Lotus van der Kooi - Hessing

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Mathieu

Lotus van der Kooi - Hessing

Bericht door Mathieu » 20 jan 2008, 11:20

Beide bieden nieuwe Lotussen aan :?
Wie is nu de importeur, Van der Kooi toch?
En is Hessing dealer? Of doen zij aan grijze import?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 jan 2008, 12:49

Beetje vaag inderdaad. Volgens mij zijn ze beide dealer en is v.d. Kooij officieel importeur. Hessing heeft wel rechtstreeks contact met Lotus hebben ze mij verteld vorig jaar.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2008, 13:05

Hessing is een blabla figuur....alleen gebruiken als je daar woont en weet wat je doet, of geld teveel hebt :lol:

Van der Kooi weet beter wat ie doet, maar daar moet jij ok weten wat je wil en doet en duidelijke afspraken maken, je kan Willem goed hebben, als je ongeveer weet hoe hij dingen doet :roll: laat je de kop niet gek maken, ik zou voor van de Kooi kiezen als je sterk in je schoenen staat en duidelijke afspraken kunt maken.

Trouwens als je echt "normale" lekker gezellige mensen wil die an je Lotus werken en je woont er in de buurt kun je niet om van Sten heen...

http://www.vansten.nl/

Stéphane

Bericht door Stéphane » 20 jan 2008, 13:59

Goed verhaal, Rene!

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 20 jan 2008, 14:13

Eens met Rene, ik heb mijn Speedster in onderhoud bij van Sten gehad. Peter heeft zeker verstand van zaken, en zal je nooit wat proberen aan te smeren o.i.d.

p.s. Je moet alleen even door de looks van z'n "showroom" prikken :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 jan 2008, 14:24

ja maar das juist zo mooi, tis net of je bij vrienden thuiskomt, meteen vertrouwd zeg maar...en je betaald dan niet voor de showroom :lol: scheelt weer kosten, en daar gaat het om..om je auto, en de vaklui..niet blabla en geen verstand ervan :wink:
eerste keer dacht ik ook..huh? maar voelde meteen goed.

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jan 2008, 22:11

Van Kooy is het ENIGE juist adres voor Lotus.

Bij Hessing moet je er echt NIET voor wezen. Ze verkopen ze daar alleen als leuke kadootje erbij als je toevallig een Bentley koopt ofzo. Ze hebben er geen verstand van. Helaas iets teveel ervaring mee........(en daarnaast is 1 van mijn collega's een ex-verkoper aldaar, dus heb wel wat meegekregen van het reilen en zeilen bij Hessing...)

Van Kooy snapt echt echt, ik word daar (zakelijk gezien dan) altijd TOP geholpen, zoals het hoort en dan nog een stapje erbij.

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 20 jan 2008, 22:18

Fabian schreef:Van Kooy is het ENIGE juist adres voor Lotus.
Onzin, van Sten is net zo goed, misschien zelfs wel beter!

Tom

Bericht door Tom » 20 jan 2008, 23:11

van Sten is toch alleen onderhoud?

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jan 2008, 00:36

Tom schreef:van Sten is toch alleen onderhoud?
hij is geen dealer maar kan veel, en organiseert ook wel eens wat geloof ik.

Aram

Bericht door Aram » 21 jan 2008, 09:09

Een keer per jaar organiseren ze de Maarten Memorial.
Naar aanleiding van het overlijden van mijn vriend Maarten aan huidkanker.

Maarten was al met Lotus bezig toen ik hem ontmoette en omdat hij een ontzettend goed geheugen had en veel technisch inzicht sleutelde hij veel aan de auto's van andere Lotus enthousiastelingen
Op een gegeven ogenblik had iemand in het Lotus clubblad een advertentie gezet dat als je iemand zocht voor aan je Lotus te sleutelen Maarten de goede keus was.
Dit was zonder medeweten van hem gebeurd maar dat zegt wel wat natuurlijk.
Uiteindelijk heeft dat de doorslag gegeven voor hem om samen met een vriend die garage te beginnen.
Dit werd een groot succes door verscheidene redenen.
Maarten was gewoon heel goed en heel schappelijk met prijzen.
Het was meer een vriendenclub dan een garage.

De meeste Lotus eigenaren wonen hier in het westen en de enige Lotus garage tot dan toe was vd Kooi en die zat in het oosten.
En aardig wat mensen hadden nare ervaringen bij vd Kooi gehad dus was Maarten een uitkomst.

Vd Kooi was helemaal niet blij met dit nieuwe bedrijf en heeft dat ook laten blijken.
Gezonde concurentie was niet iets waar hij op zat te wachten.

Zelfs toen bekend werd dat Maarten terminale kanker had had meneer vd Kooi niet eens het fatsoen om zijn medeleven te betuigen.
Een eikel eerste klas in mijn ogen.

RobS

Bericht door RobS » 21 jan 2008, 09:33

Tom schreef:van Sten is toch alleen onderhoud?
Iedereen kan zichzelf Lotus importeur noemen, van Sten kan je ook gewoon een nieuwe Lotus leveren als je dat wil. Vd Kooi noemt zichzelf graag de importeur, maar in principe kan en mag iedereen Lotus importeren.

RobS

Bericht door RobS » 21 jan 2008, 09:35

Aram schreef:-- knip --
Goed verhaal Aram, ben ondertussen een klein jaartje klant bij VanSten en nog steeds super tevreden. De komende Maarten Memorial hoop ik er ook bij te zijn, afgelopen jaar ging het helaas niet ivm werk.

Aram

Bericht door Aram » 21 jan 2008, 10:03

Als mijn Impreza af is ben ik er ook bij!
Als ie niet af is trouwens ook. ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jan 2008, 12:59

ik ben ook wel eens op zo'n circuitdag van hun geweest, en elke 2 weken is daar een opendag aan de zaak geloof ik...wel leuke mensen inderdaad, wou dat die garage hier in de buurt stond 8) maarja, helaas te ver voor mij.

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 23 jan 2008, 23:26

Nu drie jaar klant bij Jan vd Kooi in Amsterdam en een betere dealer heb ik nooit meegemaakt. Van service van je auto brengen om 23.00 uur na mijn werk tot het even een borrel doen aan de bar daar...

Verder heel veel complimenten gehad over het projekt wat hij laatst voor mij gedaan heeft en over de formidabele wegligging die mijn Speedster nu heeft, na het volgen van zijn tips.

Ik heb dankzij Jan igg de mooiste Speedster van Europa en een van de best rijdende. Van Sten weet ik niet, nooit geweest.. Alleen meegedaan aan de MM en dat was cool.

Hessing zou ik lekker vermijden.......

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 jan 2008, 23:55

@Steven: Ik ben vandaag nog bij v.d. Kooij in Amsterdam geweest met mijn vriendin. Zij kende de Elise nog niet, dus die heb ik even laten zien. Zij heeft zelf nog even in de Speedster van Christiaan gezeten.

Met Jan nog even over jouw Speedster gehad. Mooiste vond ik nog wat mijn vriendin er over zei: "Ik had zo'n showroom met van die gepoetste vloeren verwacht, maar dit was echt geweldig. Super aardige mensen en ook gewoon een gezellig bedrijf." Zij was ook al bezig om een Elise-sleutelhanger voor me te regelen ;)

P.S. Ze was trouwens ook al zich aan het inlezen over Elises op Internet om daar meer over te weten te komen. 340R die er stond vond ze ook wel erg gaaf :)

Stevenflappy

Bericht door Stevenflappy » 24 jan 2008, 01:25

Ja het is er altijd erg gezellig!!

Plaats reactie