Schrale
-
Tom
Schrale
sta hier bij de lokale shell te wachten bij de wasboxen. staat er weer zon schraal figuur met een kia sorento zn auto met de hand te wassen. 50 cent erin, auto afspuiten en je meegenomen emmertje vullen, en de rest met de hand.. zucht. doe dat dan thuis!
- RobS
Ga dan ook gewoon naar http://www.anaccarwash.com/eindhoven.html
- volvoc30
Anac is goed, zit ook in Breda. Lappen I.P.V. die kut borstelsRob Schouten schreef:Ga dan ook gewoon naar http://www.anaccarwash.com/eindhoven.html
- Stéphane
Re: Schrale
Jezus, doen mensen dat echtTom schreef:sta hier bij de lokale shell te wachten bij de wasboxen. staat er weer zon schraal figuur met een kia sorento zn auto met de hand te wassen. 50 cent erin, auto afspuiten en je meegenomen emmertje vullen, en de rest met de hand.. zucht. doe dat dan thuis!
Dan ben je inderdaad echt een schrale...als je niet eens een paar Euro kunt missen cq. wilt uitgeven om je auto te wassen.
-
Tom
Goede tip, moet daar nog steeds eens heen.Rob Schouten schreef:Ga dan ook gewoon naar http://www.anaccarwash.com/eindhoven.html
Ga nu meestal naar de Shell die hier letterlijk om de hoek zit.
Stephane: yep al een paar keer meegemaakt. Helemaal kut als ze dat op zaterdag doen, dan is het gewoon goed druk en dan staan er van die figuren een half uur in die wasbox te klooien.
Dat je even een emmertje vult om je velgen met de hand te doen, tussen het daadwerkelijke gebruik door, dat is prima maar niet heel je auto
- Niall
Klopt, daar wordt die echt heel erg schoon. Maar bij die wasboxen zie je ook zulke figuren die hun emmer uit de kofferbak pakken en laarzen ter plaatse aantrekkenRob Schouten schreef:Ga dan ook gewoon naar http://www.anaccarwash.com/eindhoven.html
-
OnlineFabian
IK doe het ook zo.
Hoe anders?
Eerst afspuiten, dan met de hand wassen, dan afspoelen. Buiten rijden en dan zemen.
Van alleen afspuiten wordt een auto niet schoon, dan kun je net zo goed niets doen
Overigens ga ik altijd naar de ANAC in Breda inderdaad, 4 Euro en je kunt rustig je gang gaan zolang als je nodig hebt en je staat lekker overdekt.
Hoe anders?
Eerst afspuiten, dan met de hand wassen, dan afspoelen. Buiten rijden en dan zemen.
Van alleen afspuiten wordt een auto niet schoon, dan kun je net zo goed niets doen
Overigens ga ik altijd naar de ANAC in Breda inderdaad, 4 Euro en je kunt rustig je gang gaan zolang als je nodig hebt en je staat lekker overdekt.
-
Tom
Ik volg gewoon het programma. Eerst afspuiten (warm water met zeep) zodat de meeste troep/zand eraf is, daarna maak ik de auto schoon met de borstel (komt ook warm water en zeep uit). Ben ik ook het langste mee bezig. Daarna is de auto in principe al schoon. Dan de zeep eraf spuiten met normale hogedrukspuit (koud water), eventueel dat waxprogramma en als laatste spuit je er nog even met dat gedemojkndfkjsdnf water overheen zodat er geen druppels achterblijven.Fabian schreef:IK doe het ook zo.
Hoe anders?
Van alleen afspuiten wordt een auto niet schoon, dan kun je net zo goed niets doen![]()
Even los van de velgen want ik doe die thuis, maar de meeste mensen doen dat idd ook in de wasbox.
-
Tom
Kijk ik vind het niet erg dat je daar met de hand je auto gaat wassen, maar doe dat dan op momenten dat het niet druk is en niet als er (in dit geval) twee of drie mensen staan te wachten. Ze houden voor 1 of 2 euro zo'n wasbox een half uur bezet.
Ik gooi er een eurotje of 4 in en dan ben ik na tien minuten weer weg...
Ik gooi er een eurotje of 4 in en dan ben ik na tien minuten weer weg...
-
Tom
Even wat anders he. dat bandenzwart-spul wat je op je banden ken smeren om ze weer zwart eruit te laten zien. Eigenlijk vind ik het lelijk in de meeste gevallen. Maar toch heb ik dat ff erop gesmeerd, banden waren meer grijs dan zwart. Gelukkig glimmen ze niet (wat je wel es ziet, vind ik echt niks) maar ze zijn nu wel weer een stukje zwarter. Staat wat netter vind ik.
Maar is dat spul slecht voor je banden of maakt het niet uit?
Maar is dat spul slecht voor je banden of maakt het niet uit?
- Bert ///M3
Hier zelfde. Ik spuit even de wielen in met van die velgenspray, spuit die schoon en doe daarna gewoon hele programma.Tom schreef:Ik volg gewoon het programma. Eerst afspuiten (warm water met zeep) zodat de meeste troep/zand eraf is, daarna maak ik de auto schoon met de borstel (komt ook warm water en zeep uit). Ben ik ook het langste mee bezig. Daarna is de auto in principe al schoon. Dan de zeep eraf spuiten met normale hogedrukspuit (koud water), eventueel dat waxprogramma en als laatste spuit je er nog even met dat gedemojkndfkjsdnf water overheen zodat er geen druppels achterblijven.Fabian schreef:IK doe het ook zo.
Hoe anders?
Van alleen afspuiten wordt een auto niet schoon, dan kun je net zo goed niets doen![]()
Even los van de velgen want ik doe die thuis, maar de meeste mensen doen dat idd ook in de wasbox.
- Knot
Wilde net zeggen.. no way die borstel.. niet op mn civic van 4k euro en zeker niet op een BMW van 20k euro!
Wasbox = afspuiten als tijdelijke oplossing.
Thuis afspuiten + wassen met de hand + schoonapuiten, daarna naar de wasbox, koud water afspuiten + glansspoelen, daarna op de snelweg met een stukje 200/u droogrijden/zemen. Dat was het programma voor de M3 GT.
Wasbox = afspuiten als tijdelijke oplossing.
Thuis afspuiten + wassen met de hand + schoonapuiten, daarna naar de wasbox, koud water afspuiten + glansspoelen, daarna op de snelweg met een stukje 200/u droogrijden/zemen. Dat was het programma voor de M3 GT.
-
OnlineFabian
- Erik K.
Mee eens,markk schreef:Als (!) ik naar zo'n box ga doe ik het ook.
Er komt echt niet zo'n wasborstel aan mijn autolak en idd van afspuiten alleen wordt de auto niet schoon.
Mark.
Neem meestal een eigen spons mee die ik gebruik na het ergste vuil eraf gespoeld en met shampoo overspoeld te hebben, daarna vlekvrij naspoelen en even stukje rijden.
Als het mooi weer is was ik de auto ook net zo lief thuis trouwens.
-
allen
- Hendrik Kinderman
Ik ben chef-autopoetser, of nog chieker gezegd: chief car exterior and interior (ja ja!!) op het werk.
- eerst de auto afspoelen met de brandslang (eerst meeste modder/rommel/zand eraf)
- dan met een lekker sopje met heet water de hele auto grondig wassen, OOK de binnenkant van de wielkasten, onder de dorpels, net aan de afsluiting van de portieren, bij de achterklep, etc.
- dan grondig afspoelen
- helemaal droogzemen
- ruitjes, interieur ed.
Velgen spuit ik trouwens vrijwel NOOIT in met velgenreiniger, heb je meer kans dat de velgen over een aantal jaren beginnen te corroderen. Wat wel goed is, is de voorkant even inspuiten met zulk muggenspul, scheelt je een hoop poetsen ed. Ook komt er nog wel eens een vliegensponsje aan te pas. Kun je eigenlijk wel voor de hele auto gebruiken, is er voor gemaakt om toch ruw vuil weg te halen, maar de lak niet aan te tasten. Ideaal voor velgen met veel remstof!
Daarom staan die Suzuki's zo super bij de garage
- eerst de auto afspoelen met de brandslang (eerst meeste modder/rommel/zand eraf)
- dan met een lekker sopje met heet water de hele auto grondig wassen, OOK de binnenkant van de wielkasten, onder de dorpels, net aan de afsluiting van de portieren, bij de achterklep, etc.
- dan grondig afspoelen
- helemaal droogzemen
- ruitjes, interieur ed.
Velgen spuit ik trouwens vrijwel NOOIT in met velgenreiniger, heb je meer kans dat de velgen over een aantal jaren beginnen te corroderen. Wat wel goed is, is de voorkant even inspuiten met zulk muggenspul, scheelt je een hoop poetsen ed. Ook komt er nog wel eens een vliegensponsje aan te pas. Kun je eigenlijk wel voor de hele auto gebruiken, is er voor gemaakt om toch ruw vuil weg te halen, maar de lak niet aan te tasten. Ideaal voor velgen met veel remstof!
Daarom staan die Suzuki's zo super bij de garage
-
Scoobypleasure
Hier nog een schrale
Punt 1: er komen echt geen wasbortels op mijn auto.
Punt 2: Ik kan m'n auto niet thuis voor de deur wassen. Ik heb nl geen kraan buiten en omdat ik midden in een huizenblok woon zou ik X meter slang nodig hebben.
Ik neem dus ook altijd m'n emmer en spons mee naar de wasboxen :!:
Dus.............
Punt 1: er komen echt geen wasbortels op mijn auto.
Punt 2: Ik kan m'n auto niet thuis voor de deur wassen. Ik heb nl geen kraan buiten en omdat ik midden in een huizenblok woon zou ik X meter slang nodig hebben.
Ik neem dus ook altijd m'n emmer en spons mee naar de wasboxen :!:
Dus.............
-
Tom
Jullie willen dus allemaal de auto met de hand wassen en het enige waarvoor je die wasbox daadwerkelijk gebruikt is om je emmertje te vullen en de auto achteraf in 2 minuten schoon te spoelen?
Tja, IK vind dat totaal onnodig om dan zo'n wasbox bezet te houden.
Doe dat lekker thuis of rijd je auto alleen erin als je em daadwerkelijk gaat schoonspuiten, zodat mensen niet op je hoeven te wachten.
(uiteraard alleen als er mensen staan te wachten)
Zal de volgende keer m'n auto in zo'n wasstraat zetten en daar de auto met de hand wassen.. die mensen die op mij staan te wachten moeten tenslotte niet zeiken
Tja, IK vind dat totaal onnodig om dan zo'n wasbox bezet te houden.
Doe dat lekker thuis of rijd je auto alleen erin als je em daadwerkelijk gaat schoonspuiten, zodat mensen niet op je hoeven te wachten.
(uiteraard alleen als er mensen staan te wachten)
Zal de volgende keer m'n auto in zo'n wasstraat zetten en daar de auto met de hand wassen.. die mensen die op mij staan te wachten moeten tenslotte niet zeiken