tegenstelling tot de 997 GT3 of GT3 RS de te kloppen auto kan zijn, en dan lopen de "auto-journalisten" achter hun muziek aan. De mieterige dwazen!
Vergelijkende testen op circuits moet je door mensen laten doen die echt van wanten weten, niet door 'selfproclaimed' wannabee circuit auto schrijvers.