Hopsakee,gaan we weer...voorover allemaal!!!!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 jan 2008, 22:00

Nee hoor, snap hem prima. Ik kon het woordgrapje alleen niet voor me houden, dwars met de bmw en dwars met die opmerking :]

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 feb 2008, 09:08

:mrgreen:

@Jelmer: mooie vrouw bedoel je?
Beetje respect hè :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 01 feb 2008, 09:13

Valt allemaal wel mee hoor:
http://www.ad.nl/binnenland/article2016125.ece

Provincies willen nieuwe belastingen gaan heffen

Door MARK VAN DER WERF

DEN HAAG - Nederlanders gaan over een aantal jaren mogelijk een nieuwe belasting betalen.

De provincies overwegen die te heffen, zodra de motorrijtuigenbelasting is afgeschaft.

De VVD is argwanend over de plannen en vreest dat burgers de dupe zijn. ,,Als we niet oppassen is iedereen straks duurder uit,’’ voorspelt Tweede Kamerlid De Krom.

Op het spel staat in totaal 1,1 miljard euro, eenderde tot de helft van al het geld dat de provincies jaarlijks hebben te besteden. Dit bedrag ontvangen zij nu nog uit de motorrijtuigenbelasting. Maar die verdwijnt vanaf 2011 geleidelijk, als automobilisten daarvoor in de plaats kilometerheffing gaan betalen.

De provincies voorzien grote financiële problemen en willen die 1,1 miljard op een andere manier in het laatje krijgen. ,,Dat is een keiharde eis,’’ stelt Marijke van Haaren van de koepelorganisatie van provincies, het IPO. ,,We denken er bijvoorbeeld over na om een ingezetenenbelasting te gaan heffen.’’

Het ligt voor de hand dat de provincies straks een deel van de opbrengst van de kilometerheffing krijgen. Probleem is echter dat afgesproken is dat die zak met geld straks alleen maar aan wegen en openbaar vervoer mag worden besteed. De ‘pot’ met 1,1 miljard euro die de provincies nu jaarlijks ontvangen, mogen zij overal aan uitgeven, en als het aan Van Haaren van het IPO ligt blijft dat zo. Zij onderstreept dat de kosten voor de burger niet mogen toenemen.

Bij een hoorzitting over de kilometerheffing beklemtoonde hightechondernemer Roel Pieper gisteren dat de kosten van het ‘kastje’ dat automobilisten moeten aanschaffen, fors omlaag kunnen.

Het hoeft volgens hem geen 50 tot 70 euro te kosten, zoals de meeste deskundigen schatten. ,,Wij denken dat het kan voor 5 tot 7 euro. Je kunt dat apparaatje dan gewoon kopen bij Mediamarkt.’’

Rond de eeuwwisseling was Pieper al eens betrokken bij het maken van plannen voor de invoering van kilometerheffing. Hij pleit er nu voor om het bestaande belastingsysteem voor wegverkeer te handhaven en daarnaast een vrijwillige vorm van kilometerheffing in te voeren.

,,Wie een kastje koopt, krijgt goede reizigersinformatie over bijvoorbeeld files en alternatieve routes,’’ zegt Pieper. ,,Naarmate je vaker de juiste keuzes maakt en bijvoorbeeld files mijdt, krijg je geld terug.’’

RVV

Bericht door RVV » 01 feb 2008, 10:34

Het hoeft volgens hem geen 50 tot 70 euro te kosten, zoals de meeste deskundigen schatten. ,,Wij denken dat het kan voor 5 tot 7 euro. Je kunt dat apparaatje dan gewoon kopen bij Mediamarkt.’’

5 tot 7 euro.. dat geloof ik niet.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 01 feb 2008, 10:37

Denk dat je bij afname van 7 miljoen stuks wel een kwantumkorting kan bedingen.

RVV

Bericht door RVV » 01 feb 2008, 10:40

Vast, maar een "high tech" apparaat dat moet gaan bijhouden en bepalen hoeveel we moeten betalen voor de prijs van een pakje duracell baterijen ?!

Maik

Bericht door Maik » 01 feb 2008, 10:43

High tech is zwaar overdreven voor het gene je nodig hebt. Het moet een zendertje zijn die een unieke code uitzend. Is niet echt bijster ingewikkeld...

RVV

Bericht door RVV » 01 feb 2008, 10:48

Daarom staat high tech ook tussen aanhalingstekens :wink:

Maar persoonlijk stel ik niet zoveel vertrouwen in een product van 5 euro die gaat bijhouden wat ik moet betalen.. maar de praktijk zal het echt wel een stuk duurder worden..

Want als namen als mediamarkt worden genoemd, dus commerciële marktpartijen dan willen ze er ook lekker aan verdienen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 01 feb 2008, 11:03

Uitzenden? Is niet eens nodig. Opslaan is voldoende.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 01 feb 2008, 19:00

het begin van het einde....
Volgende stap automatisch bekeuren als je te snel rijdt...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 feb 2008, 19:54

Geelhoed schreef:Het ligt voor de hand dat de provincies straks een deel van de opbrengst van de kilometerheffing krijgen. Probleem is echter dat afgesproken is dat die zak met geld straks alleen maar aan wegen en openbaar vervoer mag worden besteed. De ‘pot’ met 1,1 miljard euro die de provincies nu jaarlijks ontvangen, mogen zij overal aan uitgeven, en als het aan Van Haaren van het IPO ligt blijft dat zo. Zij onderstreept dat de kosten voor de burger niet mogen toenemen.
Ik weet al genoeg! Kilometerheffing zou ook budgetneutraal uitpakken door het verlagen van de BPM en het afschaffen van de wegenbelasting. Om het verlies op de BPM te compenseren hebben ze slurptax verzonnen en nu wordt ook de wegenbelasting vervangen. De kilometerheffing komt echter nog steeds, dus het wordt wel degelijk duurder in tegenstelling tot de eerdere berichten. Keiharde oplichting, maar de overheid kan je niet aanklagen :)

Dit hele kabinet en zn plannen hangt met leugens aan elkaar :D

Gino

Bericht door Gino » 01 feb 2008, 20:06

Ik ga fietsen (serieus)

Gino

Bericht door Gino » 01 feb 2008, 21:45

Ik heb hier toch nog even over na zitten denken. Stel: je hebt wat gestudeerd en een leuke baan gevonden waar je een modaal salaris voor vangt. Daarnaast heb je ook nog een eigen smaak, een groepje vrienden waar je graag wat leuks mee doet en kun je de goede dingen van het leven graag waarderen. Het is toch zot dat je zonder al te hogen eisen stelt eigenlijk met je rug tegen de muur wordt gedrukt?! Ik bedoel, zo iemand kan tegenwoordig hoogstens een betonnen hok van 55m2 veroorloven en elke ochtend met z'n toyota aygo op afbetaling naar z'n werk tokkelen. Natuurlijk, je hebt het in vergelijking met veel andere landen nog steeds behoorlijk goed. Je kunt nog steeds een biertje kopen en 1x per jaar met het vliegtuig naar Turkije of Spanje, niks mis mee. Vind het alleen bizar dat het nog niet zo heel lang geleden het leven voor iemand met een diploma op zak er heel wat zonniger uit zag. En dan praat ik niet over de jaren 60 ofzo.
Wat mij betreft mag die auto er als eerste uit. Alleen jammer dat je niet altijd een alternatief hebt in communistisch Nederland. Want daar begint het zo langzamerhand wel op te lijken.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 feb 2008, 22:51

Gelukkig kan en ga ik ook op de fiets naar het werk, nooit last van files en opgefokte automobilisten, gezond voor het lijf, kost geen drol, enige nadeel is dat het weer niet altijd mee zit.
De M3 pak ik bijna alleen nog maar voor de fun, de andere auto voor de boodschappen en uitjes naar de stad etc.

Peric

Bericht door Peric » 02 feb 2008, 12:38

Gelukkig valt het met dat soort belastingen mee hier in Hongarije. Maar ik ben toch ook 46% kwijt van m'n bruto loon hoor.
Maar... ik betaal 70 euro 'wegenbelasting' per jaar. :)
Autorijden is hier niet duur. Echter... er moest wél even 160 euro afgetikt worden om 'm over te schrijven. Wordt hier per motorinhoud berekent. Dus jullie begrijpen dat ik niet zo gauw een 7-liter Amerikaan op m'n naam zal zetten hier.

Plaats reactie