Het is nogal plotseling gegaan, hij heeft hem van mij gekocht had 2 M's in de garage deze en een roadster. Ben toch meer cabrio rijder dus rijden met de QPe kwam er niet van. Ik heb overigens zijn 3.0l ingeruild en dat is echt een wereld van verschil met een M. Velgen zijn origineel BMW style 101 19 inch. En de auto is in het echt nog mooier dan op de foto 8)Mark Nauta schreef:Wel een hele gave wagen hoor die M. Kleur moet ik denk ik in het echt zien of ik dat op een Coupé ook mooi vind. Zie je niet veel trouwens. Verder weet ik dat de M gewoon een superkar is, rijdt super en heeft echt een dijk van een wegligging.
Inderdaad jammer dat hij je niet even heeft laten weetn van zijn plannen/aankoop Mark. Beetje gek. Maar ja.
Net een minimeet gedaan met Z3 Coupe (3.0 en later M)
-
- Niels
- Auto: Prius+
Imola rood is echt verschrikkelijk mooi op een Qp. Voor een tijdje terug stond er nog eentje te koop op mp voor slechts 18K
Kan natuurlijk brandhout geweest zijn maar toen werd ik wel iets onrustig 
De velgen vind ik persoonlijk te groot
Ik las op forum van onze Z3 vrienden net dat je wel heel wat mee moet brengen voor een minimeet met de M-Qp aangezien de E46M3 een 2.8Qp nauwelijks achter zich houdt

De velgen vind ik persoonlijk te groot

Ik las op forum van onze Z3 vrienden net dat je wel heel wat mee moet brengen voor een minimeet met de M-Qp aangezien de E46M3 een 2.8Qp nauwelijks achter zich houdt

-
- Niels
Om een M3 ook maar een beetje partij te geven zul je echt met minimaal een 3.0 aan moeten komen lijkt me. Het probleem is dat het qua uiterlijk allemaal moeilijk van elkaar te onderscheiden is535d schreef:Ik beaam je bevindingen. Heb zelf een M3 handbak uit 2002 gehad tot 2004 en kwam in duitsland ook zo'n zelfde wagen tegen. Moest ook vol doorhalen om hem af te schudden. Pas boven de 220 begon ik serieus weg te lopen.

- markk
- markk
Zo net even mini-meet gedaan met MdV, z'n ///M-coupe en m'n EVO.
Geen foto's want bij hem thuisgekomen bleek de batterij van m'n fototoestel leeg
Maar wat een auto zeg. Imola rood is echt een hele mooie kleur. Niet te fel, niet te donker. Verder mooi zwart interieur en alle ///M accentjes, chromen randen op de tellers van de middenconsole. Helemaal goed. Ook de 19" velgen staan 'em erg mooi.
Toen bood MdV even aan om te rijden. Kon ik niet afslaan. Starten en direct een typische rauw/vervelend koud lopende ///Moter. Rustig warm gereden en dan valt ook direct op hoe soepel/rustig je met zo'n ///M kan rijden. Rustig gas geven en schakelen bij 3000 rpm vind ie prima.
Olie op 80 graden en vervolgens een keer rustig in 1 en 2 naar z'n redline. Zo typisch, zo lekker. Erg vertrouwd. Had ook best veel grip achter ondanks de temperatuur, regen en nat wegdek. Natuurlijk in zeker 1 en bij het overschakelen naar 2 wat wielspin maar het viel best mee en het ging al snel hard. MdV zat naast me en maar lachen hoe ik als een klein kind met speelgoed op stap was.
Vervolgens stukje snelweg. Ben niet zo'n hard rijder, zeker niet in NL dus rustig gereden. Paar keer even teruggeschakeld naar drie en volluitt gegaan met open raampje. Subliem. Typische ///M snerp hoor je dan duidelijk (alhoewel die in een S54/e46 M3 nog wat heftiger aanwezig is). ///M moteren zijn toch wel echte juweeltjes. Tanken op de A4 en vervolgens weer de N207 op richting Lisse.
Maar, eh, vanaf de afslag A4 de kant van Alphen op heb je een mooie haakse 2e versnelling bocht met 2 stroken naast elkaar en voldoende uitloopruimte. Stond niets voor het verkeerslicht dus ipv rechtsaf naar Lisse maar even in het vak linksaf naar Alphen gezet. Keek MdV vragend aan en die gaf een goedkeurend knikje van vertrouwen, wetende wat er ging komen. Dus weg bij verkeerslicht, snel beetje snelheid maken in 1, door naar 2, rustig maar scherp in sturend en midden in de bocht in 2 op het gas en auto dwars gezet. Vervolgens tegensturen en mooi dwars de bocht uitkomen. Ook hier weer veel herkenning. Reageert op/over de grens als een typische BMW achterwielaandrijver met sper. Heel gemoedelijk en controleerbaar.
Viel me erg mee met alle verhalen dat een M-coupe zo listig zou zijn. Driftend vind ik een M-coupe erg vergelijkbaar met een e30 M3 maar dan met wat meer koppel van de 6-cylinder S50. Gaat heel gemoedelijk dwars, je hebt voldoende tijd om tegen te sturen en de drifthoek is goed op het gas te bepalen.
Ik vind het een wereldauto !
MdV bedankt. Volgende keer nog een keer over doen en dan met foto's.
Mark.
Geen foto's want bij hem thuisgekomen bleek de batterij van m'n fototoestel leeg

Maar wat een auto zeg. Imola rood is echt een hele mooie kleur. Niet te fel, niet te donker. Verder mooi zwart interieur en alle ///M accentjes, chromen randen op de tellers van de middenconsole. Helemaal goed. Ook de 19" velgen staan 'em erg mooi.
Toen bood MdV even aan om te rijden. Kon ik niet afslaan. Starten en direct een typische rauw/vervelend koud lopende ///Moter. Rustig warm gereden en dan valt ook direct op hoe soepel/rustig je met zo'n ///M kan rijden. Rustig gas geven en schakelen bij 3000 rpm vind ie prima.
Olie op 80 graden en vervolgens een keer rustig in 1 en 2 naar z'n redline. Zo typisch, zo lekker. Erg vertrouwd. Had ook best veel grip achter ondanks de temperatuur, regen en nat wegdek. Natuurlijk in zeker 1 en bij het overschakelen naar 2 wat wielspin maar het viel best mee en het ging al snel hard. MdV zat naast me en maar lachen hoe ik als een klein kind met speelgoed op stap was.
Vervolgens stukje snelweg. Ben niet zo'n hard rijder, zeker niet in NL dus rustig gereden. Paar keer even teruggeschakeld naar drie en volluitt gegaan met open raampje. Subliem. Typische ///M snerp hoor je dan duidelijk (alhoewel die in een S54/e46 M3 nog wat heftiger aanwezig is). ///M moteren zijn toch wel echte juweeltjes. Tanken op de A4 en vervolgens weer de N207 op richting Lisse.
Maar, eh, vanaf de afslag A4 de kant van Alphen op heb je een mooie haakse 2e versnelling bocht met 2 stroken naast elkaar en voldoende uitloopruimte. Stond niets voor het verkeerslicht dus ipv rechtsaf naar Lisse maar even in het vak linksaf naar Alphen gezet. Keek MdV vragend aan en die gaf een goedkeurend knikje van vertrouwen, wetende wat er ging komen. Dus weg bij verkeerslicht, snel beetje snelheid maken in 1, door naar 2, rustig maar scherp in sturend en midden in de bocht in 2 op het gas en auto dwars gezet. Vervolgens tegensturen en mooi dwars de bocht uitkomen. Ook hier weer veel herkenning. Reageert op/over de grens als een typische BMW achterwielaandrijver met sper. Heel gemoedelijk en controleerbaar.
Viel me erg mee met alle verhalen dat een M-coupe zo listig zou zijn. Driftend vind ik een M-coupe erg vergelijkbaar met een e30 M3 maar dan met wat meer koppel van de 6-cylinder S50. Gaat heel gemoedelijk dwars, je hebt voldoende tijd om tegen te sturen en de drifthoek is goed op het gas te bepalen.
Ik vind het een wereldauto !
MdV bedankt. Volgende keer nog een keer over doen en dan met foto's.
Mark.
- markk
Heb het maar even niet op Z3forum gepost maar qua gevoel:Ik las op forum van onze Z3 vrienden net dat je wel heel wat mee moet brengen voor een minimeet met de M-Qp aangezien de E46M3 een 2.8Qp nauwelijks achter zich houdt Laughing
- EVO rijdt rondjes om de M-coupe op een circuit. Zeker in het nat zoals vandaag. Directer, sneller, scherper, etc.
- M-coupe en e46 M3 zullen erg aan elkaar gewaagd zijn. M-coupe misschien ietswat voordeel qua gewicht in de bochten, het remmen en "feeling" / scherpte. e46 M3 gewoon net ff wat sneller de bocht uit en op de stukjes tussen de bochten in.
Verhaal van 2.8 Coupe tegen e46 m3 lijkt me kul op basis van m'n ervaring zojuist in de Z3M-coupe van MdV.
(Maar goed is altijd erg moeilijk inschatten op deze manier tenzij je de auto's "back-to-back" rijdt op een circuit en gewoon tijden gaat meten)
Mark.
- Erik K.
Lijkt mij ook.
Verhaal van 2.8 Coupe tegen e46 m3 lijkt me kul...
(Maar goed is altijd erg moeilijk inschatten op deze manier tenzij je de auto's "back-to-back" rijdt)
Mark.
Tijdje terug een sprintje gedaan tegen Flatline met zijn Z3M coupe, had het idee dat mijn E36 met name op hogere snelheid sneller was.
Moet er wel bij zeggen dat de Z3 twee man aan boord had en ik alleen in mijn auto zat.
- GTRene
Inderdaad, als je dezelfde racer in dezelfde auto's plaatst dan zie je pas het verschil in auto's zeg over een kilometer ofzo, de stopwatch liegt niet.
Vooral boven de 160 loopt een M echt weg van de 2.8 en 3.0 uitvoeringen.
kijk eens naar dit leuk filmpje met...
Subaru Impreza 22b,Mitsubishi Evo VI,Bmw Z3 M,Alfa Romeo GTV
en wie wint
natuurlik de Z3 M coupe :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=aMOxBbyc1CM
GTRene
Vooral boven de 160 loopt een M echt weg van de 2.8 en 3.0 uitvoeringen.
kijk eens naar dit leuk filmpje met...
Subaru Impreza 22b,Mitsubishi Evo VI,Bmw Z3 M,Alfa Romeo GTV
en wie wint

http://www.youtube.com/watch?v=aMOxBbyc1CM
GTRene
- GTRene
Ik bedoel eigenlijk welke is het snelst op de sprint 8)partyondude schreef:Enne, de Alfa wint Rene 8)
eneuh volgens mij in 2002? is de Z3 M coupe verkozen tot drivers car of the year met zelfs een Ferrari er tussen :idea:

- Niels
Ik weet het wel heel zeker Markmarkk schreef:Verhaal van 2.8 Coupe tegen e46 m3 lijkt me kul op basis van m'n ervaring zojuist in de Z3M-coupe van MdV.

Dat de Z3 gevoelsmatig overeenkomsten heeft met de E30 klopt aangezien de achteras constructie van de E30 overgenomen is.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Driftend is een M Coupe inderdaad niet erg listig te noemen al kan de achterkant soms wat erg snel omkomen, als je iets TE snel instuurt.Viel me erg mee met alle verhalen dat een M-coupe zo listig zou zijn. Driftend vind ik een M-coupe erg vergelijkbaar met een e30 M3 maar dan met wat meer koppel van de 6-cylinder S50. Gaat heel gemoedelijk dwars, je hebt voldoende tijd om tegen te sturen en de drifthoek is goed op het gas te bepalen.
Een MCoupe is pas echt tricky als je het circuit ermee op gaat. Iets te hard een boct in en de achterkant begint zonder aankondiging te glijden. Op dit vlak moet je dus iets kalmer aan doen om niet andersom te gaan.
- GTRene
Met een standaard M coupe zonder extra diff of DSC krijg je ook lekkereFlatline schreef:Driftend is een M Coupe inderdaad niet erg listig te noemen al kan de achterkant soms wat erg snel omkomen, als je iets TE snel instuurt.Viel me erg mee met alle verhalen dat een M-coupe zo listig zou zijn. Driftend vind ik een M-coupe erg vergelijkbaar met een e30 M3 maar dan met wat meer koppel van de 6-cylinder S50. Gaat heel gemoedelijk dwars, je hebt voldoende tijd om tegen te sturen en de drifthoek is goed op het gas te bepalen.
Een MCoupe is pas echt tricky als je het circuit ermee op gaat. Iets te hard een bocht in en de achterkant begint zonder aankondiging te glijden. Op dit vlak moet je dus iets kalmer aan doen om niet andersom te gaan.