Klap whahaha, klap whahaha, klap whahah. Ja hardstikke leuk, nu kan ik weer opzoek naar een nieuwe spiegel, en met mij vele anderen. Dat ze gewoon met hun vuile vieze <instert allerlei vervelende scheldwoorden> van andermans spullen afblijven. Laag gedrag, ik mag leie dat .......
( Ja, het is niets nieuws, maar het gebeurt te vaak en ik was nu wakker dus wilde even m'n frustratie afvoeren . )
Ik woonde een paar jaar terug in een leuk straatje in Utrecht centrum, maar daar was het iedere stapavond raak. Gewoon volwassen studenten, dat zogenaamd niet het domste volk is op aarde, maar met wat bier op komt de ware aard naarboven. Ik heb er geen enkel respect voor. Opsluiten die lui en verplicht uitschrijven bij hun studie, IB groep stopzetten (en wel terug laten betalen wat ze 'geleend' hebben).
Ik parkeer hierdoor dus niet meer voor de deur maar een stuk om de hoek zodat de auto niet aan een doorgaande weg staat.
Pas zat ik op de bank en hoorde ik een klap/kraak, kijk naar buiten, jahoor, even goed kijken om de tanden te zien en 2 personen met capusjon en 4 meter terug een yaris met doorgetrapte spiegel... dacht toen heel even, tsja, wat zal ik doen...
.1 niet mijn eigen auto, anders was het gevalletje ziekenhuis/rechtbank geworden vrees ik.
.2 ik tegen 2 met weetikveelwat in hun zakken (kan niet zo goed tegen bloed/snijwonden)
.3 kan erachteraan lopen en wachten tot politie op komt dagen, pas bij brandalarm in seniorenwoningen hier hebben we van 02:00 tot 03:15 zitten wachten tot er actie kwam
.4 toch maar laten gaan omdat anders misschien bij mij de ramen ingegooid worden etc / verzin maar.
Moeilijk verhaal maar als het mijn eigen auto is of van bekende dan slaan bij mij de stoppen door. Waren we nou toevallig met zn 8en hier aan t pokeren ofzo dan waren we ook wel ff naar buiten gestapt.
Ik zag ze destijds ook wel eens. komen ze uit de stad lekker baldadig vaak in groepjes op de fiets en die wat achterop zit trapt dan her en der spiegels plat of eraf als het systeem niet goed werkt of vast zit...triest inderdaad...maar pas inderdaad op hoe je die lui wat zegt...
Het is immers zo makkelijk om iemand terug te pakken met het beschadigen van z'n goederen als auto of huis als je er niet bij staat...kut jongeren!
Hebben wij een keer gehad na afloop van koninginnedag. Gevolgd tot treinstation en ondertussen de politie gebeld. Nou was het niet geheel rustig die dag in dat stadje dus de ME was 2 minuten later ter plaatse. Even de trein door en de 4 daders zijn keurig afgevoerd na aanwijzing van pa. Konden na een nachtje cel mooi bij project Halt werken voor de schade (250 gulden).
Hoe het nu is weet ik niet maar vernieling PLUS daders is voor de politie natuurlijk een stuk interessanter dan vernieling zonder daders. Toen (moet voor 2001 zijn geweest want was de vorige auto) in ieder geval niets anders dan hulde voor de cops.
Naast spiegeltrappers is er nog iets frustrerends, mensen die hun autodeur opkwakken tegen jouw auto aan.... gewoon, hopla volle kracht die deur opengooien want ja dan had maar geen auto moeten zijn.
Ik wil zojuist naar huis rijden. Wat valt me op een witte veeg op mijn voor bumper. Ik kijk eens goed en ja hoor schade!! Die zwarte strip vol met witte/grijze verf en aantal diepe krassen in mijn bumper. Gelukkig is de bumper niet ontzet. Ik had mijn auto vorige week nog gewassen en toen zat het er zeker weten nog niet!
Afgelopen zaterdag een vloer wezen leggen bij een vriendin. Daar mijn auto geparkeerd. Voor de mensen die in de buurt wonen, de Parkeer garage van Cityplaza in Nieuwegein. Dat zijn al redelijk krappe plekken en ik parkeer mijn auto altijd achteruit in. Ik denk dat een lompe huisvrouw met het uitdraaien mijn bumper heeft meegepakt. Op het werk heb ik namelijk een eigen parkeerplaats en de parkeerplaatsen bij mij thuis voor zo groot dat je wel een erge debiel moet zijn wil je daar op deze manier schade aanrichten.