Q Car of opvallende auto ?
- RVV
Q Car of opvallende auto ?
Uiterlijk van de auto bepaalt voor een groot gedeelte de emotie. Maar wat geniet je voorkeur ? een auto die veel sneller is dan die er uitziet, of een snelle auto die er ook snel uitziet ?
Als voorbeeld neem ik een Subaru impreza, Een STI zou in principe in een 1.6 awd jasje kunnen, geen dikke spoilers, felle kleuren en opvallende logo's. Maar wel noodzakelijke 17 inch wielen, want een Q car moet wel een fatsoenlijke maat wielen hebben vind ik.
Ikzelf ben toch wel iemand die altijd iets speciaals wil, een auto die qua uiterlijk ook gewoon snel smoelt of in ieder geval speciaal,afwijkend van de massa. De gele S3 was voor mij wat dat betreft wel erg duidelijk, mooie kleur vond ik het toen, maakte de auto ook een stuk "dikker" qua uitstraling. Zelfs de Seat Arosa zag er dikker uit dan een standaard uitvoering met zijn sportdemper in het midden en extra grote wielen. En vergeet niet de Cooper S een ultiem sportief geaard autootje, zag er gewoon dik en snel uit. Sindsdien miste ik toch iets speciaals want de 325i is geen snelle bijzondere auto en ziet er ook niet snel uit, ik heb het nog geprobeerd door een andere voorspoiler erop te gooien waardoor hij wat moderner smoelde maar werd er niet "speciaal" van. En de standaard 120d was ook niet bepaald speciaal.
Daarom besloot ik al heel erg snel nadat ik de foto's had gezien van de 130i M paket om die te nemen, in toch een relatief opvallende kleur, een uitvoering die de prestaties van de auto eer aan doen. Ook een 130i in een standaard zwarte kleur zonder badges en 17 inch wielen is een ultieme Q car, maar toch geniet een beetje opvallen met de auto mijn voorkeur. Dat moet ook vast iets over je karakter zeggen den ik dan.
Wat is jouw voorkeur ?
Als voorbeeld neem ik een Subaru impreza, Een STI zou in principe in een 1.6 awd jasje kunnen, geen dikke spoilers, felle kleuren en opvallende logo's. Maar wel noodzakelijke 17 inch wielen, want een Q car moet wel een fatsoenlijke maat wielen hebben vind ik.
Ikzelf ben toch wel iemand die altijd iets speciaals wil, een auto die qua uiterlijk ook gewoon snel smoelt of in ieder geval speciaal,afwijkend van de massa. De gele S3 was voor mij wat dat betreft wel erg duidelijk, mooie kleur vond ik het toen, maakte de auto ook een stuk "dikker" qua uitstraling. Zelfs de Seat Arosa zag er dikker uit dan een standaard uitvoering met zijn sportdemper in het midden en extra grote wielen. En vergeet niet de Cooper S een ultiem sportief geaard autootje, zag er gewoon dik en snel uit. Sindsdien miste ik toch iets speciaals want de 325i is geen snelle bijzondere auto en ziet er ook niet snel uit, ik heb het nog geprobeerd door een andere voorspoiler erop te gooien waardoor hij wat moderner smoelde maar werd er niet "speciaal" van. En de standaard 120d was ook niet bepaald speciaal.
Daarom besloot ik al heel erg snel nadat ik de foto's had gezien van de 130i M paket om die te nemen, in toch een relatief opvallende kleur, een uitvoering die de prestaties van de auto eer aan doen. Ook een 130i in een standaard zwarte kleur zonder badges en 17 inch wielen is een ultieme Q car, maar toch geniet een beetje opvallen met de auto mijn voorkeur. Dat moet ook vast iets over je karakter zeggen den ik dan.
Wat is jouw voorkeur ?
-
Tja ik onderscheid eigenlijk 2 soorten.
Supersnel en of veel gespoilerd of sportauto lijnen. Sti s evo s. GT3 GT2 ferarri en andere supercars.
Dit is meer mijn keus redelijk snel en je moet 2 keer kijken als het wat aparts is. M5 M3 130i dan het liefst in onopvallende kleuren.
Heb het wel eens vaker gezegd in nederland is het niet meer genieten qua autorijden. Hoe meer je opvalt op de weg pikt de politie je er dus ook zo uit. Hier rijden op moment heel veel 1 series en dat heb ik alleen maar liever.
Ik weet dat ik een keer staande ben gehouden door de politie met mijn hel blauwe sti met vleugels en gouden wielen. Ja meneer we zagen u al van ver af en wisten die gaat straks gas geven. En gelijk had ie.
Kijk maar weer naar de zondag van automaxx de cops pikken je er zo uit. Mega veel bekeuringen.
Onthou dit.
Hoe extremer de auto hoe meer je moet nadenken over de kleur.
Bijv. Neem dus een zwarte sti met antraciete velgen als je toch zo n ding wilt hebben.
Koop dus nooit een gele of witte porsche.
Dit geld dus alleen als je dus ook van de snelheid van de auto wilt genieten.
Als je een poetser bent en nooit boven de 120km per uur uitkomt. Kan je wel een chromen auto kopen bijv.
Als ik een subaru zie zie ik ook liever een blauwe met gouden wielen en ja een witte m3 vindt ik ook mooier.
Zou ik in duitsland wonen bij ring. Een sneeuwitte GT3RS en een CSL.
In mijn hart koop ik liefst extreme auto s ook in looks maar je moet kijken in wat voor situatie je je bevindt. Voor nederland een no go area.
Supersnel en of veel gespoilerd of sportauto lijnen. Sti s evo s. GT3 GT2 ferarri en andere supercars.
Dit is meer mijn keus redelijk snel en je moet 2 keer kijken als het wat aparts is. M5 M3 130i dan het liefst in onopvallende kleuren.
Heb het wel eens vaker gezegd in nederland is het niet meer genieten qua autorijden. Hoe meer je opvalt op de weg pikt de politie je er dus ook zo uit. Hier rijden op moment heel veel 1 series en dat heb ik alleen maar liever.
Ik weet dat ik een keer staande ben gehouden door de politie met mijn hel blauwe sti met vleugels en gouden wielen. Ja meneer we zagen u al van ver af en wisten die gaat straks gas geven. En gelijk had ie.
Kijk maar weer naar de zondag van automaxx de cops pikken je er zo uit. Mega veel bekeuringen.
Onthou dit.
Hoe extremer de auto hoe meer je moet nadenken over de kleur.
Bijv. Neem dus een zwarte sti met antraciete velgen als je toch zo n ding wilt hebben.
Koop dus nooit een gele of witte porsche.
Dit geld dus alleen als je dus ook van de snelheid van de auto wilt genieten.
Als je een poetser bent en nooit boven de 120km per uur uitkomt. Kan je wel een chromen auto kopen bijv.
Als ik een subaru zie zie ik ook liever een blauwe met gouden wielen en ja een witte m3 vindt ik ook mooier.
Zou ik in duitsland wonen bij ring. Een sneeuwitte GT3RS en een CSL.
In mijn hart koop ik liefst extreme auto s ook in looks maar je moet kijken in wat voor situatie je je bevindt. Voor nederland een no go area.
- Dutch
Soort preventieve staandehouding, André?Andre schreef:Ja meneer we zagen u al van ver af en wisten die gaat straks gas geven.

Verder heb ik om precies die redenen Q-car gestemd - zeker voor NL inderdaad. De afgelopen jaren met de Skoda gemerkt dat stealth alleen maar voordelen biedt. Je kunt nog 'per ongeluk' te hard gaan en ermee wegkomen. (Ik kan me die keer herinneren dat er een motoragent naast me kwam rijden en simpel een 'rustig, rustig'-gebaar maakte. In een STi had ik meteen naast de weg gestaan, klaar voor de full cavity search.)
Beetje dik mag wel, maar verder uiterst beheerst. Plezier haal ik wel uit het rijden, niet uit het staren naar wat blik.
- RVV
Oke, begrijp ik maar het kan toch niet zo zijn dat je bij de gratie van de politie wel of niet een auto moet kopen ? Laat ze hartstikke doodvallen denk ik dan.
Ik vind dat niet het juiste argument, je moet een auto voor jezelf kopen en je er vooral pretiig bij voelen. En vooral wat je beleving is van hoe de omgeving tegen je auto aan kijkt. Het gaat niet om het patsen, maar ik vind het eerlijk gezegd wel leuk als ik voor mijn auto een stukje waardering krijgt van de omgeving/andere liefhebbers.
Voorbeeld; als ik naast een viaduct de weg omhoog rijd en ik zie een paar jongens dik hun duimen omhoog steken als ik vol doortrek dan vind ik dat gewoon leuk. Of als ik lang een bouwputje rij en zie een paar bouwvakkers de auto nakijken, vinnik ik ook leuk. Da's niet arrogant bedoelt, maar als ik zie dat de waardering voor het type auto er wel is dan heb ik ook het idee dat een auto is die dat uitstraalt en zijn geld het waard is.
Veel geld betalen aan iets wat niet mag opvallen omdat het niet kan in NL vind ik ook erg krom. kop boven het maaiveld etc etc.
Ik waardeer het zelf ook als ik een knappe auto zie rijden, en laat het de bestuurder ook vaak genoeg weten.
Als liefhebber moet dat je gewoon aanspreken, als je echt voor een Q car gaat en niks met uitstraling hebt klopt er mi ook iets niet.
Ik vind dat niet het juiste argument, je moet een auto voor jezelf kopen en je er vooral pretiig bij voelen. En vooral wat je beleving is van hoe de omgeving tegen je auto aan kijkt. Het gaat niet om het patsen, maar ik vind het eerlijk gezegd wel leuk als ik voor mijn auto een stukje waardering krijgt van de omgeving/andere liefhebbers.
Voorbeeld; als ik naast een viaduct de weg omhoog rijd en ik zie een paar jongens dik hun duimen omhoog steken als ik vol doortrek dan vind ik dat gewoon leuk. Of als ik lang een bouwputje rij en zie een paar bouwvakkers de auto nakijken, vinnik ik ook leuk. Da's niet arrogant bedoelt, maar als ik zie dat de waardering voor het type auto er wel is dan heb ik ook het idee dat een auto is die dat uitstraalt en zijn geld het waard is.
Veel geld betalen aan iets wat niet mag opvallen omdat het niet kan in NL vind ik ook erg krom. kop boven het maaiveld etc etc.
Ik waardeer het zelf ook als ik een knappe auto zie rijden, en laat het de bestuurder ook vaak genoeg weten.
Als liefhebber moet dat je gewoon aanspreken, als je echt voor een Q car gaat en niks met uitstraling hebt klopt er mi ook iets niet.
- Dutch
Nou vind ik een beheerste uitstraling sowieso al mooier voor een gemiddelde straatauto, dus da's makkelijk.
Een auto in WTCC-look (maar dan ook met WTCC-prestaties) zou ik dan weer wel kunnen waarderen, vind ik een schitterend gezicht. Looks en prestaties gaan dan samen. Een Octavia een WTCC-makeover geven is daarentegen erg sneu. Dan zou ik alleen maar hoofdschuddend naar mijn eigen auto staan kijken...

Een auto in WTCC-look (maar dan ook met WTCC-prestaties) zou ik dan weer wel kunnen waarderen, vind ik een schitterend gezicht. Looks en prestaties gaan dan samen. Een Octavia een WTCC-makeover geven is daarentegen erg sneu. Dan zou ik alleen maar hoofdschuddend naar mijn eigen auto staan kijken...
-
Eens met Rico. Ik koop primair ook een auto voor mezelf en niet zodat anderen zien dat je een dikke auto hebt. Maar als je relatief veel geld uitgeeft aan een snelle auto dan mag ie er ook best dik uitzien. Al is het alleen maar voor het stukje beleving. Of als je de auto geparkeerd hebt en je loopt erop af... geeft mij toch een soort van voldoening. Een dik uitlaatgeluid voegt in principe ook niets toe aan je auto (qua rijden), maar ook dat is een stukje beleving.. evenals een dik uiterlijk voor mij.
Reacties die ik bij de S2000 had waren ook super. Twee tuinmannen die een heg aan het knippen waren en tot de conclusie kwamen dat ze nog veel heggen ervoor moesten knippen, een jongen die dolgraag wilde meerijden omdat het een soort droomauto was, bij een zebrapad aangesproken worden door iemand die aantal pk en prestaties uit z'n hoofd opnoemt, plus ontzettend vaak aangesproken worden bij het tankstation. En dat voegt qua rijden allemaal weinig toe, maar het is stiekem wel ontzettend leuk
Ik ben nou eenmaal wel gevoelig voor dat soort zaken denk ik (uiterlijk, geluid van de auto, beleving).
Reacties die ik bij de S2000 had waren ook super. Twee tuinmannen die een heg aan het knippen waren en tot de conclusie kwamen dat ze nog veel heggen ervoor moesten knippen, een jongen die dolgraag wilde meerijden omdat het een soort droomauto was, bij een zebrapad aangesproken worden door iemand die aantal pk en prestaties uit z'n hoofd opnoemt, plus ontzettend vaak aangesproken worden bij het tankstation. En dat voegt qua rijden allemaal weinig toe, maar het is stiekem wel ontzettend leuk

Ik ben nou eenmaal wel gevoelig voor dat soort zaken denk ik (uiterlijk, geluid van de auto, beleving).
- Elmar
- RVV
- Brava
Ik denk dat je in deze discussie nog een klein onderscheid moet maken. Af-fabriek of niet. Persoonlijk kan een auto mij niet Q genoeg zijn maar een Soeb WRX heeft ook wel wat bv. Maar dan wel zoals hij geleverd werd, in z'n birthday costume. Waar bij mij de rillingen van over de rug lopen zijn aftermarket toeters en bellen.
Dus wat mij betreft: Q, fabriek, after market.
Dus wat mij betreft: Q, fabriek, after market.
- RudolfNW
q car:
[img:320:240]http://www.japantest.ru/pictures/other/q-car.jpg[/img]
toch liever een M car
.
maar goed een beetje undercover snel is altijd wel mooi. geen toeters en bellen graag.
[img:320:240]http://www.japantest.ru/pictures/other/q-car.jpg[/img]
toch liever een M car

maar goed een beetje undercover snel is altijd wel mooi. geen toeters en bellen graag.
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- Brava
Beetje tegenstrijdige opmerking.Stefan R schreef:Een sportauto mag van mij opvallend zijn, Je mag best zien dat het iets "speciaal's" is. Een goed voorbeeld is de Audi RS4, De kenners weten dat het iets speciaals is, Maar de gewone man vind het een gewone station.

Kijk, je kunt een zes cylinder Dreier onderscheiden door z'n dubbele pijp. Is dat opvallend? Moet je een kenner zijn? Het feit dat een RS4 nauwelijks ontsiert wordt door vleugels en sneeuwscheppen maakt hem al onopvallend genoeg. De kenner ziet de ovale pijpen en denkt "hé, een RS4, cool".
-
Stond net in Eindhoven bij het stoplicht naast een oude 911. Mooi in een felrode gepoetse lak, blinkende velgen, wielen netjes zwart, zag er strak uit. Keek ernaar en ding kon m'n goedkeuring wel krijgen. Saaie werkdag achter de rug. Dus daar zit je dan. Toch even flink gasgeven. Doe ik normaal nooit vind het zo kansloos, maarja.
Ik was wat sneller weg maar hij zat al snel naast mij, 2e versnelling en ik zat een wagenlengte voor hem, hij kwam weer iets dichterbij maar kon mij niet bijhouden
iets later vond ie het genoeg, keek even op de teller maar stond 140 op.. lol was inderdaad wel weer genoeg ja. Volgende stoplicht stond ik achter hem maar kon hem zonder probleem bijhouden. Geen idee of ie echt voluit ging(volgens mij wel hij trok hem aardig door in de versnelling) maar was wel geinig. Grijze klote BMW moet ie gedacht hebben.
Ik was wat sneller weg maar hij zat al snel naast mij, 2e versnelling en ik zat een wagenlengte voor hem, hij kwam weer iets dichterbij maar kon mij niet bijhouden

-
Zostrax nog even met de lady naar moeders geweest met de RS4,komt de buurjongen aangelopen die begint met superlatieven te uiten over de auto waar ik rood van begin te worden (of hij wilde erg graag even meeStefan R schreef:Een sportauto mag van mij opvallend zijn, Je mag best zien dat het iets "speciaal's" is. Een goed voorbeeld is de Audi RS4, De kenners weten dat het iets speciaals is, Maar de gewone man vind het een gewone station.

Lopen wij later het huis in zegt ze: wat is dat toch allemaal voor gekwijl over die lijkenbak van je?
Ik zie er echt helemaal niets in,kijk ik er nou met andere ogen naar als juliie gekken??
Mijn antwoord was: morgen winkelen?
Q car dus.....

- Arthur
- Auto: Nr.51
-
Q-car - maar niet in die mate dat je een RS4 aankleed als een 1.9tdi wieldopeditie - eerder dat het subtiel wel een aantal details heeft die hem onderscheiden van de massa, maar niet te schreeuwerig. Die vierdubbele pijp bij een M3 bijvoorbeeld is erover ... dat heeft een RS4 iets subtieler aangepakt.
ik heb er absoluut geen behoefte aan dat andere mensen me vertellen wat voor gave auto ik heb - aan de andere kant, heb ik ook niet, dus
Alleen die RRSport Supercharged zou ik wel in het Oranje nemen - andere auto's waarschijnlijk in normale kleuren.
ik heb er absoluut geen behoefte aan dat andere mensen me vertellen wat voor gave auto ik heb - aan de andere kant, heb ik ook niet, dus

Alleen die RRSport Supercharged zou ik wel in het Oranje nemen - andere auto's waarschijnlijk in normale kleuren.
- RVV