Mijn voorstel is om op de A31 te gaan rijden, dit is de snelweg doe parallel loopt aan de Nederlandse grens van oberhausen naar Emden. De dichtsbijzijnde maar ook 1 van de rustigste snelwegen in Duitsland er er zijn geen snelheidslimieten. We zouden ter hoogte van twente ergens kunnen afspreken maar dit loopt wel los. het maakt niet uit welke auto je hebt, elke auto is geschikt om een keer compleet stressvrij mee te blazen richting top. En in een clubje altijd leuk is mijn ervaring

Ik stel voor om zondag 6 augustus te pakken. (dit na overleg eerder op het forum met forumbezoekers)
Ik ben wel van mening dat er minimaal 5 a 6 auto's en liever meer moeten doen. Anders heeft het niet zoveel zin. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, het kost alleen maar brandstof en een plak brood maar de lol is super.
========
update;
Ondertussen heb ik ook een locatie geplanned waar we elkaar kunnen ontmoeten om van daar uit te starten. Eventueel te tanken/eten/filmen interieurfappen (speciaal voor macboy

namelijk de tankstelle Ems vechte A31 tussen afslag 24/25 WESTZIJDE, tijd van de meeting stel ik voor tussen 13:00 en 13:30
(19 Haren 408
(20 Wesuwe
(21 Meppen 402
(22 Twist
(23 Geeste
(24 Wietmarschen
Rustplaats en Tankstation Ems-Vechte WESTZIJDE
(25 Lingen 213
(26 Emsbüren
(27 Knooppunt Schüttorf 30, E 30
(28 Schüttorf-Süd
(29 Ochtrup-Nord 403
(30 Gronau/Ochtrup 54
Hieronder plattegrond foto's, dan moet je het zo kunnen vinden, voor mensen die vanuit het zuiden/oosten van Nederland komen die bv bij Oldenzaal de grens overgaan en van de 30 de 31 oprijden, die moeten doorrijden naar afslag 24 om daar weer te keren en naar beneden rijden voor het tankstation aan de westzijde. Anders staat de ene helft aan de westkant van de autobahn en de andere helft aan de oostkant

[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271803.jpg[/img]
[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271798.jpg[/img]
[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271801.jpg[/img]
[img:736:590]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 271805.jpg[/img]
Lijst van deelnemers:
1 Rico BMW e46 M3
2 Arthur Ford Focus ST
3 Peter Tunnisen auto ?
4 Stefan R Seat Cupra
5 Erik Kramer e36 M3
6 Knot e36 M3 GT
7 Macboy Audi A3 2.0 turbodiesel gechipt
8 Jeroen Watermulder Nissan 350Z
9 Tom BMW e46 330i
10 Arnoud Porsche 911/996
11 Joost BMW 535d gechipt
12 Paul e36 M3
13 Hammer RS4
14 Femme Alpina Z4 roadster 300pk
15 Frank 328i 240pk getuned
Spelregels
Om as Zondag het een en ander vloeiend te laten verlopen heb ik een paar spelregels op papier gezet. Doe iedere deelnemer een plezier en handhaaf deze spelregels in ieder geval naast je gezonde verstand en natuurlijk de geldende verkeersregels.
Wees je er van bewust dat we bezig zijn met iets waar je de kop bij moet houden. Lol en gein moet altijd kunnen maar blijf serieus als het op rijden aan komt.
Het walkie talkie idee kan. maar ik denk niet dat veel mensen die bij zich hebben Bij hoge snelheden ben ik zelf liever met het rijden bezig als met het klooien met een walkie talkie.
Ik denk dat het beter is om een paar handsignalen/spelregels af te spreken. Niet te te veel maar dat we ze allemaal van elkaar begrijpen.
Spelregels';
-Als eerste wil ik er voor waarschuwen om voldoende afstand te houden, ga niet bij 200 kilometer ofzo 10 meter achter je voorganger hangen. De boetes in Duitsland voor bumperkleven en helemaal bij hoge snelheden zijn echt extreem.
-Maak je een run met een andere auto/deelnemer naast elkaar op de snelweg, dan moet de auto rechterbaan ALTIJD GAS LOSSEN/EVENTUEEL AFREMMEN als er een voorligger aankomt. Dus NOOIT proberen om gas bij te geven en nog voor de auto op de linkerbaan proberen te schieten. DIt kan de grootste ongelukken veroorzaken.
-Alarmlichten aan betekent dat je direct de run afbreekt. Kan natuurlijk verschillende redenen hebben zoals bv pech, dan laat je de alarmlichten ook blijvend branden. anders maar kort laten branden. Is er sprake van pech omdat een deelnemer naar de vluchtstrook rijd dan moeten de overige deelnemers hier op anticiperen door eventueel te stoppen/hulp bieden, indien mogelijk natuurlijk, want niemand moet een noodstop maken bij hoge snelheid. Dus alles na eigen inzicht en veiligheid. We laten geen mensen achter er zal altijd iemand keren op de eerst volgende af en oprit.
-Rijden op de vluchtstrook is absoluut taboe. Dit is spelen met je eigen en andermans leven. Er staan ook zeer hoge straffen op het rijden op de vluchtstrook in Duitsland. Vergeet niet dat het vakantietijd is en de kans dat er auto's met pech op de vluchtstrook staan aanzienlijk groter is.
-Bij meerdere voorliggers, ga van het gas af, haal niet met 250 km/h een rijtje vrachtwagens/caravans in waar ook andere auto's tussen rijden.
IK WIL IEDEREEN VOOR DE VOLGENDE ZAKEN WAARSCHUWEN;
IEDERE DUITSE BURGER HEEFT HET RECHT OM JOU INDIEN JE IN ZIJN OGEN JE HEBT MISDRAGEN JEGENS HEM VIA DE DUITSE JUSTITIE TE VERVOLGEN. DE DUITSE JUSTITIE HEEFT ONDERZOEKSPLICHT ALS ER AANGIFTE IS GEDAAN. DUS HET IS NIET ZO DAT ALLEEN DE POLITIE JE KAN VERVOLGEN. GETUIGEVERKLARINGEN VAN BURGERS ZIJN VOLDOENDE. EN WORDEN AL SNEL AANNEMELIJK GENOMEN DOOR DE DUITSE JUSTITIE. DUITSERS ZIJN NIET VOOR NIETS EEN GEDISIPLINEERD VOLKJE.
STEL DAT JE IEMAND SNIJD EEN ANDERE WEGGEBRUIKER IN GEVAAR BRENGT, EXPRES OF PER ONGELUK DOET NIET TE ZAKE, OF JE AGRESIEF GEDRAAGT TEGEN EEN DUITSE AUTOMOBILIST, DOOR BV JE MIDDELVINGER OP TE STEKEN (=STRAFBAAR IN DUITSLAND) OF OP JE REM TE TRAPPEN WHATEVER. DAN KUN JE JARENLANG SLEPENDE RECHTZAKEN AAN JE BROEK KRIJGEN. OOK ALS JE JE NERGENS VAN BEWUST BENT. , MENIG BEROEPSCHAFFEUR HEEFT EEN SLEPENDE RECHTZAAK AAN ZIJN BROEK HANGEN, AANGESPANNEN DOOR DUITSE BURGERS. DUS WEES GEWAARSCHUWD!
MAAK NOOIT GEEN "RARE" GEBAREN NAAR POLITIEAGENTEN OF ANDERE BURGERS, ZOALS MIDDELVINGERS ED, HIER STAAN BOETES OP DIE TOT DUIZEND EURO OP KUNNEN LOPEN.
================================================
Handsignalen;
een rondje maken met je duim en wijsvinger betekend dat je iemand uitnodigt voor een run. Een duim omhoog betekend dat je ingaat op een uitnodiging. Geen duim is geen onderlinge run.
aftellen met de vingers betekend start van de run.
Laagste snelheid om een run te starten is 80 km/h, niet lager, dit is te gevaarlijk op de Duitse snelweg. Start een run altijd in de laagst mogelijke versnelling dit voorkomt achteraf gezeur over in welke versnelling men nu starte.
Als laatste ga geen run aan met andere weggebruikers hoe verleidelijk dat ook kan zijn. Die zijn niet op de hoogte met welke intentie wij rijden. En kunnen een run als zeer agresief en gevaarlijk gedrag ervaren. (zie weer bovenstaand in het vet gedrukt)
Heb respect voor overige, en vooral langzamere verkeersdeelnemers. Ga je niet ergeren aan langzame inhalers oid, we hoeven nergens heen en iedere run kan herhaald worden.
Als iedereen die meedoet mij zijn GSM numer wil doormailen of PB'en naar mij dan maak ik een lijstje waar alle telefoonnummers opstaan. Dit lijstje overhandig ik zondag dan ter plekke aan iedere deelnemer. Zodat iedereen ieders GSM nummer heeft. In geval van pech, onderling een run afspreken ed superhandig.
Mail is rico@driving-fun.com
Print deze post uit en lees hem nog eens goed door. We willen aan het eind van de middag allemaal weer veilig en heelhuids naar huis en het moet een leuke dag worden en blijven.