
Alles over de 1 serie (part II)
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet het goede topic, maar toch.
Is dit een goede constructie om die f.cking bijtelling te vermijden??
Benieuwd wat de heren deskundigen hier van vinden.........................
http://www.jolles.nl/site/index.php?id=25
Is dit een goede constructie om die f.cking bijtelling te vermijden??
Benieuwd wat de heren deskundigen hier van vinden.........................
http://www.jolles.nl/site/index.php?id=25
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Leen schreef:prive dure nieuwe auto's kopen is afschrijvingstechnisch gezien zeker niet slim , en zal je mij dus ook niet zien doen .
overigens om nog even de M3 van 130K als voorbeeld te nemen . diegenen die zo'n auto zakelijk kopen en prive berijden mogen wel een bloemetje van Bos ontvangen want ze zijn goed voor (in het eerste jaar) een substantieele bijdrage in de schatkist.
-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting
- 4K benzinetax ( bij 30K p/jaar )
-------------------------------------------
- 63K belasting
Nee nog meer, over het bedrag van de wagen excl. BPM zit nog 19% BTW
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Jelmer850i schreef:Leen schreef:prive dure nieuwe auto's kopen is afschrijvingstechnisch gezien zeker niet slim , en zal je mij dus ook niet zien doen .
overigens om nog even de M3 van 130K als voorbeeld te nemen . diegenen die zo'n auto zakelijk kopen en prive berijden mogen wel een bloemetje van Bos ontvangen want ze zijn goed voor (in het eerste jaar) een substantieele bijdrage in de schatkist.
-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting
- 4K benzinetax ( bij 30K p/jaar )
-------------------------------------------
- 63K belasting
Nee nog meer, over het bedrag van de wagen excl. BPM zit nog 19% BTW
nee , want die krijg je terug 8)
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Leen schreef:gerommel in de marge , romo 22 of 25 is imo allebei teveel
beter imo is het om gewoon dividend (prive idd 25% belast) uit de zaak te halen. en bijv. daar een leuke prive auto van te kopen.
K.t t.ring zooi...................................

Allerbeste;
1 niets meer kopen
2 verhuizen naar Duitsland
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Zakelijk: jaLeen schreef:Jelmer850i schreef:Leen schreef:prive dure nieuwe auto's kopen is afschrijvingstechnisch gezien zeker niet slim , en zal je mij dus ook niet zien doen .
overigens om nog even de M3 van 130K als voorbeeld te nemen . diegenen die zo'n auto zakelijk kopen en prive berijden mogen wel een bloemetje van Bos ontvangen want ze zijn goed voor (in het eerste jaar) een substantieele bijdrage in de schatkist.
-36K BPM
- 6K slurptax?
-16K Bijtelling
- 1K wegenbelasting
- 4K benzinetax ( bij 30K p/jaar )
-------------------------------------------
- 63K belasting
Nee nog meer, over het bedrag van de wagen excl. BPM zit nog 19% BTW
nee , want die krijg je terug 8)
Prive: nee
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
De 135i heeft een E-sper, geen volledig mechanische, maar voldoet in de praktijk. Andre zal verder het differentieel aanpassen (andere gear ratio), maar das iets anders dan M-diff of doel jij nu op de performance parts?
Daar heb je geen andere diff dus dan zal je daar moeten zoeken waar Andre ook kijkt.
Ja ik weet het ook niet allemaal precies
Stuur hem gewoon even een PB of hij kan hier reageren. Volgens mij heeft hij een paar pagina's terug al gezegd waar hij besteld en laat opzetten.
Daar heb je geen andere diff dus dan zal je daar moeten zoeken waar Andre ook kijkt.
Ja ik weet het ook niet allemaal precies

Stuur hem gewoon even een PB of hij kan hier reageren. Volgens mij heeft hij een paar pagina's terug al gezegd waar hij besteld en laat opzetten.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Geweldige baan heb je dan zeg...Leen schreef:
Wil je niet bang maken maar ga niet lopen k#tten met creatieve kilometerregistratie , want ik heb vorig jaar zelf aan den lijve ondervonden hoe men tewerk gaat bij controles .
Heb vorige jaar hier een overijverige bijna bejaarde fanatieke controleur op het bedrijf gehad die echt alles na ging zitten rekenen , bekeuringen vergelijken , ritten in de routeplanner gooien om te zien of het klopt , tank administratie nagaan , gegevens van trajectcontroles controleren !!! (scary shit).

Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd om een auto alleen zakelijk te rijden maar het is gewoon niet te doen, tenzij je een Octavia Station en een Octavia Station op de oprit hebt staan. Dat wil ik niet, ik wil een pure DF-auto en een sportieve auto waar vier man in passen. Je ontkomt er dan niet aan om hem privé te moeten gebruiken, of je moet er nog een derde auto bijnemen (slaat ook nergens op).
Ik vind de hele regeling trouwens van zes kanten zuigen. Het zou rechtvaardig zijn als de zakelijke auto voor privé-ritten gebruikt mag worden als daar tegenover staat dat er een gelijk aantal kilometers zakelijk worden gemaakt met de privé-auto. Zeker als je een dure privé-auto in bezit is het gewoon belachelijk om voor een paar duizend kilometer per jaar privégebruik 8000 euro te moeten afstaan.
Er zit genoeg leuke upgrades in het performance-pakket, zoals de remmen, stoelen, onderstelupgrades en lichtgewicht wielen. Feitelijk kun je er je eigen Tii mee samenstellen. Alleen koolstofvezelplaatwerk zit nog niet in het paket, maar daar komen ongetwijfeld wel aftermarket oplossingen voor.Hielke schreef:Dat hele performance gedoe met non-performance gadgets als alcantara dit en dat, een sportuitlaatje, carbonmetallic stoelen en weet ik veel wat nog meer voor nonsense, na de lekkermakerij met de TII een afknapper van de eerste orde!
De Recaro Sportster CS-stoelen wegen minder dan 15kg. Dit is snel 10kg lichter dan de standaard stoel (en waarschijnlijk nog wat meer vergeleken met een elektrisch bedienbare stoel). Bovendien bieden de Recaro's veel meer zijdelingse steun.
De makkelijkste gewichtsreductie bij een 1-serie zijn de stoelen en de accu.
- Leen
- Berichten: 1213
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Femme schreef: Geweldige baan heb je dan zeg...![]()
Ik heb het vorig jaar ook geprobeerd om een auto alleen zakelijk te rijden maar het is gewoon niet te doen, tenzij je een Octavia Station en een Octavia Station op de oprit hebt staan. Dat wil ik niet, ik wil een pure DF-auto en een sportieve auto waar vier man in passen. Je ontkomt er dan niet aan om hem privé te moeten gebruiken, of je moet er nog een derde auto bijnemen (slaat ook nergens op).
Ik vind de hele regeling trouwens van zes kanten zuigen. Het zou rechtvaardig zijn als de zakelijke auto voor privé-ritten gebruikt mag worden als daar tegenover staat dat er een gelijk aantal kilometers zakelijk worden gemaakt met de privé-auto. Zeker als je een dure privé-auto in bezit is het gewoon belachelijk om voor een paar duizend kilometer per jaar privégebruik 8000 euro te moeten afstaan.
Deze man was over de 60 en had net de vorige VUT ronde gemist , en het zou me niet verbazen als het de zelfde ambtenaar was die vorig in het nieuws was om busjes op te schrijven op de spaanse campings .
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Zit toch wel wat leuks bij:romo schreef:http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=3794
- recaro stoelen
- diffuser (voor 't mooi)
- uitlaatje (voor 't mooi)
Alcatara, tja, weet het niet, beetje sjonnie wel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Precies, hoewel je bij het alcantara gedeelte wel redelijk bij kan
Ach best leuke spulletjes die performance parts, maar van mij hoeft het niet echt. Want wat is er mis met een M sport paket op een 135i ?
Dan heb je toch alles wat je nodig hebt. De stoelen zouden nog een optie kunnen wezen, maar voor de rest denk ik dat je weinig meerwaarde meegeeft aan de auto.

Ach best leuke spulletjes die performance parts, maar van mij hoeft het niet echt. Want wat is er mis met een M sport paket op een 135i ?
Dan heb je toch alles wat je nodig hebt. De stoelen zouden nog een optie kunnen wezen, maar voor de rest denk ik dat je weinig meerwaarde meegeeft aan de auto.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Maar jongens, wacht nou eens even. We treuren om het feit dat er geen Tii is gekomen zoals gepresenteerd, maar, of ik zie het niet goed, ontsluit de Tii met de performance parts zich niet alsnog voor onze ogen?Rico v Velzen schreef:Precies, hoewel je bij het alcantara gedeelte wel redelijk bij kan![]()
Ach best leuke spulletjes die performance parts, maar van mij hoeft het niet echt. Want wat is er mis met een M sport paket op een 135i ?
Dan heb je toch alles wat je nodig hebt. De stoelen zouden nog een optie kunnen wezen, maar voor de rest denk ik dat je weinig meerwaarde meegeeft aan de auto.
1. Recaro stoelen + performance velgen + ander uitlaatje + carbon diffuser (+ andere accu)? Zorgt dit niet voor een gewichtsbesparing van het door ons gewenste - 50kg tov. de standaard 135i??
2. De diffuser en uitlaat en aerodynamicpakket: is dat niet precies dezelfde als op de gepresenteerde Tii van vorig jaar?
3. Verlaging en veerpootbrug: dat zou toch zo maar de precizie moeten helpen van het sturen? Gooi die Runflats weg, doe betere banden, of doe nog wat.
4. Voor diegenen die dat mooi vinden: doe de stryping en het zwart dak, kun je vast bestellen, ook in carbon look! (misschien komt de carbon motorkap daadwerkelijk wel?)
(5. doe de AC Schnitzer chip 360pk of doe wat Andre doet met overbrenging)
Voila!! Wat staat hier dan? Dan zijn we toch helemaal blij, dat is 'm dan toch gewoon? De Coupe Tii.
Weet je wat, ik ga dat gewoon doen zeg (behalve de baby stryping).
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ferdinand, die 50 kilo bij punt 1 ga je echt niet redden. En als je het al red dan is het niet merkbaar, wat heeft het voor een zin om uitlaten te gaan vervangen ? Difusers die 0,0 nut hebben te monteren.. andere accu ???? Beetje crap lijkt me.. ik lees wel eens verhalen op M3 forums dat men een Mini Cooper S accu (die ook in de M3 CSL zat) monteerd in een gewone M3.. Nou dat zet zoden aan de dijk. niet dus.Ferdinand schreef:[Maar jongens, wacht nou eens even. We treuren om het feit dat er geen Tii is gekomen zoals gepresenteerd, maar, of ik zie het niet goed, ontsluit de Tii met de performance parts zich niet alsnog voor onze ogen?
1. Recaro stoelen + performance velgen + ander uitlaatje + carbon diffuser (+ andere accu)? Zorgt dit niet voor een gewichtsbesparing van het door ons gewenste - 50kg tov. de standaard 135i??
2. De diffuser en uitlaat en aerodynamicpakket: is dat niet precies dezelfde als op de gepresenteerde Tii van vorig jaar?
3. Verlaging en veerpootbrug: dat zou toch zo maar de precizie moeten helpen van het sturen? Gooi die Runflats weg, doe betere banden, of doe nog wat.
4. Voor diegenen die dat mooi vinden: doe de stryping en het zwart dak, kun je vast bestellen, ook in carbon look! (misschien komt de carbon motorkap daadwerkelijk wel?)
(5. doe de AC Schnitzer chip 360pk of doe wat Andre doet met overbrenging)
Voila!! Wat staat hier dan? Dan zijn we toch helemaal blij, dat is 'm dan toch gewoon? De Coupe Tii.
Weet je wat, ik ga dat gewoon doen zeg (behalve de baby stryping).
Het komt er op neer dat je een nieuwe auto waar helemaal niks mis mee is als totaalpaket voor duizenden euro's moet gaan veranderen om een marginaal niet merkbaar resultaat te bereiken. Gooi de run flats weg.. weet je dat zeker ? Die hele auto is ontwikkeld op run flats. Zoek maar eens uit wat dan wel een goede band is. Wat overigens OOK weer een investering is van 1000 euro..
En aan het eind van de rit heb je 12 tot 15000 euro uitgeven, voor toeters en bellen die 0,0 invloed hebben op het dagelijkse rijden. Mischien dat je op een circuit het verschil zou merken, maar een 135i is helemaal geen circuit auto.
De looks van de Tii zijn wel oke, dat vind ik mooi.
Maar mijn wens was (door de geruchten), toen de Tii werd gepresenteerd dat het een soort van 1 serie CSL zou worden. Daadwerkelijk 100 tot 150 kilo lichter.. mede door toepassing van een 4 cylinder turbomotor die een stuk lichter op de neus is. Zeg maar zoals de 120d.
Dan had ik het een speciale auto gevonden. Nu komt er blijkbaar geen Tii. en was de presentatie om leuke BMW goodies te presenteren. Ansich helemaal niks mis mee, en dat kan ik ook wel waarderen van BMW.
Maar aan de andere kant zeg ik dus, dat een 135i met M paket, 18 inch M velgen gewoon helemaal af is. Daar hoef je geen diffusers, spoilerkits of andere uitlaten op te gooien om het een mooiere danwel betere auto te maken.
De 135i zoals Andre heeft en jij straks krijgt is het gewoon een auto die helemaal af is.
Persoonlijk ben ik gewoon het type die een auto het liefst origineel ziet. Ook al is mijn eigen M3 dat niet met een CSL kofferklep.. het is dat die er op zit en ik het mooi vind, maar het had niet gehoeven van mij. Laat ik het zo zeggen ik zou het er niet op hebben gekocht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 15 gasten