Fifth Gear - BMW E92 M3 vs Mercedes-Benz C63 AMG
- Roman
- Macboy
Beter niet beter maakt natuurlijk geen drol uit. Beide auto's zijn briljant en Mercedes is nog NOOIT zo dichtbij geweest en op punten mogelijk zelfs beter.
Kortom: hier gaat het puur om smaak, niet wie beter is. Hou je van comfort, duizelingwekkende snelheid en automaat: Mercedes is the one to be.
Hou je van meest sportieve puurheid en schakelen: kies de M3.
(los van uiterlijke voorkeur, want de C63 AMG kan mij veel meer bekoren in witte uitvoering
)
Kortom: hier gaat het puur om smaak, niet wie beter is. Hou je van comfort, duizelingwekkende snelheid en automaat: Mercedes is the one to be.
(los van uiterlijke voorkeur, want de C63 AMG kan mij veel meer bekoren in witte uitvoering

- Sperdy
Tuurlijk niet Macboy, zo werkt dat niet. Niet iedereen is te vriend te houden. Om kritiek is 'te middelen'. Dat ze beiden briljant zijn, geloof ik wel. Maar het gaat juist wel om competitie tussen dit type auto. Bij BMW is dit sportieve imago van de M3 van levensbelang voor het merk! Ik denk dat die gasten van BMW hebben zitten zweten en zwoegen op deze M3, en verdorie, het is een topauto geworden. We weten allemaal dat de potentiele koper juist wel kijkt naar prestaties en handling bij auto's onderling, ookal halen ze dat er zelf nooit uit.Macboy schreef:Beter niet beter maakt natuurlijk geen drol uit. Beide auto's zijn briljant en Mercedes is nog NOOIT zo dichtbij geweest en op punten mogelijk zelfs beter.
(los van uiterlijke voorkeur, want de C63 AMG kan mij veel meer bekoren in witte uitvoering)
Ik moet je zeggen dat ik het een topprestatie vind van BMW dat zij, met hun eerste V8, gewoon met een M3 weer op kop lopen tov. de C63 AMG en RS4 ogv. rijden etc. Er is geen enkele reden bij Mercedes om consessies te doen aan het onderstel, want wij hebben een dikke V8. Nee, Mercedes wil maar al te graag ook sneller het circuit over dan een M3.
Ik vond het filmpje zeer leerzaam. Die Tim is een goede coureur (naar ik aanneem) en verdorie, wat heeft hij het moeilijk in zijn Merc. Die BMW-gozer zat er wat rustiger bij. He, denk ik dan, aha, daar zitten dus de verschillen!
Dit kun je best wel zeggen, zonder die Merc en Audi af te schieten als slechte auto's. Tuurlijk niet, datz ijn superauto's. Maar hoe je het wend of keert: 1 - 0 voor BMW met M3. Liggen we toch in een deuk? Wedden dat de andere denken, scheisse, wie ist das moglich? Wir versugen besser nachsten mahl. En dan nemen die het stokje weer over.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das stimmt.............................en ik wist dat antwoord al langRico v Velzen schreef:Ferdindand, de schrijvende pers bepaald toch niet welke auto beter is ? Dat bepaald de klant lijkt me.

edit; sterren in de voorruit en/of aan de hemel.......................`t is me om het even...........................................tralala, tralalie..................
-
Ben ik niet met je eens Mike,De RS4 is ondanks zijn (te) lage vermogen zeer goed ,en ik betwijfel of ie niet beter als de Merc is.Mike schreef:De M3 is gewoon helemaal super, met de C63 als goede tweede.
Daarna komt er een hele lange tijd helemaal niets in deze klasse.
Tuurlijk die heb een mega vermogen onder de kap maar je ziet dat ie er niets van op de weg krijgt.
K kan me nog een test voor de dag halen dat ze erg aan het twijfelen waren wat nou beter was maar de BMW won nipt.
Overigens zou ik persoonlijk zeker de Merc kiezen voor mezelf,ik vind em gewoon bruut.
Zeker met de te verwachten black series ecu upgrade naar 515pk.
- Sperdy
Ja tuurlijk is dat zo Rico. Dat bepalen wij zelf wel. Bovendien, de ene auto is helemaal niet beter dan de andere. Alledrie top wagens. Ik zou het niet kunnen zeggen.Rico v Velzen schreef:Ferdindand, de schrijvende pers bepaald toch niet welke auto beter is ? Dat bepaald de klant lijkt me.
Maar het gaat om het idee, 'mijn M3 verslaat de huidige C63 AMG en RS4 op het circuit.' 'aha, diesem wagen M3 ist schneller wie ein RS4?, aha! interessant, na ja, gibt mir dan den M3 bitte', zegt een vatsige directeur van de Deutsche Bank.
Echt hoor jongens, ik geloof dat dat zo werkt, misschien niet voor de DF mensen, maar wel de massa die een M3 koopt of die andere twee auto's. Ik geef je op een briefje dat BMW er alles aan doet om dat voor elkaar te krijgen, weer ff de snelste te zijn, ook dat is marketing. En ook Audi en Mercedes doen datzelfde op hun beurt. Is leuk, is niets mis mee. Misschien werken ze wel samen, weet je wat? vast wel...
Laatst gewijzigd door Sperdy op 29 jan 2008, 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Ook het uiterlijk speelt hierin een rol MarcMarc RS4 schreef:Ben ik niet met je eens Mike,De RS4 is ondanks zijn (te) lage vermogen zeer goed ,en ik betwijfel of ie niet beter als de Merc is.Mike schreef:De M3 is gewoon helemaal super, met de C63 als goede tweede.
Daarna komt er een hele lange tijd helemaal niets in deze klasse.
Tuurlijk die heb een mega vermogen onder de kap maar je ziet dat ie er niets van op de weg krijgt.
K kan me nog een test voor de dag halen dat ze erg aan het twijfelen waren wat nou beter was maar de BMW won nipt.
Overigens zou ik persoonlijk zeker de Merc kiezen voor mezelf,ik vind em gewoon bruut.
Zeker met de te verwachten black series ecu upgrade naar 515pk.

Audi en de nieuwe neus is niet echt mijn ding.
- Sperdy
Ha Sjoerd. Nee, ik denk dus dat dat laatste wat je zegt te weinig is. Want dan kan iedereen wel met de trofee naar huis gaan onder het mom van 'beleving en stuurgevoel'. Nee, gewoon die auto's aan coureurs geven (wat dus gebeurt) en eens kijken met welke ze de snelste rondetijd kunnen afraffelen.Sjoerd S. schreef:... Daarom moet BMW ervoor zorgen dat, zeker de, M-auto's altijd 'winnen' van de concurrentie, al is het niet qua rondentijden danwel qua beleving en stuurgevoel...
Wanneer alle drie de coureurs met de BMW het snelst over een circuit rijden, zegt dat in objectieve zin zeker iets over de BMW! Dat zegt namelijk alles over handling, vemogens agifte, grip, suspension etc.
Op de 'randen van hun kunnen' rijden, daar worden de verschillen gemaakt. Dat BMW M3 dan wint van zijn directe concurrenten is belangrijk voor BMW, en niet alleen een beter gevoel.