De Z1 is een bijzondere auto en was verkrijgbaar zo tussen 1988 en 1992 en zo'n 8000? van geproduceerd nog, de looks heeft ie een beetje van de M1 en de 8-serie.
het skelet/chassis is van gegalvaniseerd staal dus in principe roestvrij, en de carros is van kunstof, dus in theorie een auto die wat dat betrefd lang meegaat 8)
De 2d hands prijzen blijven al tijden stabiel dus als je er 1 koopt voor een leuke prijs en je houd die een tijdje kun je gewoon hetzelfde geld ervoor terug krijgen, dus afschrijving kent ie eigenlijk niet meer, verder erg bijzonder zijn de deuren die in de carros verzinken, eerst het raam in de deur dan de deur in de carros...uniek(als de riempjes heel blijven)
De techniek is wel simpel en afkomstig van een serie BMW een 2.5L met 170pk en das een beetje jammer.
Verder zijn er ook wat bijzondere modellen zoals de Alpina uitvoering die zo'n 200pk heeft.
Het gewicht is een beetje vreemd, ik vind waardes tussen 1180kg en 1290kg... 1180kg zou super zijn, en de lengte is dat sowieso al, net onder de 4 mtr en de gewichtverdeling moet ook super zijn met de motor ver naar achter zoals omschreven.
hoe werken de deuren....zie de link:
http://www.youtube.com/watch?v=TnVU8i1VKv4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiesmann levert behalve mooie auto's als de GT ook mooie hardtops, ook voor de Z1
en hoe ziet de car eruit zonder het plastic

Verder kun je mooie uitlaten krijgen en zelfs uitvoeringen met de R6-M3 motor...
Nou lijkt het mij leuk ooit eens zo 1 in het zwart en met V8 in het vooronder, maar nog nooit 1 gezien...