Alles over de 1 serie (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De 1-serie coupe:

Een geweldige auto !
28
39%
Ik vond het eerst niks, maar draai inmiddels bij !
15
21%
Ik vind het niet wat.
29
40%

Totaal aantal stemmen: 72

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 jan 2008, 11:35

Rico v Velzen schreef:Ferdinand, die 50 kilo bij punt 1 ga je echt niet redden. En als je het .... (hele verhaal Rico) .... er niet op hebben gekocht.
ha Rico. Is zeker zo. Als de 2008 Tii de 1250kg wegende 2 liter turbo met bijv. 275pk had moeten zijn, dan bereik je met die om komst zijnde BMW performance-parts natuurlijk helemaal niets. Helemaal mee eens.

Mmm, denk je niet dat het totaal aan assecoires uit punt 1, toch niet op -50kg zou kunnen uitkomen? Zal je het merken? Alhoewel, 50 kilo is niet helemaal verwaarloosbaar. Ik merk in mijn Mini wel degelijk als ik het koffertje heb volgeladen met de zaterdag boodschappen, drank etc. met een gewicht van 50kg. (Ja, past net in de kofferbak)

De BMW performance parts komen beschikbaar in het tweede kwartaal, zo vertelde BMW DenHaag mij. Maar ik ben er wel uit: ik doe toch de verlaging en het uit- en inlaatje, misschien de diffuser en veerpootbrug. Lekker van BMW, met hun garantie. Gewoon, voor het leuk. Bovendien, lekker duur, ja, veels te duur. Maar heb vorig jaar veeel te veeeeeel winst gemaakt, snap je wel? En dan ben ik blij dat BMW komt met de 135i + kraaltjes, want met haar aanschaf doe ik belangrijke, zo niet bepalende, investeringen voor mijn bedrijf op de lange termijn.....

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jan 2008, 11:41

vond nog een choppie

[img:1050:800]http://farm2.static.flickr.com/1186/745 ... 1683_o.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 11:55

Haha Ferdinand, inderdaad je kunt met leuke dingetjes mooi je belastingdruk verlagen :wink:

Even over 50 kilo extra voelen.. ja in de kofferbak voel je ze goed.. dat merk ik zelfs al met mijn touring. Maar 50 kilo meer voelen (in onbalans) is wat anders dan 50 kilo minder voelen (in balans).

Maar even voor alle duidelijkheid voordat iedereen weer over me heen gaat vallen dat ze vinden dat ik over kilo's zit te zeuren en dat ik dan maar een lightweight ala superseven moet nemen..

NIET dus,, ik heb met mijn opmerkingen verder GEEN commentaar op het gewicht van de 135i.

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 15:49

Foto's van het stuur nog een keer. met ledjes ofzo

[img:240:160]http://farm3.static.flickr.com/2244/221 ... c5b8_m.jpg[/img]
[img:240:160]http://farm3.static.flickr.com/2158/221 ... 1b99_m.jpg[/img]
[img:240:160]http://farm3.static.flickr.com/2247/221 ... 5087_m.jpg[/img]

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 26 jan 2008, 16:51

Ik weet niet wat er standaard op een 135i zit, maar met een titanium uitlaat en twee kuipstoeltjes zou je best wel eens meer dan die 50kg kunnen halen hoor.
Ligt er vooral aan of de standaard stoelen elektrisch instelbaar/verwarmd zijn.

Qua velgen ligt het er maar net aan, is ook veel (dure) rommel te koop, die er wel mooi uitziet, maar qua gewicht eerder zwaarder is dan lichter, zeker als je ze in een grotere maat erop gaat zetten.
Ben op zoek naar centrelock OZ Racing velgen, bijna nergens te vinden en als ze te koop aangeboden worden zijn ze vrijwel meteen verkocht (ongeacht de vraagprijs), maar die wegen in 18" maar 3kg per stuk.
Standaard BMW velg in 18" zal rond de 10-12kg zitten, replica's tegen de 20, dus tel uit je winst.
Komt nog bij dat je onafgeveerd gewicht eigenlijk x 2 kunt doen voor het effect op de prestaties en roterende massa (motor, versnellingsbak, diff, aandrijfassen etc. x 6).
Dus als je weinig file en veel circuit rijdt, zou je best 10kg van het vliegwiel af kunnen draaien, scheelt onder de streep net zoveel als 60kg uit je interieur slopen.
Of een 1-serie dan de aangewezen auto daarvoor is vraag ik me af, begin met een E36 M3 en je kunt net zo'n goede auto bouwen voor de helft van het geld, maar het kan wel mocht iemand interesse hebben. ;)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 jan 2008, 17:35

[quote="Rico v Velzen"]Foto's van het stuur nog een keer. met ledjes ofzo

[img:240:160]http://farm3.static.flickr.com/2244/221 ... c5b8_m.jpg[/img]
[quote]

hahhaha, wat een onzin! wil ik hebbe, hahah, dat wil ik hebbe. ja, is bij deze besloten, hahaha, zeker ook met rondetijdmeter-tellert?

na 5 seconden te hebben nagedacht, nee, ik koop die rommel niet, is te erg = sjonnie assecoire

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 23:56

Lees net auto review (nederlandse vertaling van auto zeitung) staat een dubbeltest in tussen de 135i en TT 3.2

Lees ik dat die 135i schrik niet,...een testwagengewicht.heeft van.... 1612 kilo :shock: :shock:

Inclusief, navigatie, leer, verwarmde stoelen en een schuifdak.

Tom

Bericht door Tom » 26 jan 2008, 23:58

:lol:
Was het geen 7 serie?

Luco

Bericht door Luco » 27 jan 2008, 00:01

Rico v Velzen schreef:Lees net auto review (nederlandse vertaling van auto zeitung) staat een dubbeltest in tussen de 135i en TT 3.2

Lees ik dat die 135i schrik niet,...een testwagengewicht.heeft van.... 1612 kilo :shock: :shock:

Daar gaat je kilo/pk verhouding :?

RVV

Bericht door RVV » 27 jan 2008, 00:01

Tom een M3 e92 in sportauto volgens opgave 1608 kilo.. maar ik zeg er gelijk eerlijk bij dat de 135i volgens sportauto 1548 kilo weegt.

Blijkbaar zonder al die loodzware goodies zoals leer, stoelverwarming, navi en een schuifdak.

Martijn

Bericht door Martijn » 27 jan 2008, 10:53

En dus is wederom bewezen dat voor het gewicht de keuze 1 of 3 echt niet relevant is.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 jan 2008, 13:30

Martijn schreef:En dus is wederom bewezen dat voor het gewicht de keuze 1 of 3 echt niet relevant is.
Precies, dus kies je obv andere criteria..............................die ieder voor zich kan invullen................................

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 jan 2008, 22:51

luco hornsveld schreef:
Rico v Velzen schreef:Lees net auto review (nederlandse vertaling van auto zeitung) staat een dubbeltest in tussen de 135i en TT 3.2

Daar gaat je kilo/pk verhouding :?
potver, zo zie je maar. En nog steeds houdt een Carrera haar niet bij....

Femme

Bericht door Femme » 28 jan 2008, 00:12

Rico v Velzen schreef:Ferdinand, die 50 kilo bij punt 1 ga je echt niet redden. En als je het al red dan is het niet merkbaar, wat heeft het voor een zin om uitlaten te gaan vervangen ? Difusers die 0,0 nut hebben te monteren.. andere accu ???? Beetje crap lijkt me.. ik lees wel eens verhalen op M3 forums dat men een Mini Cooper S accu (die ook in de M3 CSL zat) monteerd in een gewone M3.. Nou dat zet zoden aan de dijk. niet dus.
Ik denk dat er behoorlijk wat gewichtsvermindering mogelijk is (zonder het comfort aan te tasten), maar dan moet je het wel breed aanpakken. Op de stoelen is al 20kg te pakken en op de accu (vervangen door exemplaar met nano-phosphate lithium cellen) ca. 18kg. Uitlaat en uitlaatspruitstuk kan ook nog aardig wat lichter. Ga je ook remmen, schokdempers, velgen en koolstofvezel plaatwerk doen dan gaan de kosten wel snel uit de hand lopen.
Het komt er op neer dat je een nieuwe auto waar helemaal niks mis mee is als totaalpaket voor duizenden euro's moet gaan veranderen om een marginaal niet merkbaar resultaat te bereiken. Gooi de run flats weg.. weet je dat zeker ? Die hele auto is ontwikkeld op run flats. Zoek maar eens uit wat dan wel een goede band is. Wat overigens OOK weer een investering is van 1000 euro..
Er wordt geklaagd dat de 135i zwaar is dus kennelijk is er in de ogen van bepaalde lieden wel wat mis met deze auto.

Over het vervangen van runflats door normale banden zijn eigenlijk alleen maar positieve verhalen te lezen.
En aan het eind van de rit heb je 12 tot 15000 euro uitgeven, voor toeters en bellen die 0,0 invloed hebben op het dagelijkse rijden. Mischien dat je op een circuit het verschil zou merken, maar een 135i is helemaal geen circuit auto.
De invloed lijkt me wel groter dan 0,0. De stoelen bijvoorbeeld zijn een stuk sportiever dan de standaard sportstoelen. Dit merk je altijd.

Een sportiever uitlaatgeluid kan ook veel plezier opleveren. Als bonus krijg je een auto die wat lichter is.

Een lichtgewicht Tii zou ook zijn gratis zijn geworden. Een lichtere 135 Tii met 340pk zou zomaar 12-15K duurder kunnen zijn geworden dan een standaard 135i.
Persoonlijk ben ik gewoon het type die een auto het liefst origineel ziet. Ook al is mijn eigen M3 dat niet met een CSL kofferklep.. het is dat die er op zit en ik het mooi vind, maar het had niet gehoeven van mij. Laat ik het zo zeggen ik zou het er niet op hebben gekocht.
De fabrikanten doen niets anders dan compromissen sluiten in hun originele auto's (neem bijvoorbeeld de remmen van oudere M-modellen die niet echt hoog staan aangeschreven). Met aftermarket onderdelen kun je zelf de zwakke plekken van een auto verhelpen.
Rico v Velzen schreef:Tom een M3 e92 in sportauto volgens opgave 1608 kilo.. maar ik zeg er gelijk eerlijk bij dat de 135i volgens sportauto 1548 kilo weegt.

Blijkbaar zonder al die loodzware goodies zoals leer, stoelverwarming, navi en een schuifdak.
Vooral het elektrisch schuifdak voegt veel gewicht toe. Stoelverwarming weegt bijna niets.

Roman

Bericht door Roman » 28 jan 2008, 10:50

Waar staan al die Performance extra's voor de 1 serie?

Heb een folder online gezien voor de 3 serie maar niets voor de 1, alleen maar fotos ervan.

Iemand?

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jan 2008, 10:56

Ben het toch grotendeels met Ferdi eens: wat uiterlijk en innerlijk is die tii inmiddels dus gewoon leverbaar, ook de striping.

Daar is dus niets mis mee !

Wat betreft het stuur: aub volledig alcantara en die digi-shit eruit, maar dat moet wel lukken.

Toch een toppertje !

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 jan 2008, 10:06

Catalogus BMW Performance Parts.
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=3865

Toch vind ik het leuk, ben waarschijnlijk de typische BMW consument voor deze racy-look opsmuk. Beetje fout is het wel, nou en? nou en? We hebben allemaal onze zwakke momenten.

Zo, eens kijken (bladerend door de performance folder van BMW). wat zal ik kiezen, ja die, en die! (rooie oortjes, heftig heen en weer bladerend nu) en die. Zo, mijn lijstje is klaar:

1. short shifter
2. auspoef
3. lufteinlassysteem
4. diffuser
5. verlaging
6. veerpootburg
7. ALU perdalauflage
(8. en misschien dat babystuur met lichtjes er op. Wat AUDI heeft in de koplampen, hebben wij dan weer in het stuur.)

klaar!

Jongens, jullie kunnen me nog meer vertellen. Maar als je al die assecoires neemt uit de folder, heb je precies de Tii zoals getoond. Nee hoor, ik ben er wel uit, het boek kan wat mij betreft op dit punt. De Tii 2008 is er gewoon wel.

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2008, 10:29

(8. en misschien dat babystuur met lichtjes er op. Wat AUDI heeft in de koplampen, hebben wij dan weer in het stuur.)
Ik geef het een jaar en dan rijd iedere Halfords tuning sjonie met zo'n stuurtje.. in navolging van de beruchte angel eyes en nep haaienvis antenne, je kunt zeggen wat je wilt maar op dit gebied is BMW wel trendsetter :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 jan 2008, 10:33

^ = afgunst (over die lichtjes kun je gewoon stickertjes plakken).

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2008, 10:42

LOL Heej ik rij M hé volgen BMW zelf is dat Performance gebeuren alleen voor mensen die geen M kunnen betalen..

quote uit de marketings brochure van BMW
Die meisten
Kunden sind erfolgsorientierte Menschen, und selbst
wenn die Anschaffung eines BMW M Modells
möglicherweise zu kostspielig ist,
sind sie bereit,
Geld für Zubehör auszugeben, um ihr positives
Lebensgefühl auszudrücken

GEINTJUH

Ik vind het ook serieus leuk spul :wink:

Sperdy

Top Gear, niet zo aardig over de 1 serie convertable

Bericht door Sperdy » 29 jan 2008, 10:50

Ha Rico, haha, tuurlijk allemaal vette lol hierzo. Volstrekt allemaal onbelangrijk dat gezever over die 135i met carnavalstenu. Maar ik heb nog een nieuwtje:

Top Gear over de 125i Convertable
[img:552:553]http://img250.imageshack.us/img250/2904 ... blenz0.jpg[/img]

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 29 jan 2008, 10:57

Rico v Velzen schreef:
Ik geef het een jaar en dan rijd iedere Halfords tuning sjonie met zo'n stuurtje.. in navolging van de beruchte angel eyes en nep haaienvis antenne, je kunt zeggen wat je wilt maar op dit gebied is BMW wel trendsetter :lol:

Naar wat ik begrepen heb is er ook een Ferrari die zoiets al heeft..........................dus BMW dan meer trendvolger dan trendssetter.......... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2008, 11:00

Ik lees net dat de remmenset ook andere klauwen omvat
Die BMW Performance Vorderachs-Sportbremsscheibe für den 135i verbessert das Nassbremsverhalten und bietet
eine deutlich attraktivere Optik. Die 17“ Sportbremsanlage besteht aus einer gelochten und genuteten Sportbremsscheibe
(nur Vorderachse) sowie Bremssätteln für den 135i.
Die BMW Performance-Sportbremsscheibe wurde
in Zusammenarbeit mit den BMW Group-Bremsspezialisten
konzipiert und entwickelt und nach den
internen Anforderungen getestet und geprüft.
Die Bremsscheibe ist innenbelüftet, gelocht und
genutet.
VA Festsattel 6-Zylinder Aluminium in BMW Performance
gelb mit Schriftzug „BMW Performance” in Ferric Grey
HA Festsattel 2-Zylinder Aluminium in BMW Performance
gelb mit „BMW” Schriftzug in Ferric Grey
HA Serienbremsscheiben, innenbelüfte

romo

Bericht door romo » 29 jan 2008, 11:18

Dacht dat we eindelijk van die mosterd gele kleur ( E46 M3 ) verlost waren, wordt ie nu weer geïntroduceerd als kleur voor Performance remklauw................................bah, dat ziet toch niet uit IMO.............

RVV

Bericht door RVV » 29 jan 2008, 11:22

Ik geef het een jaar en dan rijd iedere halfords tuning sjonnie met geel gespoten remklauwen.. :lol: (ik ga aandelen halfords kopen) :D

Gesloten