Alles over de 1 serie (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De 1-serie coupe:

Een geweldige auto !
28
39%
Ik vond het eerst niks, maar draai inmiddels bij !
15
21%
Ik vind het niet wat.
29
40%

Totaal aantal stemmen: 72

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 jan 2008, 18:47

wat een heerlijk brakke zin overigens :lol:

Femme

Bericht door Femme » 24 jan 2008, 20:05

De prijs van de stoelen is neem ik aan per stuk. Als je ze direct bij Recaro bestelt betaal je 1100 euro voor.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2008, 21:36

Niet het goede topic, maar toch.

Is dit een goede constructie om die f.cking bijtelling te vermijden??

Benieuwd wat de heren deskundigen hier van vinden.........................

http://www.jolles.nl/site/index.php?id=25

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 24 jan 2008, 21:49

Leen schreef:prive dure nieuwe auto's kopen is afschrijvingstechnisch gezien zeker niet slim , en zal je mij dus ook niet zien doen .

overigens om nog even de M3 van 130K als voorbeeld te nemen . diegenen die zo'n auto zakelijk kopen en prive berijden mogen wel een bloemetje van Bos ontvangen want ze zijn goed voor (in het eerste jaar) een substantieele bijdrage in de schatkist.

-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting
- 4K benzinetax ( bij 30K p/jaar )
-------------------------------------------
- 63K belasting :shock:

Nee nog meer, over het bedrag van de wagen excl. BPM zit nog 19% BTW

Leen

Bericht door Leen » 24 jan 2008, 21:52

gerommel in de marge , romo 22 of 25 is imo allebei teveel

beter imo is het om gewoon dividend (prive idd 25% belast) uit de zaak te halen. en bijv. daar een leuke prive auto van te kopen.

Leen

Bericht door Leen » 24 jan 2008, 21:53

Jelmer850i schreef:
Leen schreef:prive dure nieuwe auto's kopen is afschrijvingstechnisch gezien zeker niet slim , en zal je mij dus ook niet zien doen .

overigens om nog even de M3 van 130K als voorbeeld te nemen . diegenen die zo'n auto zakelijk kopen en prive berijden mogen wel een bloemetje van Bos ontvangen want ze zijn goed voor (in het eerste jaar) een substantieele bijdrage in de schatkist.

-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting

nee , want die krijg je terug 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2008, 22:00

Leen schreef:gerommel in de marge , romo 22 of 25 is imo allebei teveel

beter imo is het om gewoon dividend (prive idd 25% belast) uit de zaak te halen. en bijv. daar een leuke prive auto van te kopen.

K.t t.ring zooi................................... :?

Allerbeste;

1 niets meer kopen

2 verhuizen naar Duitsland

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jan 2008, 11:25

En weer ontopic !

Vind het wel geweldig. Performance parts moeten dus echt alcantara stuur introduceren en dan ook alu pedaaltjes of zo. Carbon interieur ben ik nooit voorstander van, die stoelen wel en buitenkant en remmen ook !

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2008, 11:47

Carbon interieur vind ik ook een beetje sjonnie.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jan 2008, 12:47

Dat hele performance gedoe met non-performance gadgets als alcantara dit en dat, een sportuitlaatje, carbonmetallic stoelen en weet ik veel wat nog meer voor nonsense, na de lekkermakerij met de TII een afknapper van de eerste orde!

Hallfords voor premium prices!

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jan 2008, 13:30

Bravo Hielke voor je post ;)

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 25 jan 2008, 13:50

Leen schreef:
Jelmer850i schreef:

-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting

nee , want die krijg je terug 8)
Zakelijk: ja
Prive: nee

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2008, 13:50

Hielke schreef:Dat hele performance gedoe met non-performance gadgets als alcantara dit en dat, een sportuitlaatje, carbonmetallic stoelen en weet ik veel wat nog meer voor nonsense, na de lekkermakerij met de TII een afknapper van de eerste orde!

Hallfords voor premium prices!
Mee eens Hielke

Artosevo

Bericht door Artosevo » 25 jan 2008, 16:43

Even een vraagje aan de BMW-kenners. Stel dat je op de 135i zo'n M-diff wil laten monteren, wat kost dat ongeveer en zijn er bedrijven in Nederland die dat doen?

Arjan.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 jan 2008, 16:55

De 135i heeft een E-sper, geen volledig mechanische, maar voldoet in de praktijk. Andre zal verder het differentieel aanpassen (andere gear ratio), maar das iets anders dan M-diff of doel jij nu op de performance parts?

Daar heb je geen andere diff dus dan zal je daar moeten zoeken waar Andre ook kijkt.

Ja ik weet het ook niet allemaal precies :)

Stuur hem gewoon even een PB of hij kan hier reageren. Volgens mij heeft hij een paar pagina's terug al gezegd waar hij besteld en laat opzetten.

Francisco

Bericht door Francisco » 25 jan 2008, 17:05

Mooie kar andre. Met jou modificaties eindelijk de 1 serie die de belofte waar gaat maken.

Femme

Bericht door Femme » 25 jan 2008, 17:54

Leen schreef:
Wil je niet bang maken maar ga niet lopen k#tten met creatieve kilometerregistratie , want ik heb vorig jaar zelf aan den lijve ondervonden hoe men tewerk gaat bij controles .

Heb vorige jaar hier een overijverige bijna bejaarde fanatieke controleur op het bedrijf gehad die echt alles na ging zitten rekenen , bekeuringen vergelijken , ritten in de routeplanner gooien om te zien of het klopt , tank administratie nagaan , gegevens van trajectcontroles controleren !!! (scary shit).
Geweldige baan heb je dan zeg... :roll:

Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd om een auto alleen zakelijk te rijden maar het is gewoon niet te doen, tenzij je een Octavia Station en een Octavia Station op de oprit hebt staan. Dat wil ik niet, ik wil een pure DF-auto en een sportieve auto waar vier man in passen. Je ontkomt er dan niet aan om hem privé te moeten gebruiken, of je moet er nog een derde auto bijnemen (slaat ook nergens op).

Ik vind de hele regeling trouwens van zes kanten zuigen. Het zou rechtvaardig zijn als de zakelijke auto voor privé-ritten gebruikt mag worden als daar tegenover staat dat er een gelijk aantal kilometers zakelijk worden gemaakt met de privé-auto. Zeker als je een dure privé-auto in bezit is het gewoon belachelijk om voor een paar duizend kilometer per jaar privégebruik 8000 euro te moeten afstaan.
Hielke schreef:Dat hele performance gedoe met non-performance gadgets als alcantara dit en dat, een sportuitlaatje, carbonmetallic stoelen en weet ik veel wat nog meer voor nonsense, na de lekkermakerij met de TII een afknapper van de eerste orde!
Er zit genoeg leuke upgrades in het performance-pakket, zoals de remmen, stoelen, onderstelupgrades en lichtgewicht wielen. Feitelijk kun je er je eigen Tii mee samenstellen. Alleen koolstofvezelplaatwerk zit nog niet in het paket, maar daar komen ongetwijfeld wel aftermarket oplossingen voor.

De Recaro Sportster CS-stoelen wegen minder dan 15kg. Dit is snel 10kg lichter dan de standaard stoel (en waarschijnlijk nog wat meer vergeleken met een elektrisch bedienbare stoel). Bovendien bieden de Recaro's veel meer zijdelingse steun.

De makkelijkste gewichtsreductie bij een 1-serie zijn de stoelen en de accu.

Leen

Bericht door Leen » 25 jan 2008, 18:05

Femme schreef: Geweldige baan heb je dan zeg... :roll:

Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd om een auto alleen zakelijk te rijden maar het is gewoon niet te doen, tenzij je een Octavia Station en een Octavia Station op de oprit hebt staan. Dat wil ik niet, ik wil een pure DF-auto en een sportieve auto waar vier man in passen. Je ontkomt er dan niet aan om hem privé te moeten gebruiken, of je moet er nog een derde auto bijnemen (slaat ook nergens op).

Ik vind de hele regeling trouwens van zes kanten zuigen. Het zou rechtvaardig zijn als de zakelijke auto voor privé-ritten gebruikt mag worden als daar tegenover staat dat er een gelijk aantal kilometers zakelijk worden gemaakt met de privé-auto. Zeker als je een dure privé-auto in bezit is het gewoon belachelijk om voor een paar duizend kilometer per jaar privégebruik 8000 euro te moeten afstaan.

Deze man was over de 60 en had net de vorige VUT ronde gemist , en het zou me niet verbazen als het de zelfde ambtenaar was die vorig in het nieuws was om busjes op te schrijven op de spaanse campings .

romo

Bericht door romo » 25 jan 2008, 20:50

Sperdy

Bericht door Sperdy » 25 jan 2008, 21:09

Zit toch wel wat leuks bij:

- recaro stoelen
- diffuser (voor 't mooi)
- uitlaatje (voor 't mooi)

Alcatara, tja, weet het niet, beetje sjonnie wel

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2008, 23:09

vreemd stuur :?

Will F.

Bericht door Will F. » 25 jan 2008, 23:14

Jaah Rico, da's lastig scheren :wink:

RVV

Bericht door RVV » 25 jan 2008, 23:18

Precies, hoewel je bij het alcantara gedeelte wel redelijk bij kan :lol:

Ach best leuke spulletjes die performance parts, maar van mij hoeft het niet echt. Want wat is er mis met een M sport paket op een 135i ?

Dan heb je toch alles wat je nodig hebt. De stoelen zouden nog een optie kunnen wezen, maar voor de rest denk ik dat je weinig meerwaarde meegeeft aan de auto.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 26 jan 2008, 09:57

Rico v Velzen schreef:Precies, hoewel je bij het alcantara gedeelte wel redelijk bij kan :lol:

Ach best leuke spulletjes die performance parts, maar van mij hoeft het niet echt. Want wat is er mis met een M sport paket op een 135i ?

Dan heb je toch alles wat je nodig hebt. De stoelen zouden nog een optie kunnen wezen, maar voor de rest denk ik dat je weinig meerwaarde meegeeft aan de auto.
Maar jongens, wacht nou eens even. We treuren om het feit dat er geen Tii is gekomen zoals gepresenteerd, maar, of ik zie het niet goed, ontsluit de Tii met de performance parts zich niet alsnog voor onze ogen?

1. Recaro stoelen + performance velgen + ander uitlaatje + carbon diffuser (+ andere accu)? Zorgt dit niet voor een gewichtsbesparing van het door ons gewenste - 50kg tov. de standaard 135i??
2. De diffuser en uitlaat en aerodynamicpakket: is dat niet precies dezelfde als op de gepresenteerde Tii van vorig jaar?
3. Verlaging en veerpootbrug: dat zou toch zo maar de precizie moeten helpen van het sturen? Gooi die Runflats weg, doe betere banden, of doe nog wat.
4. Voor diegenen die dat mooi vinden: doe de stryping en het zwart dak, kun je vast bestellen, ook in carbon look! (misschien komt de carbon motorkap daadwerkelijk wel?)
(5. doe de AC Schnitzer chip 360pk of doe wat Andre doet met overbrenging)

Voila!! Wat staat hier dan? Dan zijn we toch helemaal blij, dat is 'm dan toch gewoon? De Coupe Tii.

Weet je wat, ik ga dat gewoon doen zeg (behalve de baby stryping).

RVV

Bericht door RVV » 26 jan 2008, 11:07

Ferdinand schreef:[Maar jongens, wacht nou eens even. We treuren om het feit dat er geen Tii is gekomen zoals gepresenteerd, maar, of ik zie het niet goed, ontsluit de Tii met de performance parts zich niet alsnog voor onze ogen?

1. Recaro stoelen + performance velgen + ander uitlaatje + carbon diffuser (+ andere accu)? Zorgt dit niet voor een gewichtsbesparing van het door ons gewenste - 50kg tov. de standaard 135i??
2. De diffuser en uitlaat en aerodynamicpakket: is dat niet precies dezelfde als op de gepresenteerde Tii van vorig jaar?
3. Verlaging en veerpootbrug: dat zou toch zo maar de precizie moeten helpen van het sturen? Gooi die Runflats weg, doe betere banden, of doe nog wat.
4. Voor diegenen die dat mooi vinden: doe de stryping en het zwart dak, kun je vast bestellen, ook in carbon look! (misschien komt de carbon motorkap daadwerkelijk wel?)
(5. doe de AC Schnitzer chip 360pk of doe wat Andre doet met overbrenging)

Voila!! Wat staat hier dan? Dan zijn we toch helemaal blij, dat is 'm dan toch gewoon? De Coupe Tii.

Weet je wat, ik ga dat gewoon doen zeg (behalve de baby stryping).
Ferdinand, die 50 kilo bij punt 1 ga je echt niet redden. En als je het al red dan is het niet merkbaar, wat heeft het voor een zin om uitlaten te gaan vervangen ? Difusers die 0,0 nut hebben te monteren.. andere accu ???? Beetje crap lijkt me.. ik lees wel eens verhalen op M3 forums dat men een Mini Cooper S accu (die ook in de M3 CSL zat) monteerd in een gewone M3.. Nou dat zet zoden aan de dijk. niet dus.

Het komt er op neer dat je een nieuwe auto waar helemaal niks mis mee is als totaalpaket voor duizenden euro's moet gaan veranderen om een marginaal niet merkbaar resultaat te bereiken. Gooi de run flats weg.. weet je dat zeker ? Die hele auto is ontwikkeld op run flats. Zoek maar eens uit wat dan wel een goede band is. Wat overigens OOK weer een investering is van 1000 euro..

En aan het eind van de rit heb je 12 tot 15000 euro uitgeven, voor toeters en bellen die 0,0 invloed hebben op het dagelijkse rijden. Mischien dat je op een circuit het verschil zou merken, maar een 135i is helemaal geen circuit auto.

De looks van de Tii zijn wel oke, dat vind ik mooi.

Maar mijn wens was (door de geruchten), toen de Tii werd gepresenteerd dat het een soort van 1 serie CSL zou worden. Daadwerkelijk 100 tot 150 kilo lichter.. mede door toepassing van een 4 cylinder turbomotor die een stuk lichter op de neus is. Zeg maar zoals de 120d.

Dan had ik het een speciale auto gevonden. Nu komt er blijkbaar geen Tii. en was de presentatie om leuke BMW goodies te presenteren. Ansich helemaal niks mis mee, en dat kan ik ook wel waarderen van BMW.

Maar aan de andere kant zeg ik dus, dat een 135i met M paket, 18 inch M velgen gewoon helemaal af is. Daar hoef je geen diffusers, spoilerkits of andere uitlaten op te gooien om het een mooiere danwel betere auto te maken.

De 135i zoals Andre heeft en jij straks krijgt is het gewoon een auto die helemaal af is.

Persoonlijk ben ik gewoon het type die een auto het liefst origineel ziet. Ook al is mijn eigen M3 dat niet met een CSL kofferklep.. het is dat die er op zit en ik het mooi vind, maar het had niet gehoeven van mij. Laat ik het zo zeggen ik zou het er niet op hebben gekocht.

Gesloten