Schrale

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Tom V

Bericht door Tom V » 25 jan 2008, 23:00

Ben het eigenlijk wel eens met de klacht. Mocht je de spullen in die box niet nodig hebben kun je er niet zo goed buiten gaan staan om te sponsen.

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2008, 23:15

Ik spuit hem alleen maar af (geen wasborstel omdat er veelvuldig karretjes/bakkies mee uit worden geboend), het verhaal dat je met een spons verstandig bezig bent is ook een fabel, Krast netzo goed en als je echt pech hebt wrijf je iets scherps vol in de lak :?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jan 2008, 23:27

Vliegen/muggen kan je goed verwijderen op de volgende manier;

Biets even een oude panty van je vrouw, vriendin, moeder, of de travo op de hoek ( streep door wat niet van toepassing is)..................flink over de vliegjes met die panty, en 29-30 schoon is je kar. ( nee, niet je kunstgebit)

Je kan er ook prima je schoenen mee poetsen overigens.........................en glimmen dat ze dan doen.........................ja toch nog wat in mijn diensttijd opgestoken..................... :wink:
Laatst gewijzigd door romo op 25 jan 2008, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2008, 23:28

Romo heb jij dan een pantysetje voor mij :wink:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jan 2008, 23:29

Rico v Velzen schreef:Romo heb jij dan een pantysetje voor mij :wink:
:lol: ...............................egh, laat ik die nou net niet bij de hand hebben.............................

allen

Bericht door allen » 25 jan 2008, 23:31

Wie van jullie is van plan de auto z'n hele leven lang te houden? Autolak is geen vingerverf hoor. :idea:

Ben het overigens 100% met Tom eens. Wie met een sponsje en een emmer wil boenen zet de auto maar naast de wasbox neer en bietst een emmertje sop van iemand die z'n auto aan het afspuiten is.

Tom

Bericht door Tom » 25 jan 2008, 23:40

Ik gebruik altijd die borstels en in die vijf jaar tijd nooit iets vervelends meegemaakt. Zekerheid heb je niet maar bij ons zijn die borstels gewoon schoon, rotzooi gaat er vanzelf uit omdat er continu water uitstroomt.
Heb meer last van mensen die je deur tegen je auto smijten en steenslag.

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2008, 23:41

Ik denk inderdaad dat de frustratie niet zit in het feit dat iemand met de emmer en spons aan de slag gaat.. maar dat het voor je als wachtende een beetje een uitzichtloze situatie gaat worden..

Want je rijd in 99% van de gevallen langs met het idee, oh nog even snel de auto afspuiten.. 5 minuten werk en hij kan er weer een week tegen aan..

En dan staat daar zo'n droplul een half uur lang te poetsen, te wassen te zemen .. en wat nog niet nog wel meer..

En je hebt er tot je ergenis wel 4 kilometer voor om gereden :twisted:

Het valt een beetje in de categorie, wachten voor de oliebollen kraam op oudjaarsdag..Wachten op het stadshuis op je paspoort, terwijl er 35 man voor je een uitkering staan aan te vragen.. wachten voor de douane op schiphol met 300 man voor 1 balie, terwijl balie 3,4 en 6 dicht zijn met de marechaussee ernaast met een bak koffie in de handen...

Het is het wachten om het wachten geworden.. het wachten waar dit dit land naar de kloten van gaat

Tom

Bericht door Tom » 25 jan 2008, 23:44

Hehe ach ik vind het ook weer geen ramp hoor, mocht het zo overkomen, zit droog in de auto en heb een radio... maar het is wel lastig als je even snel je auto schoon wil krijgen... zeker als je er vaker op moet wachten. En het is onnodig, er is bij ons volgende ruimte buiten de wasbox om er even mee verder te gaan. Dan ben je niemand tot last...

Thommy

Bericht door Thommy » 25 jan 2008, 23:45

volvoc30 schreef:
Rob Schouten schreef:Ga dan ook gewoon naar http://www.anaccarwash.com/eindhoven.html
Anac is goed, zit ook in Breda. Lappen I.P.V. die kut borstels
ga er ook altijd heen bij ons in Nieuwegein... daarna thuis ff in de wax zetten :lol: top daar!!

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 26 jan 2008, 00:03

Tom944 schreef:Ben het eigenlijk wel eens met de klacht. Mocht je de spullen in die box niet nodig hebben kun je er niet zo goed buiten gaan staan om te sponsen.
En als je 'm daarna af wil spuiten staat er een ander z'n auto een half uur te sponzen in die box. :mrgreen:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 jan 2008, 02:30

Rico v Velzen schreef:Ik denk inderdaad dat de frustratie niet zit in het feit dat iemand met de emmer en spons aan de slag gaat.. maar dat het voor je als wachtende een beetje een uitzichtloze situatie gaat worden..

Want je rijd in 99% van de gevallen langs met het idee, oh nog even snel de auto afspuiten.. 5 minuten werk en hij kan er weer een week tegen aan..

En dan staat daar zo'n droplul een half uur lang te poetsen, te wassen te zemen .. en wat nog niet nog wel meer..

En je hebt er tot je ergenis wel 4 kilometer voor om gereden :twisted:

Het valt een beetje in de categorie, wachten voor de oliebollen kraam op oudjaarsdag..Wachten op het stadshuis op je paspoort, terwijl er 35 man voor je een uitkering staan aan te vragen.. wachten voor de douane op schiphol met 300 man voor 1 balie, terwijl balie 3,4 en 6 dicht zijn met de marechaussee ernaast met een bak koffie in de handen...

Het is het wachten om het wachten geworden.. het wachten waar dit dit land naar de kloten van gaat
Zo, het duurde even, maar hij heeft je toch mee in het gevoel gekregen :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 26 jan 2008, 07:42

Ik zou zo'n fguur vriendelijk verzoeken even plaats te maken. De box huur je voor zolang de borstel e.d. werkt daarna is het opzouten.

Staat er niemand te wachten is het een ander verhaal.

N.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 26 jan 2008, 11:05

Ik doe dit wassen in de wasbox inderdaad niet als het druk is.
Liefst zo na 22:00 :lol: Lekker de rust.
Wasbox bij ons is 24/7 open, met verlichting!

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 26 jan 2008, 12:49

allen schreef:Wie van jullie is van plan de auto z'n hele leven lang te houden? Autolak is geen vingerverf hoor. :idea:
je wilt je auto toch een beetje representatief houden?? misschien houd je je auto niet je hele leven, maar een beetje netjes houden kan dacht ik geen kwaad.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 26 jan 2008, 14:34

Als ik de auto ga wassen dan:

Spuit ik deze eerst in met een plantenspuit en autoshampoo daarin. Daarna spoel ik dit af en het ergste vuil is dan weg.

Dan met 2 emmers en een speciale handschoen was ik de auto grondig (ook vaak uitspoelen in de andere emmer) Als dat klaar is dan spoel ik de auto bij dichtbij gelegen wasbox even af en vlekvij naspoelen.

Thuis zet ik de auto dan in de Zymol wax en dan kan ze er weer een paar maanden tegenaan.. al het vuil spoel ik dan namelijk zo weg. Wat een fijn spul dat Zymol zeg!

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 26 jan 2008, 16:16

Dat zymol wax heb ik wel wat vaker iets over gehoord.

- wat is het
- wat kost het
- waar kun je het krijgen

wij gebruiken nu bij ons op het werk waxoyl voor nieuwe auto's. Een soort teflon. eerst aanbrengen, op laten drogen, en dan eraf poetsen. Superglad, en je hebt de eerste paar maanden veel minder werk bij het wassen.

Marc

Bericht door Marc » 26 jan 2008, 17:56

Wat een drukte om een wasbox, zeg! Lekker tolerant en zo :-)

Ik was mijn auto ook altijd met de hand (spons) in een wasbox. Daar zijn die dingen toch ook voor?! Ik hoef toch niet verplicht de wasborstel te gebruiken, net zo min als ik verplicht de cold wax en de hot wax moet gebruiken?

Er wordt ook gezegd dat je hem dan maar thuis moet wassen, en een ander zegt dat je hem dan maar buiten de box moet wassen. Ben ik het ook niet mee eens. Zal ik even uitleggen:

Als ik de auto thuis was heb ik geen hogedrukspuit met koud water of met warm water met zeep. Dat is nodig om het grove, potentieel krassende vuil van de auto te spuiten. Thuis heb ik ook geen osmosewater voor vlekvrij opdrogen. Ook het wassen buiten de box gaat niet op. In een moderne wasbox wordt (als de uitbater zich aan de voorschriften houdt) het vieze water dat van de auto af spoelt gefilterd en (gedeeltelijk?) hergebruikt. Als ik buiten of thuis de auto was loopt die merige troep inclusief remmenslijpsel en velgenreiniger e.d. zo het riool of de natuur in. Dat doe ik dus niet meer sinds er wasboxen bestaan.

Ik doe echt mijn best het zo snel mogelijk te doen, maar een uur kost dat echt minimaal (velgen kosten veel tijd...).

Hubert D

Bericht door Hubert D » 26 jan 2008, 18:24

Ik ben binnen 10 minuten klaar MET DIE BORSTEL en dan moet ie minimaal 4 weken mee.

POETSERS-fun.com

allen

Bericht door allen » 26 jan 2008, 18:31

Hendrik Kinderman schreef:
allen schreef:Wie van jullie is van plan de auto z'n hele leven lang te houden? Autolak is geen vingerverf hoor. :idea:
je wilt je auto toch een beetje representatief houden?? misschien houd je je auto niet je hele leven, maar een beetje netjes houden kan dacht ik geen kwaad.
Klopt, daarom rijd ik hem zo nu en dan door de wasstraat of gebruik ik de borstel in de wasbox. Hij glimt nogsteeds hoor. De grondlaag laat zich nog niet zien. :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 26 jan 2008, 20:21

Ik heb vandaag weer heerlijk een uur staan wassen in de wasbox van de Anac, heerlijk! Moest wel een half uur wachten tot er plek was, dus dat moeten de mensen achter mij dan ook maar :wink:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 26 jan 2008, 20:31

Hendrik Kinderman schreef:Dat zymol wax heb ik wel wat vaker iets over gehoord.

- wat is het
- wat kost het
- waar kun je het krijgen
Het is een soort van wax, maar dan breng je het aan door het gewoon in je handen te wrijven en vervolgens op de auto. Voordeel is dat je altijd voelt of er wat zand onder zit en je kan overal goed bij. Je hebt er ook niet veel van nodig om de hele auto te doen.

Goedkoop is het niet. Het potje wat ik heb was 150 pond, maar ik weet niet wat de huidige lijn is en wat die kost.

Ik weet dat je het in Nederland zeer moeilijk kan krijgen, maar via Engeland moet dat wel te regelen zijn. Ook had ik iets gehoord over dat Zymol niet meer zou bestaan. Meer weet ik daar niet van.

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 26 jan 2008, 21:15

das dus heeeeeel veel malen duurder dan dat waxoyl

dan maar een aantal extra keren waxoylen :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 jan 2008, 12:36

Met alle respect, maar ik dacht dat het thuis wassen juist behoorlijk slecht voor het milieu was.

Vanuit dat perspectief heb ik er geen moeite mee dat iemand in een wasbox met de hand wast, ook als andere mensen moeten wachten. Ik denk niet dat hij zich moet aanpassen aan de rest, maar andersom.

Als je haast hebt, moet je je agenda beter indelen ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 jan 2008, 13:24

Het verschilt per gemeente, maar wassen op straat is in de steden waar ik afgelopen jaren heb gewoond simpelweg verboden voor zover ik weet.

Plaats reactie