Ik ben het hier weer met mijn broertje eens (gebeurd wel erg vaak de laatste tijd). Gewoon zo laten dat uiterlijk. Echt niets meer aan doen. Ja, technisch, dus die vrlaging 2 á 3 cm. en natuurlijk jouw andere aanpassingen André.Steven Nauta schreef:Zou de Coupe lekker zo laten qua velgen, is ook nog geen sprake geweest van verandering meen ik? CSL alu's horen bij die oude modellen
Alles over de 1 serie (part II)
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Michel P
Top!Fernando schreef:hier ff een snelle indruk van csl-velgen en verlaging....
[img:700:465]http://img525.imageshack.us/img525/8485 ... htscd2.jpg[/img]
Maken de auto af.
- GTRene
kwm deze net weer tegen in mijn verzameling van woeste velgen :twisted:
[IMG:1012:674]http://img213.imageshack.us/img213/1149/e60fwok5.jpg[/img]
[IMG:1012:674]http://img213.imageshack.us/img213/1149/e60fwok5.jpg[/img]
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Ziet er prima uit in wit die 1 Coupe. Vind dat met Titanzilver duidelijk de beste kleuren.
Over velgen: áls er al iets anders onder zou moeten, dan deze ipv CSL-style (die horen bij de E46)
[img:800:606]http://img177.imageshack.us/img177/7955/img1915mu2.jpg[/img]
Maar daar zal hetzelfde wel voor opgaan: past het wel met de ET-waarden?
EDIT:
Er zit nu Styling 261M op denk ik?
FelgenFabrikat: BMW
Felgenbezeichnung: M Doppelspeiche 261
Felgengröße Vorne: 7,5x18 ET:49
Felgengröße Hinten: 8,5x18 ET:52
ReifenFabrikat: Bridgestone
Reifenbezeichnung: RE050A * RFT
ReifenDimension Vorne: 215/40 R18 Y
ReifenDimension Hinten: 245/35 R18 Y
Die wat hierboven staan is Styling 225M
Felgenbezeichnung: Doppelspeiche 225M
Felgengröße Vorne: 8x19 ET:37
Felgengröße Hinten: 9x19 ET:39
Reifenbezeichnung: RE 050 A*RSC
ReifenDimension Vorne: 225/35 R19 88Y
ReifenDimension Hinten: 255/30 R19 91Y
Zal wel niet passen dus.
Over velgen: áls er al iets anders onder zou moeten, dan deze ipv CSL-style (die horen bij de E46)
[img:800:606]http://img177.imageshack.us/img177/7955/img1915mu2.jpg[/img]
Maar daar zal hetzelfde wel voor opgaan: past het wel met de ET-waarden?
EDIT:
Er zit nu Styling 261M op denk ik?
Felgenbezeichnung: M Doppelspeiche 261
Felgengröße Vorne: 7,5x18 ET:49
Felgengröße Hinten: 8,5x18 ET:52
Reifenbezeichnung: RE050A * RFT
ReifenDimension Vorne: 215/40 R18 Y
ReifenDimension Hinten: 245/35 R18 Y
Die wat hierboven staan is Styling 225M
Felgenbezeichnung: Doppelspeiche 225M
Felgengröße Vorne: 8x19 ET:37
Felgengröße Hinten: 9x19 ET:39
Reifenbezeichnung: RE 050 A*RSC
ReifenDimension Vorne: 225/35 R19 88Y
ReifenDimension Hinten: 255/30 R19 91Y
Zal wel niet passen dus.
- Sperdy
Test S3, 135i en R32
Resultaat:
1e: Coupe 135i (sterkste motor, super rijden)
2e: S3
3e: R32
maar:
De S3 ging wel 0,2 sec sneller over 'klein Nürburgring'. De BMW heeft last van spinnend binnenwiel, dat kost hem tijd.
Vind deze uitslag toch opmerkelijk. De 135i is niet als sportauto neergezet, de S3 en de R32 zijn dat duidelijk wel. De 135i biedt meer comfort dan de andere twee. S3 is spijkerhard. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat zowel de S3 als R32 de BMW het nakijken zouden geven op een circuit, maar da's dus niet zo.
Citaat conclusie:
“… Im Schatten der Nürburg hetzen 135i, S3 und R32 über den geschichtsträchtigen Grandprix-Kurs. Und tatsächlich, die Lichtgestalt dieses Vergleichs ist ein Münchner. Fantastischer Motor, exzellentes Fahrwerk, erfrischendes Äußeres – das BMW 135i Coupé ist ein Siegertyp. Die zum S3 fehlenden zehntelsekunden macht der 1er durch seinen besseren Komfort gut. Klare Sache: Dank der Summe seiner guten Eigenschaften gehört der Bayer ganz nach oben aufs Siegerpodest…”
link plaatjes: http://www.autobild.de/mmg/mm_bildergal ... b=0&page=0
1e: Coupe 135i (sterkste motor, super rijden)
2e: S3
3e: R32
maar:
De S3 ging wel 0,2 sec sneller over 'klein Nürburgring'. De BMW heeft last van spinnend binnenwiel, dat kost hem tijd.
Vind deze uitslag toch opmerkelijk. De 135i is niet als sportauto neergezet, de S3 en de R32 zijn dat duidelijk wel. De 135i biedt meer comfort dan de andere twee. S3 is spijkerhard. Ik had eerlijk gezegd gedacht dat zowel de S3 als R32 de BMW het nakijken zouden geven op een circuit, maar da's dus niet zo.
Citaat conclusie:
“… Im Schatten der Nürburg hetzen 135i, S3 und R32 über den geschichtsträchtigen Grandprix-Kurs. Und tatsächlich, die Lichtgestalt dieses Vergleichs ist ein Münchner. Fantastischer Motor, exzellentes Fahrwerk, erfrischendes Äußeres – das BMW 135i Coupé ist ein Siegertyp. Die zum S3 fehlenden zehntelsekunden macht der 1er durch seinen besseren Komfort gut. Klare Sache: Dank der Summe seiner guten Eigenschaften gehört der Bayer ganz nach oben aufs Siegerpodest…”
link plaatjes: http://www.autobild.de/mmg/mm_bildergal ... b=0&page=0
Laatst gewijzigd door Sperdy op 21 jan 2008, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Dat 135i niet als sportauto is neergezet is natuurlijk een zwak excuus. Zo kunnen fabrikanten zich altijd wel ergens achter schuilen 
Dat de 135i niet als M-model wordt neergezet, betekent niet dat hij de S3 en R32 niet als directe concurrenten mag zien. Dat is zeker wel het geval, al was het maar enkel om de prijs.
Die 123d: vet dat rood leer van binnen
macboy edition

Dat de 135i niet als M-model wordt neergezet, betekent niet dat hij de S3 en R32 niet als directe concurrenten mag zien. Dat is zeker wel het geval, al was het maar enkel om de prijs.
Die 123d: vet dat rood leer van binnen

It's the engine that grabs all the headlines here (...) but the actual driving experience still left us deeply impressed. (...) Anything over 1,200rpm and the 123d moves with a good deal of urgency and the smooth linear delivery remains constant right up to the red line, which is set at an impressively high 5,200rpm. (...) Given that you don't need to stir the ratios that much, the fact the 123d enjoys one of the finest gearshifts we can remember in a BMW in recent times is something of an irony.
- Sperdy
Ha Macboy. Een 135i is geen M model. Dat hij zo goed meekomt met die ander twee vind ik een verrassing. Echt, ik had gedacht dat de 135i door het hogere gewicht, comfortabel onderstel en RWD, het loodje zou moeten leggen tegen die twee. Een bulk extra pk's en koppel helpen je dat niet. Maar is dus niet zo. Opmerkelijk
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Sperdy
O ja, zo werkt dat ook wel weer. Nou ja, ik blijf het toch opmerkelijk vinden. Die 135i is een beetje een zware lompe burgerbak GT en die andere twee sportlich 'hothatch'. Dat die zware bak mee komt verrast me wel, maar misschien weet ik er te weinig van (< en dat laatste zou zo maar eens kunnen.)Fernando schreef:audi-fappers zeggen daarop: een S3 is nog geen RS3, want een ///M moet je vergelijken met de RS-en van audi...
Trouwens, kan vanmiddag mijn Worksje weer ophalen, is gerepareerd. 'k zal hem niet in de prak rijden voor de 14e as. 'Ik heb er zin an!'.
- Bert ///M3
Is net hoe je dat verteld he. BMW 135i heeft 40 PK meer als een S3 en komt niet aan dezelfde tijden. Klinkt alweer en stukje negatiever
Maar een sperdiff met een kortere verhouding er onder en je sloopt die zelfde S3. Korter diff scheelt een stuk op een circuit en sper om je vermogen ook daadwerkelijk in snelheid om te zetten ipv bandenrook en klaar is kees
Audi fappers zullen dan weer zeggen grotere turbo op je S3 en klaar is kees

Maar een sperdiff met een kortere verhouding er onder en je sloopt die zelfde S3. Korter diff scheelt een stuk op een circuit en sper om je vermogen ook daadwerkelijk in snelheid om te zetten ipv bandenrook en klaar is kees

Audi fappers zullen dan weer zeggen grotere turbo op je S3 en klaar is kees

- Sperdy
- Macboy
Ik ben bang dat je het helemaal verkeerd ziet Ferdi, maar geeft niet. Hier moet ik de gemiddelde VAG rijder wel gelijk in geven.
Als de 135i opeens niet sneller is als een S3, zeggen we maar dat het een knappe prestatie is van de 135i dat ie zo in de buurt komt van de S3
Je reinste onzin natuurlijk. Het is knap van Audi dat ze BMW hebben ingehaald op veel punten, dat is de enige juiste conclusie vrees ik.
En dát Audi al lange tijd sneller kan zijn op een circuit is natuurlijk niet bepalend voor de sportiviteit. Tijd zegt niet alles, gaat met name om de manier waarop ook. Dus het zou niet uit moeten maken wie sneller is (tenzij BMW sneller is natuurlijk, dan heeft iedereen het over
)
Het maakt mij niet uit wie sneller is, maar het gaat mij om de redenering van Ferdi die ik hier aanval ! Don't shoot the messenger, voor mij is TOTAAL niet van belang wie sneller is. Het maakt de auto niet minder begeerlijk, maar het is álles behalve een prestatie !
Maar het is een omgekeerde wereld als we nu BMW complimenten gaan geven dat de 135i zo dichtbij de S3 komt, om maar te zwijgen over het feit dat ie 40pk meer heeft :twisted:
Als de 135i opeens niet sneller is als een S3, zeggen we maar dat het een knappe prestatie is van de 135i dat ie zo in de buurt komt van de S3

Je reinste onzin natuurlijk. Het is knap van Audi dat ze BMW hebben ingehaald op veel punten, dat is de enige juiste conclusie vrees ik.
En dát Audi al lange tijd sneller kan zijn op een circuit is natuurlijk niet bepalend voor de sportiviteit. Tijd zegt niet alles, gaat met name om de manier waarop ook. Dus het zou niet uit moeten maken wie sneller is (tenzij BMW sneller is natuurlijk, dan heeft iedereen het over

Het maakt mij niet uit wie sneller is, maar het gaat mij om de redenering van Ferdi die ik hier aanval ! Don't shoot the messenger, voor mij is TOTAAL niet van belang wie sneller is. Het maakt de auto niet minder begeerlijk, maar het is álles behalve een prestatie !
Maar het is een omgekeerde wereld als we nu BMW complimenten gaan geven dat de 135i zo dichtbij de S3 komt, om maar te zwijgen over het feit dat ie 40pk meer heeft :twisted:
Laatst gewijzigd door Macboy op 21 jan 2008, 14:26, 3 keer totaal gewijzigd.
- romo
- Sperdy
Welnee, dat wilden al die testosteron jongetjes zo graag toen ze die plaatjes zagen van de Tii. Met hun piemeltje uit de broek, ooo, die wil hebben, ja, echte achterwielaandrijving, jeetje, laat hij lekker licht zijn en veel pk's. Ook die hele slappe discussie over het te zware gewicht van de 135i is hier op gestoeld. Is al genoeg over gescrheven. Heb ook eens gevraagd bij BMW De Haag aan wie (ik bedoel leeftijd) ze die Coupe nou verkopen. Aan het oudere publiek, zo lieten ze me weten, jonge mensen hebben er tot nu toe niet zo veel mee.romo schreef:+1Maar het is een omgekeerde wereld als we nu BMW complimenten gaan geven dat de 135i zo dichtbij de S3 komt, om maar te zwijgen over het feit dat ie 40pk meer heeft
Het bewijst des te meer dat de 135i niet dat geworden is, wat ie had moeten zijn..........................
- Bert ///M3
Jonge mensen hebben er niet veel mee zal wel meevallen, eerder dat ze geen geld hebben.
Nieuwprijs van een 135i valt simpelweg gewoon boven het leasebudget wat veel jonge mensen bij de start van hun carriere hebben. En de meeste jonge mensen hebben het ook niet als spaargeld.
En geef ze eens ongelijk. 52K stukslaan op een 135i of zo'n Leon Cupra R VdV met meer als 300 PK voor minder als 40K. Als je alleen naar de PK's en rechtuit branden kijkt (wat de meesten doen) dan heb je daar gewoon een veel betere deal aan.
Ik wil hem ook wel hebben, M3 de deur uit doen en zo'n coupe bestellen. Maar voordat die 135i er staat met sper enz ben ik ook 45000 extra kwijt voor een auto die dan nieuw is maar op het vlak van prestaties niet heel veel beter is. Aangezien ik het prive financieren moet is de voorlopige conclusie dus lekker M3 blijven rijden en van die 45K wat anders doen
Nieuwprijs van een 135i valt simpelweg gewoon boven het leasebudget wat veel jonge mensen bij de start van hun carriere hebben. En de meeste jonge mensen hebben het ook niet als spaargeld.
En geef ze eens ongelijk. 52K stukslaan op een 135i of zo'n Leon Cupra R VdV met meer als 300 PK voor minder als 40K. Als je alleen naar de PK's en rechtuit branden kijkt (wat de meesten doen) dan heb je daar gewoon een veel betere deal aan.
Ik wil hem ook wel hebben, M3 de deur uit doen en zo'n coupe bestellen. Maar voordat die 135i er staat met sper enz ben ik ook 45000 extra kwijt voor een auto die dan nieuw is maar op het vlak van prestaties niet heel veel beter is. Aangezien ik het prive financieren moet is de voorlopige conclusie dus lekker M3 blijven rijden en van die 45K wat anders doen

Laatst gewijzigd door Bert ///M3 op 21 jan 2008, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: M3P, 130i
Andre, ik denk dat de spiegelkappen van 320Si erg goed zouden staan op je bolide. Alles beter dan in het oog springende 'flaporen'...Mark Nauta schreef: [img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/MPN_1234copy.jpg[/img]
[img:968:644]http://blog47.fc2.com/n/nksogo/file/20060920175642.jpg[/img]
- Macboy
Inderdaad Bert. Dat laatste dan weer niet "meer aan hebben", dat is meer smaak denk ik. Zou altijd 10k over hebben voor een 135i boven een Leon met 300pk. Dat staat buiten kijf (maar ja, ik rijd dan ook een A3, uber Leon/Golf
).
Maar geen jong publiek = geen geld.
Alsof jongeren geen Ferrari willen omdat je ze er niet in ziet rijden hahaha lache dit

Maar geen jong publiek = geen geld.
Alsof jongeren geen Ferrari willen omdat je ze er niet in ziet rijden hahaha lache dit
- Sperdy
Mijn punt gaat niet over de begeerlijkheid van auto's. Ik interpreteer die test. Laat een S5 (met bijna 80 pk meer) maar eens tegen een S3 racen op dat circuit, ik geef je op een briefje dat de S3 wint. Laat een RS4 maar eens tegen een S8 racen, de S8 heeft het nakijken. Dat een 135i dus aanhaakt vind ik een prestatie, voor een burgerbak GT.Macboy schreef:Ik ben bang dat je het helemaal verkeerd ziet Ferdi, maar geeft niet. Hier moet ik de gemiddelde VAG rijder wel gelijk in geven.
Als de 135i opeens niet sneller is als een S3, zeggen we maar dat het een knappe prestatie is van de 135i dat ie zo in de buurt komt van de S3![]()
En dát Audi al lange tijd sneller kan zijn op een circuit is natuurlijk niet bepalend voor de sportiviteit. Tijd zegt niet alles, gaat met name om de manier waarop ook. Dus het zou niet uit moeten maken wie sneller is (tenzij BMW sneller is natuurlijk, dan heeft iedereen het over)
- Macboy