Doodrijder verhaalt schade aan auto op ouders v. slachtoffer

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
René130i

Doodrijder verhaalt schade aan auto op ouders v. slachtoffer

Bericht door René130i » 29 jan 2008, 16:42

Een Spaanse automobilist die in 2004 een jonge fietser doodreed, verhaalt de schade aan zijn auto op de ouders van het slachtoffer. Dat meldt het Spaanse ministerie van verkeer.

Gedeelde schuld
De fietser was op slag dood toen hij werd aangereden door de Audi A8 van zakenman Tomas Delgado, die 160 kilometer per uur reed op een weg waar de maximumsnelheid 90 is. Omdat de fietser echter geen reflector of helm droeg, hield de rechter het op gedeelde schuld. Delgado moest 30.000 euro smartengeld betalen aan de ouders.

Tegenclaim
Delgado heeft in 2006 een tegenclaim bij de ouders neergelegd van 20.000 euro voor schade aan zijn auto en het huren van een vervangende auto. Uitspraak in de zaak wordt volgende week verwacht.

Sprakeloos
De ouders zijn sprakeloos. "Het is een steek in de rug. Voordat de claim was ingediend dachten we dat de arme man de rest van zijn leven getekend zou zijn doordat hij de dood van onze zoon heeft veroorzaakt. Maar nu zien we zijn ware gezicht", zei de moeder van het slachtoffer.

Roman

Bericht door Roman » 29 jan 2008, 17:03

Typisch Spanje weer.

160 km/h in een 90 zone is niets bijzonders. De doorgaande weg om bij m'n huis te komen is een 50 weg (achterlijk trouwens) en de meeste rijden 100+.

Als het wat stiller word later in de avond rijden de meeste taxi's etc vaak rond de 150. Ik ook moet ik bekennen maar ja dat komt omdat het kan, niemand die controleert :wink:

Fietsers in Spanje zijn volgens mij suicidaal. Om mij op een fiets te krijgen hier moet je een dubbel loops blaffer tegen m'n hoofd houden want fietsen hier overleef je met mazzel...

Kompleet onzin natuurlijk dat hij die schade gaat verhalen, maar waarschijnlijk zal z'n verzekering niet uit betaald hebben omdat het gedeelde schade is.

Die fietser had zeker wel lichten moeten hebben, anders is het echt dom. Ik zie hier wel mensen op de fiets soms waarvan ik denk man man man zonder licht moet jij echt super mazzel hebben om heel thuis te komen.

Wegdek is bijna overal niet echt super, de wegen zijn smal en er zijn geen fietspaden dus autos moeten ALTIJD om je heen. Goed verlicht zijn de wegen vaak ook niet en mensen hier rijden als debielen en meestal nog veel te hard tegelijk met het debliele gedrag.

Het gaat uiteraard veel te ver dat hij bij mensen aanklopt die hun dierbare verloren hebben, als hij A8 rijd dat red hij het met die schade ook nog wel denk ik.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 29 jan 2008, 17:38

Heb het gelezen in de krant.
Die vent lijkt echt goed ziek :!:
Ouders hebben wel wat anders aan hun hoofd denk ik zo....

Pescatore

Bericht door Pescatore » 29 jan 2008, 18:14

De titel van dit topic slaat nogal in.

Maar als je er wat langer over nadenkt kan ik me de actie van de automoblist ergens wel voorstellen. Roman geeft aan dat haast iedereen te hard rijdt, 2x de toegestane snelheid is niets. Dat merk je als automobilist (je wordt constant ingehaald), maar als fietser weet je dat ook (zal tijdens de opvoeding aan bod komen). Als automobilist is het daardoor niet raar dat je je gaat 'aanpassen' aan de lokale omstandigheden, dus wat harder rijden dan toegestaan. Dit in gedachten hebbende ben je buitengewoon stom bezig als fietser door géén verlichting te voeren. Dat die fietser nu overleden is zorgt ervoor dat er nog maar 1 zondebok is overgebleven; de automobilist. Let wel, ik praat hier niet goed wat er is gebeurd. De automobilist had rustiger moeten rijden, hoewel ik betwijfel of het ongeluk minder erg was afgelopen wanneer de snelheid op 90 km/h ipv 160 had gelegen.

Wat zou jij doen als er iemand een slecht verlichte weg opfietst zonder verlichting, je rijdt de toegestane snelheid en *boem*, je bumper ligt eraf? Schade verhalen (hoop ik)? :roll:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 29 jan 2008, 19:11

gedeelde schuld dan hoeft toch ook niemand te betalen ?
Hij moet nu 30.000 euro betalen + 20.000 euro schade = 50 mille.

Eerlijk zullen we alles delen :lol:

RVV

Bericht door RVV » 30 jan 2008, 15:01

Hoor net op de radio dat die vent het niet meer aandurft en de tegenclaim heeft ingetrokken.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 30 jan 2008, 17:32

Dus die man moet 30.000 euro aan de ouders betalen EN hij heeft nog even 20.000 euro schade. Maar zodra hij die 20k bij de ouders gaat verhalen doen ze zielig? Ik vind het hypocriet.. laat die 30k zitten en dan zal hij die 20k ook laten zitten. Het lijkt me niet meer een actie wat lijkt op: naai je mij, dan naai ik jou

Ik zou misschien hetzelfde gedaan hebben als automobilist zijnde. Die ouders krijgen toch ook nog geld van de levensverzekering? Waarom zou die automobilist ze dan nog eens extra moeten spekken?

Of verreken het even, laat die kerel 10k lappen.. ook klaar.

markk

Bericht door markk » 30 jan 2008, 17:55

Ik snap de ophef ook niet zo...
Mark.

Plaats reactie