Meningen over KW Automotive?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 jan 2008, 21:49

ARB = Anti Roll Bar, ook wel stabi's of stabilisatoren genoemd :)

Manier van stellen knopje hier knopje zo maakt geen ruk uit imho zolang het maar niet afbreekt en je er een beetje fatsoenlijk bij kan.

Belangrijker is wat je stelt, wat mij tegen zou staan bij KW var 2 is dat die Koni dempers alleen de uitgaande slag verstellen dus IMHO heb je er dan helemaal niks aan.

En een tweede is dat het traploos is, dus geen kliksysteem. Als je je afstellingen bijhoud dan weet je met die kliksystemen exact hoe het hoort te staan. Met traploos zoals op een Koni demper doe je eigenlijk maar wat, je telt bijvoorbeeld halve slagen, maar als je steeds iets meer doet zit je er na 6 halve slagen bij wijze van spreken al 1 naast.

Als je zo'n demper hebt met 100 standen die helemaal niks doen met een klein stelbereik dan heb je er ook niks aan eigenlijk, maar je kan ze dan nog per 5 of per 10 klikken opdraaien.

Materiaalkeuze is persoonlijk maar voor een straatauto wil ik altijd een RVS set. Anders rij je 1 keer door de pekel en zitten ze vast. Ik heb laatst de Eibach set van mijn auto nog los gehad, die kon je na 2 jaar gewoon nog steeds zonder moeite verstellen. RVS mankeerde niks aan en de stelringen zijn van een soort kunststof dus dat rot ook niet vast. Draad schoon maken en klaar. Nadeel is alleen dat RVS duurder is.

Maatwerk koop je niet in de prijsklasse waar jij naar kijkt.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 jan 2008, 12:27

Ok duidelijk daar kan ik wat mee.

Morgen even een belletje plegen naar GKB Import of er inmiddels iets aan die verstelringen gedaan is bij KW en misschien toch ook even informeren bij Intrax.
Momenteel ben ik ook nog op zoek naar info over Bilstein dus tussen die 3 kan het nog alle kanten op.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 06 feb 2008, 20:30

Bilstein gaat helaas niet door, ik heb vandaag geïnformeerd bij het verkooppunt in Nederland maar voor de Calibra heeft Bilstein alleen vervangende schokbrekers, meer niet (ook geen B16 pss9) :cry:
Einde verhaal, of heeft iemand nog suggesties of ik ze ertoe kan bewegen om desnoods met een minimaal aantal afnames toch iets te produceren? Interesse voor zoiets kan altijd gepeild worden onder Calibra rijdend Nederland.

Plaats reactie