Hier heb ik echt moeite mee (ernstig ongeluk)
- RVV
Hier heb ik echt moeite mee (ernstig ongeluk)
Dagelijkse overlijden er mensen, kinderen in het verkeer en je hoort het neemt het in je op je vind het erg en je gaat verder als je verder geen betrokkenheid hebt, maar bij het onderstaande ongeluk van afgelopen zaterdag waarbij 3 13 jarige meisjes omkwamen waarvan een tweeling en een meisje zwaargewond + de bestuurder van 19 jaar zwaar gewond werd ik echt geraakt.
=================================================================
Slachtoffers Zuidbroek waren meisjes van 13 jaar
[img:400:225]http://www.tvnoord.nl/ftp/foto/OngelukZ ... 062006.jpg[/img]
ZUIDBROEK - De drie dodelijke slachtoffers van het ongeluk in Zuidbroek zijn meisjes van 13 jaar uit Noord- en Zuidbroek. Het gaat om een tweeling en een vriendinnetje.
De meisjes waren op stap met een 12-jarig meisje uit Noordbroek en een 19-jarige jongen uit Slochteren, Deze laatste twee raakten zwaargewond bij het ongeluk. De auto botste tegen half negen op de Uiterburen tegen een boom. Gezien de schade aan het voertuig gaat de politie ervan uit dat er hard is gereden. De bestuurder is getest op alcoholgebruik, maar de uitslag is nog niet bekend.
Omwonenden van de Uiterburen hoorden een enorme klap en zijn meteen te hulp geschoten. De drie meisjes waren echter op slag dood.
De weg tussen Noord- en Zuidbroek staat bekend als gevaarlijk. Er zijn eerder ernstige ongelukken gebeurd.
De ouders en andere nabestaanden van de slachtoffers zijn opgevangen in het gemeentehuis van Menterwolde.
http://www.tvnoord.nl/nieuws/index.asp? ... &pid=57940
=================================================================
Slachtoffers Zuidbroek waren meisjes van 13 jaar
ZUIDBROEK - De drie dodelijke slachtoffers van het ongeluk in Zuidbroek zijn meisjes van 13 jaar uit Noord- en Zuidbroek. Het gaat om een tweeling en een vriendinnetje.
De meisjes waren op stap met een 12-jarig meisje uit Noordbroek en een 19-jarige jongen uit Slochteren, Deze laatste twee raakten zwaargewond bij het ongeluk. De auto botste tegen half negen op de Uiterburen tegen een boom. Gezien de schade aan het voertuig gaat de politie ervan uit dat er hard is gereden. De bestuurder is getest op alcoholgebruik, maar de uitslag is nog niet bekend.
Omwonenden van de Uiterburen hoorden een enorme klap en zijn meteen te hulp geschoten. De drie meisjes waren echter op slag dood.
De weg tussen Noord- en Zuidbroek staat bekend als gevaarlijk. Er zijn eerder ernstige ongelukken gebeurd.
De ouders en andere nabestaanden van de slachtoffers zijn opgevangen in het gemeentehuis van Menterwolde.
http://www.tvnoord.nl/nieuws/index.asp? ... &pid=57940
- Wouter
zoo hey die heeft wel boven de 100 gereden en dat door een woonwijk....
als je even wil knallen pak dan een leeg industrie terrein. daar is de kans terminste kleiner dat je iemand anders aanrijdt, heb je alleen je zelf ermee
en rij meestal alleen te hard, als er iemand bij je instapt die volwassen is en die weet wat je gaat doen oke, maar met kinderen altijd even rustig aan rijden
als je even wil knallen pak dan een leeg industrie terrein. daar is de kans terminste kleiner dat je iemand anders aanrijdt, heb je alleen je zelf ermee
en rij meestal alleen te hard, als er iemand bij je instapt die volwassen is en die weet wat je gaat doen oke, maar met kinderen altijd even rustig aan rijden
Laatst gewijzigd door Wouter op 06 jun 2006, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Wouter
en dit is het gevolg http://www.nu.nl/news/747285/10/%27Teru ... en%27.html
als ik in het weekend en 's nachts de auto moet laten staan gaat hij direct de verkoop in. of ik zet hem op het cirquit van assen neer, dan op de fiets naar assen en daar rijden. Overdag file rijden haal ik geen fun uit.
als ik in het weekend en 's nachts de auto moet laten staan gaat hij direct de verkoop in. of ik zet hem op het cirquit van assen neer, dan op de fiets naar assen en daar rijden. Overdag file rijden haal ik geen fun uit.
-
Ik denk het het helemaal geen kwaad kan om *iedereen* iedere 5 jaar nog eens ff na te kijken. 
En hoe je het ook wendt of keert, de 'wat minder hoog opgeleiden baseballpet dragers' van 19/20 met 3e hands gti en een rioolpijp als uitlaat staan nou niet boven aan het lijstje van mensen met goed verkeersinzicht danwel aanleg om dat te ontwikkelen. Zeker niet in de bebouwde kom.
Nu ik er eens over nagedacht heb: jammer dat ie er niet alleen in zat.

En hoe je het ook wendt of keert, de 'wat minder hoog opgeleiden baseballpet dragers' van 19/20 met 3e hands gti en een rioolpijp als uitlaat staan nou niet boven aan het lijstje van mensen met goed verkeersinzicht danwel aanleg om dat te ontwikkelen. Zeker niet in de bebouwde kom.
- Wouter
dat laatste gaat wel een beetje ver.stefan van der burgh schreef:Ik denk het het helemaal geen kwaad kan om *iedereen* iedere 5 jaar nog eens ff na te kijken.
maar om de 5 jaar terug komen ja het is opzich wel veiliger maarja ik weet het nu hier onder hand wel in nederland 1puntje die je eximinator niet bevalt en je mag weer gaan lessen en opnieuw examen doen.
en aangezien 50% zakt kun je er gewoon van uit gaan dat je om de 10 jaar opnieuw je rijbewijs moet gaan halen en 5lessen erbij je bent je zo weer 400 euro verder...
welkom in nederland
Laatst gewijzigd door Wouter op 06 jun 2006, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Ja, dan ben je 19 en heb je 3 13 jarigen op je geweten...
Ik moest ook wel ff slikken
'k Moet er niet aan denken dat mijn dochters bij zulk soort volk instappen als ze 13 zijn.
Sterker nog; ik hoop dat ze dan nog helemaal geen 19 jarigen kennen, laat staan ermee in een auto stappen.
Afgaande op de auto op de foto en z'n kenmerken ben ik nu wel bevooroordeeld hoor. Misschien is het wel een ideale schoonzoon(??)
Ik moest ook wel ff slikken

'k Moet er niet aan denken dat mijn dochters bij zulk soort volk instappen als ze 13 zijn.
Sterker nog; ik hoop dat ze dan nog helemaal geen 19 jarigen kennen, laat staan ermee in een auto stappen.
Afgaande op de auto op de foto en z'n kenmerken ben ik nu wel bevooroordeeld hoor. Misschien is het wel een ideale schoonzoon(??)
Laatst gewijzigd door Arthur op 06 jun 2006, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michel P
Erg triest idd
Maar wat ik mij dan afvraag welke ouder laat hun dochters van 13 met een 19 jarige gast mee uit gaan? Aanvullende rijopleiding die naast inzichten in defensief rijden ook aandacht geeft aan slippen, bermpje meepakken e.d. met praktijkgerichtheid op de 1e plaats. Gevolgd door een foto's van dit soort ongeluken, en interviews met mensen die dit gedaan, en het geluk hadden het na konden vertellen tonen.
Michel

Michel
-
Mijn nichtje (16 meen ik, niet echt vooraangestaan bij het iq-uitdelen (jaja, familiekwaaltje ik weet het)) heeft verkering met een gozer die ook nogal wat foute vrienden heeft. Kan ook gerust zo eindigen.
Ouders willen de omgang niet verbieden, is toch wel een goede jongen, problemen thuis, etc... Ik vraag dan altijd maar of het leuk idee lijkt dat de politite je zaterdagnacht belt of je wilt komen identificeren...
Ouders willen de omgang niet verbieden, is toch wel een goede jongen, problemen thuis, etc... Ik vraag dan altijd maar of het leuk idee lijkt dat de politite je zaterdagnacht belt of je wilt komen identificeren...
-
Misschien was het wel een aardige jongen die gewoon z'n buurmeisjes ging wegbrengen naar een feestje, dat kun je niet weten.
Iedere 5 jaar iedereen opnieuw terug laten komen lijkt mij prima. Maar dan moet er wel iets aan het CBR gedaan worden (of meerdere instanties die zo'n test mogen afnemen). Het huidige CBR is gewoon één grote commerciele instelling.
Iedere 5 jaar iedereen opnieuw terug laten komen lijkt mij prima. Maar dan moet er wel iets aan het CBR gedaan worden (of meerdere instanties die zo'n test mogen afnemen). Het huidige CBR is gewoon één grote commerciele instelling.
- Dennis Cavallino
CBR = kneuzenclub.
Triest ongeval inderdaad. Gebeurt helaas te vaak. Meestal door overschatten. Jongens van 19 weten precies hoe snel hun auto is van 0-100, maar niet van 100 naar 0. Ook weten ze niet dat je met 3 passagiers een NOG langere remweg hebt door toegenomen gewicht.
Door geklets, herrie/radio en in dit geval misschien wel gegiechel kún je gewoon niet 100% geconcentreerd autorijden, dus moet je je snelheid aanpasssen (omlaag!). En dan gaat zo'n jonge gast dus harder rijden?
Tja, dan moet t een keer fout gaan...
Triest ongeval inderdaad. Gebeurt helaas te vaak. Meestal door overschatten. Jongens van 19 weten precies hoe snel hun auto is van 0-100, maar niet van 100 naar 0. Ook weten ze niet dat je met 3 passagiers een NOG langere remweg hebt door toegenomen gewicht.
Door geklets, herrie/radio en in dit geval misschien wel gegiechel kún je gewoon niet 100% geconcentreerd autorijden, dus moet je je snelheid aanpasssen (omlaag!). En dan gaat zo'n jonge gast dus harder rijden?
Tja, dan moet t een keer fout gaan...

- RVV
Wat ik uit interviews heb begrepen was dat ook zo. Dorp verderop met zijn allen videootje kijken.Tom schreef:Misschien was het wel een aardige jongen die gewoon z'n buurmeisjes ging wegbrengen naar een feestje, dat kun je niet weten.
.
1 ding weet ik wel, mijn dochtertjes gaan niet zomaar mee als ze die leeftijd hebben met iemand die nog maar kort zijn rijbewijs heeft.
Papa zal haal en breng service bieden.
-
Altijd moeilijk zoiets, voor de jongen zelf zeg ik, natuurlijke selectie. Als ie iets méér interesse had gehad in het besturen van zijn voertuig en de verantwoordelijk die hij daarbij heeft was er waarschijnlijk niets fout gegaan. Voor het geval dat ie hier goed vanaf komt stel ik 3x dood door schuld voor.
Een tijdje geleden zag je dit soort omgelukken wel vaker hier in de buurt, en het verhaal is vaak hetzelfde. Na het stappen (al dan niet beschonken) rijden en een boom raken. Jammer voor de ouders ook, maar ben ik de enige die denkt dat de ouders van de bestuurder iets beter hun best hadden mogen doen?
Ik bedoel dat als je jezelf met 3 andere mensen om een boom vouwt, je niet zo gek veel begrepen hebt van verantwoordelijkheid. (afgezien van een ongeluk door mechanisch falen v/d auto)
Een tijdje geleden zag je dit soort omgelukken wel vaker hier in de buurt, en het verhaal is vaak hetzelfde. Na het stappen (al dan niet beschonken) rijden en een boom raken. Jammer voor de ouders ook, maar ben ik de enige die denkt dat de ouders van de bestuurder iets beter hun best hadden mogen doen?
Ik bedoel dat als je jezelf met 3 andere mensen om een boom vouwt, je niet zo gek veel begrepen hebt van verantwoordelijkheid. (afgezien van een ongeluk door mechanisch falen v/d auto)
- Hans
Verschrikkelijk ongeluk. Maar dat de subsidiesponsen SWOV en 3VO dan meteen weer klaar staan om hun ideeen te spuien is een beetje jammer. Ik ben ook voor een opfris cursus om zo de foutjes die er door de jaren heen in zijn geslopen eruit te filteren, maar daar moet een niet commerciele instelling voor nodig. Het CBR wil dat soort cursusen vooral om de inkomsten veilig te stellen.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Dutch
Tja, veel jongens van die leeftijd hebben nu eenmaal de instelling van een frontsoldaat: eerst doen, dan denken. Handig voor een generaal in oorlogstijd, maar in onze samenleving inmiddels volkomen overbodig.
Net zo onthullend aan die SWOV-cijfers (vier keer grotere kans op ongelukken voor 18- tot 24-jarigen, zes keer groter voor jongens van die leeftijd) vind ik trouwens de cijfers voor de leeftijdscategorieën tussen de pakweg 35 en 65. Daarin rijden mannen juist veiliger dan vrouwen. Hoezo dan een 'vrouwenkorting' bij autoverzekeraars?
Net zo onthullend aan die SWOV-cijfers (vier keer grotere kans op ongelukken voor 18- tot 24-jarigen, zes keer groter voor jongens van die leeftijd) vind ik trouwens de cijfers voor de leeftijdscategorieën tussen de pakweg 35 en 65. Daarin rijden mannen juist veiliger dan vrouwen. Hoezo dan een 'vrouwenkorting' bij autoverzekeraars?