Schoolopdracht dochter / onderhoudskosten BMW M3
- markk
Hoezo cheated. Het hele idee van de opdracht was dat je een dossier opbouwde met onderbouwing / bewijsmateriaal.
Dus in het dossier zitten webpagina's met verzekeringoffertes, copieen uit de folder omtrent verbruik, etc.
Incl. mijn aankoopfactuur in 2007 van een 2001 auto ivm de geprognotiseerde afschrijving. Aankoop in 2007 bijna 32k, geschatte waarde na 5 jaar 10K dus afschrijving 22k/5 jaar, geschatte afschrijving per jaar 4400 euro per jaar.
Alleen kan ie vallen over de geschatte waarde na 5 jaar. Is onze schatting. Maar als ie die te hoog vindt dan stuur ik hem wel door naar Nandor om te vragen wat hij voor dat oude hok van hem wilt hebben
En als ie hem te laag vind dan stuur ik hem wel door naar het oude lease-hok van Rutger 
Mark.
Dus in het dossier zitten webpagina's met verzekeringoffertes, copieen uit de folder omtrent verbruik, etc.
Incl. mijn aankoopfactuur in 2007 van een 2001 auto ivm de geprognotiseerde afschrijving. Aankoop in 2007 bijna 32k, geschatte waarde na 5 jaar 10K dus afschrijving 22k/5 jaar, geschatte afschrijving per jaar 4400 euro per jaar.
Alleen kan ie vallen over de geschatte waarde na 5 jaar. Is onze schatting. Maar als ie die te hoog vindt dan stuur ik hem wel door naar Nandor om te vragen wat hij voor dat oude hok van hem wilt hebben

Mark.
- Fabian
Ik kreeg net een aanvraag voor een xenon-pitje aan een E46 M3 Cabrio, dus maar meteen even de kosten/opbrengsten checken voor dit draadje
Heeft nu 104000km gereden, heeft gekost aan onderhoud €4500ex BTW en aan banden €4600 (wel 19 inch). Geen vreemde reparaties, behalve de beurtjes, remmen, apk'tje, olieleidingkje, draagarmrubbers.
Reken maar uit
wel een leuke voor mij trouwens als die over 5 maanden wordt ingeleverd

Heeft nu 104000km gereden, heeft gekost aan onderhoud €4500ex BTW en aan banden €4600 (wel 19 inch). Geen vreemde reparaties, behalve de beurtjes, remmen, apk'tje, olieleidingkje, draagarmrubbers.
Reken maar uit

wel een leuke voor mij trouwens als die over 5 maanden wordt ingeleverd

- Dennis van der Schoot
- Fabian
dat vond ik nou ook van die Kliko V6Dennis van der Schoot schreef:Nee joh,gewoon die coupe blijven rijden,is een veel apartere verschijning dan een M3 Cabrio.Fabian schreef: wel een leuke voor mij trouwens als die over 5 maanden wordt ingeleverd

Nee hoor, M3 Cabrio komt er niet. Als er nu iets anders zou moeten komen, dan werd het een E39 M5 8)
- markk
Zal best duur zijn geweest.k kreeg net een aanvraag voor een xenon-pitje aan een E46 M3 Cabrio
Bij de opdracht stond idd ook dat we met lampjes e.d. rekening moesten houden. Wij hebben gewoon 0 (nul) opgenomen met de opmerking "zit Xenon in, gaat niet kapot"

Even uit puur interesse (kan ik vast wat voorzieningen gaan nemen): Wat kost nou zo'n Xenon pitje...
Mark.
- Niall
Originele makelij bij de dealer +/- 150 Euro per stuk. Op ebay 100 euro per stuk.markk schreef:Zal best duur zijn geweest.k kreeg net een aanvraag voor een xenon-pitje aan een E46 M3 Cabrio
Bij de opdracht stond idd ook dat we met lampjes e.d. rekening moesten houden. Wij hebben gewoon 0 (nul) opgenomen met de opmerking "zit Xenon in, gaat niet kapot"
Even uit puur interesse (kan ik vast wat voorzieningen gaan nemen): Wat kost nou zo'n Xenon pitje...
Mark.
Chinese imitatie, afhankelijk van de gebruikte type tussen 40 en 80 euro voor 2 stuks.
Reken er wel op dat na 5 jaar de lichtsterkte ongeveer de helft is van toen ze nieuw waren, verschil merk je echt heel erg goed.
Laatst gewijzigd door Niall op 25 jan 2008, 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- Hendrik Kinderman
-
Had maar het Drachtster Lyceum gekozen. Top school, komt ook overal goed uit de bus zover ik weet en geen gekut met de uren..Hendrik Kinderman schreef:kregen wij maar zulke opdrachten, maar nee hoor, wij moeten voor godsdienst kranten doorspitten om psychologische krantenartikelen te vinden![]()
school van ons ook...

-
Klopt, Drachtster Lyceum is goedMaurice Hoekstra schreef:Had maar het Drachtster Lyceum gekozen. Top school, komt ook overal goed uit de bus zover ik weet en geen gekut met de uren..Hendrik Kinderman schreef:kregen wij maar zulke opdrachten, maar nee hoor, wij moeten voor godsdienst kranten doorspitten om psychologische krantenartikelen te vinden![]()
school van ons ook...

- Macboy
- Hendrik Kinderman
Dat moest ik even drie jaar eerder wetenRein schreef:Klopt, Drachtster Lyceum is goedMaurice Hoekstra schreef:Had maar het Drachtster Lyceum gekozen. Top school, komt ook overal goed uit de bus zover ik weet en geen gekut met de uren..Hendrik Kinderman schreef:kregen wij maar zulke opdrachten, maar nee hoor, wij moeten voor godsdienst kranten doorspitten om psychologische krantenartikelen te vinden![]()
school van ons ook...

nog anderhalf jaartje, en dan van school af en studeren.
Trouwens, onze school kwam laatst zelfs als matig uit de bus. Slechte resultaten, toetsweken na de vakantie, veel te veel tussenuren, te veel dagen te laat uit, leraren die niet goed kunnen uitleggen en ga zo maar door. 't is allemaal gewoon te triest.
enneh, Mark, ik ben trouwens superblij met een 7.7